Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel OCI AEX:OCI.NL, NL0010558797

  • 24,780 19 apr 2024 17:35
  • -0,140 (-0,56%) Dagrange 24,570 - 25,140
  • 316.096 Gem. (3M) 404,1K

OCI 2023

7.165 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 359 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Joost_K 4 januari 2023 09:38
    Ik wacht de rit wel af. Vooralsnog zie ik nog steeds prima fundamentals
    - Dalende schuld
    - Productie en verkoop van een product wat echt wel nodig blijft
    - Nog steeds een wereldwijd tekort aan kunstmest

    Het hoeft echt geen woekerwinst te zijn, gewone winsten zijn ook prima.
    Het 'huidige' dividend (H1-2022 en H2-2022) is in mijn opinie een eenmalige uitschieter maar representeert op de huidige prijs meer dan 20% dividendrendement. En dat in 1 jaar.

    Ik investeer zelf voor dividenden en zou met een jaardividend van 1,50 (~ 5% dividendrendement) ook prima tevreden zijn. De grote onzekerheid is volgens mij op dit moment hoe hoog het dividend zal worden in een 'normale' marktomgeving.
  2. forum rang 5 Stork 49 4 januari 2023 09:56
    quote:

    de schaatser schreef op 4 januari 2023 09:46:

    Nieuws wat waarschijnlijk ook de fantasie in OCI kan wekken. Daar zij een enorme uitbreiding van ammoniak terminals aan het realiseren zijn in Rotterdam.
    Het bericht is: Vopak samen met LOHC. Technologies op het vlak van waterstoflogistiek.
    of dat NU de fantasie prikkelt weet ik niet want dat is iets voor langere adem
  3. forum rang 6 rene66 4 januari 2023 11:23
    quote:

    Ruval schreef op 4 januari 2023 10:28:

    Volgens mij is daling aandeel volledig gecorreleerd met daling olieprijs.
    Blijft opmerkelijk dat een partij het aandeel als het ware dumpt in dit tempo. Die willen waarschijnlijk gewoon geld vrij maken om elders te scoren. Er zitten weinig kopers in de markt en dan gaat het snel met de koers als de verkoopdruk hoog is. Gelukkig kan het ook weer de andere kant opgaan. Aandelen gewoon vasthouden wat mij betreft.

    Vooral het volume was flink gister

    finance.yahoo.com/quote/OCI.AS/histor...
  4. forum rang 5 Bart Meerdink 4 januari 2023 11:30
    quote:

    Ruval schreef op 4 januari 2023 10:28:

    Volgens mij is daling aandeel volledig gecorreleerd met daling olieprijs.
    Gasprijs toch? Eigenlijk, de kunstmestprijs.

    Maar OCI speelt volgens mij ook goed in op de energietransitie, die nu toch echt wel in een versnelling gaat komen. We kunnen niet doorgaan met het verstoken van fossiele brandstoffen, dat richt te veel schade aan. Maar er is nog veel weerstand van mensen die de toekomst blijkbaar niet belangrijk vinden, dus hoe snel het echt gaat valt nog te bezien.
  5. forum rang 6 BultiesBrothers 4 januari 2023 12:16
    Ik weet dat ik er niet over mag zeuren, maar als Sawiris daadwerkelijk met Adnoc/Fertiglobe en andere investeringsbanken ziet dat ammoniak een hele mooie toekomst tegemoetgaat, dan zijn momenten als deze wel een uitgelezen kans om het resterende belang van de beurs af te halen. Het hoeft niet eens zo te zijn dat Sawiris het bod doet, het kan ook een consortium zijn aan bedrijven die de free float op zich nemen.
7.165 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 359 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

OCI sluist minstens €3 miljard richting aandeelhouder

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links