Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ASML Holding AEX:ASML.NL, NL0010273215

  • 821,000 19 apr 2024 17:39
  • -19,300 (-2,30%) Dagrange 818,200 - 841,300
  • 834.780 Gem. (3M) 593,4K

ASML 2023

12.131 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 607 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Inion 8 februari 2023 10:29
    quote:

    Beertje schreef op 8 februari 2023 01:41:

    Het is mooi dat onze chippers de weg omhoog zullen vinden morgen (ik en even met mij zullen ervan profiteren). Maar ik vind toch dat JP een andere toon aansloeg dan na de laatste FED bijeenkomst. Hij zei in bedekte termen toch (denk ik) dat zolang de banengroei aanhoud de rentestijging noodzakelijk is, want de economische groei moet afnemen om de inflatie te beteugelen. Dus zolang de banengroei er is, is een rentestijging niet uitgesloten (helaas). In maart volgt het volgende banengroei cijfer voor de FED jeenkomst:: is dat weer hoger, dan komt er zeker een extra stap van 25 BP (bovenop de inmiddels verwachte 2 x 25BP) bij.
    Anderzijds zie je al dat de rente VS sinds vrijdagmiddag 13.00uur met 29BP is gestegen, en dan is het extra positief dat de koersen toch omhoog gaan - gisteren in de VS en vandaag bij ons - (wat een tegennatuurlijke beweging van de markthandel is).
    Ja, maar waar komt die banengroei en lage werkloosheid door? Te hoge groei of te weinig werknemers door demografische ontwikkelingen?
  2. Gepluimde kip 8 februari 2023 10:34
    @reality

    Ik weet niet hoor, maar had jij niet meer verdiend door omgekeerd te werk te gaan? Calls kopen in range 620-625 en verzilveren 635-640 of hoger? Trend is momenteel aantikken steeds hogere toppen. Ik vind het persoonlijk wat trickie hoe jij te werk gaat. Maar het is jouw risico uiteraard. Succes alvast
  3. Reality 8 februari 2023 10:42
    quote:

    Gepluimde kip schreef op 8 februari 2023 10:34:

    @reality

    Ik weet niet hoor, maar had jij niet meer verdiend door omgekeerd te werk te gaan? Calls kopen in range 620-625 en verzilveren 635-640 of hoger? Trend is momenteel aantikken steeds hogere toppen. Ik vind het persoonlijk wat trickie hoe jij te werk gaat. Maar het is jouw risico uiteraard. Succes alvast
    Hoe kom je daarbij? Ik ga toch geen calls kopen van een aandeel waarvan ik denk dat de koers 600+ te veel is? Of snap ik je verhaal niet.
    Ik koop juist puts omdat ik verwacht dat de koers gaat dalen. Laat ik het zo zeggen....Als laatste heb ik in het 1e pakket de volgende puts gekocht (daar heb ik binnen 10-15 min al een mooie winst op gemaakt)

    ASL P600.00 21APR23.
  4. BenzdeBeste 8 februari 2023 11:36
    @Reality... je betaald ca, € 24 aan premie. voor april optie.
    met een koers boven de 600 loopt die waardeloos af.
    Dus eigenlijk speculeer je op een snelle dip, die vanaf nu ook niet te lang op zich laat wachten. Anders gaat de tijd je inhalen.
    Voordeel is wel dat het je niet meer kan kosten dan wat je betaald hebt.
    Als je blijft kopen bij steeds hogere koersen zul je ook vast wel eens geluk hebben
    Elk zijn eigen strategie.
    Ik schrijf een lage Put en ik schrijf een hoge call. Aandelen heb ik, dus geen risico. Bij verkoop levering call ontvang ik een mooie prijs
    Krijg ik de put geleverd dan heb ik de nieuwe aandelen voor een mooie prijs.
    De verkregen optiepremie is een mooie verzekering.
    Alleen bij zeer forse dalingen ga ik het schip in..... en dan is het voordeel geheel aan jouw kant
  5. Mike O. 8 februari 2023 11:47
    quote:

    BenzdeBeste schreef op 8 februari 2023 11:36:

    @Reality... je betaald ca, € 24 aan premie. voor april optie.
    met een koers boven de 600 loopt die waardeloos af.
    Dus eigenlijk speculeer je op een snelle dip, die vanaf nu ook niet te lang op zich laat wachten. Anders gaat de tijd je inhalen.
    Voordeel is wel dat het je niet meer kan kosten dan wat je betaald hebt.
    Als je blijft kopen bij steeds hogere koersen zul je ook vast wel eens geluk hebben
    Elk zijn eigen strategie.
    Ik schrijf een lage Put en ik schrijf een hoge call. Aandelen heb ik, dus geen risico. Bij verkoop levering call ontvang ik een mooie prijs
    Krijg ik de put geleverd dan heb ik de nieuwe aandelen voor een mooie prijs.
    De verkregen optiepremie is een mooie verzekering.
    Alleen bij zeer forse dalingen ga ik het schip in..... en dan is het voordeel geheel aan jouw kant
    Ik ben niet zo met opties bezig, enkel aandelen. Waar zit 'm dan de winst voor @Reality in ? (daar heb ik binnen 10-15 min al een mooie winst op gemaakt)
  6. Gepluimde kip 8 februari 2023 12:10
    quote:

    Reality schreef op 8 februari 2023 10:42:

    [...]

    Hoe kom je daarbij? Ik ga toch geen calls kopen van een aandeel waarvan ik denk dat de koers 600+ te veel is? Of snap ik je verhaal niet.
    Ik koop juist puts omdat ik verwacht dat de koers gaat dalen. Laat ik het zo zeggen....Als laatste heb ik in het 1e pakket de volgende puts gekocht (daar heb ik binnen 10-15 min al een mooie winst op gemaakt)

    ASL P600.00 21APR23.
    Die daling zal er wel nog komen vermoedelijk, maar nu duidelijk nog niet. En ik lees dat je steeds snel je puts verzilvert. Vandaar dat je tijdens de huidige opgaande bewegingen meer winst zou maken in de omgekeerde beweging. Ikzelf blijf ook alert. Ik had een te grote positie door bijkoop op lage koersen en laat er naargelang het stijgt wat lucht uit. Als het dan opnieuw 20 cent onder mijn verkoop daalt, koop ik de helft van die verkoop terug bij en mijn volgende verkoop is dan pas als de koers opnieuw 10 of 20 euro hoger staat dan bij mijn vorige verkoop. De stijging gaat soms wel zo snel dat ik niet steeds kan terugkopen na een verkoop. Dus zolang we up gaan, lijkt het me interessanter om je handel op die beweging te richten. Maar ieder zijn strategie.
  7. Reality 8 februari 2023 12:13
    quote:

    Gepluimde kip schreef op 8 februari 2023 12:10:

    [...]

    Die daling zal er wel nog komen vermoedelijk, maar nu duidelijk nog niet. En ik lees dat je steeds snel je puts verzilvert. Vandaar dat je tijdens de huidige opgaande bewegingen meer winst zou maken in de omgekeerde beweging. Ikzelf blijf ook alert. Ik had een te grote positie door bijkoop op lage koersen en laat er naargelang het stijgt wat lucht uit. Als het dan opnieuw 20 cent onder mijn verkoop daalt, koop ik de helft van die verkoop terug bij en mijn volgende verkoop is dan pas als de koers opnieuw 10 of 20 euro hoger staat dan bij mijn vorige verkoop. De stijging gaat soms wel zo snel dat ik niet steeds kan terugkopen na een verkoop. Dus zolang we up gaan, lijkt het me interessanter om je handel op die beweging te richten. Maar ieder zijn strategie.
    ik snap je strategie en inderdaad wij zijn uiteindelijk hier om op onze eigen manier geld te verdienen. Soms, gaat het goed en soms niet, maar per saldo moet het goed gaan :)
  8. Mike O. 8 februari 2023 12:28
    quote:

    Reality schreef op 8 februari 2023 12:04:

    [...]

    o.a. deze optie...75 winst op 1 optie en heb er nog wat liggen.
    OK, ik snap het. Is het, gezien het feit dat je bij redelijk kleine dalingen (gedeeltelijk) verkoopt, in combinatie met de volatiliteit van de koers gedurende de dag geen idee om zowel puts als calls te kopen ?
  9. Reality 8 februari 2023 12:51
    quote:

    Mike O. schreef op 8 februari 2023 12:28:

    [...]
    OK, ik snap het. Is het, gezien het feit dat je bij redelijk kleine dalingen (gedeeltelijk) verkoopt, in combinatie met de volatiliteit van de koers gedurende de dag geen idee om zowel puts als calls te kopen ?
    Nou ongeveer hoe jij schetst, ik bepaal eerst aan welke kant ik moet zitten. Dus, specifiek, voor ASML roep ik sinds paar weken dat 600+ een te hoge waardering is voor ASML. Dit wetende, kijk ik of er mogelijkheden zijn om ENKEL puts te kopen (geen calls). Dus, zolang ik van mening ben dat ASML te hoog staat, blijf ik puts kopen bij iedere koersstijging. En inderdaad zodra, ik winst heb, dan verzilver ik het ook en wacht ik geen dagen/weken. Alleen als het om opties gaat van bijv. 2024 of later....dan wacht ik er wel mee. Bijv. die opties van april zal ik niet heel lang vasthouden.
  10. Reality 8 februari 2023 15:12
    quote:

    Reality schreef op 8 februari 2023 12:51:

    [...]

    Nou ongeveer hoe jij schetst, ik bepaal eerst aan welke kant ik moet zitten. Dus, specifiek, voor ASML roep ik sinds paar weken dat 600+ een te hoge waardering is voor ASML. Dit wetende, kijk ik of er mogelijkheden zijn om ENKEL puts te kopen (geen calls). Dus, zolang ik van mening ben dat ASML te hoog staat, blijf ik puts kopen bij iedere koersstijging. En inderdaad zodra, ik winst heb, dan verzilver ik het ook en wacht ik geen dagen/weken. Alleen als het om opties gaat van bijv. 2024 of later....dan wacht ik er wel mee. Bijv. die opties van april zal ik niet heel lang vasthouden.
    Alle opties, gekocht bij 637 zijn stapsgewijs weer verkocht met een mooie winst. Dus, weer helemaal cash wat betreft ASML en nu kijken hoe het gaat sluiten. Bij 635-640 ben ik weer v/d partij met put opties.
  11. forum rang 4 eric_29 8 februari 2023 16:23
    quote:

    Reality schreef op 8 februari 2023 15:12:

    [...]

    Alle opties, gekocht bij 637 zijn stapsgewijs weer verkocht met een mooie winst. Dus, weer helemaal cash wat betreft ASML en nu kijken hoe het gaat sluiten. Bij 635-640 ben ik weer v/d partij met put opties.
    Het is werkelijk fantastisch om te lezen.
12.131 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 607 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Orderintake ASML doet even pijn, maar verandert dit iets aan de beleggingscase?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links