Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,965 19 apr 2024 10:23
  • -0,115 (-0,82%) Dagrange 13,600 - 13,970
  • 275.259 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 845 846 847 848 849 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Validus 31 maart 2023 23:17
    quote:

    wiegveld schreef op 31 maart 2023 23:06:

    Elke weekend gaan we met fantasie van enkelen hier in en…
    Na elk weekend zakken we verder.

    Jongens koop een andere glazen bol, want die van jullie heeft een afwijking.
    Voor mij persoonlijk heeft het niets met een glazen bol te maken of andere toevalligheden. Ik geloof in de toekomst food delivery en JET heeft in Europa verreweg de beste kaarten. Dat het er nog niet is uitgekomen heeft vele redenen, maar de koersmanipulatie van grote partijen, geeft mij de bevestiging dat JET de juiste weg is ingeslagen
  2. forum rang 6 Just chill 31 maart 2023 23:17
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 31 maart 2023 18:39:

    [...]

    Volledig mee eens en daarom ben ik heel erg benieuwd naar het EXIT-plan van shorter JC!
    Hahaha, het houd je wel bezig he, dont worry 3e week van april of eerder zal zich dit plan ontvouwen. Keep you posted PIK.

    ps. Hoe staat het met je fictieve positie in JET?
  3. forum rang 7 KCNIB 31 maart 2023 23:25
    quote:

    Validus schreef op 31 maart 2023 23:17:

    [...]

    Voor mij heeft niets met een glazen bol te maken of andere toevalligheden.
    Ik geloof in de toekomst food delivery en JET heeft in Europa verreweg de beste kaarten. Dat het er nog niet is uitgekomen heeft vele redenen, maar de koersmanipulatie van grote partijen, geeft mij de bevestiging dat JET de juiste weg is ingeslagen
    Helemaal mee eens, lage waardering maakt JET een overnameprooi. Kaarten worden opnieuw geschud zodra Grub verkocht is. BR, UBS, Arrow, Qube en MW bepalen koers voorlopig van JET maar ze kunnen niet eindeloos shortpositie vergroten.

    Laatst vertelde hier iemand over aandeel Hoogovens (Corus), flinke shortposities en dag na overname waren alle shorts gecoverd. Hetzelfde zal ook met JET gaan gebeuren.
  4. forum rang 8 GakGak 1 april 2023 01:17
    quote:

    Validus schreef op 31 maart 2023 18:30:

    [...]

    Eens! heel slecht moment om short te zitten.
    Leuk dat er weer fantasie in het aandeel zit!
    Dat is wel erg kort door de bocht.

    En fantasie is een kortzichtige uitleg voor het koersniveau van nu.
    Alweer de 2e slechte maand op rij, tel uit je winst.
  5. forum rang 8 GakGak 1 april 2023 01:30
    quote:

    KCNIB schreef op 31 maart 2023 23:25:

    [...]

    Helemaal mee eens, lage waardering maakt JET een overnameprooi. Kaarten worden opnieuw geschud zodra Grub verkocht is. BR, UBS, Arrow, Qube en MW bepalen koers voorlopig van JET maar ze kunnen niet eindeloos shortpositie vergroten.

    Laatst vertelde hier iemand over aandeel Hoogovens (Corus), flinke shortposities en dag na overname waren alle shorts gecoverd. Hetzelfde zal ook met JET gaan gebeuren.
    .
    Voorbeelden genoeg, vooral omdat het ook bij een (claim)emissie opgaat.

    Fugro, AF/KLM.

    En nu TUI, met een gedwongen emissie om de coronaschulden af te bouwen.

    Voorzichtig durf ik nu zelfs te stellen dat je met bodemvissen beter bij TUI kunt hengelen dan bij Jet.
  6. forum rang 7 Steef89 1 april 2023 08:40
    quote:

    GakGak schreef op 1 april 2023 01:30:

    [...]
    .
    Voorbeelden genoeg, vooral omdat het ook bij een (claim)emissie opgaat.

    Fugro, AF/KLM.

    En nu TUI, met een gedwongen emissie om de coronaschulden af te bouwen.

    Voorzichtig durf ik nu zelfs te stellen dat je met bodemvissen beter bij TUI kunt hengelen dan bij Jet.
    Er is geen sprake van een emissie op de korte termijn (2 a 3 jaar).
  7. forum rang 8 GakGak 1 april 2023 13:00
    quote:

    Steef89 schreef op 1 april 2023 08:40:

    [...]

    Er is geen sprake van een emissie op de korte termijn (2 a 3 jaar).
    Niemand zegt dat (lezen!) , het is alleen een situatie die hetzelfde effect sorteert zoals de plotselinge afbouw/verdwijning
    van een leger aan shorters.
    Je kunt veel leren van die voorbeelden en de impact op kortere en langere termijn.

    Voorlopig moet je de positie in de top 3 van geshorte aandelen maar voor lief nemen, je hebt toch geen keus.
    Kan wel bijdragen tot meer extreme uitslagen en wat mij betreft de gewenste volatiliteit.

    Positieve of schijnbaar positieve berichten kunnen nog steeds tot koersstijging leiden en evengoed weer
    teniet worden gedaan in korte tijd.
    Alleen heb ik de afwijkende mening dat er op de achtergrond niet 100% en constant een doel is om de koers
    zo laag mogelijk te krijgen.
    Het is veel lucratiever om van de vele extreme schommelingen gebruik te maken en daar helpt de daghandel
    ook bij natuurlijk.
  8. forum rang 7 Steef89 1 april 2023 13:14
    quote:

    GakGak schreef op 1 april 2023 13:00:

    [...]

    Niemand zegt dat (lezen!) , het is alleen een situatie die hetzelfde effect sorteert zoals de plotselinge afbouw/verdwijning
    van een leger aan shorters.
    Je kunt veel leren van die voorbeelden en de impact op kortere en langere termijn.

    Voorlopig moet je de positie in de top 3 van geshorte aandelen maar voor lief nemen, je hebt toch geen keus.
    Kan wel bijdragen tot meer extreme uitslagen en wat mij betreft de gewenste volatiliteit.

    Positieve of schijnbaar positieve berichten kunnen nog steeds tot koersstijging leiden en evengoed weer
    teniet worden gedaan in korte tijd.
    Alleen heb ik de afwijkende mening dat er op de achtergrond niet 100% en constant een doel is om de koers
    zo laag mogelijk te krijgen.
    Het is veel lucratiever om van de vele extreme schommelingen gebruik te maken en daar helpt de daghandel
    ook bij natuurlijk.
    Dat snap ik, ik zeg alleen dat er op korte termijn geen emissie bij TKWY komt en dat het bijzondere shortverhaal van de laatste weken dus daar niet aan kan liggen.

    Verder ben ik het helemaal met je eens, ik zie mijn investering in TKWY aandelen als een manier om dik rendement te maken met geschreven opties. De eventuele koerswinst is een mooie bijkomstigheid.
  9. Rendementenier 1 april 2023 13:54
    quote:

    Steef89 schreef op 1 april 2023 13:15:

    [...]

    Rendementenier, zag het, maar denk dat je het zelf ook al gezien hebt. ;-)
    AFM register is leidend, shortposities worden bijna nooit gemeld op de dag zelf, maar bijna altijd met een vertraging van 1 dag.
    Ja sorry, zag pas net dat de link 2 jaar oud was :-/
  10. forum rang 7 wiegveld 1 april 2023 18:52
    harde cijfers.
    JET 2 januari 2023: € 20,21 JET 31 maart 2023: € 17,53. koers -13,2%
    DASH: resp. $43,60 en $58,75. Koers: + 34,7%
    DHER. Resp. € 44,23 en €31,37 koers -29%
    ROO: resp. 88,82 en 91,50 pence. Koers + 3 %

    AEX + 9,75%

    Ofwel de gifbeker gaat naar Delivery Hero en de iets minder gifbeker naar JET. Knappe 2e plaats. We moeten de Q1 cijfers afwachten, maar tot nu toe is er maar 1 woord voor de prestatie van JET: RUKRUK
  11. forum rang 8 SEVA_ 1 april 2023 19:30
    Dher heeft een emissie gedaan op een relatief hoge koers. Vervolgens zijn de bond holders short gegaan als hedge.

    Jet is het slechtste jongetje van de klas. Mede mogelijk gemaakt door het niet afgeven van een GTV outlook en het ontslaan CEO Grub.

    Jet is rijp om overgenomen te worden. Fusie met Dher vind ik ook prima.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 845 846 847 848 849 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links