Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 17:38
  • -0,077 (-5,84%) Dagrange 1,230 - 1,298
  • 2.916.414 Gem. (3M) 2,2M

PostNL december 2022

429 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pietje-2005 30 november 2022 07:00
    Denk dat dan eerst een scheiding mogelijk moet zijn van brieven en pakketten.
    Weet niet of dat ook praktisch zo voordelig zou zijn, met distributie-centra ?
    En die beroemde UPD , of politiek en wetten hieromtrent : is dat nu duidelijk voor eventuele overnemers ?
    Gaan grote investeerders zich daaraan branden ? Ligt een zekere meneer K. dan niet in de weg ?
    Succes
  2. forum rang 6 Rowi62 30 november 2022 10:40
    Het Pensioenfonds staat nu op 132% en na een mogelijke indexatie gaat dit onder IFRS nog behoorlijk positief doorwerken in de balans. Als aandeelhouder heb je daar overigens niet veel aan.
    Het zou fijn zijn dat de vakbonden de extra stortingen die gedaan zijn nu ook waarderen.

    Voor een overnemende partij is dit ook lekker. De eerste jaren geen gedoe over pensioenen vooral als ze "invaren" in het nieuwe systeem.
  3. [verwijderd] 30 november 2022 10:44
    quote:

    pietje-2005 schreef op 30 november 2022 08:07:

    [...]
    Is het jaar en de dag ook al bekend, of was dat nog geheim ? ;-)
    Succes
    Ondanks alle kritiek, (nu en dan hier op het forum) en ironie enz ... Postnl zal niet voor altijd onder 2€ blijven. Het is niet voor niets dat "K" 30% aandelen opkoopt. Zeer binnenkort zal het aandeel opnieuw boven 3€ komen.

    Postnl rond 1,80€ Bpost boven 5€ Deutsche Post boven 30€ ... Geduld, ..., en opeens tussen 2 en 3€!
  4. [verwijderd] 30 november 2022 18:19
    IEX Slotcall van 30-11-2022; zie daarin het overzicht van de behaalde resultaten (year to date): POSTNL staat in het overzicht m.b.t.
    de in de AMX genoteerde fondsen (24 stuks) fors op de Allerlaagste Plaats met een negatief resultaat van, schrik niet en Ja U leest het goed: 53,80%. Als CEO schaam je je toch rot en kan daar m.i. geen enkel excuus voor aandragen.
    Dit en alle andere issues: met minder zou een herbenoeming (AvA-2023) ook al afgeblazen worden.
    Ik ga het nauwlettend in de gaten houden.
  5. Horizongloort 30 november 2022 23:41
    Het is dramatisch gesteld met het bezorgen door post.nl. Ik krijg al bijna het hele jaar bijna nooit meer de bestelling geleverd.

    Het begint met o sorry, het word een dag later. En de dag erop , o sorry, weer niet gelukt, je kunt het ophalen bij de DC (3km verderop...).

    Niet best. Het erge is, je raakt er al gewend ook. Triest gesteld.....
  6. forum rang 5 Drs P. 1 december 2022 09:17
    quote:

    Horizongloort schreef op 30 november 2022 23:41:

    Het is dramatisch gesteld met het bezorgen door post.nl. Ik krijg al bijna het hele jaar bijna nooit meer de bestelling geleverd.

    Het begint met o sorry, het word een dag later. En de dag erop , o sorry, weer niet gelukt, je kunt het ophalen bij de DC (3km verderop...).

    Niet best. Het erge is, je raakt er al gewend ook. Triest gesteld.....
    hier altijd keurige afhandeling door PostNL, vind DHL wel slecht hier.
  7. Horizongloort 1 december 2022 09:32
    quote:

    Drs P. schreef op 1 december 2022 09:17:

    [...]
    hier altijd keurige afhandeling door PostNL, vind DHL wel slecht hier.
    Ben eigenlijk wel een beetje klaar mee met Post.nl. Als het maar enigszins kan, dan laat ik het bezorgen door DHL.

    Kijk alleen naar de uitstraling. Bezorgen door afgetrapte nietszeggende busjes. I.p.v. de keurige DHL busjes, laat staan de werkkleding.
    O, ja, en als je dan toch vragen hebt aan een Post.nl bezorger, daar is vrijwel geen tijd voor....
    Echt een heel verschil met DHL.
  8. [verwijderd] 1 december 2022 09:39
    quote:

    Johanna schreef op 30 november 2022 18:19:

    IEX Slotcall van 30-11-2022; zie daarin het overzicht van de behaalde resultaten (year to date): POSTNL staat in het overzicht m.b.t.
    de in de AMX genoteerde fondsen (24 stuks) fors op de Allerlaagste Plaats met een negatief resultaat van, schrik niet en Ja U leest het goed: 53,80%. Als CEO schaam je je toch rot en kan daar m.i. geen enkel excuus voor aandragen.
    Dit en alle andere issues: met minder zou een herbenoeming (AvA-2023) ook al afgeblazen worden.
    Ik ga het nauwlettend in de gaten houden.
    Wie stuurt er wel eens een brief op poten naar Verhagen met daarin opgenomen een gemiddelde van
    wat hier zoal wordt gepost.

    Ik stuur met enige regelmaat mijn kritische kanttekeningen via IR-PostNL. De reacties,
    voor zover ik deze ontvang, zijn gemiddeld nietszeggend.

    De AvA voorjaar 2023: ik zal mij tijdig via mijn broker aanmelden en ga 'verhaal halen'
    en het woord vragen / nemen voorafgaand het agendapunt 'herbenoeming Verhagen (CEO)'.
    Echter, ik ga er thans van uit dat Verhagen ruim voor deze AvA zal zijn opgehoepeld.
  9. Hanko 13 1 december 2022 11:31
    Beste Johanna, verhaal halen bij tante Post kan je schudden en helemaal bij de AvA. Waarom: het is geen commercieel bedrijf en wordt als noodlijdend in het zadel gehouden door de overheid. Eerder gaf ik aan dat je het beste je GAk kan gaan verlagen zodat je verlies geminimaliseerd wordt.
429 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links