Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,875 23 apr 2024 16:31
  • -0,040 (-0,12%) Dagrange 33,785 - 34,090
  • 3.698.753 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell? -- Vervolg

22.549 Posts
Pagina: «« 1 ... 617 618 619 620 621 ... 1128 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 23 maart 2023 19:51
    quote:

    Blue Lagoon schreef op 23 maart 2023 18:38:

    [...]

    Er is ook geen probleem, ik vertel enkel dat wat men hier allemaal plaatst aan voorspellingen niet de feiten zijn. Mijn reactie was ook niet op u persoonlijk bedoeld.

    Als ik op 29 had verkocht dan had ik ze ook een paar euro lager kunnen terugkopen. Dat was dan nog beter geweest!
    Dit is een spelletje dat achteraf het makkelijkste is wat er is (o had ik maar.....) en vooraf het moeilijkste dat er is (wat zal ik toch doen?)
  2. forum rang 10 bp5ah 23 maart 2023 20:54
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 23 maart 2023 20:18:

    [...] Heb ik nieuws gemist? Tesla maakt het laatste uur ook van die rare bokkesprongen.
    De indices ook, eigenlijk alles, ook €/$ vanavond, nu weer terug bij 0, indices vanmiddag dikke plus, toen stoplicht, toen aardige min en nu loopt 't weer op vlak voor slot. Vasthouden nog 7 min. is een tweede, soort flipperkast. Tech 't best.
  3. forum rang 10 bp5ah 23 maart 2023 20:57
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 23 maart 2023 20:18:

    [...] Heb ik nieuws gemist? Tesla maakt het laatste uur ook van die rare bokkesprongen.
    Btw vanmiddag foutje bedankt.

    Had Shell erin staan op 26.02, die wilde ik ff wijzigen in 25.98, wel die 02 gewijzigd, maar toen stond er dus niet 25.98 maar 26.98, dus meteen uitgevoerd op 26.10, beetje dom.
  4. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 23 maart 2023 23:05
    quote:

    ZeroDix schreef op 23 maart 2023 20:49:

    [...]

    Kijk uit hè met je Tesla verslaving...
    Tja, een koers (ook op dit relatief "lage" niveau tov de bizarre hoogtes van eind 2020 en2021) die is gebaseerd op verwachtingen dat elk kwartaal de verkopen giga stijgen t.o.v. het kwartaal ervoor, het is werkelijk alsof men denkt dat Tesla de wereld volledig gaat veroveren op meerdere markten. M.i. volstrekt van de zotte. Vrijwel allemaal gebakken lucht. Giga wishful thinking.

    Dat moet een keer back to reality. Naar mijn mening is het de grootste en langstdurende bubble van de laatste 40 jaar (verder gaat mijn geheugen niet terug). De Q1 verkoopaantallen in China zijn ws over enkele dagen slechts fractioneel hoger dan in Q4, ondanks forse verkoopprijsdalingen. Concurrent BYD groeit als kool. Haar market share van 29% naar 44% in 2022. Dat zou toch tot enige realiteitszin moeten leiden zou je denken....Maar kopers van aandelen Tesla trekken zich van dergelijke cijfers niet veel aan. Het is een cultus.

    Als je daar dan een flinke cent aan hebt verloren is het niet eenvoudig om te handdoek in de ring te gooien.

    Gelukkig heeft mijn long positie in fossiel sinds nov 2020 (XOM en Shell) de verliezen in Tesla (short vanaf mei 2020) gecompenseerd. Zonde is het wel.

    Destijds ("opa spreekt") ging ik short in TomTom op € 35. Spoot het door naar € 52. Flink in de vingers gesneden. Daalde het naar € 45 , durfde ik niet opnieuw short. GIng het naar € 4. Grrr. bijna altijd ben ik te vroeg en doet het auw. Bij Tesla wil ik - als een dergelijke correctie zich zou voordoen- niet zonder positie aan de kant staan. En dan schiet het in december van $ 200 naar $ 103 en in januari terug naar $ 210. Dat heeft dan een marketcap van ruim 3 keer Shell (610 miljard $) Koekoek. Hilarisch. Wereldwijd een speeltje voor iedereen die maar wat aan wil klooien met dat fonds. Zal me niks verbazen als er in diep afrika en Azië flink wat mensen met ieder $ 200 één aandeel in bezit hebben. Tikt toch aan, een dergelijke vraag. Ik zou het wel tof vinden om er achter te komen wat de verspreiding van het aandelenpakket over de wereld is.

    Ritjes in Shell zijn een stuk voorspelbaarder, beter voor je gemoedstoestand en beter voor je portemonnee.
  5. [verwijderd] 24 maart 2023 05:52
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 24 maart 2023 00:03:

    [...]

    Een beetje ?
    paar dagen geleden Shell stukjes gekocht voor 26,50. Ga vandaag bijkopen om mijn GAK te verlagen als de koers vandaag weer daalt. Kooporder inleggen op 26,05 denk ik. Mijn verwachting is dat binnen enkele weken gaat herstellen
  6. forum rang 6 Candelll 24 maart 2023 06:44
    Brent-futures voor ruwe olie daalden vrijdag tot onder de $ 75 per vat, toen de Amerikaanse minister van Energie Jennifer Granholm de wetgevers vertelde dat het "moeilijk" zal zijn om strategische oliereserves dit jaar aan te vullen, wat aanleiding gaf tot speculaties dat de Amerikaanse regering alleen zou beginnen met kopen tegen nog lagere prijzen. Tekenen van een robuuste aanvoer van ruwe olie uit Rusland wogen ook op de prijzen, aangezien de eerder aangekondigde verlaging van de olieproductie van het land zou komen van een hogere productiebasis dan aanvankelijk was aangegeven. Bovendien blijft de wereldwijde bankensector in onzekerheden verwikkeld, zelfs nadat minister van Financiën Janet Yellen zei dat de autoriteiten bereid zijn om indien nodig meer actie te ondernemen om de Amerikaanse banken te stabiliseren, wat investeerders ertoe aanzet risicovolle activa te mijden. Toch ligt de internationale oliebenchmark op schema om de week hoger af te sluiten, ondersteund door weddenschappen dat de Federal Reserve binnenkort haar verkrappingscampagne zal beëindigen en optimisme over het vraagherstel in China.
  7. forum rang 9 Ron-tron system 24 maart 2023 07:21
    Koers shell heeft het volatiele maar wel
    Stijgende patroon dat 30maanden standhield verlaten en zal waarschijnlijk de bodem van sept’22 24,35eur opzoeken.
    De olieprijs deed in sept’22 nog plus 78usd en momenteel zitten we op 75usd.
    De kans dat de olieprijs onder de 70usd gaat is imo ook bovengemiddeld.
    Alles heeft te maken met de aanhoudende hoge inflatie en een recessie als gevolg.
    Wanneer is moeilijk in te schatten maar institutionelen hebben nu met zicht op top rentebeleid gekozen om te schuiven van aandelen naar obligaties/goud.
    We zullen door deze periode van negatief sentiment en recessie doormoeten en het zijn eigenlijk momenten om nieuwe posities in te nemen en zeker tussen 22-25eur.
    12-18maanden zijwaartse indexen met mogelijk een correctie,
    Niet vergeten dat door de inflatie alles reeds 20% hoger moet om break even te gaan.
    Dit is niet meer dan mijn verwachting en kan er helemaal naast zijn voor alle duidelijkheid.
  8. forum rang 6 Candelll 24 maart 2023 07:45
    Japan laat groei zien, als china volgt zal de vraag naar Olie stijgen

    Japanse economie wint aan groei
    Bericht delen via:

    LinkedIn
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
    Kopieer link
    Door ABM Financial News op vrijdag 24 maart 2023
    Views: 234
    Japanse economie wint aan groei
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) De Japanse economie is in maart harder gegroeid. Dit bleek vrijdag uit voorlopige cijfers van S&P Global.

    De inkoopmanagersindex voor de dienstensector kwam in maart uit op 54,2 tegen 54,0 in februari.
22.549 Posts
Pagina: «« 1 ... 617 618 619 620 621 ... 1128 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links