Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,240 16 apr 2024 15:12
  • -0,020 (-1,59%) Dagrange 1,232 - 1,250
  • 835.836 Gem. (3M) 2,2M

PostNL mei 2022 waar gaan we naartoe

2.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 105 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 mei 2022 15:56
    quote:

    WaardeAandeel schreef op 24 mei 2022 14:49:

    Ik sluit een bod niet uit, maar of een overname er ook komt? Ik denk dat de overheid ervoor gaat liggen.

    Bij een bod van €4,50 tot €5,00 en dus koerssprong stap ik er in ieder geval uit. Heb ik een zeer mooi rendement.
    Ik ben het met je eens. Ik denk dat de Nederlandse overheid dit niet laat gebeuren. Het is prettig om te zien dat de koers de laatste paar dagen wat omhoog is gegaan maar ik sluit niet uit dat hij zomaar weer (fors) in kan zakken. Ik heb bij Post.nl geen hoge koersdoelen in mijn hoofd zoals ik ze hier op het forum voorbij zien komen. Bij een koers van 4 ben ik al heel tevreden en misschien stap ik nog wel eerder uit. Ik heb het idee dat er wat onduidelijkheden leven waar de koers op reageert zonder dat er een echte reden voor is. Ik zie nog wel wat beren op de weg de komende tijd. Let wel, ik hoop dat ik het helemaal mis heb want een verdere stijging van de koers is ook goed voor mijzelf.
  2. forum rang 6 MD2018 24 mei 2022 16:13
    quote:

    Mika schreef op 24 mei 2022 15:56:

    [...]

    Ik ben het met je eens. Ik denk dat de Nederlandse overheid dit niet laat gebeuren. Het is prettig om te zien dat de koers de laatste paar dagen wat omhoog is gegaan maar ik sluit niet uit dat hij zomaar weer (fors) in kan zakken. Ik heb bij Post.nl geen hoge koersdoelen in mijn hoofd zoals ik ze hier op het forum voorbij zien komen. Bij een koers van 4 ben ik al heel tevreden en misschien stap ik nog wel eerder uit. Ik heb het idee dat er wat onduidelijkheden leven waar de koers op reageert zonder dat er een echte reden voor is. Ik zie nog wel wat beren op de weg de komende tijd. Let wel, ik hoop dat ik het helemaal mis heb want een verdere stijging van de koers is ook goed voor mijzelf.
    Laten we hopen dat we door stijgen aankomende dagen! Sentiment op de beurs is wel heeel slecht moet ik eerlijk bekennen. Overname en Nederlandse overheid die dit tegen houdt. Denk het niet. Het zal de overnemende partij alleen maar om het pakketen gedeelte te doen zijn. Maar goede garanties zal de overheid eisen en als die komen voor brief bezorging zie ik geen enkel obstakel waarom een overname niet kan. Is ook niet meer een esentieel bedrijf...
  3. Salitos 24 mei 2022 16:54
    quote:

    WaardeAandeel schreef op 24 mei 2022 14:49:

    Ik sluit een bod niet uit, maar of een overname er ook komt? Ik denk dat de overheid ervoor gaat liggen.

    Bij een bod van €4,50 tot €5,00 en dus koerssprong stap ik er in ieder geval uit. Heb ik een zeer mooi rendement.
    De overheid kan er helemaal niet voor gaan liggen, is geen wettelijke basis voor. Hoogstens kan de beschermingsconstructie gebruikt worden bij een vijandige overname.
  4. forum rang 6 MD2018 24 mei 2022 17:34
    quote:

    pietje-2005 schreef op 24 mei 2022 16:46:

    " Is ook niet meer een essentieel bedrijf..." ??
    Is dit een officieel statement van de regering en alle politieke partijen ? ;-)
    Dat zou mooi zijn !
    Of, de mening van een "roze bril"? ;-)
    Succes
    Zoek maar op en laten we eerlijk zijn hoe belangrijk is de post bezorging nog? 10 jaar geleden misschien nog maar nu zeker niet meer. We gaan het zien voor als nog een min 2 aex en PostNL in de plus…..
  5. forum rang 6 pietje-2005 24 mei 2022 17:49
    Het gaat erom hoe belangrijk de politieke partijen, de regering en niet in de laatste plaats , de wet de postbezorging nog vinden.
    Nu zou er toch iets spelen met een postwet, of zoiets ?
    Dat ze er een wet aan wijden zegt me al genoeg, eigenlijk.
    Grote investeerders die eventueel overname-gevoelens hebben, zullen zich wel twee keer (of meer) bedenken voordat ze zich met politieke zaken gaan bezighouden.
    Dat was toch al zo de laatste tig jaar, dacht ik ; pensioenfondsen beleggen ook niet in PostNL, dacht ik.
    Dat is niet voor niets, natuurlijk.
    Maar, lekker hard werken en centjes verdienen voor de minst belangrijke stake holder (wij, de aandeelhouders) zodat we elk jaar weer een dik dividend krijgen, hopelijk met een mindere koersdaling dan het dividend groot is, haha.
    Laatste dagen gaat de koers weer wat omhoog, gelukkig.
    Succes
  6. forum rang 6 Lector 24 mei 2022 20:58
    quote:

    Gadus morhua schreef op 24 mei 2022 19:25:

    Gaat goed met de koers van PostNL, zo op een slechte beurs.
    Ik heb de bezorger maar een kop koffie met koekje aangeboden ;)
    Ja blijft mooi liggen, maar juich nooit te vroeg bij dit fonds. In de tijd dat jij een biertje inschenkt kan dit aandeel zo maar € 0,10 kwijt zijn.
  7. forum rang 6 Gadus morhua 25 mei 2022 09:41
    quote:

    France 22 schreef op 25 mei 2022 09:31:

    Hoe kan de AMX plus 1.8 procent noteren? WIE?
    volgens mij zijn niet alle AMX'ers en ASCX'ers geopend vandaag.
    Er is bij een aantal nog geen koers op de borden.
    Dat zou het kunnen verklaren misschien?

    EDIT: nu 9:49 uur, inmiddels verholpen volgens mij
2.095 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 105 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links