Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Galapagos AEX:GLPG.NL, BE0003818359

  • 26,820 25 apr 2024 11:12
  • -0,300 (-1,11%) Dagrange 26,740 - 26,980
  • 23.627 Gem. (3M) 80,8K

Galapagos Stoffels era

2.515 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 trab33 1 april 2023 18:08
    te lezen in het jaar verslag van 2022
    reports.glpg.com/annual-report-2022/n...

    Belangenconflict en verbonden partijen
    We menen dat Gilead een verbonden partij van Galapagos NV is geworden in 2019 omwille van (i) het toenmalig aandelenbezit van Gilead van 25,84% (nu: 25,38% per 31 december 2022) in Galapagos NV, en (ii) het feit dat Gilead twee kandidaten ter benoeming als leden van onze Raad van Bestuur kan aanduiden onder de share subscription agreement van 14 juli 2019, zoals gewijzigd.
  2. forum rang 4 Down the drain 2 1 april 2023 21:01
    quote:

    trab33 schreef op 1 april 2023 08:35:

    [...]
    hier zit duidelijk de hand van Gilead achter / pijplijn uitbesteden maar toch de eerste 5 jaar nog de vruchten kunnen van dragen en ondertussen een pak personeel op de zachte wip .
    Maar hoeveel heeft deze deal nu gekost ? Over 5 jaar 200 man eruit en de kosten van een lab in Frankrijk kwijt, maar de voortgang en financiering van hun werk is wel voor 5 jaar gegarandeerd. Dat doet een contract research organisatie niet voor niets. Dat geld vloeit uit de zak van Gala naar de CRO.
    200 man is ca 15% van het totale personeelsbestand. Als we 15% van de totale cash burn (500 miljoen) aftrekken dan kom je aan de bovenkant van de cash-burn range die Stoffels als doel voor 2023 heeft genoemd (380-420 miljoen). Het zou mij niet verbazen als deze deal 5x75 miljoen = 375-400 miljoen heeft gekost.
    Het voordeel is wellicht dat Gala toegang krijgt tot kennis van de CRO die Gala nu mist.
  3. forum rang 7 trab33 1 april 2023 21:07
    u ziet sommige dingen totaal verkeerd ,of draait het moedwillig om .
    As a result, all the Galapagos employees who had been working at Romainville will now be on NovAliX’s payroll. That’s not all: Galapagos has committed to utilizing NovAliX’s research capabilities through a five-year collaboration
  4. forum rang 4 Down the drain 2 1 april 2023 21:19
    quote:

    trab33 schreef op 1 april 2023 21:07:

    u ziet sommige dingen totaal verkeerd ,of draait het moedwillig om .
    As a result, all the Galapagos employees who had been working at Romainville will now be on NovAliX’s payroll. That’s not all: Galapagos has committed to utilizing NovAliX’s research capabilities through a five-year collaboration
    Een contract research organisatie is een organisatie die een contract sluit met een opdrachtgever voor het uitvoeren van onderzoek. De opdrachtgever betaalt voor het onderzoekswerk en de opdrachtgever krijgt daarvoor het intellectuele eigendom van het werk.
    Uitbestedingen van onderzoek van Philips of Shell of Unilever aan universiteiten gaan ook via wat men samenwerkingscontracten noemt, maar geloof mij; dat gaat niet pro deo. Die bedrijven betalen de universiteiten dik en dat vormt een extra inkomstenstroom voor de universiteiten.
  5. forum rang 7 trab33 1 april 2023 21:27
    kan het totaal verkeerd hebben maar volgens mij is de deal dat Novalix de know how en alle faciliteiten mag gebruiken op voorwaarde dat het personeel door hun betaald wordt . Alsook heeft gala een stok achter de deur voor 5 jaar wat toevallig ongeveer samenhangt met de resterende termijn die afgesproken is dat gilead geen bod mag uitbrengen
  6. forum rang 4 Down the drain 2 3 april 2023 10:36
    quote:

    trab33 schreef op 1 april 2023 21:27:

    kan het totaal verkeerd hebben maar volgens mij is de deal dat Novalix de know how en alle faciliteiten mag gebruiken op voorwaarde dat het personeel door hun betaald wordt . Alsook heeft gala een stok achter de deur voor 5 jaar wat toevallig ongeveer samenhangt met de resterende termijn die afgesproken is dat gilead geen bod mag uitbrengen
    En waar haalt Novalix dan ineens het geld vandaan om 200 man extra in dienst te nemen ?
  7. forum rang 4 Down the drain 2 3 april 2023 17:07
    quote:

    trab33 schreef op 3 april 2023 16:49:

    [...]
    ik kan alleen maar zeggen wat ik las in het persbericht en daar staat zwart op wit dat het personeel op de loonlijst van Novalix staat
    Ja, en dat is ook zo. Maar Galapagos gaat 5 jaar lang (vandaar "strategische" samenwerking) opdrachten verstrekken aan Novalix om die 200 man aan het werk te houden en daar betalen ze dik voor. Als tegenprestatie ontvangt Gala de intellectuele eigendom van het door die 200 man behaalde resultaten. En hierboven heb ik een schatting gegeven van het bedrag waarom het gaat.
  8. forum rang 7 JdeFL 5 april 2023 17:03
    quote:

    €URO-Trader schreef op 4 april 2023 19:09:

    Ik begrijp niet dat Galapagos op 3 beurzen verhandelt moet worden. Zijn daar geen kosten aan verbonden, of heeft men eeuwigdurende contracten afgesloten? Onbegrijpelijk, maar goed dat ze niet op de centjes hoeven te letten...
    Is ook ne vorm van marketing....
  9. MtBaker 6 april 2023 10:10
    De koers is terug naar begin mei 2015 rond de 10 de. Ik denk dat er alleen nog downwaartsgerichte speculatie is.
    De nieuwe ceo heeft overduidelijk op andere ziekteterreinen ingezet met een zoekfunctie naar winners. Ik heb zelf nog stukjes die ik vooralsnog houd. De hoge inflatie lijkt me de meest relevante verklaring. toenemende rente inkomsten en winst mogelijk. risico grote contanten is blijvende hogere inflatie omdat landen geen gratis geld kunnen blijven uitdelen. De digi industrie heeft te hoge marges en wordt aangepakt maar ook ten koste van andere sectoren.
  10. forum rang 6 Triple A 6 april 2023 11:08
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 5 april 2023 15:27:

    Wat de huidige koersontwikkeling van Pharming mij leert is dat Galapagos niet alleen heel snel een tweede medicijn naast Filgo moet zetten, maar dat dat medicijn ook nog eens een cash cow van de eerste orde moet zijn om de koers in beweging te kunnen zetten.
    Je bent appels met peren aan het vergelijken. De verschillen tussen Galapagos en Pharming zijn net zo groot als bijvoorbeeld het verschil tussen ASML en BESI. Die kun je ook niet op een erg zinvolle manier vergelijken.

    • Galapagos heeft een kaspositie van € 4,1 miljard, Pharming heeft een kaspositie van € 200 miljoen;
    • Galapagos richt zich op veelvoorkomende ziekten, Pharming heeft net een (licentie) medicijn goedgekeurd gekregen voor een medicijn dat bij 1 op 1,5 miljoen mensen voorkomt;
    • Galapagos is vooral een onderzoeksorganisatie, Pharming is vooral een verkooporganisatie;
    • Pharming is (door zeer lange aanloop) gefinancierd met 650 miljoen aandelen, Galapagos is relatief efficiënt gefinancierd en heeft daardoor slecht 10% van het aantal uitstaande aandelen van Pharming.

    -
  11. forum rang 4 Down the drain 2 6 april 2023 16:51
    quote:

    Triple A schreef op 6 april 2023 11:08:

    [...]

    Je bent appels met peren aan het vergelijken. De verschillen tussen Galapagos en Pharming zijn net zo groot als bijvoorbeeld het verschil tussen ASML en BESI. Die kun je ook niet op een erg zinvolle manier vergelijken.

    • Galapagos heeft een kaspositie van € 4,1 miljard, Pharming heeft een kaspositie van € 200 miljoen;
    • Galapagos richt zich op veelvoorkomende ziekten, Pharming heeft net een (licentie) medicijn goedgekeurd gekregen voor een medicijn dat bij 1 op 1,5 miljoen mensen voorkomt;
    • Galapagos is vooral een onderzoeksorganisatie, Pharming is vooral een verkooporganisatie;
    • Pharming is (door zeer lange aanloop) gefinancierd met 650 miljoen aandelen, Galapagos is relatief efficiënt gefinancierd en heeft daardoor slecht 10% van het aantal uitstaande aandelen van Pharming.

    -
    Galapagos had op 1 januari een kaspositie van 4.1 miljard en verbrandt 40 miljoen per maand. Galapagos heeft onlangs een contract met NovAlix gesloten waarvan de financiële details mij niet bekend zijn maar "samenwerkingscontracten" gaan niet met gesloten beurzen. Ik heb hierboven een inschatting gegeven van tegen de 400 miljoen. Die kaspositie van 4.1 miljard kun je sowieso vergeten.
    Je moet je afvragen wat er nog aan fundamentele research overblijft binnen Galapagos na het afstoten van Romainville. In ieder geval verandert het de verhouding staf/research binnen Galapagos zelf naar een meer op verkoop en productie gerichte organisatie. Dit hoeft overigens op korte termijn niet verkeerd te zijn.
    Bij een reverse split van aandelen van 1 op 35 heeft Pharming zelfs minder aandelen dan Galapagos. Deden ze dat maar dan heeft het schrijven opties tenminste zin.
  12. forum rang 6 Triple A 7 april 2023 09:07
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 6 april 2023 16:51:

    [...]

    Galapagos had op 1 januari een kaspositie van 4.1 miljard en verbrandt 40 miljoen per maand. Galapagos heeft onlangs een contract met NovAlix gesloten waarvan de financiële details mij niet bekend zijn maar "samenwerkingscontracten" gaan niet met gesloten beurzen. Ik heb hierboven een inschatting gegeven van tegen de 400 miljoen. Die kaspositie van 4.1 miljard kun je sowieso vergeten.
    Je moet je afvragen wat er nog aan fundamentele research overblijft binnen Galapagos na het afstoten van Romainville. In ieder geval verandert het de verhouding staf/research binnen Galapagos zelf naar een meer op verkoop en productie gerichte organisatie. Dit hoeft overigens op korte termijn niet verkeerd te zijn.
    Bij een reverse split van aandelen van 1 op 35 heeft Pharming zelfs minder aandelen dan Galapagos. Deden ze dat maar dan heeft het schrijven opties tenminste zin.
    Galapagos geeft zelf voor 2023 een cashburn binnen bandbreedte € 380 miljoen tot € 420 miljoen. Dat is per maand € 31 miljoen tot € 35 miljoen. Veel geld, maar niet de € 40 miljoen per maand die jij opschrijft.

    Jouw inschatting van € 400 miljoen voor het samenwerkingscontract tussen Galapagos en NovALIX is volkomen uit de lucht gegrepen. Jij kent de overeenkomst niet. Jij denkt blijkbaar dat Galapagos een grotere verplichting voor de komende vijf jaar aangaat dan als ze de onderzoekslocatie in Romainville binnen de deur hadden gehouden.

    Ik begin de stellige indruk te krijgen dat je een short positie hebt in Galapagos. Een zeer onverstandige short positie naar mijn mening. De kaspositie (€ 62 per aandeel) geeft op de huidige koersniveau's teveel bodem aan de koers voor een shortpositie. En met een kas van € 4,1 miljard kan elke dag een bericht komen dat het perspectief van dit bedrijf radicaal ten positieve doet keren.

    -
  13. forum rang 5 De Zwarte kat 8 april 2023 15:41
    quote:

    Triple A schreef op 6 april 2023 11:08:

    [...]

    Je bent appels met peren aan het vergelijken. De verschillen tussen Galapagos en Pharming zijn net zo groot als bijvoorbeeld het verschil tussen ASML en BESI. Die kun je ook niet op een erg zinvolle manier vergelijken.

    • Galapagos heeft een kaspositie van € 4,1 miljard, Pharming heeft een kaspositie van € 200 miljoen;
    • Galapagos richt zich op veelvoorkomende ziekten, Pharming heeft net een (licentie) medicijn goedgekeurd gekregen voor een medicijn dat bij 1 op 1,5 miljoen mensen voorkomt;
    • Galapagos is vooral een onderzoeksorganisatie, Pharming is vooral een verkooporganisatie;
    • Pharming is (door zeer lange aanloop) gefinancierd met 650 miljoen aandelen, Galapagos is relatief efficiënt gefinancierd en heeft daardoor slecht 10% van het aantal uitstaande aandelen van Pharming.

    -
    Je vergeet er nog een en dat is phaming maakt winst en bij galapagos vliegt het geld er uit
  14. forum rang 4 Down the drain 2 9 april 2023 11:19
    quote:

    Triple A schreef op 7 april 2023 09:07:

    [...]

    Galapagos geeft zelf voor 2023 een cashburn binnen bandbreedte € 380 miljoen tot € 420 miljoen. Dat is per maand € 31 miljoen tot € 35 miljoen. Veel geld, maar niet de € 40 miljoen per maand die jij opschrijft.

    Jouw inschatting van € 400 miljoen voor het samenwerkingscontract tussen Galapagos en NovALIX is volkomen uit de lucht gegrepen. Jij kent de overeenkomst niet. Jij denkt blijkbaar dat Galapagos een grotere verplichting voor de komende vijf jaar aangaat dan als ze de onderzoekslocatie in Romainville binnen de deur hadden gehouden.

    Ik begin de stellige indruk te krijgen dat je een short positie hebt in Galapagos. Een zeer onverstandige short positie naar mijn mening. De kaspositie (€ 62 per aandeel) geeft op de huidige koersniveau's teveel bodem aan de koers voor een shortpositie. En met een kas van € 4,1 miljard kan elke dag een bericht komen dat het perspectief van dit bedrijf radicaal ten positieve doet keren.

    -
    Nope. Ik heb een heel kleine long positie. Galapagos is een zeer speculatief aandeel en voor speculatieve aandelen houd ik een zeer klein deel van mijn portfolio aan. Galapagos is wel met afstand de grootste bleader in mijn portfolio op de voet gevolgd door PostNL. Teveel geloofd in de kracht van cash, precies het euvel wat jou nu dwars zit.

    In de IEX podcast kun je Martin Crum een inschatting horen maken van het koersdoel van Pharming op basis van de piekomzet van Leniolisib in 2027. Hij komt uit op een waarde van 2.75 tot 3 Euro. De piekomzet van Filgotinib ligt niet bijster veel hoger dan die van Leniolisib. Met een eurootje of 5 ben je er dus wel voor de koers van Galapagos, uitgaande van dezelfde berekening. Voor iedere hogere waardering moet Galapagos er dus rap een tweede medicijn naast zetten waarmee ze bakken geld moeten verdienen om de huidige koers te rechtvaardigen en ik zie dat niet zo snel gebeuren.
2.515 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Weinig houvast voor beleggers in Galapagos

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links