Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Regering Rutte IV: wordt dit een succes of een ramp?

26.158 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 1308 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 A3aan 3 januari 2022 21:11
    Ja, het studeren kan beter. Maar met mij ging het toch ook niet echt goed en de jaren 50 . Dat was wel een ruige tijd voor mij. Ongeveer 40 jaar geleden stond ik ergens bij een winkelcentrum met een Mercedes. Komt er een man op mij af en vraagt:

    "Ben jij Adriaan"
    "ja. dat klopt, ken ik u ergens van?"
    "ïk ben je onderwijzer van vroeger"
    "ja, ik zie het nu, hoe gaat het met u"
    "nou. goed hoor, maar hoe is het met jou afgelopen. Ik zie dat je gelukkig toch een baan hebt als directiechauffeur en daar ben ik blij om want vroeger stond je meer in de hoek dan dat je wilde leren en ik was bang dat er niets van je terecht zou komen".
    "nee, ik ben geen directiechauffeur"
    "geen chauffeur? En die nieuwe Mercedes dan?"
    "die is gewoon van mij. Heb hem inderdaad net nieuw, koop iedere 2 jaar een nieuwe met inruil".
    "tjonge, jonge hoe kan dat. Woon je hier in dat flatje. Ik ga daar ook wonen"
    "nee ik kom nog niet in aanmerking voor een aanleunwoning, ik woon in dat grote vrijstaande huis op de Katendrechtse Lagedijk met die grote oprijlaan"
    "nee, Adriaan. hoe kan dat nou. Wat zou er wel niet van je terecht zijn gekomen als je had opgelet op school?"
    "dan was ik onderwijzer geworden, net al u en nu rijden in een oud eendje en in die aanleunwoning gaan wonen"
    "Maar Adriaan, ongelooflijk. hoe heeft dat kunnen gebeuren"
    "kijk weet u nog dat Truusje bij mij in de klas zat? Mijn eerste baantje was ketelbinkie op de Statendam en laat ik daar nou die Truusje tegen komen. Een beetje scharrelen liep uit de hand in ik bezwangerde haar. Daar waren mijn ouders niet blij mee en de hare ook niet. Eerst altijd gedonder op school en nu die schande, dus verplicht trouwen".
    "Maar die Truusje was toch de dochter van die familie van de Vorm., mede-eigenaren van de Holland America Lijn, samen met de familie van Beuningen?"
    "Klopt, maar ze was zwanger en in die tijd was dat een schande, dus maar trouwen en de schijn ophouden. Man. man ik heb wat meegemaakt. Ruzie tussen de twee families v.d. Vorm en van Beuningen. Liep zo hoog op, dat de bezittingen gesplitst werden. Fam.v.d. Vorm behield de Holland America lijn en fam. van Beuningen de expeditietak en pakhuizen aan de Rijnhaven onder de naam Pakhuismeesteren Ja, die met de dokwerker aan de gevel. Ach die Rotterdamse haven was toen een een kliek van havenbaronnen.
    Ik kwam gisteren nog PIet 't Hoff tegen. Vast een familielid van de eigenaren van van Uden Scheepvaart. En ook onlangs de directeuren van Wambersie Piet Nus en Arie Nus. Je moet de voornaam maar niet afkorten, want dat is lachen. Ons kent ons."
    "ïk begrijp het Adriaan, je bent rijk geworden door je schoonfamilie"

    "Helaas, nee, ik ben onterfd, maar in aandelen gaan handelen"
  2. [verwijderd] 3 januari 2022 21:18
    quote:

    josti5 schreef op 3 januari 2022 17:17:

    [...]

    Einde quote.

    Waarom deze kletskoek nu weer?

    Ik heb werken nooit een hinderlijke onderbreking van mijn vrije tijd gevonden, hoor!
    Sterker nog: jaar in - jaar uit 60-70 uur per week met veel plezier, toewijding en succes bezig geweest.

    Het irritante was de maandelijkse teleurstelling op mijn bankrekening als loonslaaf, 'dank zij' Vadertje Financiële Staat, de schrokop.

    Stop met foute beweringen over forumgenoten, gokker.

    Ben het met je eens.

    Je stupide opmerking dat jongeren werken zien als onderbreking van de vrije tijd behoeft in feite geen commentaar.
  3. forum rang 10 voda 4 januari 2022 08:22
    Er bestaat nogal wat weerstand in de samenleving tegen Rutte 4 - en niet zonder reden

    COLUMN
    Ik heb, net als u, eindelijk die vreselijke gourmetgeur uit mijn huis verdreven. De goede voornemens staan opgesteld. De messen zijn geslepen. Nóg feller te zwaard en te paard op deze plek, indachtig de woorden van W.F. Hermans: ‘Een goede columnist laat geen vijand in leven.’

    Sjaak Bral 04-01-22, 06:15

    Die vijand bevindt zich, zeker de komende tijd, in de politieke arena. De gemeenteraadsverkiezingen lonken, altijd weer een belangrijk ijkpunt: waar willen we heen met Den Haag? Een koerswijziging is broodnodig, zeker gezien het feit dat wij de afgelopen drie jaar zijn bestuurd door een college waar we niet op hebben gestemd. Dat zet nog immer kwaad bloed bij velen en de vraag is waar dat kwade bloed heen vloeit.

    Lees ook
    Den Haag in 2022: Anouk, verkiezingen en maandenlange afsluiting Utrechtsebaan

    Naar de nieuwkomers van Forum voor Demonstratie? Krijgt de PVV een boosterprik? Of vloeit het kwade bloed terug naar de meest schizofreen genaamde partij van Nederland, Groep de Mos/Hart voor Den Haag? Pas in maart roert deze staart.

    Lied gemaakt
    Tot die tijd zijn we druk met Rutte 4, waartegen nogal wat weerstand bestaat in de samenleving - en niet zonder reden. Er is zelfs al een lied gemaakt over het nog niet geïnstalleerde kabinet, door de punkband ‘Hang Youth’. ‘Ik geef een nier voor geen Rutte 4.’ Nou, dan ben je gewenst, als kabinet. Zaten in het vorige kabinet nog twee voormalige wethouders uit Den Haag, in het nieuwe operettegezelschap klinken geen Haagse klanken.

    De manier waarop zij de cultuursec­tor in de steek heeft gelaten tijdens de coronacri­sis – ze was onzicht­baar­der dan het virus – is op het schofteri­ge af.

    Sjaak Bral over Ingrid van Engelshoven
    Sander Dekker stopte er uit eigen beweging mee bij de VVD, maar staat in een illuster rijtje partijgenoten dat het kabinet verliet. Halbe Zijlstra bleek een frauderende fantast. Bruno Bruins viel letterlijk om. Erik Wiebes sneuvelde terecht op de kindertoeslagaffaire en Cora van Nieuwenhuizen stak haar middelvinger op naar de politiek door een goedbetaalde baan als lobbyist te aanvaarden.

    Sander Dekker vertrok met een politieke misdaad van de bovenste plank: een advies over het omstreden 2G-plan werd pas twee dagen voor het kerstreces verstuurd terwijl het al half november op zijn bureau lag. Ook zijn collega-minister Ingrid van Engelshoven zal niet worden herinnerd om haar kloeke daden. De manier waarop zij de cultuursector in de steek heeft gelaten tijdens de coronacrisis – ze was onzichtbaarder dan het virus – is op het schofterige af. Maar ach, niet iedere schildpad haalt het tot aan de zee.

    www.ad.nl/den-haag/er-bestaat-nogal-w...
  4. forum rang 9 josti5 4 januari 2022 10:25
    quote:

    gokker schreef op 3 januari 2022 21:18:

    [...]

    Ben het met je eens.

    Je stupide opmerking dat jongeren werken zien als onderbreking van de vrije tijd behoeft in feite geen commentaar.
    Einde quote.

    Je bevestigt weer eens, waarom ik Zwitserland (én Amsterdam) zo veel mogelijk mijd, al is dat erg lastig met een zoon die in Varese woont: die humorloosheid daar...

    www.youtube.com/watch?v=jPx2V8TMHh4&a...
  5. forum rang 9 objectief 4 januari 2022 11:58
    quote:

    josti5 schreef op 4 januari 2022 10:25:

    [...]

    Je bevestigt weer eens, waarom ik Zwitserland (én Amsterdam) zo veel mogelijk mijd, al is dat erg lastig met een zoon die in Varese woont: die humorloosheid daar...

    De boeren, die recent Amsterdam bezochten hadden ook weinig humor. Misschien kwamen ze wel uit Zwitserland.
  6. [verwijderd] 4 januari 2022 12:08
    quote:

    ffff schreef op 3 januari 2022 15:25:

    Johan,

    Uit jouw vele postings betreffende onderwijs heb ik goed begrepen dat voor jou het onderwijs en daaraan gekoppeld de academische wereld van groot belang zijn. Maar nu eventje, Johan, de knuppel in het hoenderhok:......

    Moet je daarvoor dan veel meer geld uittrekken voor onderwijs en de academische wereld?

    Even proberen mee te denken: MIJN levenservaring heeft mij geleerd dat je met veel mindere financiële middelen toch fantastische studieresultaten kunt verkregen omdat...... zowel de student..... als de opleidingswereld..... veel harder werkten.

    Als je ziet welke middelen de onderwijswereld allemaal toegeschoven krijgt, maar dan tgelijkertijd hoort en vooral ziet dat de jeugd, de jongelui tussen 12 en 18, de studenten steeds minder uren aan puur studeren wijden, maar bezig zijn met....... Tja, het wordt moeilijk nu, maar het is eerder aangenaam vermaken en vooral niet teveel uren beslag op hen leggen.

    MIJN verwijt geldt zowel voor de studenten als voor de leraren. Als beide groepen nu gewoon eens wat harder zouden werken, dus WERKEN, dan zouden de studieresultaten ook aanmerkelijk beter worden.....ZONDER dat weer onmiddellijk de geldkraan open gedraaid moet worden.

    Men doet de laatste jaren altijd alsof méér geld naar onderwijs, beter onderwijsresultaten betekent. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Meer geld naar onderwijs is toch vaak nog meer verpampering, nog minder uren zowel voor student als leraren. Opvallend is dat de Overheid, als pure werkgever van de Onderwijswereld, niet eens wat harder, wat doortastender tegen zowel de studenten als tegen de onderwijswereld durft te zijn. Doodsbang aan hen te vragen meer uren te werken....Doodsbang...

    Peter
    In Nederland heerst de zesjescultuur. Geen stress, iedereen een zes.

    Ik heb zelf de ervaring dat mensen van een minder niveau alleen maar moeilijke mensen zijn voor mij omdat ze je niet goed begrijpen. Ik werk voornamelijk met mensen samen die een PhD opleiding hebben.

    Er zijn ook mensen die beweren dat mensen met een zesjesmentaliteit succesvoller zijn. Ik denk van niet.

    fem-fem.nl/mensen-zesjesmentaliteit-s...
  7. forum rang 7 rene l 4 januari 2022 13:14
    quote:

    johan20090 schreef op 4 januari 2022 12:08:

    [...]

    Ik heb zelf de ervaring dat mensen van een minder niveau alleen maar moeilijke mensen zijn voor mij omdat ze je niet goed begrijpen. Ik werk voornamelijk met mensen samen die een PhD opleiding hebben.

    Andersom is het ook niet anders.
    Zelf heb ik slechts een Mavo en MTS diploma.
    En het is een feit, een serieus gesprek voeren met mensen die doorgestuurd hebben is meestal heel erg lastig.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 4 januari 2022 13:16
    quote:

    rene l schreef op 4 januari 2022 13:14:

    [...]Andersom is het ook niet anders.
    Zelf heb ik slechts een Mavo en MTS diploma.
    En het is een feit, een serieus gesprek voeren met mensen die doorgestuurd hebben is meestal heel erg lastig.
    Als ze maar een rijbewijs hebben...........!
  9. [verwijderd] 4 januari 2022 13:28
    quote:

    johan20090 schreef op 4 januari 2022 12:08:

    [...]

    Ik heb zelf de ervaring dat mensen van een minder niveau alleen maar moeilijke mensen zijn voor mij omdat ze je niet goed begrijpen. Ik werk voornamelijk met mensen samen die een PhD opleiding hebben.

    Zo een draadje is zeer nuttig om daar verbetering in aan te brengen, al helemaal zonder rijbewijs...
    "zonder niveau"???
  10. [verwijderd] 4 januari 2022 15:59
    quote:

    gokker schreef op 4 januari 2022 15:23:

    [...]

    Ik begrijp je best (heb dan ook m'n PhD), maar zou deze blunder toch niet maken.
    Ik heb vroeger bij Ericsson Emmen gewerkt en daar werkte ook de bedenker van Bluetooth Jaap Haartsen. Als Jaap dan lezingen hield dan waren er ook maar weinig mensen die hem dan konden volgen.
  11. forum rang 7 rene l 4 januari 2022 16:01
    quote:

    gokker schreef op 4 januari 2022 15:23:

    [...]

    Ik begrijp je best (heb dan ook m'n PhD), maar zou deze blunder toch niet maken.

    Aldus de man die zegt dat iederéén die beneden hem staat op de maatschappelijke ladder het stemrecht ontnomen dient te worden omdat ze te dom zijn om een eigen mening te vormen.
  12. forum rang 7 rene l 4 januari 2022 16:10
    quote:

    johan20090 schreef op 4 januari 2022 15:59:

    [...]

    Ik heb vroeger bij Ericsson Emmen gewerkt en daar werkt ook de bedenker van Bluetooth Jaap Haartsen. Als Jaap dan lezingen hield dan waren er ook maar weinig mensen die hem dan konden volgen.

    Wij noemden dit soort types vroeger op de zaak vakidioten.

    Ze kunnen zo diep opgaan in hun werk dat ze de tijd volledig uit het oog verliezen en totaal geen oog meer hebben voor hun omgeving.
    Vaak zijn ze niet echt sociaal, ze kunnen slecht contacten leggen, hun ontgaat wat er in de omgeving en de echte wereld gebeurd, ze ontwikkelen een tunnelvisie, en bovenal, ze zijn vaak a-commercieel.

    En ja, je hebt dit soort mensen ook nodig, ieder zo zijn specialiteit.
  13. [verwijderd] 4 januari 2022 16:15
    quote:

    rene l schreef op 4 januari 2022 16:01:

    [...]

    Aldus de man die zegt dat iederéén die beneden hem staat op de maatschappelijke ladder het stemrecht ontnomen dient te worden omdat ze te dom zijn om een eigen mening te vormen.
    Dat bedoel ik dus, een intelligent mens zal nooit een zinnig debat met jou kunnen voeren.
    Het enige waar je toe in staat bent is klagen.

    Je herhaalt jezelf trouwens tot in den treure. Over stemrecht heb ik me nooit uitgelaten. Daar verwar je me met iemand anders.
    Maar respect heb ik inderdaad niet voor AfD/PVV sympathisanten. Gelukkig zijn stemmen op dit soort partijtjes verloren stemmen.
26.158 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 1308 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0650 +0,06%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.725,70 -0,63%
Gold spot 2.396,32 +0,71%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links