Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 76,740 24 apr 2024 10:07
  • -0,060 (-0,08%) Dagrange 76,500 - 77,100
  • 12.915 Gem. (3M) 378K

Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?

3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 196 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 5 oktober 2022 12:33
    quote:

    mike65537 schreef op 5 oktober 2022 07:57:

    Voor Jean-Marie TRITANT staat er een transactie bij op:

    bdif.amf-france.org/en?societes=RS000...

    Gaat om "'Nantissement', iemand enig idee wat dit betekent?
    Op merkelijke transactie voor een man van het kaliber Tritant als je 3.500 aandelen URW moet verpanden voor een financiering. Misschien leent hij maximaal geld om aandelen URW bij te kopen. Anders heeft z'n vrouw teveel uitgegeven op de Place Vendome bij de zaterdagse boodschappen!
  2. forum rang 5 tradersonly 5 oktober 2022 12:48
    quote:

    Calendar schreef op 5 oktober 2022 11:50:

    [...]

    Ze gaan over het boekjaar 2023 dividend betalen. Het is maar de vraag of je eind 2023 een interim dividend kan verwachten. Zal van de vastgoed verkopen afhangen.
    Ja in H2 ‘23 een interim div over behaalde winst van H1 ‘23. Jaar geduld verwacht ik.
  3. forum rang 6 Lamsrust 5 oktober 2022 12:54
    quote:

    Branco P schreef op 5 oktober 2022 09:38:

    [...]

    Nu verplicht regionals versneld verkopen is kapitaal vernietigen (vergelijk de verkoop van 4 Franse objecten door WHA).

    Neem nou van mij aan: de USA Flagships zijn niet toekomstbestendig. Daar moet op termijn nog veel extra geld in. Dat is ook de reden dat je daar vanaf wilt.

    Ik denk niet dat er een belegger is die interesse heeft in een JV die Flagships in USA én Europa heeft. Ook zie ik daar geen voordeel in voor URW. Een JV opzetten is eigenlijk ook een zwaktebod. Voor URW is logischer: heel USA eruit voor een redelijke prijs en daarna focus op Europa. Fransen hebben ook helemaal niks in de USA te zoeken. Redelijke prijs krijg je in deze markt alleen als je een koper er het mooiste spul (75% als aanname) tussenuit laat zoeken.
    Er is geen sprake van "versneld" verkopen, ze zijn er al een hele tijd mee bezig. Bijna twee jaar! Op een gegeven moment zul je een strategisch plan waarbij het afbouwen van de US regionals op plek 1 stond ook moeten uitvoeren. Santa Anita is voor een hele mooie prijs verkocht (NIY sub 6%). Binnen de US regionals lukt dat misschien nog voor twee objecten (Annapolis, Brandon) en op de rest zal je op een gegeven moment een afslag moeten accepteren. Dit geldt expliciet niet voor de US flag ship malls, aangezien deze passen in de strategie van een flag ship portfolio. De US regionals zitten alleen maar in de weg. Daarnaast zit in de kwalitatief mindere regionals nauwelijks equity vanwege de hoge LTV op de CMBS loans waarmee die gefinancierd zijn.

    Dat er in de meeste US flagship malls nog een forse capex ronde dient te volgen daar ben ik van overtuigd. Zie de recent aangekondigde investeringen in Westfield Garden State Plaza:

    www.forbes.com/sites/joanverdon/2022/...

    Dit doet er echter niet aan af dat de lange termijn potentie van deze malls erg hoog kan zijn, i.e. na deze investeringsronde zijn het ultieme institutionele beleggingen met lage NIY's.

    Voor een belegging in URW dien je een hele lange horizon te hebben.
  4. forum rang 7 Thorgall 5 oktober 2022 12:59
    quote:

    tradersonly schreef op 5 oktober 2022 11:41:

    [...]

    Ze verwachten tegen de 9€ winst per aandeel. Voorheen keerden ze volgens mij wel 80- 90% uit.
    Ik denk dat je eerder op 75% moet rekenen. En aangezien er toch sprake is van een enorm welvaartsverlies door gestegen energieprijzen zie ik meer risico's naar beneden dan naar boven. De vraag is legitiem of die 9 wel gehaald gaat worden. Ik betwijfel dat ten zeerste. Ook gezien de oplopende rentes wereldwijd.
  5. dvl-2 5 oktober 2022 13:00
    quote:

    Lamsrust schreef op 5 oktober 2022 12:33:

    [...]

    Op merkelijke transactie voor een man van het kaliber Tritant als je 3.500 aandelen URW moet verpanden voor een financiering. Misschien leent hij maximaal geld om aandelen URW bij te kopen. Anders heeft z'n vrouw teveel uitgegeven op de Place Vendome bij de zaterdagse boodschappen!
    Wat ik niet begrijp is deze is de "PRIX UNITAIRE" van €62 resp. €66,78. Dat zijn koersen waar we op dit moment alleen van kunnen dromen.
  6. forum rang 6 Lamsrust 5 oktober 2022 13:51
    quote:

    dvl-2 schreef op 5 oktober 2022 13:00:

    [...]

    Wat ik niet begrijp is deze is de "PRIX UNITAIRE" van €62 resp. €66,78. Dat zijn koersen waar we op dit moment alleen van kunnen dromen.
    Hij heeft ze waarschijnlijk eerder gekocht voor die prijs en gaat ze nu pas verpanden. Ook Niel heeft rond EUR 60 fors ingeslagen.
  7. mike65537 5 oktober 2022 16:04
    quote:

    tradersonly schreef op 5 oktober 2022 15:30:

    Voor Niel moet het nu toch enorm aantrekkelijk zijn alsnog het hele zwikje alsnog op te kopen. En straks zichzelf enorme dividenden toe schuiven. Zijnschoonvader heeft 100 miljard dus daar valt vast wel een familielening bij af te sluiten.
    Vind al die overnameregels erg onduidelijk. Zo heeft hij meerdere malen laten weten geen overnamebod te willen doen. Zit geloof ik een wachttijd op, tot die dat alsnog mag doen daardoor. Hij moet ook een minimumprijs bieden die waarschijnlijk veel hoger is dan dat de koers nu is.
  8. forum rang 7 HCohen 6 oktober 2022 11:37
    August 2022 compared with July 2022 Volume of retail trade down by 0.3% in the euro area and by 0.2% in the EU
    ec.europa.eu/eurostat/documents/29955...,office%20of%20the%20European%20Union.
    (*Mail orders and internet -/- 3.8% Euro Area en -/- 3.2% EU, *% change compared with the previous month)
  9. forum rang 8 Branco P 6 oktober 2022 12:03
    quote:

    HCohen schreef op 6 oktober 2022 11:37:

    August 2022 compared with July 2022 Volume of retail trade down by 0.3% in the euro area and by 0.2% in the EU
    ec.europa.eu/eurostat/documents/29955...,office%20of%20the%20European%20Union.
    (*Mail orders and internet -/- 3.8% Euro Area en -/- 3.2% EU, *% change compared with the previous month)
    Among Member States for which data are available, the largest yearly decreases in the total retail trade volume
    were registered in Denmark (-6.0%), the Netherlands (-5.8%) and Finland (-4.7%). The highest increases were
    observed in Slovenia (+31.8%), Poland (+8.0%) and Cyprus (+5.1%).


    Daaraan zie je dus dat de maandcijfers in 2021 nog vol onder invloed stonden van Coronamaatregelen. In het ene land waren er forse beperkingen. In het andere land waren die net weer opgeheven en was er een piekje in bestedingen.

    De grafiek in het bericht is behoorlijk misleidend overigens. De y-as vangt niet aan bij o, maar bij 85!! Bedenk dus even goed hoe die grafiek er eigenlijk echt uitziet.

    De conclusie is dus, in mijn ogen: augustus was business as usual voor de detailhandel. Ondanks de onrust die in augustus al de kop opstak vanwege de (toen) piek in de Europese gasprijzen.

    Jammer dat we nu, begin oktober, naar de cijfers van augustus zitten te kijken. September vind ik interessanter, maar daar moeten we dus nog even op wachten.
  10. forum rang 7 HCohen 6 oktober 2022 12:51
    quote:

    Branco P schreef op 6 oktober 2022 12:03:

    [...]

    Jammer dat we nu, begin oktober, naar de cijfers van augustus zitten te kijken. September vind ik interessanter, maar daar moeten we dus nog even op wachten.
    Ik ben er altijd vlug bij, maar kan helaas niet sneller posten dan Eurostat(sept) ;-)
    NB; Q3 rapportage komt eerder dan sept data van Eurostat(October 26, 2022 - Q3-2022 trading update)

    Verder eens met je conclusie met de kantekening(nav opmerking grafiek) dat onderaan in de tabellen enorm veel data staat(voor ieders wat wils).
  11. forum rang 7 HCohen 7 oktober 2022 07:32
    Thernlunds invests heavily in Nacka Forum – expands retail space and range
    news.cision.com/se/unibail-rodamco-we...,c3644154
    www.urw.com/en/website~o~content/asse...
    thernlunds.se/

    FRI, OCT 07, 2022 07:00 CET

    The store Thernlunds in Nacka Forum has chosen to invest heavily by opening a new store in a new location in the center. The store will be almost 1000 sqm and will offer strong brands, of which about 20 are new to the store, products in interior design and a completely new recycling concept with a second-hand department. The new store is expected to open in late 2022.
  12. forum rang 8 Branco P 7 oktober 2022 17:21
    Banenrapport USA viel mee, meer nieuwe banen dan verwacht.

    Rentes vandaag weer omhoog natuurlijk. Die gaan volgend jaar weer dalen zodra de inflatie weer normaliseert (en dat gaat gebeuren!).

    Toch koers van URW omhoog: Ja, want meer banen, werkloosheid lager, loonsverhogingen. Dagje extra naar de URW Mall dus! En inflatie dus (grotendeels) doorbelasten in de huren.

    Investeerders zullen de Flagshipmalls volgend jaar dus wel willen hebben.

    Koers zou op 60 euro moeten staan, minimaal.

    Maar het zal wel aan mij liggen! ;-)
  13. dvl-2 7 oktober 2022 19:36
    quote:

    Branco P schreef op 7 oktober 2022 17:21:

    Toch koers van URW omhoog

    Ik denk dat het banenrapport niets te maken heeft met dat URW vandaag stijgt. Over goed 2 weken de cijfers en sinds 2 weken is er 1% aan shottmeldingen bijgekomen (en wellicht ook nog wat onder se drempel van 0,5%). Die stukken moeten teruggekocht worden voor de cijfers want URW short zitten op koersen van ca €42 lijkt me niet verstandig zodra de grootaandeelhouder die 27% van alle stukken heeft weer mag kopen.

    Maargoed dat is alleen mijn idee maar ;-)
  14. MisterV 8 oktober 2022 18:53
    Kunt u dit uitleggen.
    Mijn gedachte was dat bij een x% ( 30 ) dat een groot aandeelhouder een verplicht bod moet uitbrengen.
    Wat houd hem nu dan tegen en laat hem toe om over 2 weken een bod te doen?
    Bedoelt u de jaarcijfers en een niet handels periode ?

    Alvast bedankt voor uw antwoord.
    MVG
    Mister V
3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 196 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield keert weer dividend uit

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links