Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,625 19 apr 2024 17:39
  • +0,010 (+0,06%) Dagrange 15,440 - 15,790
  • 3.626.309 Gem. (3M) 3,5M

ABN-Amro - 2022

8.889 Posts
Pagina: «« 1 ... 247 248 249 250 251 ... 445 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Littletycoon 19 augustus 2022 21:03
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 19 augustus 2022 20:42:

    Dit zit hem vermoedelijk in de stijgende rentes. Vandaag stijgt de Nederlandse tienjaarsrente met liefst 14 basispunten tot 1,53%. De Amerikaanse vergoeding op tienjaars staatspapier klimt zelfs naar de 3%.

    En ABN AMRO daalt. Wat apart zeg
    So what? Eurostoxx 600 banken is met 2,1% gedaald vandaag. Dus die rente was vandaag niet "top of mind" so to say.
  2. forum rang 9 Ron-tron system 19 augustus 2022 21:06
    quote:

    Calendar schreef op 19 augustus 2022 20:53:

    Hedge funds pile up $125 billion bet against the S&P 500’s big summer rally.

    www.marketwatch.com/story/hedge-funds...
    Logisch toch dat ze na een stijging van 12% algemene indexwaarderingen op korte periode zonder terugval hun winsten afdekken via shorts cfd en opties en uitgeleende aandelen.
    Institutionele fondsen gaan voor zekerheid en grote kans pakken ze nog winst op hun shorthegde ook.

  3. forum rang 8 Calendar 19 augustus 2022 21:45
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 19 augustus 2022 21:06:

    [...]
    Logisch toch dat ze na een stijging van 12% algemene indexwaarderingen op korte periode zonder terugval hun winsten afdekken via shorts cfd en opties en uitgeleende aandelen.
    Institutionele fondsen gaan voor zekerheid en grote kans pakken ze nog winst op hun shorthegde ook.

    Afdekken. Zo had ik het nog niet bekeken. Kon je wel eens gelijk in hebben.
  4. forum rang 4 Mr.J.bonds 19 augustus 2022 22:07
    quote:

    Calendar schreef op 19 augustus 2022 21:45:

    [...]

    Afdekken. Zo had ik het nog niet bekeken. Kon je wel eens gelijk in hebben.
    En toch blijft het tricky business, er hoeft maar een flinter goed nieuws te komen over een verbetering in de situatie Oekraïne en daar ga je met je shorts.. En ABN al helemaal. Vergeet niet dat ze geen assets hebben in zowel Oekraïne niet alswel Rusland njet.

    Sowieso shorten op een fonds zoals ABN, die net een sharebuyback van 250 mil hebben aangekondigd en hoogstwaarschijnlijk nog één Q1-2023 of eerder zelfs, lijkt me vechten tegen de bierkaai..
    Lijkt me dat er dan toch interessantere, meer verzwakte projectjes zijn voor de financiële hyena's van de beurs..
  5. forum rang 9 Ron-tron system 19 augustus 2022 22:17
    quote:

    Mr.J.bonds schreef op 19 augustus 2022 22:07:

    [...]

    En toch blijft het tricky business, er hoeft maar een flinter goed nieuws te komen over een verbetering in de situatie Oekraïne en daar ga je met je shorts.. En ABN al helemaal. Vergeet niet dat ze geen assets hebben in zowel Oekraïne niet alswel Rusland njet.

    Sowieso shorten op een fonds zoals ABN, die net een sharebuyback van 250 mil hebben aangekondigd en hoogstwaarschijnlijk nog één Q1-2023 of eerder zelfs, lijkt me vechten tegen de bierkaai..
    Lijkt me dat er dan toch interessantere, meer verzwakte projectjes zijn voor de financiële hyena's van de beurs..
    Het zijn geen echte shortposities maar een vervanging van winstnemingen via aandelen verkoop.
    Deze partijen verkopen geen vaste aandelen ze verzekeren gewoon hun winsten na de stijging via indexshorts bv.
    En als ze het met grote aantallen gezamenlijk doen brengen ze hun gak van hun aandelen omlaag.
    Niets te maken met puur shorten.
    Ik doe dit ook 1/3 van mijn winsten uit handel gaat altijd in shortposities om mijn portefeuille te beschermen.
    Een verzekering die ik betaal om zacht te kunnen slapen:)
  6. forum rang 6 Alrob2 20 augustus 2022 08:22
    quote:

    @monkeytail schreef op 19 augustus 2022 23:46:

    De koers is weer heerlijk laag. Vandaag bijgekocht. Het voordeel van cash en geduld.
    Als in september de koers onder de € 8 is gekomen, moet je je huidige posting eens teruglezen.
    De trend is duidelijk negatief en dan moet je nu nog niet bijkopen. Geduld is idd een belangrijk goed.
  7. Turbo 20 augustus 2022 08:46
    quote:

    @monkeytail schreef op 19 augustus 2022 23:46:

    De koers is weer heerlijk laag. Vandaag bijgekocht. Het voordeel van cash en geduld.
    wat is heerlijk laag ? Kan nog veel lager volgens de beursanalyse van ADN gaat abn misschien weer naar de 5,70 mocht de steun van 9,05 het begeven de komende maanden dus cash is king.
  8. forum rang 4 @monkeytail 20 augustus 2022 09:33
    quote:

    Turbo schreef op 20 augustus 2022 08:46:

    [...] wat is heerlijk laag ? Kan nog veel lager volgens de beursanalyse van ADN gaat abn misschien weer naar de 5,70 mocht de steun van 9,05 het begeven de komende maanden dus cash is king.
    Laag kan altijd lager. Ik vind het aandeel goedkoop. Waarom zou ik de kans niet grijpen als ik het rendement als voldoende inschat/acht op basis van o.a. dividend?
    Misschien dat ik als het aandeel in elkaar dondert, weer een nieuw plukje koop, zo heb ik het in het verleden gedaan en het heeft me geen windeieren gelegd.
  9. forum rang 9 Ron-tron system 20 augustus 2022 09:49
    Ik heb nu ook al in 4 stapjes wat ingekocht gak 10,04eur en koop gewoon bij in daling.
    Met dit dividend zie ik geen enkele reden om te wachten.
    Geloof niet echt in een overname maar wel in een gerucht op een overname en dat is ook al genoeg:)
    Gaan de banken in 2023 onderuit wat best kan dan zou ik heel tevreden zijn om mijn gak te kunnen verlagen naar 7-8eur.
    Bekijk het op lange termijn 2024-2026 om winst te draaien.
  10. forum rang 4 Mr.J.bonds 20 augustus 2022 09:51
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 19 augustus 2022 22:17:

    [...]
    Het zijn geen echte shortposities maar een vervanging van winstnemingen via aandelen verkoop.
    Deze partijen verkopen geen vaste aandelen ze verzekeren gewoon hun winsten na de stijging via indexshorts bv.
    En als ze het met grote aantallen gezamenlijk doen brengen ze hun gak van hun aandelen omlaag.
    Niets te maken met puur shorten.
    Ik doe dit ook 1/3 van mijn winsten uit handel gaat altijd in shortposities om mijn portefeuille te beschermen.
    Een verzekering die ik betaal om zacht te kunnen slapen:)
    Ik moet zeggen dat ik hetzelfde doe, ik heb voor worst case scenario’s wel wat gekocht puts er onder liggen..

    Maar ga er niet van uit dat die echt iets waard gaan worden, is meer A-bom bescherming. En als die afgaat is het toch te laat..
  11. forum rang 4 Mr.J.bonds 20 augustus 2022 10:13
    quote:

    @monkeytail schreef op 20 augustus 2022 09:33:

    [...]
    Laag kan altijd lager. Ik vind het aandeel goedkoop. Waarom zou ik de kans niet grijpen als ik het rendement als voldoende inschat/acht op basis van o.a. dividend?
    Misschien dat ik als het aandeel in elkaar dondert, weer een nieuw plukje koop, zo heb ik het in het verleden gedaan en het heeft me geen windeieren gelegd.

    Adn roept dit omdat ze of short willen gaan, of ze willen goedkoop inslaan. Is een bewezen FUD-verspreider en moet je niet serieus nemen.
    Alsof een aandeel dat een euro netto dividend uitkeert, voor een miljard euro eigen aandelen gaat en heeft inkopen(500 mil is afgerond, 250 mil. Gaat starten + 250 mil. Hoogstwaarschijnlijk start Q1-2023, waarom doet abn dit? Omdat het zo slecht gaat?) zo laag zou kunnen gaan. Is een kwestie van dan kopen en binnen 4 a 5 jaar je aandeel alleen al aan netto dividend er uit hebben..

    ABN heeft de Staat also on his back nog altijd trouwens met 56% belang trouwens.

    Het verdien model abn staat op ontploffen door stijgende rentes(een analogie met Shell is hier op zijn plaats..)

    Ik snap werkelijk niet wat shorters in dit aandeel doen, lekker tegen de sharebuyback bierkaai opkopen..Lekker slim! ABN heeft 4.4 miljard vrij kapitaal om er in te rammen als de koers nog verder wegzakt. De reden dat we die 5.9 nooit gaan zien krijg je hele rare nog nooit geziene K/W verhoudingen van, van 1 op 2 of zo iets.Yeah! Denk het gewoon niet.

    Zo gek is Swaak nou ook weer niet dat hij dit laat gebeuren. En onder druk van grootaandeelhouders zal hij op koersniveau’s van 9 en 8 zeker blijven inslaan..

    En ik ook trouwens, idd gisteren toch maar weer een plukje bijgekocht! Wat moet je anders.. Dus eens Monkey, Buy the Dip! Heb ik ook idd geen spijt van gehad, van deze strategie.

    Enige wat ik jammer vind is dat ABN niet veel meer inzet op sharebuybacks op deze lage koersen.. een programma van 2.5 miljard bijv. Dát zou pas zoden aan de dijk zetten en échte aandeelhouders waarde creëren.. Staan we op € 35 als ze dat gaan doen, en waarom niet? Door overnames gaat het niet lukken, abn is te klein zelf om significante overnames te doen. Andere ventures is de huidige markt ongeschikt voor en de koers abn staat op stevig ondergewaardeerde koersen.. (intrinsiek €22.8 per share) Er is geen makkelijker manier om aandeelhouderswaarde te creëren..!
    Bescherming tegen shorters, meer wpa voor zittende aandeelhouders, hogere koersen, makkelijker te verkopen voor de Staat op hogere koersen..

    Nouja, Swaak is bezig. We shall see, I keep the Faith!
  12. Wolf of Wall Street 20 augustus 2022 10:55
    quote:

    Turbo schreef op 20 augustus 2022 08:46:

    [...] wat is heerlijk laag ? Kan nog veel lager volgens de beursanalyse van ADN gaat abn misschien weer naar de 5,70 mocht de steun van 9,05 het begeven de komende maanden dus cash is king.
    Als ABN door recessie richting 5-6 Euro gaat, dan zorg ervoor eerst dat je op dat moment een baan hebt.

    De verwachte kosten van risico voor dit jaar liggen onder de 20 basispunten.Zo, het is onder ABN gemiddeld.

    En vergeet niet dat de heer Swaak al in H1 2022 genoeg geld heeft geboekt om de 2e en 3e impact te dekken.

    Het zal geen verrassing zijn als we de vrijval van bijzondere geld voor de rest van het jaar zien.
  13. forum rang 4 Mr.J.bonds 20 augustus 2022 12:58
    quote:

    Wolf of WallStreet schreef op 20 augustus 2022 10:55:

    [...]

    Als ABN door recessie richting 5-6 Euro gaat, dan zorg ervoor eerst dat je op dat moment een baan hebt.

    De verwachte kosten van risico voor dit jaar liggen onder de 20 basispunten.Zo, het is onder ABN gemiddeld.

    En vergeet niet dat de heer Swaak al in H1 2022 genoeg geld heeft geboekt om de 2e en 3e impact te dekken.

    Het zal geen verrassing zijn als we de vrijval van bijzondere geld voor de rest van het jaar zien.
    Idd, denk dat Swaak wel bijstelt, dat heet voortschrijdend inzicht. Hij heeft in deze markt geen andere keus weinig andere keus, wat moet hij anders met de poet doen, als hij aandeelhouderswaarde wil creëren, als dividendverhogingen, Superdivididend of toch de mooiste voor de lange termijn: sharebuybacks.. (of een combi van de drie, dat mag ook ;-)
  14. forum rang 8 Calendar 20 augustus 2022 17:42
    quote:

    Mr.J.bonds schreef op 20 augustus 2022 09:51:

    [...]

    Ik moet zeggen dat ik hetzelfde doe, ik heb voor worst case scenario’s wel wat gekocht puts er onder liggen..

    Maar ga er niet van uit dat die echt iets waard gaan worden, is meer A-bom bescherming. En als die afgaat is het toch te laat..
    Puts er onder? Wat krijgen we nou? Zo speel je de shorters in de kaart. Je wilt toch geen Hyena zijn? Ik heb ook puts. Geschreven puts wel te verstaan. Misschien heb ik ze wel aan jou verkocht...

    www.iex.nl/Forum/Upload/2022/14307408...
8.889 Posts
Pagina: «« 1 ... 247 248 249 250 251 ... 445 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links