Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 17:38
  • -0,077 (-5,84%) Dagrange 1,230 - 1,298
  • 2.916.414 Gem. (3M) 2,2M

PostNL januari 2022 | Business update Q4?

3.597 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 180 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Goed bezig 28 januari 2022 16:01
    quote:

    MD2018 schreef op 28 januari 2022 14:31:

    )[...]

    De cijfers betreft short verschillen maar ik ga ervan uit dat ongeveer 10% short open staat -> ~50M aandelen!
    PostNL gaat voor 175M dit jaar kopen en 75 volgend jaar dus ongeveer (4euro gem)~43M aandelen!
    Kretinsky gaat en blijft gewoon door kopen dus zeg maar ongeveer 25M aandelen!

    Dus ja ik ga er ook vanuit dat de koers nog flink kan stijgen komende weken!
    Bedankt, dat zal een flinke opwaartse druk geven!
  2. forum rang 6 MD2018 28 januari 2022 16:02
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 14:55:

    [...]

    Precies wat de heer Slim in de weg zat bij zijn gepoogde overname van KPN. Die nu dus met een enorm belang in KPN zit die hij al jaren probeert te verkopen.
    Uiteindelijk heeft hij ze gebruikt als onderpand voor een financiering ofzo geloof ik.
    Ja inderdaad want telefonie en post zijn hetzelfde... maar goed ik zou als ik de overheid was ook niet verkopen aan een mexicaan.... Telefonie / netwerk / internet vele malen belangrijker dan Post bezorging... zeer groot verschil.
  3. [verwijderd] 28 januari 2022 16:12
    quote:

    MD2018 schreef op 28 januari 2022 16:02:

    [...]

    Ja inderdaad want telefonie en post zijn hetzelfde... maar goed ik zou als ik de overheid was ook niet verkopen aan een mexicaan.... Telefonie / netwerk / internet vele malen belangrijker dan Post bezorging... zeer groot verschil.
    Als goed geregeld wordt dat er op opnieuw vastgestelde dagen de brieven door de bus gaan
    en tevens het hoe & wat van prioriteiten-post; dan kan de overheid de tent de tent laten.
    Kijk eens in de diverse Europese landen; echt geen sprake van 5 dagen bezorging en
    gelet de voortgaande digitalisering ook volledig overbodig.
    Dus borgen wat er geborgd dient te worden, strik er om heen en all the best.
    Dat heeft De Markt dus goed bezien en het proces heeft gewoon nog ff de tijd nodig.
    Broedende kippen....de rest vult u zelf maar in.
    PostNL gaat gegarandeerd ruim boven de 5 euro op in een groter verband.
    Kretinsky: doe U best en laten we een toost uitbrengen op Royal Mail; echter wel
    zonder Boris.....die heeft nog wat uit leggen na zijn borrels Nr. 10
  4. forum rang 5 Cerburus 28 januari 2022 16:18
    zeker de stichting continuïteit heeft die opties echter komt die alleen in actie bij een 'vijandige overname' niet op afroep staat bij een vriendelijke overname (lees een bod waar PostNL en aandeelhouders achterstaan). en inderdaad 'internet en telefonie' wordt als strategisch (per wet) beschouwd, post niet. let wel dat het overheid boter op z'n hoofd heeft want toen de overheden de halve energie infra kon verkopen aan Japanners voor een goede prijs (Misibishu) heb ik hier geen enkel woord over gehoord in de kamer :) ja achteraf haha
  5. forum rang 6 !@#$!@! 28 januari 2022 16:36
    quote:

    MD2018 schreef op 28 januari 2022 16:02:

    [...]

    Ja inderdaad want telefonie en post zijn hetzelfde... maar goed ik zou als ik de overheid was ook niet verkopen aan een mexicaan.... Telefonie / netwerk / internet vele malen belangrijker dan Post bezorging... zeer groot verschil.
    ben je oud genoeg om de PTT te kennen ? :-)

    www.nu.nl/economie/4352361/kamer-wil-...

    PostNL staat voor de tweede keer in de overnameplannen van de Belgische branchegenoot Bpost. De Kamer is van mening dat PostNL een belangrijke communicatie- en infrastructuur beheert en daarom niet zomaar in buitenlandse handen mag vallen.

    geen verschil dus.
  6. [verwijderd] 28 januari 2022 16:41
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 16:36:

    [...]

    ben je oud genoeg om de PTT te kennen ? :-)

    www.nu.nl/economie/4352361/kamer-wil-...

    PostNL staat voor de tweede keer in de overnameplannen van de Belgische branchegenoot Bpost. De Kamer is van mening dat PostNL een belangrijke communicatie- en infrastructuur beheert en daarom niet zomaar in buitenlandse handen mag vallen.

    geen verschil dus.
    De kern van de tekst is: Minister meer zeggenschap bij overname PostNL.
    Dat betekent absoluut niet dat de tent niet over genomen zal/kan worden.
    Als er redelijke voorwaarden worden gesteld door De Overheid.....
    dan is PostNL voor het oprapen.
    Wat een heerlijk gevoel, met het week-end in het vooruitzicht.
    Maakt een hoop goed na wekenlang geneuzel; hier en daar.
  7. forum rang 6 !@#$!@! 28 januari 2022 16:49
    quote:

    vic06 schreef op 28 januari 2022 16:41:

    [...]
    Dat betekent absoluut niet dat de tent niet over genomen zal/kan worden.
    Jawel, men wil de controle behouden over de infrastructuur van PNL.

    De overheid is ervoor verantwoordelijk dat een basispakket van postdiensten in Nederland aan minimale eisen voldoet, zodat iedereen er gebruik van kan maken tegen betaalbare tarieven.
    Het is van groot belang dat de zeggenschap over dit eisenpakket in Nederlandse handen blijft, meent de Kamer. Een buitenlandse postdienstverlener kan niet gedwongen worden dit pakket uit te voeren, omdat dit niet in de wet is opgenomen, aldus de Kamer.

    Ook maakt de Tweede Kamer zich zorgen over het behoud van werkgelegenheid.
  8. [verwijderd] 28 januari 2022 16:53
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 16:49:

    [...]

    Jawel, men wil de controle behouden over de infrastructuur van PNL.

    De overheid is ervoor verantwoordelijk dat een basispakket van postdiensten in Nederland aan minimale eisen voldoet, zodat iedereen er gebruik van kan maken tegen betaalbare tarieven.
    Het is van groot belang dat de zeggenschap over dit eisenpakket in Nederlandse handen blijft, meent de Kamer. Een buitenlandse postdienstverlener kan niet gedwongen worden dit pakket uit te voeren, omdat dit niet in de wet is opgenomen, aldus de Kamer.

    Ook maakt de Tweede Kamer zich zorgen over het behoud van werkgelegenheid.

    Niet netjes dat u een enkele regel uit mijn posting plukt en daar dan een verhaal
    omheen breidt. Voor de geschiedschrijving; graag de gehele tekst en dan uw verhaal.
    Dank, veel dank! en een goed week-end.
  9. Jeffryv 28 januari 2022 16:53
    PostNL is een van de grootste werkgevers van Nederland, ik kan me voorstellen dat de overheid hier toch wel enige controle over wilt houden.

    Meer logisch lijkt mij een splitsing van Mail & Parcel.

    Maar goed we hebben het hier al 5000 miljoen keer over gehad, we weten het pas als het moment daar is.
    Met de huidige informatie kunnen we niets uitsluiten.
  10. forum rang 6 !@#$!@! 28 januari 2022 17:02
    quote:

    Jeffryv schreef op 28 januari 2022 16:53:

    Met de huidige informatie kunnen we niets uitsluiten.
    Jawel. De overheid heeft heel duidelijk gemaakt dat een overname wordt uitgesloten. Dit is juridisch dichtgetimmert met de pnl stichting.
    Het is dus zeker dat een overname niet gaat gebeuren.
    Dit zie je terug in de waardering van het aandeel. De markt weet dit.
  11. [verwijderd] 28 januari 2022 17:04
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 17:02:

    [...]

    Jawel. De overheid heeft heel duidelijk gemaakt dat een overname wordt uitgesloten. Dit is juridisch dichtgetimmert met de pnl stichting.
    Het is dus zeker dat een overname niet gaat gebeuren.
    Dit zie je terug in de waardering van het aandeel. De markt weet dit.

    Dit is echt de grootst mogelijke des-informatie.
    Het staat u vrij te posten wat u post...maar
    wat uw doel is; is mij volstrekt onduidelijk.
  12. forum rang 5 Cerburus 28 januari 2022 17:06
    ja hier wordt veel gepost maar weinig gelezen, lees de publicatie in de straatkrant (2020), lees het rapport oudeman, lees eens gewoon de postwet.
    Er dienen idd borgingen te worden geplaatst bij overname PostNL. Die zijn al gepubliceerd en bekend, onder de oude wet is het zelfs te gemakkelijk op PostNL door een internationale partij over te nemen, ook 1 van de redenen voor een nieuwe. Daarin wordt voorgesteld dat er in ieder geval een rechtspersoon in NL aanspreekbaar is t.b.v de UPD. (is voor geen enkele partij een probleem) Laats post van mij op dit topic. Mensen die zeggen dat het niet kan of mag adviseer ik google eens te gebruiken. Dat de kamer er niet blij mee, ja dat is een ander ding haha..maar 0 invloed hierop (wetmatig) tenzij de CEO haar politieke vrienden te vriend wil houden :P

  13. forum rang 4 Yes we can 28 januari 2022 17:07
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 17:02:

    [...]

    Jawel. De overheid heeft heel duidelijk gemaakt dat een overname wordt uitgesloten. Dit is juridisch dichtgetimmert met de pnl stichting.
    Het is dus zeker dat een overname niet gaat gebeuren.
    Dit zie je terug in de waardering van het aandeel. De markt weet dit.

    Goed als je dat zelf gelooft… elk beursgenoteerd bedrijf kan worden overgenomen, ongeacht of ik nu geloof dat postNL overgenomen gaat worden. Wat ga je doen als Kretinsky blijft kopen ? Een waarschuwend vingertje opsteken en zeggen: foei dat mag u niet doen ? Tja beetje belachelijk niet ? Waarom dan een beursnotering … ?!?
  14. Jeffryv 28 januari 2022 17:07
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 januari 2022 17:02:

    [...]

    Jawel. De overheid heeft heel duidelijk gemaakt dat een overname wordt uitgesloten. Dit is juridisch dichtgetimmert met de pnl stichting.
    Het is dus zeker dat een overname niet gaat gebeuren.
    Dit zie je terug in de waardering van het aandeel. De markt weet dit.

    Er is een clausule die het kan verbieden maar dat betekend niet dat ze dat ook gaan doen.
    Volgens mij staat er nergens dat het 100% uitgesloten is?

    Call-optie overeenkomst

    PostNL en de Stichting Continuïteit zijn op 23 juni 1998 een call-optie overeenkomst aangegaan, die op enkele punten is gewijzigd in 2008 en 2013. De Stichting Continuïteit kan de haar toegekende call-optie uitoefenen om de continuïteit, zelfstandigheid of identiteit van PostNL te beschermen. Op grond van de call-optie overeenkomst heeft de Stichting Continuïteit doorlopend het recht om een aantal preferente aandelen B te kopen, niet groter dan het totale aantal uitstaande aandelen minus één en tevens minus het aantal aandelen dat al door PostNL aan de Stichting Continuïteit is uitgegeven.



    De Stichting Continuïteit kan aldus over hetzelfde aantal stemrechten beschikken dat is verbonden aan de op dat moment uitgegeven gewone aandelen, minus één aandeel, oftewel 49,99% van het totaal aantal stemmen. In geval de continuïteit, zelfstandigheid of identiteit van PostNL (potentieel) wordt bedreigd, kan de Stichting Continuïteit deze optie zelfstandig uitoefenen tegen de achtergrond van haar statutaire doelstelling.

  15. forum rang 4 Yes we can 28 januari 2022 17:10
    quote:

    Jeffryv schreef op 28 januari 2022 17:07:

    [...]

    Er is een clausule die het kan verbieden maar dat betekend niet dat ze dat ook gaan doen.
    Volgens mij staat er nergens dat het 100% uitgesloten is?
    Ach die clausule toepassen zou dan inhouden dat liberaal Nederland overgaat naar staatsgeleid of staatsbestuurd waar de vrije markt wordt buitengesloten. Niets is uitgesloten, maar is heel erg onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat er garanties worden gevraagd tav de UPD
3.597 Posts
Pagina: «« 1 ... 167 168 169 170 171 ... 180 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links