Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TKH Group AEX:TWEKA.NL, NL0000852523

  • 39,500 25 apr 2024 15:20
  • -0,360 (-0,90%) Dagrange 39,500 - 40,020
  • 19.450 Gem. (3M) 86,9K

TKH 2022

627 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Luca100 19 augustus 2022 21:24
    Ik kan dat volgens als de cijfers slechter zijn als verwacht maar dat was niet het geval!
    Dus geen enkele reden voor deze daling en ook niet verwacht is balen maar ik gok erop dat we zoals eerder in dit jaar weer de weg omhoog vinden.
    Het aandeel staat er nog slechter voor als toen de oorlog uitbrak!
    Echt te gek voor zo,n aandeel.
  2. forum rang 4 JK Dutch 19 augustus 2022 23:16
    Pas op met het vangen van vallende messen zeggen ze wel eens. Ik ben er vandaag uitgestapt met verlies.
    Voor vandaag denk ik dat naast de technische signalen er nog diverse andere triggers zijn voor de grotere daling.
    Denk dat nu het sentiment voor TKH even omlaag en tegen de trend in handelen heb ik vaker geprobeerd maar helpt niet. Dus wachten op betere tijden. IEX beschrijft het rentespook en ik denk dat TKH hier ook nog eens last van heeft maar kan het mis hebben.
  3. forum rang 5 Bart Meerdink 19 augustus 2022 23:45
    @JK Dutch: vallend mes is kopen in een sterke downtrend. Ik kijk naar waardering dus daar bezondig ik me wel eens aan, en dan blijkt dat je bijna nooit de bodem prikt. Kan me niet echt schelen.

    Qua verkopen: Zolang de reden dat ik in een aandeel zit intact blijft verkoop ik nooit met verlies.

    Ook al zou je in eerste instantie gelijk hebben dat de koers verder daalt, dan is nog daarna het probleem van stap je weer in en en zo ja wanneer dan? Dat is lastiger dan het lijkt. Ik ga niet proberen te voorspellen wat anderen willen met het aandeel, dat kan ik niet.
  4. Silverline 20 augustus 2022 13:47
    Een pe van 15 in deze markt is al reëel dus 45 50 euro. De hogere koersen richting de 60 euro is niet wat je kunt verwachten bij de huidige rentestand en recessie angst. Op dit moment is de pe ca. 12,5 en dat is relatief laag. Om een idee te geven in de afgelopen jaren heeft de koers 58 aangetikt bij een winst per aandeel van 2,6 euro dus een pe van meer dan 20. Voor 2022 is de verwachte winst per aandeel 3,2 euro en de koers op ca. 38 euro. Dit verschil zit in de rente stand en de angst voor een recessie en de enige voorzichtigheid die de tkh uitstraalde tijdens de halfjaar presentatie. Bv de omzet van de smart industrials, lees banden machine groep, zal in het 2e halfjaar minder zijn dan 1e halfjaar. De omzet groei is ook niet heel sterk in 2025 wordt er meer dan 2 miljard omzet voorspeld door de tkh. Dat is niet ambitieus omdat door inflatie en daardoor de hogere prijzen die de tkh probeert door te geven deze omzet al bijna haalt. Dus een groei aandeel ja maar op dit moment niet veel volume groei en toch ook onzekerheid. Daarnaast is de vaak aangeven Unixx machine bij een klant stopgezet en wordt er gezocht naar andere klant om dit platform verder te testen. De tkh directie geeft nog steeds aan dat dit een veelbelovende platform is en delen daarvan maar het komt toch niet echt van de grond. Alles bij elkaar de reden dat beleggers nu even het aandeel laten liggen. Er is geen fantasie in het aandeel en er zijn betere keuzes ook al dat het werkkapitaal toegenomen is door de supply problemen. Neemt niet weg dat een pe van 12,5 en een een dividend van ca. 4% op de huidige koers laag is en verwacht dan de koers weer opgepakt wordt en richting de 45 euro kan binnen aantal maanden wanneer meer duidelijk wordt dat de supply problemen minder worden in het algemeen in de markt. Geduld hebben dus en mocht de koers verder weg zakken dan wordt het meer koopwaardig.
  5. forum rang 5 Bart Meerdink 20 augustus 2022 23:08
    @Silverline: die €2 mrd doelstelling voor 2025 was van voor de inflatie, dus die zal wel omhoog bijgesteld kunnen worden.

    De ROS (Return on Sales) van 17% is wel degelijk een forse stap omhoog, nu zitten ze nog onder de 13%.

    Totale winst zou in 2025 dus een stuk hoger moeten liggen als het loopt zoals voorzien.

    Misschien zou een wat lager uitkeringspercentage van het dividend beter zijn, als ze daardoor zinvol meer kunnen investeren in extra groei. Vergelijk Aalberts.
  6. forum rang 9 objectief 22 augustus 2022 11:08
    quote:

    Dr. Bibber schreef op 22 augustus 2022 11:05:

    Je hebt toch hopelijk niet betaald voor dit advies?
    Ik wel en heb met zo'n kleine daling van een paar Euris geen enkel probleem.
    Als je iets koopt gaat en blijft het niet altijd stijgen.
    NN is een topbedrijf en gaat zeker veel rendement opleveren.
  7. forum rang 7 Dividend Collector 22 augustus 2022 11:21
    Eens met objectief, ervan uitgaande dat hij TKH bedoelt. Geen enkele analist, die van IEX inclusief, kan de marktbewegingen voorspellen. Zeker niet op de korte termijn. De koers kan dus een hele tijd tegen jou inlopen. Het gaat om het rendement dat je op de middellange tot lange termijn realiseert.

    Het wordt bijna lachwekkend hoe sommige mensen analisten de schuld blijven geven van koersdalingen en de rode cijfertjes in hun pf. Blijf altijd zelf nadenken. De daling is marktbreed en betekent niet dat JOUW bedrijf slecht presteert.
  8. forum rang 4 winstrader 22 augustus 2022 12:55
    quote:

    Dividend Collector schreef op 22 augustus 2022 11:21:

    Eens met objectief, ervan uitgaande dat hij TKH bedoelt. Geen enkele analist, die van IEX inclusief, kan de marktbewegingen voorspellen. Zeker niet op de korte termijn. De koers kan dus een hele tijd tegen jou inlopen. Het gaat om het rendement dat je op de middellange tot lange termijn realiseert.

    Het wordt bijna lachwekkend hoe sommige mensen analisten de schuld blijven geven van koersdalingen en de rode cijfertjes in hun pf. Blijf altijd zelf nadenken. De daling is marktbreed en betekent niet dat JOUW bedrijf slecht presteert.
    Ik geef niemand de schuld. Gaat enkel om de droge constatering dat buy en strong buy adviezen van IEX in de periode daarna (vaak weken tot maanden) gevolgd worden door zeer scherpe dalingen. TKH en Ebusco bevestigen die regel.
    Dus iemand de schuld geven: NEE. Iemand aanspreken op zijn beroerde timing van advies:JA.
  9. forum rang 4 winstrader 23 augustus 2022 10:34
    quote:

    Hagenaar schreef op 22 augustus 2022 16:16:

    Geduld is een schone zaak. Kwaliteit komt vanzelf boven drijven, momenteel zit de rente tegen en dat hoort bij beleggen. Koersen gaan niet enkel omhoog.
    Het is inderdaad een solide kwaliteitsaandeel met lage koers winst verhouding maar de markt bepaalt de koers...
    Ik vind aandeel ook zwaar ondergewaardeerd maar markt denkt er blijkbaar anders over. En omdat er sprake is van 'een perfecte markt' heeft de markt altijd gelijk ....
  10. The Saint 24 augustus 2022 12:23
    Ben het met stocktrader eens. Je kan er als analist een beetje naast zitten. In geval TKH en NN zag je de rode vlaggen van verre. Een strong buy bij een koers van ruim boven de 40€ bij zowel TKH en NN in een week waar de economische malaise weer opspeelt…. is wel heel erg veel buiten de pot gepiest. Een daling van meer dan 10%. Martin Crum schaam je kapot. IEX beleggers betalen voor adviezen omdat ze zelf weinig tijd hebben of willen steken in kennis van aandelen. Je bent totaal niet geschikt als analist. Dien je ontslag in aub.
  11. forum rang 9 objectief 24 augustus 2022 13:52
    quote:

    The Saint schreef op 24 augustus 2022 12:23:

    Ben het met stocktrader eens. Je kan er als analist een beetje naast zitten. In geval TKH en NN zag je de rode vlaggen van verre. Een strong buy bij een koers van ruim boven de 40€ bij zowel TKH en NN in een week waar de economische malaise weer opspeelt…. is wel heel erg veel buiten de pot gepiest. Een daling van meer dan 10%. Martin Crum schaam je kapot. IEX beleggers betalen voor adviezen omdat ze zelf weinig tijd hebben of willen steken in kennis van aandelen. Je bent totaal niet geschikt als analist. Dien je ontslag in aub.
    Je visie is enkel op rancune gebaseerd, namelijk dat je als belegger geen boekverlies kunt incasseren.
    De cijfers van NN waren op sommige punten beter dan van ASR en toch wordt het koersverschil van 5/6 Euro, dat ASR doorgaans lager noteert, teniet gedaan. Dit is onbegrijpelijk en komt zeker niet voor rekening van Martin Crum. Het gaat om l.t. adviezen en niet voor 1 maand. (NB. ik begrijp ook niet wat je dan nog op deze site te zoeken hebt)
  12. The Saint 24 augustus 2022 15:29
    Nee geen rancune. Een strong buy advies duidt op een dringende aankoop. De verwachting is dat de koers snel gaat stijgen en dus kopen voor je te laat bent. Een Hold is voor LT een normaal advies. Het beste advies was Sell. Ik zou nu pas bij deze lage koers een Buy advies geven. Wat jij stelt klopt niet. Anders zou je voor LT beleggers voor zowat alle aandelen die ver zijn gezakt een Strong Buy advies geven.
    Je weet er geen ene reet van !
627 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TKH-beleggers moeten wat langer wachten

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links