Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BE Semiconductor Industries AEX:BESI.NL, NL0012866412

  • 133,550 23 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 131,250 - 134,300
  • 419.157 Gem. (3M) 484,5K

Besi Semiconductor jaardraadje 2022

9.628 Posts
Pagina: «« 1 ... 315 316 317 318 319 ... 482 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 groene appel 27 juni 2022 16:08
    snap werkelijk nier waarom een herhaling van een koopadvies in deze tijd en handhaving van een in veler ogen te hoog koersdoel niet wordt vermeld op dit soort sites...blijft de nieuwsvoorziening van deze site vooral beperkt tot waar ze zelf aan moeten verdienen?

    verlagingen melden ze wel
  2. forum rang 4 Gouden tijden voor de spaarders 27 juni 2022 16:49
    quote:

    groene appel schreef op 27 juni 2022 16:08:

    snap werkelijk nier waarom een herhaling van een koopadvies in deze tijd en handhaving van een in veler ogen te hoog koersdoel niet wordt vermeld op dit soort sites...blijft de nieuwsvoorziening van deze site vooral beperkt tot waar ze zelf aan moeten verdienen?

    verlagingen melden ze wel

    Tip start agressieve aandeleninkoop.
  3. Cathalea 28 juni 2022 06:16
    Rentes gaan wel erg hard op deze manier.

    Ben bang dat er er nog ontzettend veel geld uit de beurzen sluipt, meer dan we kunnen overzien.

    Een simpele vergelijking tussen indexes en rentes over 10-15 jaar laat toch zien dat er nog erg veel dalingspotentie in de beurzen zit. Het is menseigen om optimistisch naar zaken te kijken, echter vraag ik me steeds meer af of ik geen fout heb gemaakt om op 55EU flink in te stappen voor middenlange termijn.
  4. Beertje 28 juni 2022 07:11
    quote:

    Calathea schreef op 28 juni 2022 06:16:

    Rentes gaan wel erg hard op deze manier.

    Ben bang dat er er nog ontzettend veel geld uit de beurzen sluipt, meer dan we kunnen overzien.

    Een simpele vergelijking tussen indexes en rentes over 10-15 jaar laat toch zien dat er nog erg veel dalingspotentie in de beurzen zit. Het is menseigen om optimistisch naar zaken te kijken, echter vraag ik me steeds meer af of ik geen fout heb gemaakt om op 55EU flink in te stappen voor middenlange termijn.
    Ik vind dat het geen slecht moment is hoor: had ik het maar gedaan. Was op 77 ingestapt, met de gedachte dat het terug zou stijgen naar 100.
  5. forum rang 4 ischav2 28 juni 2022 07:58
    quote:

    Calathea schreef op 28 juni 2022 06:16:

    Rentes gaan wel erg hard op deze manier.

    Ben bang dat er er nog ontzettend veel geld uit de beurzen sluipt, meer dan we kunnen overzien.

    Een simpele vergelijking tussen indexes en rentes over 10-15 jaar laat toch zien dat er nog erg veel dalingspotentie in de beurzen zit. Het is menseigen om optimistisch naar zaken te kijken, echter vraag ik me steeds meer af of ik geen fout heb gemaakt om op 55EU flink in te stappen voor middenlange termijn.
    Er staat juist erg veel geld langs de zijlijn. Zal toch zijn weg moeten vinden. De kunst is te beleggen in gezonde bedrijven met perspectief. M.i. Is BESI daar 1 van.
  6. Cathalea 28 juni 2022 09:31
    quote:

    Beertje schreef op 28 juni 2022 07:11:

    [...]
    Ik vind dat het geen slecht moment is hoor: had ik het maar gedaan. Was op 77 ingestapt, met de gedachte dat het terug zou stijgen naar 100.
    Nog een paar flinke klappen en onder de 40 is geen ondenkbaar scenario. Met name die -11% recent heeft me wel even wakker geschud wat voor gevaar en neerwaartste druk in het verschiet ligt. Wellicht onder de 40 voor langere termijn weer een pluk bijkopen. 1 miljard omzet in 2025 met 50-60% bruto marges is natuurlijk fantastisch. Echter de verwachting is dat 2024/2025 de chipmarkt enigsinds stagneert. Hier is ook nog geen rekening gehouden met een eventuele economische recessie waar tegenwoordig veel over wordt gesproken. Een terugval in orders is meteen fors omzetverlies voor BESI. Neerwaarts risico zeker aanwezig. Bij een verdere terugval dan zou mijn voorkeur naar ASML gaan ivm gevestigdheid en stabiele omzet gerelateerd aan machineonderhoud / upgrades.

    Aan de andere kant; mochten hybrid bonding een gat in de markt zijn kan BESI wellicht nog een flinke spurt maken. Laten we hopen dat we binnen een jaar weer een koers van ~60-70 mogen zien. Als we daar nog 1 of 2 jaren dividend over mogen vangen dan ben ik uitermate tevreden.

    Voor korte termijn heb ik nog wat puts 48EU liggen. Gekocht met motivatie dat we nog steeds in een bear market zitten en er bij BESI rustig 3% of meer op een slechte dag afvliegt en technisch ruimte ligt om onder de 48 naar ~44 regionen door te schieten.
  7. Beertje 28 juni 2022 09:43
    quote:

    Calathea schreef op 28 juni 2022 09:31:

    [...]

    Nog een paar flinke klappen en onder de 40 is geen ondenkbaar scenario. Wellicht dan voor langere termijn een pluk bijkopen.

    Mijn voorkeur zou dan echter naar ASML gaan ivm gevestigdheid en stabiele omzet gerelateerd aan machineonderhoud / upgrades.

    Bij BESI is het volgens mij hoofdzakelijk afleveren van machines. Een vertraging van orders heeft meteen snoeiharde impact op de waardering van BESI.
    Bedankt voor je info
9.628 Posts
Pagina: «« 1 ... 315 316 317 318 319 ... 482 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Toonaangevende positie Besi betekent hoge waardering

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links