Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,961 17 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,953 - 0,967
  • 2.891.437 Gem. (3M) 6,4M

Pharming Januari 2022

5.781 Posts
Pagina: «« 1 ... 285 286 287 288 289 290 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 LL 31 januari 2022 20:19
    quote:

    Mmdeugen schreef op 31 januari 2022 20:04:

    [...]

    Beste zjeeraar en andere negatieve personen,

    Zoals al heeeel vaak op het Forum is aangegeven zijn de communicatie momenten van een beursgenoteerd bedrijf beperkt.

    Elk kwartaal kunnen omzetcijfers e.d. bekend worden gemaakt en een toelichting worden gegeven.

    Ook als er wezenlijk nieuws is te melden, bijvoorbeeld resultaten van leniosilib, of aanvraag om goedkeuring, of goedkeuring zelf mag PHARMING via de CEO wat melden in de openbaarheid.

    Tussendoor is verboden.

    Idd kunnen wij op het Forum wel bepaalde gedragingen van het bedrijf duiden en d.m.v. bepaalde congresinfo e.d. te zoeken op internet en op basis van wel ontvangen info over bijv.samenwerking met Orchard e.d. redelijk inschatten wat en wanneer er wat aan zit te komen.

    Samen met de omzetcijfers en toelichtingen, ook van eerdere jaren en de outlookcijfers kun je met elkaar
    " speculeren" wat er zal kunnen gaan komen.

    Dat maakt het speculeren juist interessant voor beleggers.
    Met een juiste duiding van alle tussentijdse info kun je tijdig in of uitstappen! Het risico is voor de belegger. ( soms heb je niet goed ingeschat-negatievelingen, soms goed ingeschat- positieve beleggers)

    Niemand heeft gelijk, alleen het bedrijf, want die beschikt over alle informatie, die nodig is om het bedrijf goed te kunnen leiden en besturen.

    De pechvogel kan dan door het aandeel vast te houden later toch weer een geluksvogel worden i.v.m. betere tijden van het bedrijf.

    We zitten met PHARMING nu gelukkig weer in een uptrend. Dan zijn er bij goede berichten weer veel geluksvogels.

    Veel succes komende tijd.
    Zoals jullie weten heb ik af en toe de nodige kritiek op Zjeeraar maar Zjeeraar bestempelen als negatief is gewoonweg lachwekkend. Ik zie dat u de voorbereidingen voor 1 april al aan het treffen bent hahaha...

  2. [verwijderd] 31 januari 2022 20:39
    quote:

    Iris schreef op 31 januari 2022 14:11:

    [...]

    Ja, jij en mmdeugen houden hier een onderonsje waarbij het droevige is dat jullie echt denken dat het een positieve bijdrage is. Door dat konstante overdreven "positieve" geleur met aandelen haken de mensen die echt in de inhoud geinterreseerd zijn af. Ikzelf haak dan ook af. Elke keer als hier een leuk gesprek gaande is duiken jullie erop met jullie promotieteam. Gevolg is dat de mensen die de koers graag zien dalen of teleurgesteld zijn in Pharming weer een voedingsbodem hebben om op te reageren. Jammergenoeg zien die wel haarscherp hoe het werkt....

    Ik ken iemand die dit hier eerder veelvuldig deed. Toen hij dit wat minderde werd hij veel serieuzer genomen ;)
    En geef toe dat grapje was echt puberaal en die heeft hij in zijn leven misschien wel 100 keer gehoord.

    Dit is echt wel, in mijn ogen, een dikke AB!

    En ook even serieus nu, de soort reageerders die Iris omschrijft maakt dat ik, recalcitrant als ik ben, daar met gestrekt been tegenin ga. Ik besef best wel dat dit niet de juiste manier is. Het erge is echter dat ik denk dat de reactie van Iris ook geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men gaat rustig verder.

    Tot de tijd dat "het ophoudt" zullen jullie het ook met mij moeten doen :)))
  3. forum rang 8 BassieNL 31 januari 2022 20:41
    quote:

    Eric de Rus schreef op 31 januari 2022 20:39:

    [...]

    Dit is echt wel, in mijn ogen, een dikke AB!

    En ook even serieus nu, de soort reageerders die Iris omschrijft maakt dat ik, recalcitrant als ik ben, daar met gestrekt been tegenin ga. Ik besef best wel dat dit niet de juiste manier is. Het erge is echter dat ik denk dat de reactie van Iris ook geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men gaat rustig verder.

    Tot de tijd dat "het ophoudt" zullen jullie het ook met mij moeten doen :)))
    Cartoon voor jou.
  4. forum rang 6 Concrete 31 januari 2022 20:42
    quote:

    Eric de Rus schreef op 31 januari 2022 20:39:

    [...]

    Dit is echt wel, in mijn ogen, een dikke AB!

    En ook even serieus nu, de soort reageerders die Iris omschrijft maakt dat ik, recalcitrant als ik ben, daar met gestrekt been tegenin ga. Ik besef best wel dat dit niet de juiste manier is. Het erge is echter dat ik denk dat de reactie van Iris ook geen zoden aan de dijk gaat zetten. Men gaat rustig verder.

    Tot de tijd dat "het ophoudt" zullen jullie het ook met mij moeten doen :)))
    Goede zelfreflectie Eric, er is blijkbaar nog hoop :)
  5. [verwijderd] 31 januari 2022 21:01
    quote:

    G. Hendriks schreef op 31 januari 2022 08:00:

    [...]

    Kleine aanvulling, LL: het gaat om 1-2 mensen per miljoen. Niet om 1 mens per 1,5 miljoen. Op een wereldbevolking van 9 miljard zijn er dus theoretisch 9000 miljoen x 1,5 = 13.500 gevallen. Maar dit is natuurlijk een getal dat niet of nauwelijks waarde heeft bij de berekening van een bedrijfsplan.
    U heeft het goed gelezen G. Hendriks.
    U heeft de stukken van PHARMING in ieder geval goed gelezen.

    Omdat Leniolisib nu nog niet is goedgekeurd en in onderzoek is, was het uiteraard tot voor kort lastig om patiënten te vinden, die in een trial mee willen c.q durven doen., omdat de groep heel klein is en al veel meemaakt.

    Zodra er echter goedkeuring zou komen en gebleken is uit de onderzoeken, dat Leniolisib het enige echte geneesmiddel is voor deze aandoening, zullen zich m.i. uiteraard heel veel patiënten die van dit geneesmiddel gebruik willen maken melden en zullen ook artsen dit geneesmiddel in principe gaan voorschrijven aan patiënten.

    Bovendien is er een testmodel ontwikkeld om de ziekte APDS makkelijker te diagnosticeren.

    Het is mij niet bekend waarom PHARMING het aantal potentiele patiënten slechts op plm. 1.350 hebben ingeschat i.p.v plm. 13.500 wereldwijd?

    Er wordt nl uitgegaan van 1-2 patienten per miljoen inwoners. Er zijn overigens bijna 8 ipv 9 miljard mensen op onze aardbol. Dus zou een potentieel van maximaal. 13.500 realistisch zijn.

    Zou misschien te maken kunnen hebben, dat niet iedereen een dergelijke behandeling kan betalen, omdat verzekeringssystemen voor zorgkosten niet overal ter wereld goed geregeld zijn.!!

    Deze vraag zou nog aan PHARMING gesteld kunnen worden?

    Als er van een potentieel van 6000 patiënten wereldwijd uitgegaan kan worden kan de prijs van het geneesmiddel wellicht ook wat verlaagd worden, waardoor het vervolgens weer voor meer patiënten beschikbaar komt.

    Hoe mooi zou dat zijn voor deze mensen met deze zeer zware aandoening

    Daar zijn wij dan aandeelhouder van!
  6. [verwijderd] 31 januari 2022 21:25
    quote:

    LL schreef op 31 januari 2022 09:17:

    [...]

    U heeft gelijk mijn wel gemeende excuses aan het forum. Al zijn die 1-2 mensen per miljoen wat aan de positieve kant als ik de bronnen er nog eens op na sla.

    It is a rare genetic PID and af fects less than 1 in 1,000,000 people.
    bron: ipopi.org/wp-content/uploads/2020/06/...

    Prevalentie: <1 / 1 000 000
    bron: www.orpha.net/consor/cgi-bin/OC_Exp.p...
    Fijn dat u excuses aanbiedt aan het Forum alias LL.
    Uw reactie was m.i. ook erg grof en onbehoorlijk.
    Het gaat 'm.i. ook niet om gelijk hebben.
    Alle informatie die ons allen beter inzicht geeft in wat er kan gaan komen is m.i. welkom. Het is geen wedstrijd.

    U heeft ook een punt waar het gaat over de verwijzing naar de cijfers in de bronnen die u aangeeft.
    Voor mij is echter de info, die PHARMING zelf geeft leidend.
    Zij kunnen nl. Door u en andere aandeelhouders op foute informatie (aan aandeelhouders en patienten) formeel aangesproken worden.

    Daarom ben ik wel geïnteresseerd waarom PHARMING zelf met slechts plm. 10% patiënten komt waar zij anderzijds info verstrekt van omgerekend pl.. 13.500 patiënten.

    Of het is een forse rekenfout bij PHARMING, of er zijn andere redenen voor, die wij op kunnen vragen bij PHARMING.!

    Omdat het aantal potentiele patiënten in mijn berekening fors hoger is dan het uitgangspunt van plm. 1.350 kan ook de omzet, na goedkeuring, fors hoger zijn, dan de 100 miljoen, zoals eerder globaal berekend door de collega.
  7. Kleine_Keizer 31 januari 2022 21:59
    quote:

    Mmdeugen schreef op 31 januari 2022 21:25:

    [...]

    Daarom ben ik wel geïnteresseerd waarom PHARMING zelf met slechts plm. 10% patiënten komt waar zij anderzijds info verstrekt van omgerekend pl.. 13.500 patiënten.

    Of het is een forse rekenfout bij PHARMING, of er zijn andere redenen voor, die wij op kunnen vragen bij PHARMING.!

    Omdat het aantal potentiele patiënten in mijn berekening fors hoger is dan het uitgangspunt van plm. 1.350 kan ook de omzet, na goedkeuring, fors hoger zijn, dan de 100 miljoen, zoals eerder globaal berekend door de collega.

    Jij gaat ervan uit dat Pharming 100% van alle patiënten weet te bereiken? Of dat die patiënten überhaupt de diagnose krijgen?

    Het zal best zijn dat 2 op de miljoen mensen hier last van hebben. Maar het diagnosticeren ervan is natuurlijk ook van belang voordat er een behandelplan gemaakt kan worden....
  8. [verwijderd] 31 januari 2022 22:04
    quote:

    Janssen&Janssen schreef op 31 januari 2022 21:11:

    G jij weet iets beter hoe het zit maar als het goed is moet vanavond om 0.00 uur het definitieve eindrapport over de covid studie ingeleverd zijn door osthoff. Ik ben benieuwd wanneer het officieel wereldkundig wordt.
    Die datum komt uit uit een stuk uit het archief van het Zwitserse SNF (zie onder de link). Ik kan er niet uit afleiden dat het om een publicatiedatum gaat. Eerder denk ik dat het een wat obligate datum is omdat die gezien de financiële bijdrage vereist was. Maar goed, dat is een wat wilde gok.

    data.snf.ch/covid-19/snsf/198403
  9. [verwijderd] 31 januari 2022 22:53
    quote:

    De Baron schreef op 31 januari 2022 22:36:

    [...]

    Dit lijkt me een heel realistische berekening Hendriks,
    kan me helemaal vinden in de cijfers die je kiest, AB!
    Dank je, De Baron. Maar hecht er niet teveel waarde aan, hè. Er zijn erg veel onbekende variabelen. Het is meer een handig overzicht van alle variabelen. Ook heb ik de overige kosten niet opgenomen. Die zijn ongetwijfeld aanzienlijk, maar te vaag om ze zelfs maar bij benadering te kwantificeren.
  10. [verwijderd] 1 februari 2022 00:19
    quote:

    G. Hendriks schreef op 31 januari 2022 23:53:

    De samenwerking van Pharming met SIPI (factor VIII hemofilie A) zet nog niet veel zoden aan de dijk. De laatste update van afgelopen vrijdag meldt nog geen nieuwe ontwikkelingen.

    adisinsight.springer.com/drugs/800043667
    In 2019 ontving SIPI een ‘warning letter’ van de FDA. Weet iemand hoe het vervolg daarvan was en of Pharming samenhangend daarmee er wellicht een consequentie voor de samenwerking aan verbonden heeft?
5.781 Posts
Pagina: «« 1 ... 285 286 287 288 289 290 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Kostenstijging Pharming een tegenvaller

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links