Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 19,800 23 apr 2024 15:05
  • +0,080 (+0,41%) Dagrange 19,620 - 19,930
  • 118.908 Gem. (3M) 207,2K

Flow Traders - 2022: To vix or not to vix

8.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 246 247 248 249 250 ... 445 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 16:16
    quote:

    devil80 schreef op 5 juli 2022 13:52:

    [...]

    Maar je kan Adyen wel timen zeker ?
    Ja voor mijn gevoel wel ! Adyen aapt gewoon de AEX na .Ijlt vaak net ietwat na op de aex . Ik wist gewoon dat de AEX rood ging worden in de namiddag , simpelweg omdat de ECB te laks is met fatsoenlijk rentebeleid dat beter aansluit op de inflatie. . Laksheid wordt op den duur ook niet meer beloond door koersstijgingen. Zogauw de ECB harder ingrijpt zal de AEX nog flink harder gaan zakken . Dit komt er uiteindelijk wel aan. Door de laksheid van de ECB doe ik dan maar wat daghandel in puts ADYEN . Juist door die ECB-laksheid veert Adyen vaak weer ietwat terug omhoog en tja dan koop ik die zelfde opties wellicht deze week of zelfs morgen al weer wat goedkoper terug .
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 5 juli 2022 16:20
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 5 juli 2022 16:03:

    Zonet mijn 2 puts Adyen sept 2500 van vanochtend al weer verkocht . Mooi weer 1147 Euro winst op die 2 puts op daghandel
    Mooi hoor, dat is 0,5% rendement op een zeer risicovolle investering van ca 200.000 euro in opties. Maar ja, wat nu te doen met je aankoop van Flow op 25,14 ? Die staat toch effe 3k in de min.
  3. handelsboer 5 juli 2022 17:08
    Koersen van flow lopen in een patroon van stevig naar beneden, en dan hard omhoog,in een markt met hoge vixen, dit was in 2018 zo, 2020, en nu helemaal nu de big crash gaande is.Hoge vixen blijfd het verdienmodel van Flow, ik heb heel wat analyses gelezen, maar dit is telkens het verhaal.Dat is nu niet anders lijkt me!
  4. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 17:46
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 5 juli 2022 16:20:

    [...]

    Mooi hoor, dat is 0,5% rendement op een zeer risicovolle investering van ca 200.000 euro in opties. Maar ja, wat nu te doen met je aankoop van Flow op 25,14 ? Die staat toch effe 3k in de min.
    Ho de puts Adyen was een investering van dik 20000 Euro , geen 2 ton hoor. Als je Adyen puts koopt staat dat slechts voor 10 onderliggende aandelen . Ik had trouwens binnen een dag een rendement van dik 5,5% op die 2 puts die afgesloten zijn inmiddels. uiteraard hou ik die 5K stuks FLOW aan zolang daar nu geen winst op is . Ik sta nu gewoon met dik 4,5 Ton Euro cash aan de wal tegen 0% rente verdeeld over verschillende banken die allen ook onder het depositogarantiestelsel vallen. Vergeet niet dat zelfs een nieuwe bankencrisis dichtbij kan zijn in Europa met dank aan het wanbeleid van de ECB. Die scheefgroei tussen actuele rente die peanuts is in vergelijk met oplopende inflatie kan echt niet veel langer meer bestaan. Ik handel gewoon met 20K euro in puts op openingskoop en mijn FLOW (die 5K stuks ) hou ik gewoon volledig vast totdat ik er hele fatsoenlijke winsten mee kan maken. Verder levert het me wellicht in augustus nog 5K euro netto dividend op. De handelshoeveelheid in FLOW is ook weer terug in aanloop naar D-day 22 Juli en dat bij een rustig stijgende koers . Denk dat die 25 Euro binnenkort alweer beslecht gaat worden ! Ja heb ze gewoon weer wat te duur teruggekocht , maar ach ik sta lekker met 4,5 Ton Euro veilig cash aan de wal waar FLOW dus ook geen invloed op heeft.
  5. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 18:03
    Over die evt nieuwe bankencrisis gesproken: Geloof maar niet dat ze dat dan nog op dezelfde kunnen aanpakken als in 2008 ! Als je nu bijv 5 ton Euro op een bank hebt ben je gewoon 4 ton kwijt als een bank failliet gaat . Wie zegt niet dat dat ook in NL zou kunnen gaan gebeuren. Sommige banken hebben wel heel erg veel exposure naar zuidelijke EU-landen zoals Italie die het echt niet geweldig doen en nog leven in de whatever it takes gedachte van Draghi.
  6. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 18:11
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 5 juli 2022 18:03:

    En behalve de 4,5 ton cash bij 5 banken heb je ook nog je afbetaalde huis van 5 ton, toch ? Maar ik moet inderdaad door het stof, ik hield even geen rekening met de andere optieklasse bij Adyen opties. Excuus.
    Nee Joh, huis is ca 4,5 Ton waard en vrij . En nee ik zit niet bij 5 banken . 3 banken heb ik genoeg aan hoor , zeker met rentes die straks toch wel flink gaan stijgen denk ik. Daarmee stuurt de ECB uiteindelijk bewust aan op consuminderen voor de meerderheid van de bevolking . Ze willen nu eenmaal die klimaatdoelen halen zonder dat de grote jongens daar pijn aan hebben . Ik snap wel dat de boeren heel erg boos zijn nu !
  7. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 18:52
    Vergeet niet dat die whatever it takes gedachten van Draghi destijds , straks ten koste gaan van de welvaart van ons Nederlanders . Daarnaast gaat het ook zwaar ten kosten van onze boeren die zitten met de waanzin van de stikstof-regels. Ook dat gaat de burger merken want landbouwproducten zullen dan wellicht snel veel duurder gaan worden !
  8. forum rang 8 beleggertje2020 5 juli 2022 18:53
    Als men uberhaupt nog geloofd in een binnenkort nieuwe bullmarkt, kun je m.i beter aandelen van de USA kopen !
    En tja voor nieuwe aankoop ADYEN , wacht ik gewoon effe tot de nieuwe lagere top in de AEX evt weer gezet is . Want ach met deze monetair gestuurde aandelenmarkten zou het ook kunnen dat de AEX weer wat terug omhoog mag in een geleidelijk dalende bearmarkt . Maar eh eens komt de enorm grote klap ( die is mogelijk zeer nabij) . Daarvoor zit ik juist voor 5K stuks in FLOW
  9. handelsboer 5 juli 2022 19:43
    We zitten voorlopig nog plus minis 2jaar in een bear market, met korte rally,s naar boven, prachtige voor Flow en Virtu, vandaag is een keerpunt zo lijkt het, met een laag volume bijna 2% omhoog, dat beloofd wat, als allerlei short posities worden gecovered, wat dat betrefd is dit aandeel zwaar ondergewaardeerd!
  10. forum rang 6 am1993 5 juli 2022 20:20
    quote:

    Self Made schreef op 5 juli 2022 12:19:

    [...]

    Maar @AM, (met alle respect) jou kan ik ook niet helemaal volgen, eerst verdedig je B2020 dat hij 25,- als zijn ondergrens aanhoudt (waarvoor alle begrip van mij uit), maar nu geef je als feedback dat het o.a. verstandig is dat B2020 weer terugkoopt net boven de 25,- wat ook nog eens gebaseerd is op wat (misschien) aannames, die mijns inziens wel een heel anders uit zouden kunnen pakken.

    Je schaart je regelmatig aan de kant van B2020, wat ook je goed recht is. Maar dien je hem dan ook van waardevolle repliek of heeft dit ook met vriendjespolitiek te maken ? Zou jij zelf zo handelen zoals hij doet ?

    Ik vind het een heel aannemelijk scenario dat de prijsactie nu tijdelijk gaat consolideren tussen de steun op 23.24 en de weerstand op 25, als je dan de trend mee in acht neemt (welke down is) dan is het meest aannemelijke scenario dat de koers enkel lower lows en lower highs aan het printen is, als dat zo is dan wordt de steun op 23.24 ook vanzelf wel weer gebroken.

    Ander scenario is dat de koers wel met een overtuigende doorbraak opwaarts door de 25 gaat, maar daar heeft B2020 nu net verkocht. Is dan niet het beste advies, wacht tot de koers eerst overtuigend boven de 25 aan het consolideren is ?
    Bedankt voor je post. Even een misverstand uit de weg ruimen. ik vond het heel verstandig dat hij besloten had om niet meer met 21K aandelen in Flow te gaan zitten, maar max 5K aandelen. Niet dat hij boven de 25 ineens bijkocht. Daar was ik eerlijk gezegd wel een beetje verrast over, want er is nog geen enkele aanleiding dat we bij FT de bodem hebben gezien en mocht dat zo zijn, dan moet dat eerst nog maar eens blijken. Op een rijdende trein springen kan altijd nog maar nu zou ik alles eerst maar eens even aankijken. Hele dag weggeweest. Vandaar mijn late reactie.
  11. forum rang 6 am1993 5 juli 2022 22:11
    quote:

    Alles kwijt schreef op 5 juli 2022 21:32:

    Ik weet niet of jullie duiden op Op Virtu Financial Inc. (?) maar deze is - op dit moment - bezig om op de Amerikaanse beurs als een gek omhoog te schieten,
    ---------------------------------------------------------------
    ja, plus $ 0.10 ofwel 0.43% zie ik.
  12. forum rang 4 GBV-95 6 juli 2022 10:52
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 6 juli 2022 10:05:

    Zonet dezelfde 2 puts als gisteren op ADYEN teruggekocht tegen koers 1082 Euro . Misschien kan ik vandaag of morgen nog wel zo'n zelfde ritje als gisteren alweer maken ?
    Lijkt me wel, probeer vandaag ook hetzelfde ritje short AEX te maken. Zou er niet van opkijken als dat opnieuw rood eindigt vandaag.
  13. anoniemus 6 juli 2022 15:13
    quote:

    handelsboer schreef op 6 juli 2022 08:54:

    Het verdienmodel van Virtu is hetzelfde, na bodems loopt het aandeel weer op naar 38 begin dit jaar nog,, dan wordt er winst genomen, en het shorten begint weer, de patronen van Flow en Viortu komen sterk overeen .
    Virtu verdient geld met het tegenpartij zijn van oa retailbeleggers. Winst stokte in Q1 van dit jaar.
8.891 Posts
Pagina: «« 1 ... 246 247 248 249 250 ... 445 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links