Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,233 24 apr 2024 17:35
  • -0,008 (-0,64%) Dagrange 1,228 - 1,245
  • 1.157.272 Gem. (3M) 2,2M

PostNL november 2021 - Black Monday in aankomst

3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 198 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Cerburus 17 augustus 2022 09:46
    boerenverstand; ik kan nergens iets vinden over de marges van DHL puur parcels B2C en C2C. Zie alleen dat ze in dit segment (net als PostNL) met fors minder volume te maken hebben gehad t.o.v Q2 vorigjaar maar door directe kostenverhoging de omzet over Q2 hebben zien stijgen. vertaal dit door bij postNl en je hebt het dus over 80 miljoen aan onder de streep pure winst extra over Q2...waren de Q2 cijfers toch wat anders ontvangen :)
    Enfin wat ik van deze periode wel heb geleerd, PostNl heeft in tegenstelling tot DHL dus behoorlijk rigide contracten waar DHL direct forse verhogingen door kon voeren bij hun grotere klanten moeten we bij PostNL hier max 12 maanden op wachten....Pim/HV hebben letterlijk gezegd dat ja ze de prijzen ook willen verhogen maar dat dit alleen kan bij verlenging en of vernieuwing contracten en dat in de huidige contracten maar een zeer beperkte ruimte is ingebouwd. Hopenlijk leren ze hier van.. dure les. je stelling dat PostNl de prijzen niet kan verhogen is een directe tegenstelling op de communicatie van PostNL
  2. Schuinsmarcheerder 17 augustus 2022 10:05
    quote:

    Cerburus schreef op 17 augustus 2022 09:46:

    Enfin wat ik van deze periode wel heb geleerd, PostNl heeft in tegenstelling tot DHL dus behoorlijk rigide contracten waar DHL direct forse verhogingen door kon voeren bij hun grotere klanten moeten we bij PostNL hier max 12 maanden op wachten....Pim/HV hebben letterlijk gezegd dat ze de prijzen ook willen verhogen maar dat dit alleen kan bij verlenging en of vernieuwing contracten en dat in de huidige contracten maar een zeer beperkte ruimte is ingebouwd. Hopenlijk leren ze hier van.. dure les.
    Ik heb rond de eeuwwisseling een transportbedrijfje gehad (2 trekkende eenheden). Ik had zelfs in mijn contracten al een eventuele brandstoftoeslag opgenomen. Als ik op jouw informatie mag vertrouwen, lijkt ons 'MT' de ballen verstand te hebben van ondernemen en de sector waarin ze opereren. Bovendien is het een zeer hardleers zootje. Wordt tijd dat ze (allemaal) hun speelveldje verlaten ....... Het liefst door ze een flinke schop onder hun achterste te geven, 'houdoe en (niet) bedankt'.
  3. forum rang 5 Cerburus 17 augustus 2022 10:12
    "Ze hebben letterlijk gezegd dat ze de prijzen ook willen verhogen maar dat dit alleen kan bij verlenging en of vernieuwing contracten en dat in de huidige contracten maar een zeer beperkte ruimte is ingebouwd"..is niet mijn informatie, gewoonweg op deze manier gezegd tijdens de Q2 presentatie en navolgende analisten call.
  4. forum rang 6 Boeren verstand 17 augustus 2022 11:45
    quote:

    Cerburus schreef op 17 augustus 2022 09:46:

    boerenverstand; ik kan nergens iets vinden over de marges van DHL puur parcels B2C en C2C. Zie alleen dat ze in dit segment (net als PostNL) met fors minder volume te maken hebben gehad t.o.v Q2 vorigjaar maar door directe kostenverhoging de omzet over Q2 hebben zien stijgen. vertaal dit door bij postNl en je hebt het dus over 80 miljoen aan onder de streep pure winst extra over Q2...waren de Q2 cijfers toch wat anders ontvangen :)
    Enfin wat ik van deze periode wel heb geleerd, PostNl heeft in tegenstelling tot DHL dus behoorlijk rigide contracten waar DHL direct forse verhogingen door kon voeren bij hun grotere klanten moeten we bij PostNL hier max 12 maanden op wachten....Pim/HV hebben letterlijk gezegd dat ja ze de prijzen ook willen verhogen maar dat dit alleen kan bij verlenging en of vernieuwing contracten en dat in de huidige contracten maar een zeer beperkte ruimte is ingebouwd. Hopenlijk leren ze hier van.. dure les. je stelling dat PostNl de prijzen niet kan verhogen is een directe tegenstelling op de communicatie van PostNL
    Ik kan de cijfers van DHL Benelux ook niet meer terugvinden helaas.
    Pim en HV hebben natuurlijk heel veel gezegd.. dus wat ze zeggen is helaas erg onbetrouwbaar. Tussen zeggen en feiten zit bij onbetrouwbare bestuurders een groot gat.

    En waarschijnlijk gaan ze de prijzen ook wel verhogen.
    Maar tussen kunnen en willen zit bij PNL blijkbaar dus in ieder geval nog maanden lang een groot gat... Dat op zich is natuurlijk al triest.... En ook weer een blijk van ONKUNDE van een MT.
    Of je prijzen voor een lange termijn of kortere termijn vastlegt, is echt een business keuze. Ik weet uit eigen ervaring dat PNL graag langdurige contracten afsluit, en zo omzet vastlegt, grotendeels omdat ze bang zijn contracten te verliezen. Contracten voor 1,2 of 3 jaar (die opties hebben ze namelijk) zijn makkelijk en leuk voor een lui MT, als de hele wereld altijd maar constant is en blijft. Nu dat niet zo is, staan ze er weer bij en kijken ze er naar.

    Mijn grootste ergernis is dat ze dit in februari heus al wel wisten. De inflatie was toen al 10%, de brandstofprijzen met tientallen procenten verhoogd en ook de arbeidskosten veel hoger.. En het MT weet ook heus hoeveel van hun omzet en prijzen vast ligt in 1, 2 of 3 jarige contracten. Als je weet dat de kosten zoveel stjigen, en je verkooprijzen vastliggen, moet je DAAR iets over zeggen.... maar dat deden ze niet. Ze zeiden dat ze de prijzen ook graag willen verhogen....

    En toch komt er een belachelijke positieve outlook, en pas bij Q1 cijfers een eerste aanpassing.
  5. forum rang 6 prinszicht 17 augustus 2022 14:13
    quote:

    Boeren verstand schreef op 17 augustus 2022 11:45:

    [...]

    Ik kan de cijfers van DHL Benelux ook niet meer terugvinden helaas.
    Pim en HV hebben natuurlijk heel veel gezegd.. dus wat ze zeggen is helaas erg onbetrouwbaar. Tussen zeggen en feiten zit bij onbetrouwbare bestuurders een groot gat.

    En waarschijnlijk gaan ze de prijzen ook wel verhogen.
    Maar tussen kunnen en willen zit bij PNL blijkbaar dus in ieder geval nog maanden lang een groot gat... Dat op zich is natuurlijk al triest.... En ook weer een blijk van ONKUNDE van een MT.
    Of je prijzen voor een lange termijn of kortere termijn vastlegt, is echt een business keuze. Ik weet uit eigen ervaring dat PNL graag langdurige contracten afsluit, en zo omzet vastlegt, grotendeels omdat ze bang zijn contracten te verliezen. Contracten voor 1,2 of 3 jaar (die opties hebben ze namelijk) zijn makkelijk en leuk voor een lui MT, als de hele wereld altijd maar constant is en blijft. Nu dat niet zo is, staan ze er weer bij en kijken ze er naar.

    Mijn grootste ergernis is dat ze dit in februari heus al wel wisten. De inflatie was toen al 10%, de brandstofprijzen met tientallen procenten verhoogd en ook de arbeidskosten veel hoger.. En het MT weet ook heus hoeveel van hun omzet en prijzen vast ligt in 1, 2 of 3 jarige contracten. Als je weet dat de kosten zoveel stjigen, en je verkooprijzen vastliggen, moet je DAAR iets over zeggen.... maar dat deden ze niet. Ze zeiden dat ze de prijzen ook graag willen verhogen....

    En toch komt er een belachelijke positieve outlook, en pas bij Q1 cijfers een eerste aanpassing.
    Ja, op een gegeven moment leer je de streken herkennen en dat maakt je sceptisch of bijzonder argwanend. Maar als het om de koers gaat, is acceptatie de beste remedie. Nog los van het uiten van ongenoegen.

    Omdat iedereen alles wist, kon ik het ook weten. Ik zei, het wordt 3 keer maart. Dat bedoel ik figuurlijk. En dat klopt dan ook. Anderen zeggen al een tijdje inflatie en het niet verhogen, dat wordt dan een jaar na dato bevestigd door het mt. Maar als ze geen winstwaarschuwing geven, moet je het zeker niet op onkunde schuiven. Zelfde verhaal ava en cijfers q1. Ook geen onkunde. Het biedt negativisme en je moet dan weer kijken naar de realiteit.

    En die stelt voor dat we in q3 10 miljoen netto winst gaan halen. Elke andere discussie over inflatie e.d. is nu verspeelde moeite. Bofa zegt 2,10 en houden. Nou, das ongeveer 2 dubbies speelruimte en komt 1 op 1 overeen met mijn miljard beurswaarde.

    Zonder volume geen verandering van trend. Ook dat gebeurt. Dus nog een paar weken om de shorts het vuile werk te laten klaar spelen. En 2,08 is zo dicht bij de 1,xx, dus een uitstapje is mogelijk. Gebeurt dit, is de schade te overzien en zal ik handelen, zo niet, dan heb ik mogelijk pech met een klein pakket als er iets van onverwacht nieuws is.
  6. forum rang 5 Cerburus 17 augustus 2022 16:19
    tja maar wat is dan het scenario als het geen onkunde is? Prins dat is het lastige. Ja natuurlijk scenario's genoeg te bedenken, K, GLS , shorts etc etc.
    Maar ik vind dit lastig, waarom? Omdat de huidige periode kenmerkend is voor de laatste 10 jaar.... het is gewoon wat het is, kan ook een conclusie zijn.
    Enige piek momenten van dit aandeel zijn alleen maar door externe factoren gekomen (TNT verkoop, Overname geruchten (Bpost/RM) en Corona...

    Technische en logistiek gezien is de transformatie van brief naar pakketbedrijf in die periode goed en voorspelbaar gelopen. alleen tja parcels /e commerce blijkt gewoon een markt die vraagt om continue forse investeringen met dalende marges maar je gewoon als MT bovenop moet zitten en je meer als ondernemer dan bestuurder op moet stellen.

    Het enige wat helptin deze markt is schaalgrootte en dat hebben we niet. In de long run is het gewoon overgenomen worden of een kleinere spelere worden op de NL markt. (als dat al lang vol te houden is). Nee ik zie het glas momenteel echt wel half leeg.
  7. forum rang 6 prinszicht 17 augustus 2022 21:29
    quote:

    Cerburus schreef op 17 augustus 2022 16:19:

    tja maar wat is dan het scenario als het geen onkunde is? Prins dat is het lastige. Ja natuurlijk scenario's genoeg te bedenken, K, GLS , shorts etc etc.
    Maar ik vind dit lastig, waarom? Omdat de huidige periode kenmerkend is voor de laatste 10 jaar.... het is gewoon wat het is, kan ook een conclusie zijn.
    Enige piek momenten van dit aandeel zijn alleen maar door externe factoren gekomen (TNT verkoop, Overname geruchten (Bpost/RM) en Corona...

    Technische en logistiek gezien is de transformatie van brief naar pakketbedrijf in die periode goed en voorspelbaar gelopen. alleen tja parcels /e commerce blijkt gewoon een markt die vraagt om continue forse investeringen met dalende marges maar je gewoon als MT bovenop moet zitten en je meer als ondernemer dan bestuurder op moet stellen.

    Het enige wat helptin deze markt is schaalgrootte en dat hebben we niet. In de long run is het gewoon overgenomen worden of een kleinere spelere worden op de NL markt. (als dat al lang vol te houden is). Nee ik zie het glas momenteel echt wel half leeg.
    Er zit nog een goede slok in en de nasmaak is bitter. We zijn het dividend niet ingelopen. Dus is het een sigaar uit eigen doos. Wat logisch is als toekomstige winst uitbetaald met historische winst. En dan niet in cash maar in stock. Ik begrijp niet dat ik het moet blijven uitleggen.

    De keerzijde is dat we een miljard aan beurswaarde naderen. Dat is 6 keer de voorgestelde winst. En je moet echt begrijpen dat het je wordt voorgesteld door Jan Nooitgedagt. Hij maakt er 200 miljoen van in 2022 of 100. Om het even.

    Midpoint is 150 en met een beetje fantasie, 6 keer de winst. Vorig jaar het dubbele, ofwel 3 keer. Pessimistisch gezien zakken we nog wat verder en hebben we reden tot vloeken. Realistisch gezien, kun je straks tussen de 1,80 en 2,10 een mooie gok wagen. Want 1 miljard beurswaarde vertegenwoordigt 35.000 medewerkers, 3.500.000.000 omzet en 150.000.000 winst. Zoveel gebouwen, busjes, robots, afhaalpunten weet ik veel. Als ik je morgen dit bedrag overmaak, zit je over 4 jaar nog niet op de helft en is je geld al 2 keer op. Maar het mt doet je graag anders geloven, en dat kost ons een paar euro op de koers.
  8. forum rang 5 Cerburus 18 augustus 2022 09:00
    150 miljoen, je hebt de outlook voor Q4 gezien? ik weet niet welke magische toverstaf HV ter beschikking heeft, maar de markt gelooft er helemaal niks van zoals je in veel adviezen en ook iex commentaren hebt kunnen lezen, gaat men uit van een 3de winstwaarschuwing dit jaar en daar sorteert de prijs van dit aandeel op.
    Denk dat je blij mag zijn met 75 tot 100 miljoen winst. Ik kom niet verder dan als ik dezelfde ratio neem in vergelijking met de Q2 cijfers vorig jaar t.o.v dit jaar.
    Enfin wellicht dat het 'schone' lucht potje en de niet bestaande extra corona inkomsten vorig jaar dit jaar onze meevaller zal zijn? das dan het enige waar je je aan vast kunt houden.

    Dat Stock verhaal, ja heerlijk das ruim al 1,25 euro verlies per uitgekeerd aandeel, simpelweg door BOFA's 'uitstekende' timing. Zo zal het niet in de boeken staan, maar is gewoon de praktische vertaling. Maar is niet de reden van de duikvlucht van dit aandeel, dat is gewoon vooruitkijken.
  9. forum rang 6 prinszicht 18 augustus 2022 09:46
    quote:

    Cerburus schreef op 18 augustus 2022 09:00:

    150 miljoen, je hebt de outlook voor Q4 gezien? ik weet niet welke magische toverstaf HV ter beschikking heeft, maar de markt gelooft er helemaal niks van zoals je in veel adviezen en ook iex commentaren hebt kunnen lezen, gaat men uit van een 3de winstwaarschuwing dit jaar en daar sorteert de prijs van dit aandeel op.
    Denk dat je blij mag zijn met 75 tot 100 miljoen winst. Ik kom niet verder dan als ik dezelfde ratio neem in vergelijking met de Q2 cijfers vorig jaar t.o.v dit jaar.
    Enfin wellicht dat het 'schone' lucht potje en de niet bestaande extra corona inkomsten vorig jaar dit jaar onze meevaller zal zijn? das dan het enige waar je je aan vast kunt houden.

    Dat Stock verhaal, ja heerlijk das ruim al 1,25 euro verlies per uitgekeerd aandeel, simpelweg door BOFA's 'uitstekende' timing. Zo zal het niet in de boeken staan, maar is gewoon de praktische vertaling. Maar is niet de reden van de duikvlucht van dit aandeel, dat is gewoon vooruitkijken.
    Goed Ceburus. Wat ik denk is het volgende. Geen rocket science. Q4 over hoeveel jaar heen. Altijd plus minus 100 miljoen. Zonder pandemie. Met, dan is het 150 miljoen. Ofwel, 150 miljoen 2022 gaat normaal gesproken wel lukken. Krijgen we een permanente wet Corona bestrijding, dan wil men ons weer als enige land wereldwijd opsluiten. Of anders voor het klimaat. Iedereen zal het bestrijden, ondertussen ligt de wet klaar.

    Analisten zijn geen jbl-en. Gaat het goed dan is het koersdoel 5,75 terwijl je op 4 staat. Gaat het minder, is het koersdoel 3 terwijl je op 4 staat. We zitten nu in de overdreven fase naar beneden. Ik weet niet exact waar de bodem ligt maar vermoed wel dat er 1 is. En die ligt iets hoger dan 1 euro, 1,50 en misschien rond de 1,80. Daarom kijk ik naar 2,08 of 2,10. Niets meer, niets minder.
  10. forum rang 5 Cerburus 18 augustus 2022 10:14
    kijk naar die -84% van het eindresultaat van Q2. We weten al dat prijsverhogingen pas volgend jaar gaan volgen / mogelijk zijn volgens Pim en pam. Dus waarom zouden we dan Q4 -10% -30% doen?

    Dus tja ...+100 miljoen Q4? Ik zie niet hoe, niet uit normale bedrijfsvoering. Wellicht dat ze wat gaan verkopen, of weer een leuke lease back constructie willen aangaan. Maar daar is niets over gezegd.
  11. forum rang 6 prinszicht 18 augustus 2022 12:07
    quote:

    Cerburus schreef op 18 augustus 2022 10:14:

    kijk naar die -84% van het eindresultaat van Q2. We weten al dat prijsverhogingen pas volgend jaar gaan volgen / mogelijk zijn volgens Pim en pam. Dus waarom zouden we dan Q4 -10% -30% doen?

    Dus tja ...+100 miljoen Q4? Ik zie niet hoe, niet uit normale bedrijfsvoering. Wellicht dat ze wat gaan verkopen, of weer een leuke lease back constructie willen aangaan. Maar daar is niets over gezegd.
    Ok. Misschien heb je gelijk. Ik denk dat ik mijn argumenten heb gepresenteerd. Normaal 100 miljoen. Zonder prijsverhoging 70 miljoen. Het is mogelijk. Het is ook mogelijk dat er toch nog een spurt komt in q4. Het begint in oktober. Najaar. Gaat van Back to School, tot aan BF, tot Fall campagnes en de feestdagen. Wie weet een kwartje extra. Wie weet met lagere inflatie. Hoger consumentenvertrouwen. Het lijkt onmogelijk. Maar dat is het niet. Tis wel zo, dat als het beter gaat, dan hoor je helemaal niets van het mt. Zo ook niet als het minder gaat. De winstwaarschuwing waren ze even vergeten. Is dat niet strafbaar?
  12. forum rang 6 Boeren verstand 18 augustus 2022 12:15
    quote:

    prinszicht schreef op 18 augustus 2022 12:07:

    [...]

    Ok. Misschien heb je gelijk. Ik denk dat ik mijn argumenten heb gepresenteerd. Normaal 100 miljoen. Zonder prijsverhoging 70 miljoen. Het is mogelijk. Het is ook mogelijk dat er toch nog een spurt komt in q4. Het begint in oktober. Najaar. Gaat van Back to School, tot aan BF, tot Fall campagnes en de feestdagen. Wie weet een kwartje extra. Wie weet met lagere inflatie. Hoger consumentenvertrouwen. Het lijkt onmogelijk. Maar dat is het niet. Tis wel zo, dat als het beter gaat, dan hoor je helemaal niets van het mt. Zo ook niet als het minder gaat. De winstwaarschuwing waren ze even vergeten. Is dat niet strafbaar?
    Maar dat we zo moeten gokken, met 40-50% bandbreedte, is precies 1 van de redenen waarom het aandeel zo slecht presteert. Het is elk kwartaal een konijn uit de hoge hoed.
    Ik kan niet beredeneren waarom Q4 zo goed zou kunnen worden.
    De kosten van arbeid worden dan niet goedkoper,
    De kosten van brandstof en energie waarschijnlijk ook niet
    En de prijzen blijven stabiel
    Dus waar 'tovert' het MT deze resultaten dan straks vandaan? Ik snap dat er 0,25 extra vanaf half november wordt gerekend, op alles (ik hoop dat dan ook alles is, en niet alleen voor eindconsumnt, maar juist ook voor de bol.coms en zalandos).

    Maar vanuit MT krijg ik geen enkele toelichting waarom de inflatie en kostenstijgingen dan opeens weggetoverd zijn (zeker gezien het feit dat het volume ook niet perse toeneemt met de huidige stand van de economie.)
  13. forum rang 6 Jestbread 18 augustus 2022 14:06
    quote:

    Boeren verstand schreef op 18 augustus 2022 12:15:

    [...]

    Maar dat we zo moeten gokken, met 40-50% bandbreedte, is precies 1 van de redenen waarom het aandeel zo slecht presteert. Het is elk kwartaal een konijn uit de hoge hoed.
    Ik kan niet beredeneren waarom Q4 zo goed zou kunnen worden.
    De kosten van arbeid worden dan niet goedkoper,
    De kosten van brandstof en energie waarschijnlijk ook niet
    En de prijzen blijven stabiel
    Dus waar 'tovert' het MT deze resultaten dan straks vandaan? Ik snap dat er 0,25 extra vanaf half november wordt gerekend, op alles (ik hoop dat dan ook alles is, en niet alleen voor eindconsumnt, maar juist ook voor de bol.coms en zalandos).

    Maar vanuit MT krijg ik geen enkele toelichting waarom de inflatie en kostenstijgingen dan opeens weggetoverd zijn (zeker gezien het feit dat het volume ook niet perse toeneemt met de huidige stand van de economie.)
    De eindconsument wordt juist ontzien in die 0,25 verhoging volgens mij.

    Ik hoop stiekem op een 0,40 cent verhoging ipv 0,25 als een soort tijdelijke kapstok waar ze het aan kunnen hangen.
  14. forum rang 6 prinszicht 18 augustus 2022 14:54
    quote:

    Boeren verstand schreef op 18 augustus 2022 12:15:

    [...]

    Maar dat we zo moeten gokken, met 40-50% bandbreedte, is precies 1 van de redenen waarom het aandeel zo slecht presteert. Het is elk kwartaal een konijn uit de hoge hoed.
    Ik kan niet beredeneren waarom Q4 zo goed zou kunnen worden.
    De kosten van arbeid worden dan niet goedkoper,
    De kosten van brandstof en energie waarschijnlijk ook niet
    En de prijzen blijven stabiel
    Dus waar 'tovert' het MT deze resultaten dan straks vandaan? Ik snap dat er 0,25 extra vanaf half november wordt gerekend, op alles (ik hoop dat dan ook alles is, en niet alleen voor eindconsumnt, maar juist ook voor de bol.coms en zalandos).

    Maar vanuit MT krijg ik geen enkele toelichting waarom de inflatie en kostenstijgingen dan opeens weggetoverd zijn (zeker gezien het feit dat het volume ook niet perse toeneemt met de huidige stand van de economie.)
    Ik denk dat je moet gaan inzien dat het mt onder toeziend oog van Jantje, 50 miljoen kan wegtoveren, voor frisse lucht of een depot, en er bij kan toveren. Hier moet je dus niet teveel waarde aan hechten. Doen ze 1 waarschuwing niet geven, een 2de niet. Het kan allemaal. Net als hugootje die zijn sms berichten aan siebert afkoopt. Dus een derde winstwaarschuwing lijkt zo realistisch. Maar ook weer niet heel geloofwaardig. Ze hebben jou precies waar ze ons allen willen hebben. Maar ik blijf bij mijn overtuiging dat een beurswaarde van 1 miljard wel heel erg weinig is. Nog goedkoper en ik doe een bod. Samen met Filasoft en we rekenen af met postzegels;-)
  15. forum rang 4 Down the drain 2 18 augustus 2022 17:27
    quote:

    Jeliazkov schreef op 18 augustus 2022 11:50:

    Ik kan het niet laten.... order op 2.302....
    Oef... Had je beter een weekje mee kunnen wachten, Gemiddeld daalt deze pakketbezorger 4.4 ct/week en dat al sinds juli 2021 in een ijzeren regelmaat. Ik snap niet waarom er nog steeds kopers zijn.
  16. forum rang 5 Porscheknakker 18 augustus 2022 17:44
    quote:

    Jestbread schreef op 18 augustus 2022 14:06:

    [...]De eindconsument wordt juist ontzien in die 0,25 verhoging volgens mij.

    Ik hoop stiekem op een 0,40 cent verhoging ipv 0,25 als een soort tijdelijke kapstok waar ze het aan kunnen hangen.
    Het lijkt me niet verstandig dat PNL zich uit de markt gaat prijzen.
  17. forum rang 5 Jeliazkov 18 augustus 2022 17:51
    quote:

    Down the drain 2 schreef op 18 augustus 2022 17:27:

    [...]

    Oef... Had je beter een weekje mee kunnen wachten, Gemiddeld daalt deze pakketbezorger 4.4 ct/week en dat al sinds juli 2021 in een ijzeren regelmaat. Ik snap niet waarom er nog steeds kopers zijn.
    Mijn eerste aankoop is altijd te hoog. ;)

    Maar om mijn aankoop proberen te verklaren het volgende.
    Vorig jaar een hele berg aan PNL gefaseerd verkocht tussen de 3 en de 4. Via allerlei omwegen; ritjes (ook nog weer in PNL) enzovoort een paar maanden terug (ook weer gefaseerd) alles in Pharming gestopt.
    Op dit moment is het zo dat ik voor elk vorig jaar verkocht stuk PNL er twee terug kan kopen. Daar ben ik nu voorzichtig aan mee begonnen. Mocht 'de wip' Pharming tov PNL nog verder doorslaan de komende dagen; weken; maanden dan haal ik verder wat gewicht uit Pharming en stop dat terug in PNL om de port een beetje terug in balans te krijgen.
    Ieder zo zijn tactiek, zeg maar. En eea heeft me voorlopig geen windeieren gelegd.
3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 198 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links