Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Business Class: de avonturen van Harry en Suze

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. FDRL 24 maart 2023
    Ach, we kunnen het wel hebben over Martine, Harry, Han en zelfs Geert, maar geen van deze mensen halen zulke erge streken uit als de kampioen van beleggers om de tuin leiden: Selwyn Duijvestein. Check even dit artikel voor zijn laatste streken: www.beleggen.nl/column/767926/DGB-ver...

    Voor wat betreft die opmerking "dat heb ik uit mijn salaris gehaald"... ja, dat kan hij ook makkelijk betalen, want meneer keert zichzelf 120k per jaar uit met een bonus van 120k er bovenop, terwijl het bedrijf 1,1 miljoen verlies heeft gedraaid. www.beursgenoten.nl/koersen/euronext-...
    Zijn beloning is dus ter grootte van bijna 22% van het verlies dat geleden is!

    Hoe betaalt DGB dit toch allemaal? O ja, door (zoals eerder in dit draadje besproken) obligaties uit te geven die op het eind verplicht geconverteerd moeten worden tegen 2 euro, terwijl het aandeel 1,10 euro stond (nu zelfs 0,76) en dan neem ik de verwatering die gaat optreden nog niet mee (want die geleverde aandelen zullen op dat moment nieuw gecreëerd worden). In feite heeft DGB een obligatie uitgegeven die ze gewoon niet hoeven terugbetalen (want ze "betalen" hem terug met uit het niets gecreëerde aandelen). Ja, dat is wel lekker geld opstrijken zo. En dan is er nog het probleempje van de jaarrekening van 2021 die nog niet gecontroleerd is, want als dat over 3 weken niet gebeurd is wordt het aandeel DGB sowieso van de beurs gehaald, wat de koers nog verder onder druk zet. ( www.quotenet.nl/financien/beurs/a4239... )
    ....en die obligatiehouders zitten intussen vast aan de verplichting om hun ingelegde geld straks in te ruilen voor (waarschijnlijk) illiquide over-the-counter aandelen die nú al 62 procent van hun waarde verloren hebben t.o.v. de conversieprijs. Dat was trouwens ook ongeveer het verlies dat de beleggers van het eerste uur op het eind hadden geleden bij Mountainshield (ken je dat pareltje nog?). Er zit wel een zekere mate van consistentie in moet ik zeggen.

    Uiteindelijk blijft de werkwijze van Selwyn toch hetzelfde: Start een risicovol initiatief, wentel al het risico af op de beleggers/participanten en roof intussen de tent leeg door jezelf flinke vergoedingen uit te keren, voordat de boel klapt en de beleggers achterblijven met serieus zware verliezen.
    Voor de duidelijkheid zeg ik erbij dat niks van dit illegaal zou zijn, beleggers moeten immers goed onderzoek doen voordat ze een beleggingsproduct kopen, maar ik vind het wel een schaamteloze uitbuiting van het gebrek aan kennis bij veel particuliere beleggers.
  2. forum rang 4 Portisch 24 maart 2023 08:56
    quote:

    FDRL schreef op 24 maart 2023:

    Ach, we kunnen het wel hebben over Martine, Harry, Han en zelfs Geert, maar geen van deze mensen halen zulke erge streken uit als de kampioen van beleggers om de tuin leiden: Selwyn Duijvestein. Check even dit artikel voor zijn laatste streken: www.beleggen.nl/column/767926/DGB-ver...

    Voor wat betreft die opmerking "dat heb ik uit mijn salaris gehaald"... ja, dat kan hij ook makkelijk betalen, want meneer keert zichzelf 120k per jaar uit met een bonus van 120k er bovenop, terwijl het bedrijf 1,1 miljoen verlies heeft gedraaid. www.beursgenoten.nl/koersen/euronext-...
    Zijn beloning is dus ter grootte van bijna 22% van het verlies dat geleden is!

    Hoe betaalt DGB dit toch allemaal? O ja, door (zoals eerder in dit draadje besproken) obligaties uit te geven die op het eind verplicht geconverteerd moeten worden tegen 2 euro, terwijl het aandeel 1,10 euro stond (nu zelfs 0,76) en dan neem ik de verwatering die gaat optreden nog niet mee (want die geleverde aandelen zullen op dat moment nieuw gecreëerd worden). In feite heeft DGB een obligatie uitgegeven die ze gewoon niet hoeven terugbetalen (want ze "betalen" hem terug met uit het niets gecreëerde aandelen). Ja, dat is wel lekker geld opstrijken zo. En dan is er nog het probleempje van de jaarrekening van 2021 die nog niet gecontroleerd is, want als dat over 3 weken niet gebeurd is wordt het aandeel DGB sowieso van de beurs gehaald, wat de koers nog verder onder druk zet. ( www.quotenet.nl/financien/beurs/a4239... )
    ....en die obligatiehouders zitten intussen vast aan de verplichting om hun ingelegde geld straks in te ruilen voor (waarschijnlijk) illiquide over-the-counter aandelen die nú al 62 procent van hun waarde verloren hebben t.o.v. de conversieprijs. Dat was trouwens ook ongeveer het verlies dat de beleggers van het eerste uur op het eind hadden geleden bij Mountainshield (ken je dat pareltje nog?). Er zit wel een zekere mate van consistentie in moet ik zeggen.

    Uiteindelijk blijft de werkwijze van Selwyn toch hetzelfde: Start een risicovol initiatief, wentel al het risico af op de beleggers/participanten en roof intussen de tent leeg door jezelf flinke vergoedingen uit te keren, voordat de boel klapt en de beleggers achterblijven met serieus zware verliezen.
    Voor de duidelijkheid zeg ik erbij dat niks van dit illegaal zou zijn, beleggers moeten immers goed onderzoek doen voordat ze een beleggingsproduct kopen, maar ik vind het wel een schaamteloze uitbuiting van het gebrek aan kennis bij veel particuliere beleggers.
    Farage is inmiddels ook opgestapt bij SD.
    Heeft destijds 1miljoen opties gekregen voor zijn "werk".
    Denk niet dat hij een EURO heeft kunnen converteren, haha.
    SD is toch een slimme duivel.
  3. forum rang 7 Ron Kerstens 28 maart 2023 13:58
    quote:

    GakGak schreef op 28 maart 2023 13:50:

    Ben nog steeds happy met mijn ING onder een tientje ;O)

    Verder geen commentaar op de laatste aflevering, er was niet bepaald iets om over hier of naar huis te schrijven.
    Zou die gozer van aandelen onder een tientje toch gelijk hebben ? :-) ING, ABN maar ook Shell (aankoop van je leven op 9,90), Fugro, Heijmans enz., allemaal goede aankopen geweest onder het tientje.
  4. forum rang 5 Gaasp 30 maart 2023 21:49
    En bij Yelza lukt het nog steeds niet om die 5 miljoen op te halen bij de onnozelen.
    Vandaag weer een email van Beurspro die begon met :

    Beste belegger,

    Bij Yelza vinden ze steeds weer nieuwe manieren om hun verhaal te vertellen. Nieuwsbrieven, een mooie website, video’s, optredens op televisie…

    En nu komt daar weer een manier bij! Want vanaf nu is te downloaden: de Yelza Podcast, een korte, krachtige podcast met een duidelijke boodschap. In de eerste drie afleveringen maakt u kennis met Yelza én de mensen achter het merk.

    Beluister hier aflevering 1: Wat is Yelza? klik hier om te luisteren

    Bij presentator Zegert zitten aan tafel: Alpha Aipassa, Head of Operations bij Yelza, en Simeon Hoefnagels, Chief Operating Officer bij Yelza. Alpha is verantwoordelijk voor het inrichten en het opschalen van de operaties binnen Yelza, en Simeon Hoefnagels is aangetrokken omdat hij veel ervaring heeft bij andere online brokers in Nederland en in het buitenland.

    Naast hun dagelijkse werkzaamheden en het opzetten van Yelza in het algemeen, ligt hun focus


    etc. etc. volgens mij hebben ze al een groot deel van die 5 miljoen uitgegeven aan reclame hahaha
  5. twinkletown 31 maart 2023 12:41
    [quote alias=Gaasp id=14743679 date=202303302149]
    En bij Yelza lukt het nog steeds niet om die 5 miljoen op te halen bij de onnozelen.


    optredens op televisie…
    En opnieuw schuift 'De bekende belegger' Han Vermeulen dit weekend weer aan bij Harry.
    Idd Gaasp; het wil kennelijk niet zo lukken met die 4,99 miljoen euro..
    www.business-class.nl/uitzendingen/20...
  6. forum rang 7 hirshi 31 maart 2023 19:15
    quote:

    Arie S schreef op 31 maart 2023 18:13:

    vooral niet instappen !!! ik geloof niet in Yelza Tarieven zijn niet concurrerend !!
    Yelza gaat het niet redden.

    Harry Mens int de advertentie inkomsten.

    Supermarktwijntjes die te duur zijn.

    Zeevishandel Schmidt met zijn schandalige prijzen voor vis.

    Parfum op Mens gespoten die belachelijk geprijsd zijn

    En die als nep medicus gepresenteerde ordinaire verkoper van lichaamsmismaking
    In coronatijd verkocht hij ineens mondkapjes.
    Wat een smerige baardaap

    En dan die echtscheidingsadvocaat.
    De gretigheid om aan andermans leed te verdienen straalt uit haar prangende ogen.

    En dan die nep waarzegster.
    Trump zou herkozen worden.
    En de beurs gaat omlaag en omhoog.
    Wat een shit.

    Bedriegelijker dan het kruidenvrouwtje of Jomanda
    En dan die vakantiehuizen die afgeknepen worden door de fiscus en waar je moet schuilen voor de regen.

    Terwijl je in Spanje een huis koopt met altijd zon en een geweldige belastingbespoaring in box 3.

    Ik kijk er graag naar maar denk dat hoe is het toch mogelijk dat mensen nog steeds in die droomwerelden geloven
  7. forum rang 7 hirshi 31 maart 2023 22:44
    quote:

    Pitmans schreef op 31 maart 2023 22:25:

    Jij bent wel heel negatief over zo'n puik stukje journalistiek, hirschi.
    Gelukkig spaar je de pianodame.
    Iets zegt me dat ook jij daar stiekum een beetje verliefd op bent.
    Ahum,
    Puik stukje journalistiek?
    Ik kijk graag naar Martine Hafkamp die ik hoog heb zitten, en ook naar Jaap van Duyn, en ook naar Leon de Winter, wiens boeken ik heb verslonden.

    Maar als ik dan het opgedirkte volgevreten voormalig Fletcher lachebekje zie of die parfumhomo die Harry onderspuit met zijn dure rommel, of ik zie die Yomanda bedriegster, of die lul met zijn aandelen onder een tientje, of het zoveelste zomerhuisje voor een paar ton in de natte wei waar je je blauw mag betalen aan de fiscus, of ik zie die advocate met haar prangende ogen die geilt bij echtscheidingen. Om maar niet te spreken over die schoonmaaktrutten of neparts met zijn verdienmodel voor gestoorde types en Schmidt, de aflegger met zijn veel te dure vis.

    Dan denk ik- mooi toch dat we zulk theater van de lach op de kwelbuis kunnen aanschouwen.
  8. forum rang 4 Hammer 1 april 2023 10:41
    quote:

    hirshi schreef op 31 maart 2023 22:44:

    [...]

    Ahum,
    Puik stukje journalistiek?

    Harry Mens is een zeer gerespecteerd en integer journalist. Een brenger van betrouwbare en pluriforme informatie waarbij hij iedere schijn van belangenverstrengeling vermijd. Zijn werk wordt gekarakteriseerd door diepgravend en zorgvuldig (voor)onderzoek. En de mate waarin de gepresenteerde feiten controleerbaar en verifieerbaar zijn, daar zouden zijn (linkse) vakbroeders een voorbeeld aan moeten nemen. Als ik bij machte zou zijn om de heer Mens voor te dragen voor "De Tegel" dan zou ik geen moment aarzelen.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 april 2023 11:16
    quote:

    Hammer schreef op 1 april 2023 10:41:

    [...]Harry Mens is een zeer gerespecteerd en integer journalist. Een brenger van betrouwbare en pluriforme informatie waarbij hij iedere schijn van belangenverstrengeling vermijd. Zijn werk wordt gekarakteriseerd door diepgravend en zorgvuldig (voor)onderzoek. En de mate waarin de gepresenteerde feiten controleerbaar en verifieerbaar zijn, daar zouden zijn (linkse) vakbroeders een voorbeeld aan moeten nemen. Als ik bij machte zou zijn om de heer Mens voor te dragen voor "De Tegel" dan zou ik geen moment aarzelen.
    Harry is geen journalist, maar een Tv-presentator.
  10. forum rang 7 leek2018 1 april 2023 11:29
    quote:

    hirshi schreef op 31 maart 2023 22:44:

    [...]

    Ik kijk graag naar Martine Hafkamp die ik hoog heb zitten, en ook naar Jaap van Duyn, en ook naar Leon de Winter, wiens boeken ik heb verslonden.

    Zijn waarschijnlijk de enige 3 die geld toe krijgen om op te draven. Misschien ook nog Van Hanegem.
  11. forum rang 5 ramptoerist 1 april 2023 13:11
    Schandalig dat zo'n ijkpunt van financiele journalistiek hier niet op waarde wordt geschat. Harrie is de definitie van een kwaliteitsjournalist die dankzij jarenlange ervaring en gedegen vooronderzoek zijn uitermate scherpe interviews zonder enig eigenbelang aan de Wereld toont.

    Een keur aan gasten die de werking van hun fantastische en natuurlijk uitermate betrouwbare financiele producten komen uitleggen, puur om de kijker te informeren over de fantastische rendementen.
    Een financiele kennis filantroop!
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0643 -0,26%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.381,22 +0,08%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links