Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,242 16 apr 2024 14:30
  • -0,018 (-1,43%) Dagrange 1,232 - 1,250
  • 787.299 Gem. (3M) 2,2M

PostNL september 2021

1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. HJ deTuinman 21 september 2021 17:38
    Het is maar papieren verlies, ik blijf ook gewoon zitten. Zijn telkens weer dezelfde spelletjes en het gebeurt al jarenlang bij PNL. Het vervelende is alleen dat de grote partijen op de beurs precies weten welk spel ze spelen en wij particulieren maar moeten accepteren dat wij hun "speelballetje" zijn. Dat kun je alleen voorkomen door naar de lange termijn te kijken en je niet gek moet laten maken. Leg ze op de plank voor het dividend; de beste spaarrekening van de laatste jaren..
  2. forum rang 6 prinszicht 21 september 2021 17:39
    quote:

    SEVA_ schreef op 21 september 2021 17:21:

    [...]

    Yep, snoeihard.
    Yes. Ook geen trading update vorig kwartaal waardoor de verwachtingen wederom hooggespannen waren en we met presentatie de deksel op de neus kregen. Vervolgens alleen maar beren communicatie waardoor er een nieuw vacuüm ontstaat voor de shorts. Bewust! Dit wordt allemaal gecontroleerd door Jan Nooitgedagt met een belangrijke rol bij NLInvest. Ofwel, overheid. Dus je weet dat het valt onder het kopje “witte boorden”. Tis of ing die er aan verdiend of de overheid zelf middels belasting, pensioen oid. Dit gaat heel lang duren, want q3 zijn de verwachtingen laag ingezet om terleurstelling te voorkomen, of anders, om de 280 tenminste nog 3 maanden in de lucht te houden. Dat betekent break-even voor de geloofwaardigheid van het mt.
  3. forum rang 4 Cedar 21 september 2021 17:44
    VVD toppertje Kamp nieuwe minister van defensie,

    Mooi, dan kan hij lekker bijkletsen met VVD toppertje Verhagen als ze nodeloos lang vergaderen bij de NAVO.

    Het is toch ongelofelijk dat dit soort nietsnutten mede het defensie beleid in Europa moeten vormgeven,
    Ze kunnen beide niet eens een eenvoudig postbedrijf leiden ( wel de grond in stampen cq fusies tegenhouden),
    Zo moeten ook Romeinen zich gevoeld hebben toen hun rijk op instorten stond.

  4. [verwijderd] 21 september 2021 17:53
    quote:

    HJ deTuinman schreef op 21 september 2021 17:38:

    Het is maar papieren verlies, ik blijf ook gewoon zitten. Zijn telkens weer dezelfde spelletjes en het gebeurt al jarenlang bij PNL. Het vervelende is alleen dat de grote partijen op de beurs precies weten welk spel ze spelen en wij particulieren maar moeten accepteren dat wij hun "speelballetje" zijn. Dat kun je alleen voorkomen door naar de lange termijn te kijken en je niet gek moet laten maken. Leg ze op de plank voor het dividend; de beste spaarrekening van de laatste jaren..
    Tsja papieren verlies beste Tuinman. Ik ga al richting de 180k. Snap nog steeds niet waarom, beste tijd ooit voor PNL. Nee, ik snap het wel maar ik bedoelde het ironisch. Het waarom is vrij duidelijk, meermaals hier geventileerd door de leden. Kijkende naar het dividend zitten we ook scheef. Een high van 5 in mei en 38 centen teruggekregen. Ik mis nog een paar centen kijkende naar het nu. En wie zegt dat we volgend jaar mei niet op 3 staan. Dan heeft die hele dividend gedachte waar je op doelt helemaal geen zin. Zelfs op 5 hadden we een verwaarloosbare k/w en nog steeds durven de korte broeken het aan. Het is een teken aan de wand. Ik kan mij wel voor mijn kop slaap. Op 4,80 meermaals bijna op de knop gedrukt. Te hebberig, dat is mij inmiddels vrij duidelijk. Op de blaren zitten.
  5. forum rang 6 gpjf 21 september 2021 17:54
    quote:

    De Kromme schreef op 21 september 2021 17:33:

    complottheorieën geloof ik niet zo in, een behoorlijk lange tijd zijn er gewoon meer verkopers dan kopers, ja dan zakt de waarde van een aandeel. de vraag of en wanneer het stopt. we komen immers van 0,99 nog niet zolang geleden dus het rendement is fantastisch. van 4.95 terug naar 4.17 ja das niet fijn maar t.o.v. de 99 centjes niet slecht......
    En dan bovendien het rendement nog eens van 4,17 naar minimaal weer 5 euro Waar verdien je meer dan door deze gelegaliseerde witte boorden criminaliteit?
  6. forum rang 6 Lector 21 september 2021 18:59
    quote:

    FDW8 schreef op 21 september 2021 18:35:

    Overname, kan gewoon niet anders. Tussen nu en 12 maanden.
    Hoe vaak we dat al niet gehoord hebben.
    Ik zou er niet op wachten want je gaat teleurgesteld worden, ook over 12 maanden. Misschien dat we over twaalf maanden weer op € 4,47 staan, maar ik zou persoonlijk die weddenschap niet aandurven.
    Bij PostNL is één ding zeker en dat is dat je keer op keer teleurgesteld wordt door hun acties en/of resultaten.
  7. forum rang 4 Cedar 21 september 2021 19:04
    quote:

    manuss schreef op 21 september 2021 18:49:

    [...] Wat mij betreft mag de overname nu meteen gebeuren. Kan niet langer wachten.
    In z'n algemeenheid een zeer slecht streven,
    De grote jongens (pensioenbedrijven, investeerders, grote conglomeraten etc) hebben veel poen en kunnen als ze willen de meeste bedrijven in Nederland zo overnemen - op wellicht een paar hele grote na zoals ASML of Unilever. Maar alle bedrijven van de kleine omvang kunnen zo de beurs af worden gehaald.

    En dan...? Ben jij blij dat je niet langer kunt wachten? Dan is er niks meer over om je geld in te beleggen want er is dan niks meer beschikbaar.
    Dus korte termijn is je verlangen bevredigd, maar op lange termijn zul je droog komen te staan.

    Wees blij dat er nog fondsen zijn waar je 5% of meer dividend kunt halen - beleggen is voor de lange termijn en accepteer dat er periodes zijn dat het blijkbaar iets tegenzit.
  8. forum rang 5 manuss 21 september 2021 19:05
    quote:

    Lector schreef op 21 september 2021 18:59:

    [...]

    Hoe vaak we dat al niet gehoord hebben.
    Ik zou er niet op wachten want je gaat teleurgesteld worden, ook over 12 maanden. Misschien dat we over twaalf maanden weer op € 4,47 staan, maar ik zou persoonlijk die weddenschap niet aandurven.
    Bij PostNL is één ding zeker en dat is dat je keer op keer teleurgesteld wordt door hun acties en/of resultaten.
    Gewoon huidige ceo eruit en iemand van buiten dit bedrijf aanstellen als CEO. Doet wonderen!
  9. forum rang 6 Lector 21 september 2021 19:08
    quote:

    Cedar schreef op 21 september 2021 19:04:

    [...]

    In z'n algemeenheid een zeer slecht streven,
    De grote jongens (pensioenbedrijven, investeerders, grote conglomeraten etc) hebben veel poen en kunnen als ze willen de meeste bedrijven in Nederland zo overnemen - op wellicht een paar hele grote na zoals ASML of Unilever. Maar alle bedrijven van de kleine omvang kunnen zo de beurs af worden gehaald.

    En dan...? Ben jij blij dat je niet langer kunt wachten? Dan is er niks meer over om je geld in te beleggen want er is dan niks meer beschikbaar.
    Dus korte termijn is je verlangen bevredigd, maar op lange termijn zul je droog komen te staan.

    Wees blij dat er nog fondsen zijn waar je 5% of meer dividend kunt halen - beleggen is voor de lange termijn en accepteer dat er periodes zijn dat het blijkbaar iets tegenzit.
    Dividend is altijd onzeker, bij PostNL extra onzeker hebben we inmiddels mogen ervaren.
    Doe mij ook die snelle overname maar, er zijn altijd wel alternatieven om in te beleggen, die zoek ik wel als het zo ver is.
  10. Grensgeval 21 september 2021 19:12
    Altijd hetzelfde geblaat. Als het naar beneden gaat zijn het de shorters en de “manipulatie van de grote partijen” die “crimineel gedrag” vertonen. En als het naar boven gaat is dat volkomen terecht en dankzij mensen met goede inzichten en dito koopgedrag. Totaal onbewezen en iemand anders moet die praktijken maar eens aanpakken. Toetsenbord helden en enkel onderzoek gebaseerd op fantasie. Heerlijk leesvoer, dat dan weer wel.
  11. HJ deTuinman 21 september 2021 19:12
    quote:

    SEVA_ schreef op 21 september 2021 17:53:

    [...]

    Tsja papieren verlies beste Tuinman. Ik ga al richting de 180k. Snap nog steeds niet waarom, beste tijd ooit voor PNL.
    Ik weet er alles van SEVA, zat er ook in op € 5,00 plus en ook op € 0,99 dus die koers kan echt alle kanten op bij lage omzet en al het gemanipuleer van de handel. Uiteindelijk moet je het dividend (mits gehandhaafd) over een termijn van 5-10 jaar bekijken en de koers waarschijnlijk laten voor wat het is. Niks meer of minder dan een momentopname en afhankelijk van, aan criminaliteit grenzende, handelspraktijken. Vandaag Prinsjesdag, dus mooi moment voor plannen om die AFM eens te "herstructureren"!
  12. FDW8 21 september 2021 19:13
    Voordat post zelf wordt opgegeten, doen ze er verstandig aan de boel aan kretinsky te verkopen voor 6,10 per aandeel. Kan royal mail lekker consolideren, en er een partij van betekenis maken. 10x beter dan op z'n beloop laten, en straks miepen dat we voorbij worden gerend. Dus niet eigenwijs zijn, maar in belang van iedere stakeholder over gaan tot consolidatie.
  13. forum rang 7 Dividend Collector 21 september 2021 20:07
    quote:

    Grensgeval schreef op 21 september 2021 19:12:

    Altijd hetzelfde geblaat. Als het naar beneden gaat zijn het de shorters en de “manipulatie van de grote partijen” die “crimineel gedrag” vertonen. En als het naar boven gaat is dat volkomen terecht en dankzij mensen met goede inzichten en dito koopgedrag. Totaal onbewezen en iemand anders moet die praktijken maar eens aanpakken. Toetsenbord helden en enkel onderzoek gebaseerd op fantasie. Heerlijk leesvoer, dat dan weer wel.
    Klopt helemaal. Het ligt aan alles en iedereen (met de shorters en de ceo op plek 1 en 2) behalve de belegger zelf. Ik ben gestopt me daaraan te storen, dat helpt.
  14. Jan1976 21 september 2021 20:09
    quote:

    Gadus morhua schreef op 21 september 2021 20:02:

    Heb 'per ongeluk' nog 1/3 PostNL bijgekocht vanmiddag a 4,185 euro

    Het lijkt me een vrij goede prijs.
    Vooruitzichten zijn nog steeds vrij goed volgens mij.

    idem op 4,178 euri kon het ook niet laten...in ieder geval een hoog dividend rendement bij deze prijs!
1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links