Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,318 17 apr 2024 17:35
  • +0,087 (+7,07%) Dagrange 1,226 - 1,319
  • 4.020.721 Gem. (3M) 2,2M

Augus 2021: De maand van een 5 voor de komma

2.968 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 149 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Boir 1 augustus 2021 09:06
    quote:

    Lauhar schreef op 31 juli 2021 15:20:

    Wij krijgen bijna elke dag leveringen via de bestelbus van PostNL. Tot op heden zit de bus bijna altijd ramvol en geeft de postbode die al jaren komt nog steeds aan dat het gekkenhuis is.. Mijn vertrouwen is er zeker nog! Geduld is een schone zaak..

    Succes weer deze maand!
    De bestelbus zit bijna net zo vol, maar rijdt een veel grotere route. Ook mn oude DHL bezorger die ik jaar niet meer hier gezien heb heeft mijn wijk er nu ook weer bij en doet nu 3 wijken ipv 1. Jouw postbode heeft wellicht ook meerdere wijken nu, de hoeveelheid post is ongeveer 50% van paar weken terug. Als er veel collega's vakantie hebben, kunnen de bezorgers die wel werken het drukker hebben dan in december.
  2. United We Stand 1 augustus 2021 10:49
    quote:

    Boir schreef op 1 augustus 2021 09:06:

    [...]
    De bestelbus zit bijna net zo vol, maar rijdt een veel grotere route. Ook mn oude DHL bezorger die ik jaar niet meer hier gezien heb heeft mijn wijk er nu ook weer bij en doet nu 3 wijken ipv 1. Jouw postbode heeft wellicht ook meerdere wijken nu, de hoeveelheid post is ongeveer 50% van paar weken terug. Als er veel collega's vakantie hebben, kunnen de bezorgers die wel werken het drukker hebben dan in december.
    'We hebben zojuist je bestelling ingepakt. Op dit moment zijn er i.v.m. de drukte door Covid-19 helaas vertragingen ontstaan bij PostNL. Dit kan er voor zorgen dat uw bestelling later geleverd wordt dan gepland.'
  3. forum rang 7 Jalen 1 augustus 2021 13:42
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 31 juli 2021 12:43:

    Ik verwacht de aankomende week voor de cijfers een gestaag stijgende koers naar 5 ivm goede cijfers die gaan komen en een dividend dat tikkie hoger gaat uitvallen dan 0,09 cent
    Vasthouden
    Bovendien altijd kans op een bod op dit moderne hoog aangeschreven Postbedrijf
    Hoe kom je er bij dat het dividend hoger gaat uitvallen?
  4. forum rang 6 prinszicht 1 augustus 2021 13:57
    Ok, de toon is gezet. Dat heb ik in juni gedaan. Zonder succes en mijn opvolger is juli. Ook geen beweging. Tis werkelijk bijzonder als je je gras harder zit groeien met de week of maand. Dat zeg je normaal als lolletje.

    Bestelbussen zijn vol. De 5 moet voor en niet achter de komma. De Outlook wordt aangepast en nog een updeetje morgen…. Aan het enthousiasme ligt het niet.

    Wat je tot noch toe hebt gezien is betere resultaten en dan lagere koersen. Vooral bij logistieke broeders. Nu is het wel zo dat deze broeders zeer hoge kw’s hebben en wij zo ongeveer de laagste. Dat kan, indien positief, een multiplier effect hebben. Namelijk hogere Outlook plus, eindelijk eens, een hogere KW.

    Echter, zijn wij altijd gezegend met traders als Norges en wat vrienden. Die hebben wat afgebouwd en bouwen meestal later weer wat op. Met korting van u en mij. Dan zie je extreem hoge volumes na publicatie. Dit is mogelijk als de tenminste 250 niet veranderd. Ik kan het me niet voorstellen en juist daarom hou ik er rekening mee. Want die update is er tot op heden niet gekomen en was zo langzaamaan een traditie.

    Ik zit niet short en hoop op een dikke 5 voor de koers. Maar de deksel al vaak op de neus gehad. En nimmer heb ik meegemaakt dat het mt een slim plan achter de hand had waarvan de motivatie achteraf bleek. Ofwel, de suggestie dat men bewust geen update geeft om wat voor reden dan ook.

    Ik laat me graag verrassen. Succes aan een ieder!
  5. forum rang 4 Mr_Market 1 augustus 2021 14:51
    quote:

    prinszicht schreef op 1 augustus 2021 13:57:

    Wat je tot noch toe hebt gezien is betere resultaten en dan lagere koersen. Vooral bij logistieke broeders. Nu is het wel zo dat deze broeders zeer hoge kw’s hebben en wij zo ongeveer de laagste. Dat kan, indien positief, een multiplier effect hebben. Namelijk hogere Outlook plus, eindelijk eens, een hogere KW.

    Kun je nagaan wat de toch al (veel) te lage k/w gaat doen als die 250 inderdaad helemaal geen 250 blijkt te zijn.
    Ook succes!
  6. forum rang 7 Dividend Collector 1 augustus 2021 17:22
    quote:

    Jalen schreef op 1 augustus 2021 13:42:

    [...]

    Hoe kom je er bij dat het dividend hoger gaat uitvallen?
    Hoor ik daar dividendverhoging? Dan lees ik mee. Ik heb al een positie, maar ik overweeg deze week bij koerszwakte nog een extra bestelling bij de broker te plaatsen.
  7. forum rang 4 Erieperie 1 augustus 2021 21:52
    quote:

    Makita schreef op 1 augustus 2021 19:13:

    10 augustus moet je de aandelen hebben om het interimdividend 2021 (EUR0,09) te krijgen www.postnl.nl/en/about-postnl/investo...
    Of stockdividend en gezien het koersverloop misschien nog wel voordeliger (zolang Postnl die mogelijkheid helaas blijft geven)
2.968 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 149 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links