Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel FLATEXDEGIRO AG XTR:FTG111.ETR, DE000FTG1111

  • 10,520 15 apr 2024 17:35
  • -0,365 (-3,35%) Dagrange 10,490 - 10,890
  • 224.350 Gem. (3M) 293,8K

flatexDEGIRO

2.671 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 134 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dividend Collector 16 juli 2021 16:23
    Vandaag een eerste positie genomen in flatexDegiro. De koers is de afgelopen weken licht gecorrigeerd. Daarbij is het aandeel gratis te verhandelen uiteraard bij DeGiro. Ik zat al even te wachten op een instapmoment. De K/W over 2021 is 20 dus niet te duur mits de groei blijft aanhouden.

    Meer mensen die hierin beleggen of handelen? Benieuwd naar jullie visie op het bedrijf.

    Ik kan geen analistenadviezen vinden behalve dan een artikel op Simply Wall str.

    simplywall.st/stocks/de/diversified-f...
  2. forum rang 8 Leefloon 16 juli 2021 17:27
    quote:

    Dividend Collector schreef op 16 juli 2021 16:23:

    De K/W over 2021 is 20 dus niet te duur mits de groei blijft aanhouden.

    Ik kan geen analistenadviezen vinden behalve dan een artikel op Simply Wall str.
    Als. Je kunt vraagtekens plaatsen bij die stelling, omdat het door ondergrenzen zakken nou eenmaal past bij de fase ná het commercieel agressief veroveren van marktaandeel. Binck is daar een eerder voorbeeld van. Langzaam,maar stevig verslechteren, na het eenmaal hebben veroverd van marktaandeel. Alleen was toen Binck al genoteerd, en werd er niet geoogst met een IPO. De groei hoeft er niet uit te zijn, maar je kunt je de fratsen van dit bedrijf pas veroorloven ná forse groei. Laaghangend fruit is al geplukt, tenzij dat nog in ruime mate in Duitsland blijkt te hangen.

    Ongetwijfeld weer computer-generated meuk, uit een ver buitenland waar niemand ooit naar dit aandeel heeft gekeken.
  3. forum rang 7 Dividend Collector 16 juli 2021 18:32
    Dank voor je reactie. Daaruit trek ik de conclusie dat jij zelf geen positie hebt of van plan bent te nemen. En inderdaad, neem ik deze bron met een korreltje zout. Maar de vermelde harde data zoals EPS en analistenadvies kan ik gelukkig wel voor waar aannemen.
  4. forum rang 7 Dividend Collector 20 december 2021 12:03
    simplywall.st/stocks/de/diversified-f...

    If You Like EPS Growth Then Check Out flatexDEGIRO (ETR:FTK) Before It's Too Late

    En

    FLATEXDEGIRO : Receives a Buy rating from Jefferies
    12/16/2021 | 12:15pm GMT

    Jefferies analyst Martin Comtesse maintains his Buy rating on the stock. The target price continues to be set at EUR 33.
  5. forum rang 7 Dividend Collector 20 december 2021 12:54
    Ha Leefloon, ben je daar weer? Wat is dan jouw visie op dit aandeel? De zienswijze van forumgenoten is natuurlijk ook een mooie informatiebron.

    Ik denk een mooie kanshebber voor 2022 en blijft dan ook solide in mijn portefeuille. Hopelijk nemen de ICT-kosten niet een te grote hap uit de winst.
  6. forum rang 6 marique 20 december 2021 13:17
    quote:

    Dividend Collector schreef op 16 juli 2021 18:32:

    Dank voor je reactie. Daaruit trek ik de conclusie dat jij zelf geen positie hebt of van plan bent te nemen. En inderdaad, neem ik deze bron met een korreltje zout. Maar de vermelde harde data zoals EPS en analistenadvies kan ik gelukkig wel voor waar aannemen.
    "Maar de vermelde harde data zoals EPS en analistenadvies kan ik gelukkig wel voor waar aannemen."

    Nou, DC, zodra je wat langer hebt meegedraaid in de beleggers carousel zul je ontdekt hebben dat de koers van een aandeel het enige harde gegeven is.
    Alle andere verondersteld harde gegevens moet je met een hoge mate van wantrouwen beoordelen.
    En het advies van welke analist ook is net zo betrouwbaar als je eigen vermoeden.

  7. forum rang 9 objectief 20 december 2021 13:45
    quote:

    Dividend Collector schreef op 20 december 2021 12:54:

    Ik denk een mooie kanshebber voor 2022 en blijft dan ook solide in mijn portefeuille. Hopelijk nemen de ICT-kosten niet een te grote hap uit de winst.
    Mijn positie in Flatex/DeGiro heb ik gehalveerd, na de berichten over ICT problemen. Zelf hadden ze dit al aangekondigd maar als ook derden erover beginnen, dan is het wel meer dan een dingetje. Uiteraard hebben ze alhier wel een extra aanwas van ex-Binck klanten.
  8. forum rang 7 Dividend Collector 20 december 2021 15:25
    quote:

    marique schreef op 20 december 2021 13:17:

    [...]

    "Maar de vermelde harde data zoals EPS en analistenadvies kan ik gelukkig wel voor waar aannemen."

    Nou, DC, zodra je wat langer hebt meegedraaid in de beleggers carousel zul je ontdekt hebben dat de koers van een aandeel het enige harde gegeven is.
    Alle andere verondersteld harde gegevens moet je met een hoge mate van wantrouwen beoordelen.
    En het advies van welke analist ook is net zo betrouwbaar als je eigen vermoeden.
    Ben ik met je eens marique. Wat ik bedoelde te zeggen is dat als er koersdoelen vermeld worden in een automatisch gegenereerd artikel dat die informatie wel accuraat is. Als in er worden geen koersdoelen verzonnen, maar zijn wel degelijk afgegeven.

    Niet dat ik op de koersdoelen an sich vertrouw, maar deze geven wel een indicatie van de onderliggende waarde of fair value.
  9. forum rang 6 marique 20 december 2021 20:36
    quote:

    Dividend Collector schreef op 20 december 2021 15:25:

    (...)
    Niet dat ik op de koersdoelen an sich vertrouw, maar deze geven wel een indicatie van de onderliggende waarde of fair value.
    Dat zou het geval kunnen zijn als alle analisten die een aandeel/bedrijf volgen op vrijwel hetzelfde koersdoel zouden uitkomen. Die unanimiteit komt maar zelden voor. Voor mij een teken dat die analisten vooral met de natte vinger proberen de windrichting te bepalen.

    Ik herken jouw mentale worsteling bij aandelen als Ahold en Unilever. Bedrijven waarvan elke belegger de onderliggende waarde wel kan zien. Toch kan niemand met enige zekerheid voorspellen hoe de koers er over een halfjaar bij ligt.

  10. forum rang 9 objectief 21 december 2021 08:37
    quote:

    marique schreef op 20 december 2021 20:36:

    [...]
    Dat zou het geval kunnen zijn als alle analisten die een aandeel/bedrijf volgen op vrijwel hetzelfde koersdoel zouden uitkomen. Die unanimiteit komt maar zelden voor. Voor mij een teken dat die analisten vooral met de natte vinger proberen de windrichting te bepalen.

    Deze bewering zou ik wel kunnen pruimen van iemand die 16 jaar is en begint met beleggen; ik kan me nauwelijks voorstellen dat je de inhoud serieus meent.
  11. forum rang 6 marique 21 december 2021 13:18
    quote:

    objectief schreef op 21 december 2021 08:37:

    [...]

    Deze bewering zou ik wel kunnen pruimen van iemand die 16 jaar is en begint met beleggen; ik kan me nauwelijks voorstellen dat je de inhoud serieus meent.
    Dan kun jij vast wel uitleggen hoe het mogelijk is dat analisten die zich allen baseren op dezelfde 'harde' bedrijfsgegevens toch op verschillende koersdoelen uitkomen.
  12. forum rang 7 Dividend Collector 4 januari 2022 10:46
    www.boerse-online.de/nachrichten/akti...

    ….The third German buy recommendation from Jefferies for 2022 is FlatexDegiro. The leading European online broker is allowed to increase to 33.00 euros. That means, with a closing price on December 30th of 20.24 euros, the stock would have to gain 63 percent for this calculation to work out.

    …..The buying arguments of Jefferies: In summer 2020 Flatex took over the Dutch competitor Degiro, the largest pan-European low-cost broker with a presence in 18 countries. Due to the very complementary structure of the two companies, Jefferies expects accelerated growth and an active consolidation of the fragmented competition in the coming years.

    The responsible analysts like the "asset-light" structure and the high operational leverage (70-80 percent incremental EBITDA margin) of the company. With the ambitious new medium-term goals of seven to eight million customers by 2026 (compared to around two million by the end of 2021) and an aggressive new zero percent structure for Degiro customers, the company is set for growth for the 2022 financial year.
2.671 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 134 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links