Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,510 17 apr 2024 17:35
  • -0,250 (-1,05%) Dagrange 23,500 - 24,220
  • 3.430.788 Gem. (3M) 2,4M

ArcelorMittal Juni 2021

1.242 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 63 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 mvliex 1 30 juni 2021 10:16
    quote:

    SteelFollower schreef op 30 juni 2021 09:20:

    [...]

    Lees het boek gewoon MV. Ook vandaag zetten we de stijging niet voort en zijn er winstnemingen omdat de aandeelhouders zelf ook zien en weten dat het niet in 1 streep omhoog gaat dus dat is logisch. Vergeet niet dat je met daghandel ook geld kunt verdienen door te shorten en op korte ritjes na sterke stijgingen weer verkopen. Als er meer met aandeelhouders rekening zou worden gehouden zoals ASML en Adyen (vandaag weer groen) dan blijven ze wel zitten. Maar men wil gewoon dat het cyclisch blijft door steevast te shorten en angsthazen uitroken. Vergeet daarbij ook niet de banken zoals GS die geld verdienen met commissie bij aan/verkoop van aandelen. Kortom, lees gewoon het boek.
    Nope. Iemand die anderen zonder enige onderbouwing beschuldigt van strafbare feiten met als verdediging 'dat je ook niet kan aantonen dat het niet zo is' neem ik niet serieus.
    Bovendien geef jij een advies en om in dit geval met de woorden van een ander forumlid te spreken: "al die adviezen kan ik niets mee "
    ;-))

    En ja, ik geloof best dat er in de financiële wereld vuile spelletjes worden gespeeld.

  2. forum rang 7 mvliex 1 30 juni 2021 10:29
    quote:

    Kogovus schreef op 30 juni 2021 10:19:

    [...]

    Tja, als je vandaag short zat wel, maar long niet, opties en hefbomen zijn niet voor mij weggelegd, wordt ik een beetje nerveus van;-)
    Dan moet je dat inderdaad niet doen. Flinke uitbreiding vanaf maart vorig jaar heeft me geen windeieren gelegd.
  3. [verwijderd] 30 juni 2021 10:38
    quote:

    mvliex 1 schreef op 30 juni 2021 10:16:

    [...]Nope. Iemand die anderen zonder enige onderbouwing beschuldigt van strafbare feiten met als verdediging 'dat je ook niet kan aantonen dat het niet zo is' neem ik niet serieus.
    Bovendien geef jij een advies en om in dit geval met de woorden van een ander forumlid te spreken: "al die adviezen kan ik niets mee "
    ;-))

    En ja, ik geloof best dat er in de financiële wereld vuile spelletjes worden gespeeld.

    MV, helemaal mee eens wat je zegt. Er worden zeker weten vuiler spelletjes gespeeld. Daar ben ik 100% van overtuigd, concreet ook moeilijk en soms ook onmogelijk te bewijzen. Het spreekwoord luidt niet voor niets.............
    De een z'n dood is de andere z'n brood
  4. forum rang 4 Kogovus 30 juni 2021 10:39
    quote:

    florida7 schreef op 30 juni 2021 10:33:

    Velen verwachten hier koersen van €30 en meer. Maar hebben we de top met €27,87 niet al achter ons liggen?
    De markt is vaak verrassend. AM heeft de afgelopen jaren al vaker getopt rond de €30.

    Correct, ikzelf verwacht niet ver boven de 30,00, als dat al gebeurd. 28-29 is meer realistisch. Ik kan mij niet herinneren dat MT aan de koersverwachting van boven de 30.00 heeft voldaan, laat staan de 37,00 die door onze Oosterburen op tafel wordt gelegd.

    Wellicht is mijn geheugen wat slecht aan het worden en kan iemand dat ontkrachten?

    Gr. Ko
  5. [verwijderd] 30 juni 2021 11:12
    quote:

    snuf 15 schreef op 30 juni 2021 09:25:

    Zo juist vol ingekocht op 26 rond. Juli moet ie omhoog anders stoppen met beleggen en wonden likken met daklozen bier.
    Nou Snuf, het weergaloze enthousiasme waarmee je uitspraken doet gaat soms ook wel een brug te ver.
    De vraag is dan ook of de brug van staal is?
  6. SteelFollower 30 juni 2021 11:13
    quote:

    mvliex 1 schreef op 30 juni 2021 10:16:

    [...]Nope. Iemand die anderen zonder enige onderbouwing beschuldigt van strafbare feiten met als verdediging 'dat je ook niet kan aantonen dat het niet zo is' neem ik niet serieus.
    Bovendien geef jij een advies en om in dit geval met de woorden van een ander forumlid te spreken: "al die adviezen kan ik niets mee "
    ;-))

    En ja, ik geloof best dat er in de financiële wereld vuile spelletjes worden gespeeld.

    Prima, ieder zijn meug. Ik kan ook niks met je insinuaties. Spreek slechts mijn vermoedens uit op basis van ervaring. Soms moet je abstracte materie verwerken en daar je eigen inzichten en vermoedens aan koppelen. Het zou wat zijn als we alles konden staven met feiten. De jojo-beweging van de afgelopen paar dagen zegt al iets en daar laat ik het bij. We spreken elkaar eind van het jaar nog wel.
  7. SteelFollower 30 juni 2021 11:15
    quote:

    Dreamliner schreef op 30 juni 2021 10:38:

    [...]

    MV, helemaal mee eens wat je zegt. Er worden zeker weten vuiler spelletjes gespeeld. Daar ben ik 100% van overtuigd, concreet ook moeilijk en soms ook onmogelijk te bewijzen. Het spreekwoord luidt niet voor niets.............
    De een z'n dood is de andere z'n brood
    Mooi gesproken DL
  8. forum rang 4 Kogovus 30 juni 2021 11:18
    quote:

    SteelFollower schreef op 30 juni 2021 11:13:

    [...]

    Prima, ieder zijn meug. Ik kan ook niks met je insinuaties. Spreek slechts mijn vermoedens uit op basis van ervaring. Soms moet je abstracte materie verwerken en daar je eigen inzichten en vermoedens aan koppelen. Het zou wat zijn als we alles konden staven met feiten. De jojo-beweging van de afgelopen paar dagen zegt al iets en daar laat ik het bij. We spreken elkaar eind van het jaar nog wel.
    Gevoel en vermoedens gaan vaak hand in hand. Ik deel deze met je. Wij zijn slechts een pion in een schaakspel. De kunst is om als pion schaakmat uit te lokken ;-)
  9. Against all odds 30 juni 2021 12:10
    quote:

    Kogovus schreef op 30 juni 2021 10:39:

    [...]

    Correct, ikzelf verwacht niet ver boven de 30,00, als dat al gebeurd. 28-29 is meer realistisch. Ik kan mij niet herinneren dat MT aan de koersverwachting van boven de 30.00 heeft voldaan, laat staan de 37,00 die door onze Oosterburen op tafel wordt gelegd.

    Wellicht is mijn geheugen wat slecht aan het worden en kan iemand dat ontkrachten?

    Gr. Ko
    Volgens mijn (snelle dus mogelijk niet geheel correcte na speurwerk) zijn de volgende gegevens van toepassing:

    Hoogste koers 17.05.2018 was euro 30,76

    Bij deze hoogste koers hoorde de navolgende onderliggende cijfers:

    - koers AEX 17.05.2018 was 586 NU 728
    - winst 2018 van MT euro 4,34 na winst 2017 euro 3,32
    NU 2021 verwacht euro 7, 40 en verwachting 2022 euro 4,34.
    - staal prijzen op record hoogtes sinds decennia, en rentes op laagte punt sinds decennia
    - schulden arcelor Mittal historisch laag ( en mogelijk dit jaar schulden vrij).

    Hoewel dit natuurlijk niet alleen de waarde van Arcelor Mittal bepaald, en er ook vele onzekerheden zijn (milieu, politiek, toekomst verwachtingen, concurrentie), ben ik toch van mening dat het op korte tot middellange termijn mogelijk zou moeten zijn de 35+ te kunnen halen.

    Natuurlijk zullen degene die gebruik hebben gemaakt van de volatiliteit in Arcelor Mittal de afgelopen periode meer winst gemaakt, en indien zij goed blijven “gokken” zullen zij ook in de komende periodes meer winst maken.( dit is voor mij echter niet weggelegd aangezien ik, zoals er eerder vermeld geen “gevoel” heb de steunpunten en weerstanden goed in te schatten)

    Ik wens iedereen veel succes met zijn gekozen beleggings beleid, en hoop dat wij op het eind van de dag allemaal beloond worden voor onze deelname in Arcelor Mittal.
  10. forum rang 4 Kogovus 30 juni 2021 12:19
    quote:

    Against all odds schreef op 30 juni 2021 12:10:

    [...]

    Volgens mijn (snelle dus mogelijk niet geheel correcte na speurwerk) zijn de volgende gegevens van toepassing:

    Hoogste koers 17.05.2018 was euro 30,76

    Bij deze hoogste koers hoorde de navolgende onderliggende cijfers:

    - koers AEX 17.05.2018 was 586 NU 728
    - winst 2018 van MT euro 4,34 na winst 2017 euro 3,32
    NU 2021 verwacht euro 7, 40 en verwachting 2022 euro 4,34.
    - staal prijzen op record hoogtes sinds decennia, en rentes op laagte punt sinds decennia
    - schulden arcelor Mittal historisch laag ( en mogelijk dit jaar schulden vrij).

    Hoewel dit natuurlijk niet alleen de waarde van Arcelor Mittal bepaald, en er ook vele onzekerheden zijn (milieu, politiek, toekomst verwachtingen, concurrentie), ben ik toch van mening dat het op korte tot middellange termijn mogelijk zou moeten zijn de 35+ te kunnen halen.

    Natuurlijk zullen degene die gebruik hebben gemaakt van de volatiliteit in Arcelor Mittal de afgelopen periode meer winst gemaakt, en indien zij goed blijven “gokken” zullen zij ook in de komende periodes meer winst maken.( dit is voor mij echter niet weggelegd aangezien ik, zoals er eerder vermeld geen “gevoel” heb de steunpunten en weerstanden goed in te schatten)

    Ik wens iedereen veel succes met zijn gekozen beleggings beleid, en hoop dat wij op het eind van de dag allemaal beloond worden voor onze deelname in Arcelor Mittal.

    Kijk, daar heb je wat aan, ABtje van mij :-)
  11. Against all odds 30 juni 2021 13:47
    ArcelorMittal jaarlijkse en driemaandelijkse EBITDA-geschiedenis van 2006 tot 2021. EBITDA kan worden gedefinieerd als winst vóór rente, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen.
    ArcelorMittal EBITDA voor het kwartaal eindigend op 31 maart 2021 was $ 3,242 miljard , een stijging van 535,69% jaar-op-jaar.
    De EBITDA van ArcelorMittal voor de twaalf maanden eindigend op 31 maart 2021 bedroeg $ 7,802 miljard , een stijging van 501,08% op jaarbasis.
    De jaarlijkse EBITDA van ArcelorMittal 2020 bedroeg $ 5,07 miljard , een stijging van 107,79 % ten opzichte van 2019.
    ArcelorMittal 2019 jaarlijkse EBITDA was $ 2,44 miljard , een daling van 73,87% ten opzichte van 2018.
    ArcelorMittal 2018 jaarlijkse EBITDA was $ 9,338 miljard , een stijging van 13,85% ten opzichte van 2017.

    Gezien de huidige stand van zaken en de huidige verwachtingen voor de rest van het jaar, vertrouw ik er zeker op dat de (recente) record EBITDA van 2018 ad $ 9,338 miljard ruimschoots overschreden wordt in 2021, en zie ik dus ook geen reden waarom ook niet de aandelen koers ad € 30,76 overschreden kan worden.

  12. SteelFollower 30 juni 2021 14:02
    quote:

    voda schreef op 30 juni 2021 12:52:

    Toeval of niet, ik begon met de nieuwsberichten om 11:37. Sindsdien loopt de koers weer op. :-)
    Had trouwens een flinke internet storing van 5 uur. Heb de laatste tijd heel vaal storingen (Ziggo)
    Laten we hopen dat de yanks straks niet opnieuw de koers omlaag trekken zoals wel vaker om lager in te stappen...
  13. SteelFollower 30 juni 2021 14:19
    Natuurlijk zullen degene die gebruik hebben gemaakt van de volatiliteit in Arcelor Mittal de afgelopen periode meer winst gemaakt, en indien zij goed blijven “gokken” zullen zij ook in de komende periodes meer winst maken.( dit is voor mij echter niet weggelegd aangezien ik, zoals er eerder vermeld geen “gevoel” heb de steunpunten en weerstanden goed in te schatten)

    Klopt Against all odds....

    Daytraders die hier hele dag tijd voor hebben kunnen hiermee zeker zijwaarts goede winsten behalen. De huidige lagere koers maakt het ook cyclisch interessanter voor hen. Dit vermindert naarmate de koers verder stijgt vanzelf. Daytraden (dwz. laag inkopen en hoog verkopen gedurende de dag) geeft ook kosten die je aan de broker moet betalen. Hoe meer geld je investeert in AM hoe meer commissie de brokers opstrijken, maar dat weet iedere belegger. Daarom moet je er tijd voor hebben, mensen met een fulltime jobs en vergadertijgers hebben dat doorgaans niet. Het enige wat je wel kan doen is dagelijks in de avonden stoploss en/of limiet orders plaatsen na sluiting Wallstreet die de aankoop of verkoop automatisch laat geschieden bij bereiken van de door je gewenste koers en je dan een SMS notificatie ontvangt van een geslaagde poging.... dan kun je vervolgens in de lunchtijd weer een nieuwe order plaatsen wanneer je de kans daartoe ziet.

    Zo kan het ook..., alleen het is dan wel stressen tijdens werk als het misgaat, vandaar ik het niet meer overdag doe na een jaar covid-19 met alle gevolgen van dien.
1.242 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 63 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links