Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,231 16 apr 2024 17:35
  • -0,029 (-2,30%) Dagrange 1,231 - 1,250
  • 1.572.298 Gem. (3M) 2,2M

PostNL juni 2021 - meer op eigen kracht

2.202 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. hhhhh 16 juni 2021 17:59
    quote:

    Jepse schreef op 16 juni 2021 14:25:

    [...]

    Gisteren een artikel besteld bij Bol.com, in de leveringsinformatie staat dat ik een bezorger van DHL kan verwachten.
    Bij levering via partners van Bol.com kan ik me dat nog voorstellen, maar pakketjes van BOL.com zelf zou ik toch graag via PostNL bezorgd zien worden.
    Partners mogen zelf kiezen welke vervoerder ze kiezen. Wij versturen alles met post nl als het zo door gaat tussen de 5000 en 7500 pakketten per jaar.
  2. forum rang 6 prinszicht 16 juni 2021 18:49
    quote:

    Beertje1957 schreef op 16 juni 2021 17:49:

    Ja, helaas nog geen signaal ontvangen, anders had ik jullie dat natuurlijk op een ludieke wijze gemeld.
    PNL is bezig met haar verhuizing: iedereen is thuis aan het werk.
    Maar wellicht komt er toch nog een duif langs?
    Tis ook warm weer. En ongetwijfeld dat door de verhuizing men niet dagelijks ziet wat de volume, omzet & marge cijfers zijn. Maar met de regelmaat van de klok, kun je uit het volume herleiden dat men niets verwacht. Vorige week gingen er ineens 13 miljoen over de toonbank met een low op 4,43. Daarna is men op zomertijd overgegaan en is de handel droog.
  3. forum rang 4 Boir 16 juni 2021 20:07
    Ik weet dat 10mln investering naar voren halen nogal schokkend is, toch zie ik hier weinig reacties op de berichten dat DHL 350mln EXTRA gaat investeren in nederland de komende 3 jaar, ik had een uitbundige stemming verwacht hier, als we dagen kunnen mieren over 10 miljoen dan moeten we ons geluk niet op kunnen met 350 miljoen extra bij de belangrijkste concurrent, die zn personeel ook nog eens veel te veel betaald en ze slechts 100 tot 200 adressen per run laat doen, de duitse stumperds missen duidelijk onze VOC mentaliteit, zweep erover, 300 adressen moet haalbaar zijn :) Oh en ze gaan ook per fiets afleveren, leuk waar heb ik dat eerder gezien, zouden ze personeel zoeken, je zou t haast denken :)
  4. [verwijderd] 16 juni 2021 21:21
    quote:

    Warrenw schreef op 16 juni 2021 20:57:

    @Makita: ik hechte altijd veel waarde aan je verschafte info over PostNL. Laatste tijd lees ik weinig berichten meer van je… Waar is je enthousiasme tov PostNl gebleven? Is die nog steeds actueel of is je voorkeur voor PostNl als aandeel veranderd?
    Dank WarrenW.

    De analyse is mi wel compleet. De Koersdoelen van de meeste analisten zijn reeel m.i. nu en lopen al wat vooruit op de sandbag van tenminste 250mln ebit van management. Ook koers is opgelopen naar reëlere waarde, al vind ik 5,50 nu goed te verdedigen. Dit verwacht ik echter pas na ophogen Outlook (begin juli denk ik) of pas na bevestigen van het hogere dan 29 cent dividend (dat zou begin februari 22 zijn).

    Heb een deel afgeroomd (zat er een te groot deel in) en in andere groeiaandelen gedaan (met wisselend succes). Voor de rest wacht ik het rustig af, ik kan nog steeds niet bedenken welk aandeel een beter dividendrendement geeft ;-) En TINA is alive and kicking.

    En ik ben een rondje aan het zeilen deze week en daarvoor druk op mijn werk. Allerlei redenen dus...

    PostNL moet nieuwe grotere aandeelhouders zoeken. Dat JdM en EP een keer afscheid nemen is te verwachten na 5 jaar+. Dat was ook de reden dat ik op de ava de vraag stelde wanneer ze weer op IR roadshow gingen. Gelukkig goed opgepakt, denk dat de aanval op de 5 euro daar vandaan kwam. Tegelijk was het de trigger voor iig EP om af te bouwen. De balans tussen institutionele kopers en verkopers maakt de koers de komende tijd denk ik. Moeilijk te voorspellen m.i. daarom maar overtuigd in een aandeel zitten met een wat langere horizon zou ik zeggen.

    Kretinsky is nog steeds onduidelijk wat hij wil, wie weet wat er achter de schermen gekonkeld wordt.

  5. [verwijderd] 16 juni 2021 21:28
    quote:

    Lebowski24 schreef op 16 juni 2021 08:38:

    DHL steekt tientallen miljoenen euro's in elektrische vloot
    Pieter Lalkens 06:00

    DHL steekt in Nederland €80 mln in uitbreiding elektrische voertuigen.
    Ook gaat er €150 mln naar bouw stedelijke knooppunten.
    Het concern wil de laatste bezorgkilometers in 2025 emissievrij hebben.

    Pakketbezorger DHL Parcel investeert in Nederland tientallen miljoenen euro's in verdere elektrificatie van de bezorging. In 2025 moeten de laatste kilometers naar het bezorgadres emissievrij zijn.

    DHL, onderdeel van Deutsche Post, schaft in Nederland dit jaar nog eens 500 elektrische bestelbussen aan. Daarmee komt het totaal op 1200, waarmee DHL naar eigen zeggen de grootste vloot elektrische auto's in Nederland heeft. Het concern plaatst de order voor de elektrische voertuigen grotendeels bij Toyota.

    'In de jaren tot 2025 moeten er nog eens rond de 2400 elektrische bestelwagens bijkomen', zegt Wouter van Benten, ceo van de Nederlandse activiteiten van DHL in een toelichting. Voor de komende twee jaar trekt DHL rond de €80 mln uit voor de aanschaf.

    Knelpunt
    Het enige knelpunt bij de verdere uitbreiding van de elektrische vloot, kan volgens hem liggen in de mogelijk te beperkte capaciteit van het stroomnet. 'Als er in de komende jaren veel meer elektrische auto's bij komen, zou dat een probleem kunnen worden.'

    Volgens Van Benten is het de ambitie van DHL om in Nederland in 2025 de laatste kilometers van de pakjesbezorging emissievrij te hebben. Naast elektrische auto's zet het concern, na marktleider PostNL de grootste pakjesbezorger in Nederland, fietsen in bij de bezorging.

    Bouw CityHubs
    Om de elektrificatie van de laatste kilometers mogelijk te maken, moet DHL verder investeren in stedelijke knooppunten, zogeheten CityHubs. 'Daar steken we in de komende twee jaar €150 mln in', aldus Van Benten.

    Die investering gaat naar de bouw van 26 van deze stedelijke knooppunten, waarmee het totaal op 136 komt. 'Daarmee hebben we nagenoeg een landelijk dekkend systeem van deze Cityhubs', vervolgt de ceo. 'Misschien dat we tot 2025 nog groeien naar 140 tot 150 van dit soort centra.'

    De CityHubs, waar tussen de veertig tot zeventig mensen werken, zijn gevestigd aan de randen van stedelijke gebieden. Van daaruit vertrekken gemiddeld negentig ritten per dag, waarvan zestig overdag en dertig in de avond. Het gaat vaak om korte routes met honderd tot tweehonderd adressen, waarbij in totaal twintig tot veertig kilometer wordt afgelegd.

    Gasloos
    Nieuwe knooppunten komen er onder meer in Almelo, Almere, Apeldoorn, Ede, Emmen, Geleen en Roermond. Volgens DHL worden deze nieuwe stedelijke knooppunten, elk ongeveer 5000 m² groot, gebouwd onder 'de strengste duurzaamheidsnormen'. Zo zijn ze gasloos en voorzien van zonnepanelen. Eerder dit jaar maakte DHL al bekend tegen de €100 mln te investeren in twee grote landelijke sorteercentra, een in Utrecht en een in Dordrecht.

    Verduurzaming van het vervoer van nationale en regionale sorteercentra naar de stedelijke knooppunten is volgens Van Benten complexer. Hierbij gaat het om zware vrachtauto's en elektrificatie daarvan is nog moeilijk. 'Voor je het weet ben je alleen bezig met het vervoeren van zware accu's.' Andere mogelijkheden zijn eventueel de toepassing van waterstof.

    DHL heeft in Nederland een goed 2020 achter de rug. De kooplust van de consument bij webwinkels tijdens de coronapandemie leidde tot een verdubbeling van van het aantal verwerkte pakketten tot ruim 200 miljoen. Volgens Van Benten heeft de groei zich in de eerste maanden van dit jaar voortgezet. Vorig jaar bereikte DHl Parcel in Nederland een omzet van €1,1 mrd. Het bedrijf claimt een Nederlands marktaandeel van 36%.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/ondernemen/1388142/dhl-steekt-t...
    Is dit niet exact het model van PostNL? Kleinere DCs en lokale routes...
  6. Warrenw 16 juni 2021 21:38
    quote:

    Makita schreef op 16 juni 2021 21:21:

    [...]
    Dank WarrenW.

    De analyse is mi wel compleet. De Koersdoelen van de meeste analisten zijn reeel m.i. nu en lopen al wat vooruit op de sandbag van tenminste 250mln ebit van management. Ook koers is opgelopen naar reëlere waarde, al vind ik 5,50 nu goed te verdedigen. Dit verwacht ik echter pas na ophogen Outlook (begin juli denk ik) of pas na bevestigen van het hogere dan 29 cent dividend (dat zou begin februari 22 zijn).

    Heb een deel afgeroomd (zat er een te groot deel in) en in andere groeiaandelen gedaan (met wisselend succes). Voor de rest wacht ik het rustig af, ik kan nog steeds niet bedenken welk aandeel een beter dividendrendement geeft ;-) En TINA is alive and kicking.

    En ik ben een rondje aan het zeilen deze week en daarvoor druk op mijn werk. Allerlei redenen dus...

    PostNL moet nieuwe grotere aandeelhouders zoeken. Dat JdM en EP een keer afscheid nemen is te verwachten na 5 jaar+. Dat was ook de reden dat ik op de ava de vraag stelde wanneer ze weer op IR roadshow gingen. Gelukkig goed opgepakt, denk dat de aanval op de 5 euro daar vandaan kwam. Tegelijk was het de trigger voor iig EP om af te bouwen. De balans tussen institutionele kopers en verkopers maakt de koers de komende tijd denk ik. Moeilijk te voorspellen m.i. daarom maar overtuigd in een aandeel zitten met een wat langere horizon zou ik zeggen.

    Kretinsky is nog steeds onduidelijk wat hij wil, wie weet wat er achter de schermen gekonkeld wordt.

    Bedankt voor je reactie Makita. Ik snap je punt, een oververtegenwoordiging in een aandeel is nooit goed. Bedankt voor de verheldering en in ieder geval een goede zeilweek gewenst. Alles leuk en aardig, zeilen gaat boven dit geleuter over (toekomstige) verwachtingen. Ikzelf ben een strong believer in het aandeel PostNL. Paketten is de toekomst en tov van de andere pakettenboeren zijn we ondervertegenwoordigd als je kijkt naar k/w verhouding. Ik hoop binnenkort je weet te zien op een onverwacht moment met een up-to-date PNL journaal! Behouden vaart Capitano!
  7. tietus riensma 16 juni 2021 21:48
    quote:

    Boir schreef op 16 juni 2021 18:45:

    Het is niet extreem druk nu, voor tijd van het jaar is het druk. Drukker dan vorig jaar toen het voor de tijd van het jaar druk was. Vorig jaar wilden weinig mensen vakantie/vrij nemen en PostNL moedigde dat aan. Nu moedigt PostNL aan om vakantie-uren op te nemen.
    Voor alle werknemers of zit er nog verschil in bezorgers en depot werknemers?
  8. forum rang 4 Cedar 16 juni 2021 22:05
    quote:

    JanAlmelo schreef op 16 juni 2021 21:51:

    HET WORDT ERG DRUK
    Duitsland 2025 5,7 miljard paketten per jaar
    www.welt.de/wirtschaft/article2318773...

    Dank voor plaatsen JanAlmelo!!
    Zeer duidelijk stuk,
    De komende jaren blijft het online bestellen in duitsland fors plussen dus pakketten giga in de plus - met of zonder corona,
    En , mijn inziens heel opvallend, dat de branche in Duitsland post en pakketten het liefst gesplitst ziet gezien de (machts)positie van DP.

    Ook voor Nederland zal dit pakketten verhaal gelden, Nederland is immers een bundesland met een eigen vlag,

    Nogmaals, positief stuk en sterkt mn beslissing om geen afscheid te nemen van Postnl de komende jaren.
  9. forum rang 6 prinszicht 16 juni 2021 22:10
    350 miljoenen voor dhl. Dan heb je PostNL. En verder niet zo veel. Wel fijn dat we onze grens zo open stellen. We mochten in Duitsland ook de restpost versjouwen voor een habbekrats.

    Tuurlijk zijn er; Ups, DPD, GLS en ….fedex. Maar in de btoc markt. Moet je het met een Belgische Indiaan opnemen tegen partijen die allen 350 miljoen kunnen uitgeven. Hoe prettig als je dat kapitaal niet alleen hoeft op te brengen.

    Misschien moeten we fedex niet uitsluiten. Hun oude liefde is al onderdeel.
  10. forum rang 4 Beertje 17 juni 2021 03:42
    quote:

    JanAlmelo schreef op 16 juni 2021 21:51:

    HET WORDT ERG DRUK
    Duitsland 2025 5,7 miljard paketten per jaar
    www.welt.de/wirtschaft/article2318773...

    nu maar hopen dat de beleggers IEX dit gaan lezen (vandaar dat ik het even bij het Rente VS -artikel heb geplaatst, met dank aan jou!
    Kunnen de Tech beleggers overstappen naar Postnl.
2.202 Posts
Pagina: «« 1 ... 61 62 63 64 65 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links