Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,490 23 apr 2024 12:23
  • +0,030 (+0,55%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 256.217 Gem. (3M) 313,7K

TomTom Juni 2021.

845 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 16 juni 2021 13:46
    quote:

    NewKidInTown schreef op 16 juni 2021 12:55:

    [...]
    Kijk maar uit dat je niet van BASHEN beschuldigd wordt, vanmorgen weer een voobeeldje daarvan. "onder een steen vandaan gekropen" en meer van die uitingen.
    Nog erger dan Ketchup (en WB zie ik net), die genoegen nemen met een aankoopkoers van 6,50 om BIJ te kopen.

    Ach, ik beschouw posters die anderen beschuldigen van bashen, zij die alles al in tt hebben gestopt en geen ruimte hebben om bij te kopen op lager. Feitelijk gesproken zitten ze in de val, tijdelijk verkopen durven ze niet, bij kopen kunnen ze niet. Geen benijdenswaardige positie.

    Daarnaast heb je posters, die wachten op LAGER en dan kopen of bij kopen, die moeten toch ook positieve verwachtingen hebben op termijn, anders laat je dit aandeel volkomen links liggen. Dat laatste was in ieder geval in het verleden een gelukkige beslissing geweest. Voor de toekomst is het koffiedik kijken, lastig voorspellen maar ik zie het zonnig in op langere termijn. Maar korte termijn zou ik blij zijn met 6,50 of zelfs 5,75.

    Bashen ? NEE toch.
    achteraf is het makkelijk een koe in de kont te kijken..

    Ik mag absoluut niet klagen maar met de kennis van nu zou ik in 2015/16 mijn @TOM2 knopen hebben geteld en de positie hebben verkocht op een koers > €12, in die tijd aan een GAK van +/- €10,16.

    Puur uit eigenwijzigheid blijf ik nu zitten en neem zelfs stukken bij vanaf de €6,50 en lager maar ook alleen omdat andere posities wel jaarlijks renderen en deze TOMTOM hobby mogelijk maken.

    Door te handelen is de winst vele malen groter maar heeft ook flink wat tijd en ergernis gekost en gezien het verloop van de koers en belangrijker de desinteresse van het bestuur/bedrijf om beurswaardig te communiceren komt dit aandeel inmiddels niet meer door mijn selectie criteria, geen handelsvolume, geen winst, geen divividend, geen communicatie, geen belangstelling van het bestuur voor de aandeelhouders, geen transparantie en zo kun je nog een tijdje doorgaan..

    samengevat voor een particuliere aandeelhouder in @TOM2 voelt het als trekken aan een dood paard en niet enkel dit jaar maar minstens al 5 jaar....
  2. jovi 16 juni 2021 16:32
    De zelfbenoemde ster scribenten van het IEX forum, NewKidInTown en Wereldbelegger, richten zich hier helemaal op TomTom.

    Niet omdat ze nieuws of een nieuwe zienswijze weten te brengen.
    Nee. Het is vooral om smalend over andersdenkenden te kunnen schrijven.

    Jammer. Vroeger was er plaats voor verhelderende gedachtewisselingen.

    We zijn diep gezakt.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 16 juni 2021 17:20
    quote:

    jovi schreef op 16 juni 2021 16:32:

    De zelfbenoemde ster scribenten van het IEX forum, NewKidInTown en Wereldbelegger, richten zich hier helemaal op TomTom.

    Niet omdat ze nieuws of een nieuwe zienswijze weten te brengen.
    Nee. Het is vooral om smalend over andersdenkenden te kunnen schrijven.

    Jammer. Vroeger was er plaats voor verhelderende gedachtewisselingen.

    We zijn diep gezakt.
    Nou WB, dat mag je je wel aantrekken. Zelfhulpgroep starten ?
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 16 juni 2021 18:26
    Goh!
    En ik maar denken dat het juist andersom is.
    Als "andersdenkenden" zijn posters, waaronder NkIT en ik voor alles en nog wat uitgemaakt in de loop van een paar jaar omdat de zelfverklaarde positivo's na 12 jaar wachten op rendement elkaar alleen nog maar kunnen kietelen met vergezichten tot 2030.

    Hemelhoge koersen, waanzinnige overnamespeculaties en de meest fantastische complottheorieën zijn hier geplaatst.

    De ster-posters met de meest "verhelderende gedachtewisselingen" hebben zichzelf in de vriezer gezet.
    De opportunisten met dollartekens in de ogen hebben extreem lange tenen gekregen.
    Maar kijken nog steeds tegen hun eigen ongeloofmuur aan.

    Slechts een paar B&H beleggers zijn overstag gegaan en zien TT nu nog slechts als een handelsaandeel.
    En zien kansen bij een lagere koers om bij te kopen of opnieuw in te stappen.

    Dromen en beleggen gaan vaak samen, de kans dat het iets oplevert is aanwezig, maar niet zo groot.
    Ogen open houden en beleggen is een andere invalshoek en geeft meer voldoening en minder chagrijn.

    quote:

    jovi schreef op 16 juni 2021 16:32:

    De zelfbenoemde ster scribenten van het IEX forum, NewKidInTown en Wereldbelegger, richten zich hier helemaal op TomTom.

    Niet omdat ze nieuws of een nieuwe zienswijze weten te brengen.
    Nee. Het is vooral om smalend over andersdenkenden te kunnen schrijven.

    Jammer. Vroeger was er plaats voor verhelderende gedachtewisselingen.

    We zijn diep gezakt.

  5. forum rang 8 Wereldbelegger 16 juni 2021 18:33
    En nu ik toch bezig ben.
    Mag ik u het volgende vragen?

    die "verhelderende gedachtewisselingen" over TT.
    Heeft het u (financieel) iets opgeleverd bij TT in uw beleggingsportefeuille?
    Of bent u alleen maar wat wijzer geworden over autonoom rijden, HD maps, Level 5, de boot van de heer Goddijn, dividend, FCF-winst, inkoopprogramma, citaten en de Free Float?

    quote:

    jovi schreef op 16 juni 2021 16:32:

    De zelfbenoemde ster scribenten van het IEX forum, NewKidInTown en Wereldbelegger, richten zich hier helemaal op TomTom.

    Niet omdat ze nieuws of een nieuwe zienswijze weten te brengen.
    Nee. Het is vooral om smalend over andersdenkenden te kunnen schrijven.

    Jammer. Vroeger was er plaats voor verhelderende gedachtewisselingen.

    We zijn diep gezakt.

  6. [verwijderd] 16 juni 2021 18:49
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 16 juni 2021 18:33:

    En nu ik toch bezig ben.
    Mag ik u het volgende vragen?

    die "verhelderende gedachtewisselingen" over TT.
    Heeft het u (financieel) iets opgeleverd bij TT in uw beleggingsportefeuille?
    Of bent u alleen maar wat wijzer geworden over autonoom rijden, HD maps, Level 5, de boot van de heer Goddijn, dividend, FCF-winst, inkoopprogramma, citaten en de Free Float?

    [...]
    En dat is wat Jovi zo treffend "smalend"noemde
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 16 juni 2021 18:49
    Geen grote bedragen vandaag in de Turbohandel volgens het IEX overzicht.
    De Long 6,58 lijkt op een verkoop volgens mijn Excel sheet en speelt quitte.

    Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat we vandaag vijf verkopen zien.
    De handelaars/tjes zien een bui hangen.

    16-6-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 6,54 11,46 0,29 0,31 0,02 0,280 -6,67% 8.000 15:59
    Sprinter BEST Long ING 6,58 12,03 0 0 0 0,630 +1,61% 1.500 17:30
    Trader Long Goldman Sachs 6,7 11,06 0 0 0 0,550 -15,38% 1.010 11:18
    Booster Long BNP 5,59 4,28 0 0 0 1,580 -9,20% 900 14:45
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 5,94 5,82 0,58 0,6 0,02 0,610 -4,69% 300 17:39
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 16 juni 2021 18:56
    Punt gemaakt!

    Waarbij ik wil opmerken dat de stelling hierboven "We zijn diep gezakt" zeer hooghartig overkomt.
    Dus; wie de bal kaatst etc

    quote:

    Knife Catcher schreef op 16 juni 2021 18:49:

    [...]

    En dat is wat Jovi zo treffend "smalend"noemde
    Wereldbelegger schreef op 16 juni 2021 18:33:

    En nu ik toch bezig ben.
    Mag ik u het volgende vragen?

    die "verhelderende gedachtewisselingen" over TT.
    Heeft het u (financieel) iets opgeleverd bij TT in uw beleggingsportefeuille?
    Of bent u alleen maar wat wijzer geworden over autonoom rijden, HD maps, Level 5, de boot van de heer Goddijn, dividend, FCF-winst, inkoopprogramma, citaten en de Free Float?
  9. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 16 juni 2021 23:53
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 16 juni 2021 18:26:

    Goh!
    En ik maar denken dat het juist andersom is.
    Als "andersdenkenden" zijn posters, waaronder NkIT en ik voor alles en nog wat uitgemaakt in de loop van een paar jaar omdat de zelfverklaarde positivo's na 12 jaar wachten op rendement elkaar alleen nog maar kunnen kietelen met vergezichten tot 2030.

    Hemelhoge koersen, waanzinnige overnamespeculaties en de meest fantastische complottheorieën zijn hier geplaatst.

    De ster-posters met de meest "verhelderende gedachtewisselingen" hebben zichzelf in de vriezer gezet.
    De opportunisten met dollartekens in de ogen hebben extreem lange tenen gekregen.
    Maar kijken nog steeds tegen hun eigen ongeloofmuur aan.

    Slechts een paar B&H beleggers zijn overstag gegaan en zien TT nu nog slechts als een handelsaandeel.
    En zien kansen bij een lagere koers om bij te kopen of opnieuw in te stappen.

    Dromen en beleggen gaan vaak samen, de kans dat het iets oplevert is aanwezig, maar niet zo groot.
    Ogen open houden en beleggen is een andere invalshoek en geeft meer voldoening en minder chagrijn.

    [...]

    Hoogmoed komt voor de val wereldburger!
    Wie het laatst lacht lacht het best, ja, TomTom staat nog niet op de koersen van €12,50 en hoger maar die komen er nog wel.

  10. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juni 2021 11:33
    U blijft hangen in dezelfde groef.
    U wacht al jaren en jaren op die € 12,50 (Voorheen € 17,50, maar tegenwoordig doet u aan Corona korting)

    Andere beleggers, waaronder ik, zien ook graag een hogere koers, maar i.p.v. op de schoenendoos vol met vergeelde TomTom aandelen dood geld te zitten en ach en wee te blerren, proberen ze met andere aandelen en/of handelen met TT aandelen of afgeleide producten rendement te maken.

    Dus de uitdrukking " Hoogmoed komt voor de val wereldburger!" (incl de kinderachtige verschrijving) slaat als een tang op een varken.

    Maar goed, ik ken u van de vele koersverwachtingen die u uitspreekt en uw manische manier van oproepen om TomTom te kopen met "TomTom strong Buy".
    Jammer voor u EN voor mij dat het niet helpt.

    En ik kan u verzekeren dat wie het laatst lacht lacht het best eerder ik dan u zal zijn gezien mijn gemiddelde aankoopkoers en de inmiddels gerealiseerde verdubbeling van het aantal aandelen zonder daarvoor extra geld te hoeven in te zetten. Puur gefinancierd uit winstjes dankzij afgeleide producten.

    Mocht de koers weer gaan stijgen dan ga ik richting verdrievoudiging van het aantal TT aandelen in mijn portefeuille.
    En kan er ook wel weer een doos bubbels vanaf.

    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 16 juni 2021 23:53:

    [...]

    Hoogmoed komt voor de val wereldburger!
    Wie het laatst lacht lacht het best, ja, TomTom staat nog niet op de koersen van €12,50 en hoger maar die komen er nog wel.

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 16 juni 2021 18:26:

    Goh!
    En ik maar denken dat het juist andersom is.
    Als "andersdenkenden" zijn posters, waaronder NkIT en ik voor alles en nog wat uitgemaakt in de loop van een paar jaar omdat de zelfverklaarde positivo's na 12 jaar wachten op rendement elkaar alleen nog maar kunnen kietelen met vergezichten tot 2030.

    Hemelhoge koersen, waanzinnige overnamespeculaties en de meest fantastische complottheorieën zijn hier geplaatst.

    De ster-posters met de meest "verhelderende gedachtewisselingen" hebben zichzelf in de vriezer gezet.
    De opportunisten met dollartekens in de ogen hebben extreem lange tenen gekregen.
    Maar kijken nog steeds tegen hun eigen ongeloofmuur aan.

    Slechts een paar B&H beleggers zijn overstag gegaan en zien TT nu nog slechts als een handelsaandeel.
    En zien kansen bij een lagere koers om bij te kopen of opnieuw in te stappen.

    Dromen en beleggen gaan vaak samen, de kans dat het iets oplevert is aanwezig, maar niet zo groot.
    Ogen open houden en beleggen is een andere invalshoek en geeft meer voldoening en minder chagrijn.

    [...]

  11. bekeken 17 juni 2021 12:07
    quote:

    Optiebelegger schreef op 17 juni 2021 10:03:

    REGISTRATIE NIEUWE PERSONENAUTO'S IN MEI MET 72 % GESTEGEN.
    Dit lijkt me goed nieuws voor TomTom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dit is het stijging percentage voor Nederland. In Europa zijn de autoverkopen in mei met 53.4% toegenomen.

    Met deze cijfers kan een inschatting worden gemaakt voor de cijfers van TomTom:
    Op basis van de verkopen bij autofabrikanten, waar TomTom contracten mee heeft en onder de aanname dat de take-up rate en de verkoopprijs gelijk is gebleven, zal de operationele omzet over de maanden april en mei van TomTom met 112% zijn toegenomen.

  12. forum rang 4 vreemdvermogen 17 juni 2021 13:37
    Zou TT hier van kunnen profiteren? Met HG aan het roer is het lastig de goede koers te varen ( zullen we maar zeggen)

    Kans op ongeluk stuk kleiner met rijhulpsystemen
    Van alle zogeheten Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) blijkt de Lane Keep Assist het meeste bij te dragen aan de veiligheid. Met dit systeem, dat waarschuwt als je uit je rijbaan dreigt te raken en bijstuurt, is de kans op een ongeluk 67 procent kleiner.

    www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/523...
845 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links