Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,6K

TomTom Juni 2021.

845 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 30 mei 2021 12:07
    quote:

    Ron50 schreef op 30 mei 2021 11:26:

    Bij deze, alvast een nieuw maanddraadje.
    Uiterst sterke opening Ron, petje af.

    Nou ja, je kunt ook beter met niks openen dan de vorige 2021-maanddraadjes, die zonder uitzondering MIS schoten (behalve maart):

    2021 - januari (van Rick uit Breda)
    "TomTom is ondanks de opmars van afgelopen weken nog steeds veel te laag gewaardeerd.
    Daarom verwacht ik dat het aandeel TomTom in 2021 een flinke opmars gaat maken en mogelijk weer een lieveling van de beurs gaat worden. Steeds meer mensen gaan de verborgen waarde inzien.

    TomTom, strong buy en koersdoel voor maart >€12,50."

    2021 - februari (van boem uit Thailand)
    "De professionele markt ziet dat TT nu voor deze keuze wordt gesteld en dat zal zich uitbetalen in de koers van TT onverlet of men nu al overgaat tot dividenduitbetaling."

    2021 - maart (van Wereldbelegger)
    "Maart, de maand waarin Korte Termijn handelaren (meer)rendement halen met optie-constructies en Turbohandel in TomTom dan ‘wacht maar af’ beleggers."

    2021 - april (van Rick uit Breda again)
    "Alles hangt grotendeels af van de communicatie vanuit TomTom.
    Hoe lang blijven ze verstoppertje spelen en de cijfers onleesbaar houden?!
    Hoe lang duurt het nog voordat ze de mogelijke en geweldige toekomstige cijfers laten zien?!"

    2021 - mei (Ron)
    "Geen inhoudelijk bericht, net als hier in dit juni-draadje"
  2. forum rang 6 tatje 30 mei 2021 12:28
    Ga nu tuffen, maar denk tijdens het tuffen aan het volgende :-)

    Harold AVA 2021.

    Vooruitgang automotive.
    We hebben in dit segment het grootste marktaandeel voor verkeersinformatie en onze navigatiesoftware is nu de meest gebruikte voor ingebouwde navigatie systemen in de westerse wereld.

    Dus we zijn Here voorbij !

    1 van de sterkste jaren in nieuwe contracten !
    1 van de, kan dus het sterkste zijn :-)

    Diverse deals in Enterprise.
    - uber
    - Verizon
    - Huawei
    - targa telematics.

    Zal wel fluiten tijdens het snorren :-)

    Je moet geduld hebben, maar dan heb je ook wat :-)
  3. forum rang 6 tatje 30 mei 2021 13:01
    quote:

    pwijsneus schreef op 30 mei 2021 11:41:

    Goed bezig Ron.

    @Tatje, die ADAS maps zijn interessant! Kijken of dat terug te zien is in de cijfers straks.
    Locatie technologie 2021 420 - 450 outlook

    Bij Q4 FY 2020 presentatie staat een backlog op slide 5.

    corporate.tomtom.com/static-files/252...

    2021
    Automotive 14% van 1,8 miljard = 252
    Enterprise zeg 170
    totaal 420

    Maar ADAS 2021 gaat van 3 miljoen naar miz 6 miljoen gebruikers is 4,5 miljoen gemiddeld a 10 is 45 miljoen.

    Dan zou locatietechnologie dus in 2021 465 worden.
    Op de CMD had men het in 2021 ( dus zonder corona ) over 500.

    Ik denk dat het zo is, gezien de uitspraak van Taco Q4 2020.

    For 2021 most of our recognized revenue will be the outcome of our backlog. In later years, it will be based on a combination of new deals and backlog. We'll give an update of the automotive backlog on an annual basis during our full year results.

    Ik blijf deze mening trouw.

    Maar gelijk hebben ( krijgen ) is nooit zeker.

    Kijk je naar 2023 de outlook Q4 2020.
    550 voor locatie technologie en 10% FCF

    Maar neem je dan de backlog zoals boven.

    Locatie technologie
    17% van 1,8 miljard is 306
    Enterprise zeg 190
    Totaal 496

    ADAS volgens mij Tussen de 10 en 15 miljoen is 12,5 maal 10 is 125

    Totaal locatie technologie 621

    De outlook 2021 bij Q4 2020 locatie technologie 420 - 450 werd bij Q1 2021 herhaald.

    de outlook 2023 locatie technologie 550 werd niet herhaald.

    Maar TT dekt zich in, verschuilt zich achter, kan ook.

    Voorbehouden !!!
    - auto produktie bereikt niet de aantallen van 2019
    - dollar euro 1,20

    Ben weg, doei.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 11:55
    Of we onder de 6,50 weer terugzien?
    Geen idee. Zeer wel mogelijk.
    Wellicht al bij de Q2 cijfers, gezien de berichten uit automotive wereld.

    Vooralsnog kan ik met een dik potlood een (steun)lijn trekken op 7,25-7,30 op de drie maanden chart.
    Voor wat het waard is.

    uit het mei draadje

    Van VanillaSky 31 mei 2021 08.01
    Vooralsnog houd ik me vast aan de strategie van handelen met een gedeelte en een basispositie op ijs (dood geld tot overname/exit). Vorige week de stukken verkregen bij de laatste dip weer van de hand gedaan, volgende tranche gaat er rond de 8,30-8,50 uit. Onder de 6,50 beginnen we weer met kopen, ook die koers zal nog wel meermaals in beeld komen.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 13:19
    Apple en de race om de zelfrijdende auto

    Het ziet er naar uit dat Apple binnen drie jaar een eigen zelfrijdende elektrische auto op de weg heeft. Een technisch hoogstandje zal de Apple Car zeker worden: niet veel bedrijven kunnen hun expertise op het gebied van batterijen, software en design immers combineren met schier onbeperkte financiële middelen. Maar Apple betreedt ook een markt die nu al enorm concurrerend belooft te worden.

    bron:
    www.emerce.nl/nieuws/apple-race-om-ze...
  6. forum rang 6 tatje 31 mei 2021 14:52
    Niets verdienen zelfs niet door de LP :-)

    Tote hose

    www.youtube.com/watch?v=YK24Wh6CY8w

    Tja, als zuiderling is het moeilijk kiezen.

    Binnen 1 uur.

    FC Koln
    Schalke
    Dusseldorf
    Genk
    Luik.

    De sfeer over de palen is in Nederland nooit te evenaren.

    Trouwens deze was ook goed.

    Natuurlijk was ik in frankrijk.

    www.youtube.com/watch?v=jPkNBo4_rpM
  7. bikkelharde winst 31 mei 2021 15:46
    quote:

    NewKidInTown schreef op 30 mei 2021 12:07:

    [...]
    Uiterst sterke opening Ron, petje af.

    Nou ja, je kunt ook beter met niks openen dan de vorige 2021-maanddraadjes, die zonder uitzondering MIS schoten (behalve maart):

    2021 - januari (van Rick uit Breda)
    "TomTom is ondanks de opmars van afgelopen weken nog steeds veel te laag gewaardeerd.
    Daarom verwacht ik dat het aandeel TomTom in 2021 een flinke opmars gaat maken en mogelijk weer een lieveling van de beurs gaat worden. Steeds meer mensen gaan de verborgen waarde inzien.

    TomTom, strong buy en koersdoel voor maart >€12,50."

    2021 - februari (van boem uit Thailand)
    "De professionele markt ziet dat TT nu voor deze keuze wordt gesteld en dat zal zich uitbetalen in de koers van TT onverlet of men nu al overgaat tot dividenduitbetaling."

    2021 - maart (van Wereldbelegger)
    "Maart, de maand waarin Korte Termijn handelaren (meer)rendement halen met optie-constructies en Turbohandel in TomTom dan ‘wacht maar af’ beleggers."

    2021 - april (van Rick uit Breda again)
    "Alles hangt grotendeels af van de communicatie vanuit TomTom.
    Hoe lang blijven ze verstoppertje spelen en de cijfers onleesbaar houden?!
    Hoe lang duurt het nog voordat ze de mogelijke en geweldige toekomstige cijfers laten zien?!"

    2021 - mei (Ron)
    "Geen inhoudelijk bericht, net als hier in dit juni-draadje"
    Je zou voor de grap ook eens wat comments uit 2009 moeten opdiepen, voorzover dat nog mogelijk is. Koersdoelen van + 100 Euro waren nog aan de bescheiden kant. Het enthousiasme was ongekend en mensen met een kritische noot over HG/TT werden door Groeibruljant c.s. weggezet als bashers met een geheime short-agenda. De koers van TT stond overigens in de herfst van datzelfde jaar nog boven de 12 Euro.
    Inmiddels zijn we alweer in 2021en staat de koers onder de 7.50, uiteraard nog altijd zonder een spoortje dividend.
    De zwendel spat werkelijk van dit nepbedrijf af, maar dat moet je natuurlijk wel kunnen of willen zien. Ik hoop voor de believers dat er snel een dirty exit komt van boven de 10 Euro, maar dat kan natuurlijk ook nog een decenniumpje langer duren.
    Mijn mening.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 16:25
    Ook in 2019, 2020 en 2021 worden de wat meer kritische beleggers op dit draadje door koerstoeteraars gezien als bashers van de koers en in dienst van Goddijn om de koers laag te houden.

    TT-wappies die geloven in snode plannen van de "grote inkoper" en daarvoor hulpjes betaald om op dit forum slecht te spreken over Goddijn en immer "short zitten" en daardoor "voordeel" hebben.

    quote:

    bikkelharde winst schreef op 31 mei 2021 15:46:

    [...]
    Je zou voor de grap ook eens wat comments uit 2009 moeten opdiepen, voorzover dat nog mogelijk is. Koersdoelen van + 100 Euro waren nog aan de bescheiden kant. Het enthousiasme was ongekend en mensen met een kritische noot over HG/TT werden door Groeibruljant c.s. weggezet als bashers met een geheime short-agenda. De koers van TT stond overigens in de herfst van datzelfde jaar nog boven de 12 Euro.
    Inmiddels zijn we alweer in 2021en staat de koers onder de 7.50, uiteraard nog altijd zonder een spoortje dividend.
    De zwendel spat werkelijk van dit nepbedrijf af, maar dat moet je natuurlijk wel kunnen of willen zien. Ik hoop voor de believers dat er snel een dirty exit komt van boven de 10 Euro, maar dat kan natuurlijk ook nog een decenniumpje langer duren.
    Mijn mening.

  9. forum rang 4 vreemdvermogen 31 mei 2021 18:14
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 31 mei 2021 16:25:

    Ook in 2019, 2020 en 2021 worden de wat meer kritische beleggers op dit draadje door koerstoeteraars gezien als bashers van de koers en in dienst van Goddijn om de koers laag te houden

    [...]
    Van mij mag je schrijven wat je wil hoor en anderen voor weet-ik-nog-wat uitmaken. Maar als ik het zo zie is TT zo'n beetje het enige aandeel waar je op een forum je (zure) mening loopt te verkondigen. Wat is nou eigenlijk jouw overtuiging/belang om hier zoveel/vaak je mening te aan de man te brengen??
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 18:23
    Wat een dag! Slechts 90.000 stukkies over de toonbank.
    Waar zijn al die positivo's?
    De koers zou toch na de beëindiging van het inkoopprogramma sky-richting uitgaan.

    Dus ja, op zo'n dag als vandaag mag je ook niet veel verwachten van de 'handelaartjes'.
    Toch zijn zij de durfals die nog wat centjes in dit pareltje uit de derde divisie steken.

    Long
    31-5-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long Societe Generale 5,96 4,22 0 0 0 0,900 -1,64% 2.000 9:03
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 6,52 7,91 0,44 0 0 0,450 -9,09% 800 13:49

  11. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 18:46
    Wat is mijn belang om mijn (zure) mening te verkondigen?
    Weet u dat niet? Ik ben in dienst van "de grote inkoper", ik ben een werknemer van TT met aandelenopties en ik heb er belang bij dat de "FCF-winst" in Q2 veel minder is omdat ik short zit.

    quote:

    vreemd vermogen schreef op 31 mei 2021 18:14:

    [...]
    Van mij mag je schrijven wat je wil hoor en anderen voor weet-ik-nog-wat uitmaken. Maar als ik het zo zie is TT zo'n beetje het enige aandeel waar je op een forum je (zure) mening loopt te verkondigen. Wat is nou eigenlijk jouw overtuiging/belang om hier zoveel/vaak je mening te aan de man te brengen??
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 31 mei 2021 18:49
    Maar zonder gekheid:
    Uit de afgelopen maanden is de conclusie te trekken dat beleggers die de afgelopen maanden mee zijn gegaan met de flow en wat hebben uitgeprobeerd met optieconstructies en Turbohandeltjes wat rendement gemaakt. Enkelen laten dat ook weten/zien op dit forum.

    Verstokte B&H belegger in TT worden wat chagrijnig van de koers.
    Waarom? Er hangt zoveel laag fruit op de beurs.
  13. forum rang 4 vreemdvermogen 31 mei 2021 19:01
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 31 mei 2021 18:46:

    Wat is mijn belang om mijn (zure) mening te verkondigen?
    Weet u dat niet? Ik ben in dienst van "de grote inkoper", ik ben een werknemer van TT met aandelenopties en ik heb er belang bij dat de "FCF-winst" in Q2 veel minder is omdat ik short zit.

    [...]
    Ben wel tevreden met zo'n eerlijk antwoord.
  14. forum rang 7 ketchup 1 juni 2021 06:39
    @ ariV - bedankt

    dat is altijd schrikken - had geen idee, was Tini al een tijdje uit het oog verloren ( zit niet zoveel op andere draadjes ) - heb er gehoor aangegeven voor een laatste groet

    voor zover ik haar posts en comments las een integere vrouw met een groot hart en respect naar allen
    wens Tini en haar familie veel sterke toe
845 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links