Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Is (hyper)inflatie is onderweg?..

1.034 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 jowi 27 september 2021 01:39
    Inflatie /hyperinflatie !!!
    Kijk nu eens naar je afgenomen producten, diensten en lasten. En vergelijk eens wat deze op 1-1-2001 in gld kosten.
    Inderdaad. Bijna alles qua gulden prijs nu hetzelfde bedrag of meer in euro.

    Dat is 220/20* % is toch tenminste gemiddeld 11 % per jaar !!!!!!v Wakker worden NL ers.
    En de DNB/ECB maar roepen dat de inflatie 1,5/2% is. Ha ha we worden massaal voor de gek gehouden!!!
  2. forum rang 9 objectief 27 september 2021 08:22
    quote:

    jowi schreef op 27 september 2021 01:39:

    Inflatie /hyperinflatie !!!
    Kijk nu eens naar je afgenomen producten, diensten en lasten. En vergelijk eens wat deze op 1-1-2001 in gld kosten.
    Inderdaad. Bijna alles qua gulden prijs nu hetzelfde bedrag of meer in euro.

    Inflatie, daar zitten we toch allemaal naar te snakken. Terug naar het "'oude"' normaal.
    (en hyperinflatie is het totaal niet, het is een normale inflatie inhaalslag. en iedereen blij)
  3. forum rang 4 bearishbull 27 september 2021 09:14
    quote:

    objectief schreef op 27 september 2021 08:22:

    [...]

    Inflatie, daar zitten we toch allemaal naar te snakken. Terug naar het "'oude"' normaal.
    (en hyperinflatie is het totaal niet, het is een normale inflatie inhaalslag. en iedereen blij)
    Stop met de saaie waarheid verkondigen. Dat komt niet overeen met de fake nieuws fuiken waar half IEX in vast zit.
  4. forum rang 9 josti5 27 september 2021 09:30
    quote:

    jowi schreef op 27 september 2021 01:39:

    Inflatie /hyperinflatie !!!
    Kijk nu eens naar je afgenomen producten, diensten en lasten. En vergelijk eens wat deze op 1-1-2001 in gld kosten.
    Inderdaad. Bijna alles qua gulden prijs nu hetzelfde bedrag of meer in euro.

    Dat is 220/20* % is toch tenminste gemiddeld 11 % per jaar !!!!!!v Wakker worden NL ers.
    En de DNB/ECB maar roepen dat de inflatie 1,5/2% is. Ha ha we worden massaal voor de gek gehouden!!!
    Einde quote.

    Komt nog een factor bij, en dat is wat ik sinds jaar en dag al de 'gesel van het procent' noem: dat zogenaamd 'gematigde streven' naar een inflatie van 2% gaat over steeds méér, en dan gaat het extra hard.
    2% over 100 maakt 102, 2% over 102 maakt 1,0404, en zo kom je na 10 jaar uit op 1,219, waar het nominaal (steeds 2% over 100) op 1,2 uit zou komen.
    Lijkt een klein verschil, maar reken het maar eens uit over 50 jaar...
    En dan hebben we nog maar over 2%, terwijl vele uitschieters naar boven de realiteit zijn, en dan heb ik het nog maar over de officiële cijfers, met alle weglatingen dus...

    www.inflation.eu/nl/inflatiecijfers/n...

    Moet je eens kijken waar je uitkomt, uitgaande van 1962 = 100...

    En dat is dan alléén nog maar de inflatie.
    Veel hogere accijnzen, overheidstarieven jaar-op-jaar 'slechts aangepast aan de inflatie', 'lage (inmiddels bijna uitgeklede) BTW van 4 naar 9%, en de hoge van 12 naar 21%...

    Over 'fake' gesproken!

  5. forum rang 9 objectief 27 september 2021 09:49
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2021 09:30:

    [...]

    Komt nog een factor bij, en dat is wat ik sinds jaar en dag al de 'gesel van het procent' noem: dat zogenaamd 'gematigde streven' naar een inflatie van 2% gaat over steeds méér, en dan gaat het extra hard.
    2% over 100 maakt 102, 2% over 102 maakt 1,0404, en zo kom je na 10 jaar uit op 1,219, waar het nominaal (steeds 2% over 100) op 1,2 uit zou komen.

    Dit is een fake verhaal; het gaat op en neer en door de lage rente heb jij en vele naderen enorme beurswinsten gemaakt o.a. op Steinhoff.
    Zonder de ECB was die tent al lang waardeloos geweest.
  6. [verwijderd] 28 september 2021 07:00
    Vandaag weer de straat op om te hosselen: sap voor de auto zoeken, het liefst <2 euro de liter.
    Een kartonnetje met 4 appels in de super(3,69 euro) gaat niet meer lukken, de Jumbo en Albert Heijn zijn geen alternatief meer, supermarkt "Tanger" komt nu in beeld.

    Gas om te koken is nu 8x over de kop gegaan, de voorschotten die mijn energie bedrijf eist doen steeds meer aan als een soort van onderpand zoals bij de huur van een auto, wellicht flessengas als gat in de markt.

    Wat nieuwe houten planken hout voor de schutting? de tijd is rijp om ze achter glas te zetten (liefst dicht bij de kassa), de Gamma en Hornbach zijn geen alternatief meer, de Veluwe op met een goede zaag wordt nu realiteit.

    2%? op je creditcard ja!
  7. forum rang 7 jowi 28 september 2021 09:06
    Alle kleine energieleveranciers die laag tarief contracten hebben afgesloten gaan failliet zodat de consument tegen het
    hoge tarief geleverd gaat krijgen.

    Ik heb een drie jaar vast contract (gas 0,80 m3). Ben benieuwd hoe lang ik tegen deze tarieven geleverd ga krijgen!!!

    Mooie marktwerking!!!!
  8. [verwijderd] 28 september 2021 09:11
    quote:

    jowi schreef op 28 september 2021 09:06:

    Alle kleine energieleveranciers die laag tarief contracten hebben afgesloten gaan failliet zodat de consument tegen het
    hoge tarief geleverd gaat krijgen.

    Ik heb een drie jaar vast contract (gas 0,80 m3). Ben benieuwd hoe lang ik tegen deze tarieven geleverd ga krijgen!!!

    Mooie marktwerking!!!!
    Had je ook nog "cash back" daarbij?
    Dat was altijd het laatste verzoek aan de telefoon, tot wel 300 euro eenmalig bijgeschreven, The Boilerrooms moeten ff afkoelen nu!
  9. [verwijderd] 28 september 2021 09:15
    Venezuela ligt nu op 48 vlieg minuten van Amsterdam, lange rijden toeterend voor de pomp, er moet gewoon sap in de auto, en ook de meegenomen jerrycans mogen afgevuld worden.

    De pakken suiker in de Tesco zijn ook "tijdelijk uitverkocht"

    Boris moet nu hele zware knopen doorhakken: de grenzen weer open en de Polen, Hongaren en Roemenen desnoods persoonlijk weer ophalen om hier het werk te verzetten.

    Het leger is nu ingezet, het eiland is verloren als ik de beelden zo zie.
  10. forum rang 7 jowi 28 september 2021 09:31
    quote:

    drooglegging schreef op 28 september 2021 09:11:

    [...]

    Had je ook nog "cash back" daarbij?
    Dat was altijd het laatste verzoek aan de telefoon, tot wel 300 euro eenmalig bijgeschreven, The Boilerrooms moeten ff afkoelen nu!
    Nee, daar trap ik niet in. Gewoon het laagste tarief en zo min mogelijk cash back!
  11. forum rang 7 jowi 28 september 2021 09:36
    quote:

    drooglegging schreef op 28 september 2021 09:15:

    Venezuela ligt nu op 48 vlieg minuten van Amsterdam, lange rijden toeterend voor de pomp, er moet gewoon sap in de auto, en ook de meegenomen jerrycans mogen afgevuld worden.

    De pakken suiker in de Tesco zijn ook "tijdelijk uitverkocht"

    Boris moet nu hele zware knopen doorhakken: de grenzen weer open en de Polen, Hongaren en Roemenen desnoods persoonlijk weer ophalen om hier het werk te verzetten.

    Het leger is nu ingezet, het eiland is verloren als ik de beelden zo zie.
    Kijk maar eens goed. Gaat hier ook komen. Lege winkelschappen ed.
    Als China aan zich zelf gaat denken hebben wij lege winkels, geen duurzame consumptie goederen en failliete winkels.
    Hebben we tzt ook nog wel food (soja) voor onze koeien ed anders gaan de supers er ook uitzien als discounters.
  12. forum rang 9 objectief 28 september 2021 10:09
    quote:

    jowi schreef op 28 september 2021 09:36:

    [...]

    Kijk maar eens goed. Gaat hier ook komen. Lege winkelschappen ed.
    Als China aan zich zelf gaat denken hebben wij lege winkels, geen duurzame consumptie goederen en failliete winkels.
    Hebben we tzt ook nog wel food (soja) voor onze koeien ed anders gaan de supers er ook uitzien als discounters.
    Ben je al aan het hamsteren, wel opschieten voor het te laat is. Ook benzine opslaan!!!
  13. forum rang 9 objectief 28 september 2021 11:11
    quote:

    jowi schreef op 28 september 2021 10:54:

    Nee objectief , tzt gewoon met de trend meedoen "roven voor benzine en brood".
    Dat benzine duurder is geworden, is gewoon heel gunstig voor het betere klimaat dat we (bijna) allen willen in Nederland.
    Eerst denken wil ik dat ritje wel, want dat kost wat; dit is een positieve verandering. Je rijdt minder zodat je geen hogere kosten hebt.
  14. forum rang 7 ffff 28 september 2021 11:18
    Ik heb al vaker in de KK van IEX geschreven: Ik leer vaak veel meer uit oude verslagen, dan uit de allernieuwste uitgave van een financieel-economisch bald.

    Even meegenieten of beter gezegd, even goed mee nadenken:

    In de KK hebben we jarenlang een gewaardeerde bezoeker gehad, maar tegelijkertijd was hij vaak echt lastig en eigengereid.

    Ik las zojuist zijn portefeuilleverslag van 13 jaar geleden terug en lees even mee;

    Grondstoffen -31.4%
    Een wel heel erg grote min konden we noteren
    voor de grondstoffen portefeuille deze maand.
    Waar de markt als geheel een kleine plus
    noteerde door de aantrekkende energieprijzen,
    leverde zowel onze longs alsook onze short
    posities grote verliezen op. Verliezen op longs
    in granen, suiker en sinaasappelsap werden
    nog eens verergerd door verliezen op shorts in
    energie en koper.
    Inmiddels zijn de nieuwe posities ingenomen
    voor Q2 waarbij opvalt dat er veel longs in het
    vlees complex zitten en shorts in de softs
    (koffie, suiker). De energiesector is per saldo
    long (long benzine en short ruwe olie).

    Je LEERT hier dus uit dat ook mensen die er "de hele dag " druk mee doende zijn enorme dreunen om de beleggingsoren kunnen krijgen, zeker als je met opties gaat werken in de grondstoffenmarkt......

    Minus 31,4 procent op één maand tijd. Dat leert je toch ook dat " kennis" relatief is, want voor je het weet gaat de markt volkomen anders dan er gedacht, overdacht, uitgeprakkezeerd werd......

    Peter
  15. forum rang 7 jowi 28 september 2021 11:26
    Objectief, met de stijgende benzineprijzen heb ik ook geen problemen. Geeft ook voordelen.
    Ik ben wel bang voor wat er maatschappelijk gaat gebeuren als ook in NL de winkelschappen leeg raken.

    Door de hoge energieprijzen worden in China al allerlei fabrieken stilgelegd en ook in NL zijn er die uit kostenoverwegingen de productie stilleggen.

    Dus schaarste van grondstoffen, half-fabricaten, eindproducten, transport, containers etc
    Afnemende omzet voor onze bedrijven en retailers.

    Komt er dan weer een steunpakket !!!!!! en zo ja voor hoelang!!!!!
  16. forum rang 9 objectief 28 september 2021 11:41
    quote:

    jowi schreef op 28 september 2021 11:26:

    .
    Ik ben wel bang voor wat er maatschappelijk gaat gebeuren als ook in NL de winkelschappen leeg raken.

    Je visie is duidelijk, ze ziet overal beren op de weg die waarschijnlijk nooit uit het bos komen, terwijl de zon in volle glorie schijnt.
  17. forum rang 4 bearishbull 28 september 2021 11:41
    quote:

    ffff schreef op 28 september 2021 11:18:

    Ik heb al vaker in de KK van IEX geschreven: Ik leer vaak veel meer uit oude verslagen, dan uit de allernieuwste uitgave van een financieel-economisch bald.

    Even meegenieten of beter gezegd, even goed mee nadenken:

    In de KK hebben we jarenlang een gewaardeerde bezoeker gehad, maar tegelijkertijd was hij vaak echt lastig en eigengereid.

    Ik las zojuist zijn portefeuilleverslag van 13 jaar geleden terug en lees even mee;

    Grondstoffen -31.4%
    Een wel heel erg grote min konden we noteren
    voor de grondstoffen portefeuille deze maand.
    Waar de markt als geheel een kleine plus
    noteerde door de aantrekkende energieprijzen,
    leverde zowel onze longs alsook onze short
    posities grote verliezen op. Verliezen op longs
    in granen, suiker en sinaasappelsap werden
    nog eens verergerd door verliezen op shorts in
    energie en koper.
    Inmiddels zijn de nieuwe posities ingenomen
    voor Q2 waarbij opvalt dat er veel longs in het
    vlees complex zitten en shorts in de softs
    (koffie, suiker). De energiesector is per saldo
    long (long benzine en short ruwe olie).

    Je LEERT hier dus uit dat ook mensen die er "de hele dag " druk mee doende zijn enorme dreunen om de beleggingsoren kunnen krijgen, zeker als je met opties gaat werken in de grondstoffenmarkt......

    Minus 31,4 procent op één maand tijd. Dat leert je toch ook dat " kennis" relatief is, want voor je het weet gaat de markt volkomen anders dan er gedacht, overdacht, uitgeprakkezeerd werd......

    Peter
    Markt blijft een interessant ding. Juist kennis kan soms erg in de weg zitten in de korte termijn handel. Als iets (te) logisch lijkt en dus alle daghandelaren dezelfde kant op kijken hebben ze ook allemaal dezelfde uitgang. Niet voor niets dat bullmarkten angst nodig hebben om te blijven voortduren.

    Ik heb zelf proffesioneel gehandeld bij een bedrijf met 1 gouden strategie. Heeft jarenlang veel geld opgeleverd totdat meerdere mensen dezelfde strategy volgden en er een heel nieuw soort daghandelaar ontstond die geld kon afpakken doordat hij ons gedrag kon voorspellen. Uiteindelijk failliet gegaan. Was geen euro meer de verdienen.
  18. forum rang 7 jowi 28 september 2021 11:56
    quote:

    objectief schreef op 28 september 2021 11:41:

    [...]

    Je visie is duidelijk, ze ziet overal beren op de weg die waarschijnlijk nooit uit het bos komen, terwijl de zon in volle glorie schijnt.

    Dat heet een vooruitziend blik en anticiperen op maatschappelijke ontwikkelingen. Iets waar de VVD ministers en staatssecretarissen een aantoonbaar tekort van hebben.

    Had de VVD dat maar wat meer dan hadden we de Corona- en de vervolg ellende kunnen beperken en was
    NL naast een belastingparadijs ook geen narcoticastaat en bananenrepubliek geworden.

1.034 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 861,13 -0,49%
EUR/USD 1,0653 +0,09%
FTSE 100 7.837,53 -0,50%
Germany40^ 17.722,60 -0,64%
Gold spot 2.379,68 +0,01%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+4,32%
EBUSCO...
+3,30%
Heineken
+1,61%
Pharming
+1,21%
Vopak
+1,09%

Dalers

AMG Cr...
-2,69%
Alfen ...
-2,67%
TomTom
-2,51%
FASTNED
-2,08%
KPN
-1,83%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links