Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 4,020 24 apr 2024 17:35
  • +0,034 (+0,85%) Dagrange 3,978 - 4,046
  • 825.674 Gem. (3M) 1,4M

BAM april 2021

1.438 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RIZ 14 april 2021 15:45
    quote:

    Positief2021 schreef op 14 april 2021 15:16:

    vindt ze erg neutraal over 2021, bij verwachtingen van hun kant proef ik heel veel onzekerheid. Ook hoor ik weer met regelmaat weer afweging over emissie.
    Dit was de vergadering mbt 2020 dus daar worden helemaal geen nieuwe uitspraken gedaan. Joosten lichtte toe waarom ze destijds er voor gekozen hebben geen verwachting voor dit jaar uit te spreken. Ik vermoed dat er nog wat flinke sommen uitstaan die kunnen vallen en risico's die nog spelen. Laatste waar hij zin in heeft is om bij de presentatie van de Q1 cijfers al een winstwaarschuwing af te geven.

    De CFO was bijzonder stellig dat er geen sprake is van een discussie rond een aandelen emissie dus die afweging wordt helemaal niet gemaakt. Fijn juist te horen dat ze specifiek belangen aandeelhouder als prioriteit benoemen.

    Ik vond het professioneel van opzet en er sprak veel vertrouwen van uit.
  2. Positief2021 14 april 2021 15:50
    Dit was de vergadering mbt 2020 dus daar worden helemaal geen nieuwe uitspraken gedaan. Joosten lichtte toe waarom ze destijds er voor gekozen hebben geen verwachting voor dit jaar uit te spreken. Ik vermoed dat er nog wat flinke sommen uitstaan die kunnen vallen en risico's die nog spelen. Laatste waar hij zin in heeft is om bij de presentatie van de Q1 cijfers al een winstwaarschuwing af te geven.

    en juist dit bovenstaande geeft mij persoonlijk een slecht voor gevoel!
  3. forum rang 5 bartbas 14 april 2021 15:51
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 april 2021 15:28:

    [...]de afloop van covid weet niemand
    Heb er goed gevoel over. Joosten noemde de 5 % uitdagend maar wel haalbaar. Ook bij alle overige punten kreeg ik de indruk dat bam op de goede weg is. Liquiditeit en solvabiliteit zijn op dit moment voldoende, lening die later dit jaar afgelost of omgezet moet worden in aandelen wordt afgelost. 5 % van een omzet van ruim 5 miljard komt neer op een winst per aandeel van ruim een euro. Bij een uitbetaling van 40 % in 2023 komt dat neer op 40 en na aftrek van 25 % belasting resteert dan een rendement van 6 %. Over dividend over 2021 en 2022 werd niets gezegd. Zal waarschijnlijk in 2021 niets of enkele centen zijn en in 2022 tussen de tien en vijftien cent.

    Wanneer de analisten en de pers dit goed oppikken kan koers vrijdag de 225 aantikken naar mijn verwachting.

    bb
  4. Positief2021 14 april 2021 15:53
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 april 2021 15:49:

    [...]KLM -3,5% dit jaar en BAM +26% dus...
    Ed, juist jij keek altijd veel verder in het verleden terug met vergelijken :-( jij hamerde continu op dat ze 500% gezakt zijn vanaf een bedrag van 10 euro koers.

    appels met peren of zoiets.......
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 april 2021 15:58
    quote:

    Positief2021 schreef op 14 april 2021 15:53:

    [...]

    Ed, juist jij keek altijd veel verder in het verleden terug met vergelijken :-( jij hamerde continu op dat ze 500% gezakt zijn vanaf een bedrag van 10 euro koers.

    appels met peren of zoiets.......
    ik heb het over de COVID-periode en vergelijk de kracht van BAM met KLM, Beide ondernemingen strijden voor hun overleving, waarbij BAM het efskes beter doet op eigen kracht dan KLM met staatssteun. Dat BAM van ruim 5 naar 1 euri( en zelfs van 12 naar 1), daalde doet daar niets aan af. Dat ik daarover zeer zwaar de pest in heb, is al jaren duidelijk hier. We hebben het nu over 21-'23. Ik kijk liever vooruit, de schade ligt in de achteruitkijkspiegel.
  6. forum rang 5 bartbas 14 april 2021 16:00
    quote:

    Positief2021 schreef op 14 april 2021 15:50:

    Dit was de vergadering mbt 2020 dus daar worden helemaal geen nieuwe uitspraken gedaan. Joosten lichtte toe waarom ze destijds er voor gekozen hebben geen verwachting voor dit jaar uit te spreken. Ik vermoed dat er nog wat flinke sommen uitstaan die kunnen vallen en risico's die nog spelen. Laatste waar hij zin in heeft is om bij de presentatie van de Q1 cijfers al een winstwaarschuwing af te geven.

    en juist dit bovenstaande geeft mij persoonlijk een slecht voor gevoel!
    Ben het niet met je eens. Juist wanneer er slecht nieuws was, had Joosten er belang bij dit op het conto van de periode te schrijven van een periode waarin hij niet bij het bedrijf betrokken is. Over een tijdje kan dat niet meer. verder hoorde ik de CEO nog eens herhalen dat da t de ellende van vorig jaar zich afspeelde in het Midden-Oosten bij twee projecten en in Duitsland. Nederland en het VK hadden vorig jaar goed gedraaid en met name het tweede half jaar werd er flink winst gedraaid, maar niet voldoende om de tegenvallers buiten de twee kernlanden te compenseren. IK kreeg de indruk dat hij Duitsland niet wil afschrijven maar de touwtjes daar wel flink wil aanhalen.

    Bb
  7. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 april 2021 16:09
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 april 2021 15:21:

    [...]een emissie is niet van toepassing verklaard
    per '23 streven voor belasting naar 5%.
    EY verklaarde dit gezien de omstandigheden niet voor onmogelijk te achten.
    er is dus weinig spectaculairs aan een AVA zoals gebruikelijk, behalve dan het opvallende van bovenstaand.
    Ik ben enigszins tevreden. Er blijft altijd wel wat te zeiken en dat zal ik dan ook blijven doen zolang
    die koers niet beduidend hoger gaat de komende jaren.
    Op naar de € 6,00
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 april 2021 16:13
    quote:

    Testcase2020 schreef op 14 april 2021 16:03:

    [...]

    klopt maar mijn ervaringbij vele bedrijven is dat meeste vrouwen parttime werken dus 3 a 4 dagen per week !!!
    en mannen werken ook slechts 4 dagen om papa te spelen en zo.
    In mijn tijd werkte je standaard 45 uur per week en bij Allah's gratie werd dat 42 naar 40 uur. En vooral niet zeuren al het werk uitliep, dat hoorde er gewoon bij, want dan werd overwerk pas vanaf 46 uur betaald. En ook de zaterdagochtend was 1xp 4 weken gewone werktijd.
  9. forum rang 8 HenkdeV 14 april 2021 16:28
    quote:

    bartbas schreef op 14 april 2021 15:51:

    [...]

    Heb er goed gevoel over. Joosten noemde de 5 % uitdagend maar wel haalbaar. Ook bij alle overige punten kreeg ik de indruk dat bam op de goede weg is. Liquiditeit en solvabiliteit zijn op dit moment voldoende, lening die later dit jaar afgelost of omgezet moet worden in aandelen wordt afgelost. 5 % van een omzet van ruim 5 miljard komt neer op een winst per aandeel van ruim een euro. Bij een uitbetaling van 40 % in 2023 komt dat neer op 40 en na aftrek van 25 % belasting resteert dan een rendement van 6 %. Over dividend over 2021 en 2022 werd niets gezegd. Zal waarschijnlijk in 2021 niets of enkele centen zijn en in 2022 tussen de tien en vijftien cent.

    Wanneer de analisten en de pers dit goed oppikken kan koers vrijdag de 225 aantikken naar mijn verwachting.

    bb
    Die 5% marge is vast niet de nettomarge:-)).
    En wanneer dat niet zo is, klopt jouw (met w) berekening ook niet.
  10. forum rang 8 HenkdeV 14 april 2021 16:32
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 april 2021 16:13:

    [...]en mannen werken ook slechts 4 dagen om papa te spelen en zo.
    In mijn tijd werkte je standaard 45 uur per week en bij Allah's gratie werd dat 42 naar 40 uur. En vooral niet zeuren al het werk uitliep, dat hoorde er gewoon bij, want dan werd overwerk pas vanaf 46 uur betaald. En ook de zaterdagochtend was 1xp 4 weken gewone werktijd.
    Ben je toch ouder dan ik. Heb niet meer verplicht hoeven te werken op zaterdag. En mijn werkweek was 40 uur. De echte werkweek was vele uren meer en daar had ik totaal geen bezwaar tegen. Alles meer dan 40 uur werd uitbetaald:-).
  11. RIZ 14 april 2021 16:36
    Interessant om te zien wat er gebeurt richting de cijfers van 6 mei. zelfs in slechte tijden loopt de koers in aanloop naar de cijfers doorgaans op, als er vertrouwen is herwonnen, zou dat de komende 22 dagen nog wel eens wat harder kunnen gaan dan gedacht. De vraag blijft zoals altijd, blijf je zitten t/m de cijfers of stap je de dag ervoor uit.

    Eerst maar eens zien wat de komende weken brengen, de 3,00 is een mooie ambitie om voor 6 mei te doorbreken.
  12. forum rang 7 innicksname 14 april 2021 16:46
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 april 2021 16:13:

    [...]en mannen werken ook slechts 4 dagen om papa te spelen en zo.
    In mijn tijd werkte je standaard 45 uur per week en bij Allah's gratie werd dat 42 naar 40 uur. En vooral niet zeuren al het werk uitliep, dat hoorde er gewoon bij, want dan werd overwerk pas vanaf 46 uur betaald. En ook de zaterdagochtend was 1xp 4 weken gewone werktijd.
    Je speelt geen papa, je bent het. En het is een keuze om wel of geen tijd met je kids door te willen brengen. Je kunt opvoeden ook zien als een moetje, maar het is beter om er iets leuks van te maken. Geld verdienen is leuk, maar als het een levensdoel wordt, dan moet je geen kids willen hebben. Een kind kiest er immers niet voor om op de wereld te worden gezet. Dat is althans mijn bescheiden mening.
  13. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 april 2021 16:48
    quote:

    innicksname schreef op 14 april 2021 16:46:

    [...]
    Je speelt geen papa, je bent het. En het is een keuze om wel of geen tijd met je kids door te willen brengen. Je kunt opvoeden ook zien als een moetje, maar het is beter om er iets leuks van te maken. Geld verdienen is leuk, maar als het een levensdoel wordt, dan moet je geen kids willen hebben. Een kind kiest er immers niet voor om op de wereld te worden gezet. Dat is althans mijn bescheiden mening.
    neemt niet weg dat er tegenwoordig OOK door de man parttime wordt gewerkt en dat niet het alleenrecht voor de vrouw is.
1.438 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links