Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

AMC entertainment Holdings

2.969 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 149 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 juni 2021 14:22
    quote:

    Geronimo Groningen schreef op 1 juni 2021 14:09:

    Afgelopen vrijdag was er ook een mega stijging...en toen een mega daling. Op 1 dag. +30 en - 30 dacht ik gezien te hebben. Mega %.
    Kortom, koop en verkoop in bulk. Dan zal een aandeel toch nooit mega blijven stijgen?
    Uiteraard hoop ik op een doorstijgen etc. maar ik verwacht het niet zolang mensen toch weer gaan verkopen bij de eerste de beste stijging.

    Schommelingen horen bij een squeeze, daar moet je tegen kunnen. Geen zwakke handjes, maar diamanten handjes zijn nodig.

    Overigens is de squeeze nog lang niet begonnen, wat je vrijdag zag is manipulatie door de hedgefunds om hun Finra filings in orde te houden. De echte squeeze komt eraan, maar wanneer weet je nooit. Achteraf wel..
  2. forum rang 6 waarom niet 1 juni 2021 14:23
    quote:

    AMCtothemoon schreef op 1 juni 2021 14:20:

    [...]

    Daarom dat ik zo hard lach idd. Mijn GAK zit net boven 10, komt door mijn inleg van verkoop Steinhoff en overal staat de winst nog boven de 100%. Nothing to lose, de vooruitzichten zijn in maanden niet zo goed geweest.

    De ‘verliezers’ in een squeeze zijn de shorts en eventueel de mensen die op de top instappen. Want zelfs bij GME heb ik tijdens de squeeze in januari op 200 een gokje gewaagd. Is niet verkeerd uitgepakt zullen we maar zeggen :)
    Tja , alleen kun je niet voorspellen wat er gaat gebeuren , ik zie het echt niet naar 300 gaan , en al helemaal niet naar jouw 1000.
  3. [verwijderd] 1 juni 2021 14:26
    quote:

    waarom niet schreef op 1 juni 2021 14:23:

    [...]
    Tja , alleen kun je niet voorspellen wat er gaat gebeuren , ik zie het echt niet naar 300 gaan , en al helemaal niet naar jouw 1000.
    Waarom niet?

    Sorry het grapje is al 100 keer gemaakt haha
    Maar de vraag is serieus, wat zijn jouw verwachtingen?
  4. forum rang 6 waarom niet 1 juni 2021 14:29
    quote:

    AMCtothemoon schreef op 1 juni 2021 14:26:

    [...]

    Waarom niet?

    Sorry het grapje is al 100 keer gemaakt haha
    Maar de vraag is serieus, wat zijn jouw verwachtingen?
    Ja die grap komt vaker voorbij ja , geen probleem.
    Ik heb geen verwachting , ben heel bescheiden ingestapt beurs Frankfurt op 22,30 , eigenlijk voor een gokje.
    Ben nu aan het twijfelen , eruit doen , of maar eens blijven zitten en kijken wat het gaat doen.
    Als het klaar is hier , zal het ook snel klaar zijn.
  5. [verwijderd] 1 juni 2021 14:46
    quote:

    waarom niet schreef op 1 juni 2021 14:29:

    [...]
    Ja die grap komt vaker voorbij ja , geen probleem.
    Ik heb geen verwachting , ben heel bescheiden ingestapt beurs Frankfurt op 22,30 , eigenlijk voor een gokje.
    Ben nu aan het twijfelen , eruit doen , of maar eens blijven zitten en kijken wat het gaat doen.
    Als het klaar is hier , zal het ook snel klaar zijn.
    Frankfurt heb ik ook vaker gehad met aandelen, maar hoge kosten, weinig volume en andere tijden. Soms is dat een voordeel, soms niet. Aan de pre market te zien heb je al een + te pakken.

    De mening dat het snel klaar zal zijn deel ik vooralsnog niet. Er zijn miljoenen aandeelhouders, met verschillende inleg en GAK. De populariteit van het aandeel stijgt, dus het zou nog wel een tijdje een groene golf kunnen blijven. De beweegredenen om dit aandeel te kopen zijn ook verschillend. Zo willen sommige de shorters/hedgefunds een hak zetten, andere graag dat de bioscopen blijven bestaan na corona, sommige hopen dat de regels en het systeem wordt aangepast (SEC drukt er de afgelopen maanden veel regels door, dus geeft een sprankje hoop) en sommige enkel en alleen voor de cash. Mede om deze diversiteit, bovenop de positieve toekomst ontwikkelingen denk ik dat het niet snel over zal zijn.

    Het risico is dus kleiner als Steinhoff, daar is het of settlement, of game over. Hier zijn 101 scenario’s te bedenken.
  6. forum rang 6 waarom niet 1 juni 2021 14:50
    quote:

    AMCtothemoon schreef op 1 juni 2021 14:46:

    [...]

    Frankfurt heb ik ook vaker gehad met aandelen, maar hoge kosten, weinig volume en andere tijden. Soms is dat een voordeel, soms niet. Aan de pre market te zien heb je al een + te pakken.

    De mening dat het snel klaar zal zijn deel ik vooralsnog niet. Er zijn miljoenen aandeelhouders, met verschillende inleg en GAK. De populariteit van het aandeel stijgt, dus het zou nog wel een tijdje een groene golf kunnen blijven. De beweegredenen om dit aandeel te kopen zijn ook verschillend. Zo willen sommige de shorters/hedgefunds een hak zetten, andere graag dat de bioscopen blijven bestaan na corona, sommige hopen dat de regels en het systeem wordt aangepast (SEC drukt er de afgelopen maanden veel regels door, dus geeft een sprankje hoop) en sommige enkel en alleen voor de cash. Mede om deze diversiteit, bovenop de positieve toekomst ontwikkelingen denk ik dat het niet snel over zal zijn.

    Het risico is dus kleiner als Steinhoff, daar is het of settlement, of game over. Hier zijn 101 scenario’s te bedenken.
    De reden dat ik Frankfurt heb , is om ze net voor half 4 weer eruit te kunnen gooien.
    Verwacht vandaag in US in ieder geval ook weer even een flinke openingsdip.
    Wellicht verkoop ik voor opening en kijk dan even wat er gebeurd.
  7. [verwijderd] 1 juni 2021 14:54
    quote:

    waarom niet schreef op 1 juni 2021 14:50:

    [...]
    De reden dat ik Frankfurt heb , is om ze net voor half 4 weer eruit te kunnen gooien.
    Verwacht vandaag in US in ieder geval ook weer even een flinke openingsdip.
    Wellicht verkoop ik voor opening en kijk dan even wat er gebeurd.
    Vorige week is die openings dip iedere dag uitgebleven. Ik heb toen mijn Steinhoff geld direct na openen erin geduwd, terwijl ik het normaal met je eens ben. Even de dip afwachten en instappen. AMC werkt vooralsnog een beetje anders is mijn ervaring zo ver.

    Succes met het maken van een keuze! Dat het een mooie dag mag worden voor ons allen!
  8. forum rang 6 waarom niet 1 juni 2021 14:58
    quote:

    AMCtothemoon schreef op 1 juni 2021 14:54:

    [...]

    Vorige week is die openings dip iedere dag uitgebleven. Ik heb toen mijn Steinhoff geld direct na openen erin geduwd, terwijl ik het normaal met je eens ben. Even de dip afwachten en instappen. AMC werkt vooralsnog een beetje anders is mijn ervaring zo ver.

    Succes met het maken van een keuze! Dat het een mooie dag mag worden voor ons allen!
    Je weet het nooit , maar ik gok het erop.
    Stijgen ze verder , dan was het dat en heb ik er een mooi ritje opzitten , kan ik de zwarte ridder weer slimpie noemen :-)
    Succes!
  9. forum rang 7 Succes 1 juni 2021 14:59
    AMC leads 'meme stocks' higher after $230 mln capital raise
    14:04 01/06/2021

    June 1 (Reuters) - Shares of AMC Entertainment Holdings Inc jumped 15% on Tuesday after the movie theater chain announced a $230 million capital raise, leading gains among a group of "meme stocks" that have benefited from another surge in buying by small-time investors in recent weeks.

    The company said it would issue 8.5 million shares to Mudrick Capital, its latest share sale this year it cashes in on a 1,150% jump in its stock in 2021. [nFWN2NJ0ES]

    The firm said it would use the proceeds to invest in its existing theaters, which are set to benefit from a recovery in demand as more states lift COVID restrictions on social gatherings.

    The world's largest cinema chain operator has so far raised about $1.35 billion through share sales since December 2020. [nL4N2N03VA]

    Sentiment around AMC was also supported by strong weekend box office collections in North America, led by John Krasinski's post-apocalyptic thriller "A Quiet Place Part II", one of the first major theatrical releases since last year.

    The Memorial Day holiday is also expected to have boosted ticket sales as widespread vaccinations bring in more Americans to theaters. [nL2N2NH0CU]

    Meanwhile, U.S.-listed shares of security software provider BlackBerry also rose 7% premarket, while video game retailer GameStop Corp was trading 3.3% higher.

    AMC and GameStop have been the most bought stocks on brokerage Robinhood's retail trader-focused app, as well as on that of UK-based Freetrade, according to recent data.

    On trading-focused social media site Stocktwits, nearly 96% of messages related to AMC featured positive sentiment toward the stock on Tuesday.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 juni 2021 15:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 juni 2021 13:31:

    [...]
    AMC kan nooit genoeg winst maken om de huidige koers te rechtvaardigen.

    En door al die emissies wordt dat niet beter.

    In ca een jaar tijd is het aantal aandelen bijna verviervoudigd.
    Die laatste zin is niet juist: het aantal aandelen is bijna vervijfvoudigd en er zijn op dit moment meer dan een half miljard uitstaande aandelen.
  11. [verwijderd] 1 juni 2021 15:14
    quote:

    AMCtothemoon schreef op 1 juni 2021 14:20:

    [...]

    Daarom dat ik zo hard lach idd. Mijn GAK zit net boven 10, komt door mijn inleg van verkoop Steinhoff en overal staat de winst nog boven de 100%. Nothing to lose, de vooruitzichten zijn in maanden niet zo goed geweest.

    De ‘verliezers’ in een squeeze zijn de shorts en eventueel de mensen die op de top instappen. Want zelfs bij GME heb ik tijdens de squeeze in januari op 200 een gokje gewaagd. Is niet verkeerd uitgepakt zullen we maar zeggen :)
    Prima GAK! Kortom jij staat ook al flink in de plus onderhand.
    Ikzelf zit rond de 9,2 met mijn GAK dus ik kan nog een hele tijd blijven zitten voordat het weer spannend wordt haha.

    Ja verliezers zijn er inderdaad altijd. Ik ben dan ook blij dat ik ruim voor de stijging ingestapt ben.
  12. forum rang 6 waarom niet 1 juni 2021 15:16
    quote:

    Pasqualeszz schreef op 1 juni 2021 15:14:

    [...]

    Prima GAK! Kortom jij staat ook al flink in de plus onderhand.
    Ikzelf zit rond de 9,2 met mijn GAK dus ik kan nog een hele tijd blijven zitten voordat het weer spannend wordt haha.

    Ja verliezers zijn er inderdaad altijd. Ik ben dan ook blij dat ik ruim voor de stijging ingestapt ben.
    En daarom doe ik ze nu even eruit , met een mooie winst.
    Ben helaas veel later ingestapt , en gaat het de andere kant op , dan ben ik mijn winst snel weer kwijt hier , zou zonde zijn.
  13. [verwijderd] 1 juni 2021 15:21
    quote:

    waarom niet schreef op 1 juni 2021 15:16:

    [...]
    En daarom doe ik ze nu even eruit , met een mooie winst.
    Ben helaas vee later ingestapt , en gaat het de andere kant op , dan ben ik mijn winst snel weer kwijt hier , zou zonde zijn.

    Op dit moment is er nog geen vezel in mijn lichaam die overweegt te verkopen.
    Ik bekijk het wellicht ook wat anders dan menigeen. Leuk om nu uit te stappen maar het is geen "levensverandend" geld op dit moment.
    Raak ik alles kwijt dan is er ook weinig aan de hand. Ik denk oprecht dat dit een once in a lifetime kans is en die rit ga ik zeker nog lang niet verlaten en dat dit uiteindelijk heel ver voorbij de huidige koers zal gaan.

    Ik heb nog jaren genoeg om rustig weer te kunnen beleggen met de 'gewone' aandelen.

  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 juni 2021 15:44
    Écht! Onwaarschijnlijk verhaal AMC wordt steeds onwaarschijnlijker

    Door Arend Jan Kamp
    op dinsdag 1 juni 2021
    Views: 254
    Écht! Onwaarschijnlijk verhaal AMC wordt steeds onwaarschijnlijker

    Weer wrijf ik mijn ogen uit: AMC doet hier pre-market +14,5% op $30 op?!
    Ja, AMC doet hier pre-market +14,5% op $30 op.

    Het is de beurs en de geschiedenis op hun kop. AMC is een bioscoopuitbater en het ging al jaren niet goed. En toen was er Covid-19 en volgden de lockdowns. En de hedge funds? Die zaten short. Massaal. Game over? Nee, want toen werd het januari 2021 met de hype in de meeste geshorte fondsen, GameStop voorop.

    Never waste an opportunity, dacht het AMC-management. Het haalde zelf rond de top van de hype even $300 miljoen op en swapte voor $600 miljoen aan bondjes om in aandelen, die meteen weg waren op de beurs. En nu geeft het bedrijf weer even $230 miljoen aan aandelen uit. Ah, vandaar ook die koersreactie.

    Het is altijd gebruikelijk dat er bij zo'n transactie een discount is en de beurs nurks reageert. Bij AMC gaat het anders. Die partij aandelen is voor een dollartje meer dan de slotkoers gisteren weggezet. Ja, waarom ook niet...?! En dat dollartje extra lijkt alweer terugverdiend.

    Het verhaal en de koers van AMC zijn uniek, werkelijk alles spot met beurswetten, eeuwen ervaring en (on)geschreven wetten en regels. De bubbel 2.0 is zelfs nog veel groter dan die van deze winter.

    Ja, bubbel, want met het fundamentele verhaal bent u snel klaar, ondanks dat met het meer en meer open gaan van de VS de winst- en omzetverwachtingen oplopen. Die komen wel van heel ver, maar eens wordt daar toch weer naar gekeken. Hoewel, dit is AMC :-)

    Arend Jan Kamp is senior content manager van IEX. Kamp belegt iedere maand vooral voor zijn pensioen uitsluitend in beleggingsfondsen. Klik hier voor zijn actuele posities. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Klik hier voor een overzicht van de beleggingen van de IEX-redactie.
2.969 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 149 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links