Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

• Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Cassava Sciences (SAVA) - De sleutel naar Alzheimer

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Jebus4life 23 februari 2021 17:52
    Ik heb vandaag een (kleine) plukje Cassava Sciences gekocht.

AUSTIN, Texas, Feb. 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Cassava Sciences, Inc. (Nasdaq: SAVA), a biotechnology company developing product candidates for Alzheimer’s disease, today announced the successful completion of an End-of-Phase 2 (EOP2) meeting with the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for simufilam, its lead drug candidate for the treatment of Alzheimer’s disease. Official EOP2 meeting minutes indicate FDA and Cassava Sciences agree on key elements of a pivotal Phase 3 clinical program in support of a New Drug Application (NDA) filing for simufilam in Alzheimer’s disease. Agreements reached during the EOP2 meeting show a clear path forward for advancing simufilam into Phase 3 studies in the second half of 2021.

In biopharma is er maar in zekerheid: dat er geen zekerheden zijn. Maar simufilam ziet er alvast veelbelovend uit. In tegenstelling tot andere medicijnen is dit het eerste dat tekenen vertoonde van niet enkel het potentieel vertraging van Alzheimer, maar er zijn ook signalen van verbetering van sommige functies bij patiënten.

Eerder deze maand is het op mijn radar gekomen na de sprong ivm het phase2 nieuws een stevige vervijfvoudiging van het aandeel gaf (met een piek boven 100$), waarna er een logische correctie kwam naar de +- 50 dollar range.

Het nieuws van de opstart van phase3 heeft de koers een nieuwe boost gegeven, maar het uitblijven van breakthrough therapy status (waar her en der op gehint werd) is er niet van gekomen waarna alle dagwinst gisteren verloren ging.

Phase 3 is nog een lange weg, zonder garanties. Maar 1 ding is zeker: Een medicijn dat Alzeimer kan beperken/tegengaan is extreem waardevol.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 24 februari 2021 13:19
    quote:

Jebus4life schreef op 23 februari 2021 17:52:

Ik heb vandaag een (kleine) plukje Cassava Sciences gekocht.

AUSTIN, Texas, Feb. 22, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Cassava Sciences, Inc. (Nasdaq: SAVA), a biotechnology company developing product candidates for Alzheimer’s disease, today announced the successful completion of an End-of-Phase 2 (EOP2) meeting with the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for simufilam, its lead drug candidate for the treatment of Alzheimer’s disease. Official EOP2 meeting minutes indicate FDA and Cassava Sciences agree on key elements of a pivotal Phase 3 clinical program in support of a New Drug Application (NDA) filing for simufilam in Alzheimer’s disease. Agreements reached during the EOP2 meeting show a clear path forward for advancing simufilam into Phase 3 studies in the second half of 2021.

In biopharma is er maar in zekerheid: dat er geen zekerheden zijn. Maar simufilam ziet er alvast veelbelovend uit. In tegenstelling tot andere medicijnen is dit het eerste dat tekenen vertoonde van niet enkel het potentieel vertraging van Alzheimer, maar er zijn ook signalen van verbetering van sommige functies bij patiënten.

Eerder deze maand is het op mijn radar gekomen na de sprong ivm het phase2 nieuws een stevige vervijfvoudiging van het aandeel gaf (met een piek boven 100$), waarna er een logische correctie kwam naar de +- 50 dollar range.

Het nieuws van de opstart van phase3 heeft de koers een nieuwe boost gegeven, maar het uitblijven van breakthrough therapy status (waar her en der op gehint werd) is er niet van gekomen waarna alle dagwinst gisteren verloren ging.

Phase 3 is nog een lange weg, zonder garanties. Maar 1 ding is zeker: Een medicijn dat Alzeimer kan beperken/tegengaan is extreem waardevol.

Dit lijkt weer bijzonder veel op een middel dat de lijdensweg van Alzheimer-patiënten gaat verlengen.
  3. Jebus4life 17 maart 2021 20:43
    Lekker dagje vandaag, 20% erbij voorlopig.

Behalve 2 stevige koopadviezen (JonesTrading (110$) & Cantor Fitzgerald (72$)) zie ik wel niet direct redenen waarom plots vandaag.

Lijkt me overigens zeker nog niet te laat om in te stappen, mocht hun phase 3 trial de beoogde resultaten halen is dit nog maar het begin. Het zou wel een kwestie zijn van geduld hebben, want dat zal nog een hele tijd duren.

*Wel meegeven, ik verkoop 40% als we iets iets boven de 70$ komen. Het blijft tenslotte biotech en hoewel ik erin geloof, ben ik ook niet naief.
  4. Jebus4life 9 juli 2021 13:56
    quote:

evr68@hotmail.com schreef op 9 juli 2021 09:16:

slotkoers gisteren 106 , stijging van 9,55%.
    Jebus 4 life , nog aandelen?

Yes, wel maar een klein plukje (mijn maag is niet sterk genoeg voor Biotech...). Maar dankzij de fikse stijging (zo'n 120%, ik heb een GAK van 48) toch dik 4% van mijn portefeuille inmiddels.

Was origineel van plan een deel te verkopen rond de 70 om wat winst te nemen, maar inmiddels zijn er signalen dat er goed nieuws op komst is over een dikke 2 weken. Cassava heeft een item op AAIC (Alzheimer's Association International Conference) waar ze de 9 month results van hun phase2 studie gaan presenteren.

Lijkt me niet dat je op zo'n conferentie data gaat delen als die zou tegenvallen (bovendien had de CEO te kennen gegeven very exited te zijn, maar daar kan ik de bron niet meer van terugvinden dus neem dat laatste best met een korrel zout). Indien de 9month data nog steeds laat zien dat de progressie afgeremd zou worden (of zelfs in bepaalde mate omgekeerd) ga ik uit dat we nog maar net aan de rit naar boven begonnen zijn...

De kans is natuurlijk wel reeël dat het een "buy the rumour, sell the news" ding zal zijn waardoor we (zelfs bij goed nieuws) net voor/na AAIC een pullback krijgen.

Voorlopig hou ik vast. Indien de data positief blijft (en dat is een grote if) is er maar 1 weg: en dat is omhoog...
5 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Indices

AEX 749,42 +1,41%
EUR/USD 1,1773 +0,02%
Germany30^ 15.665,00 +0,97%
Gold spot 1.802,23 0,00%
LONDEN-FTSE 100 7.027,58 +0,85%