Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ICT Group AEX:ICT.NL, NL0000359537

  • 14,250 3 sep 2021 17:06
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 14,250 - 14,500
  • 1.584

ICT Group 2021

194 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 keffertje 3 augustus 2021 11:01
    quote:

    keffertje schreef op 31 juli 2021 07:55:

    [...]

    Overigens is het voor mij onbegrijpelijk dat er aan de ene kant maar 80% van de aandelen wordt aangemeld (en dan nog eens zeer geforceerd door in het weekend iemand met 0,2% te overreden toch maar aan te melden), terwijl er ook niemand opstaat om het verzet te leiden. Het zou daarom best kunnen dat in de na-aanmelding er toch nog een heleboel partijen overstag gaan en de handdoek in de ring werpen. Op zich is dat jammer.
    Een deel van het raadsel (de lage aanmelding) is al opgelost, want ik zag in het meldingenregister van de AFM dat er nog twee aandeelhouders zijn met gezamenlijk een belang van circa 10%.

    Ik heb een briefje geschreven of ze iets zouden willen, maar tot mijn schrik/teleurstelling krijg ik net de dagelijkse melding van de AFM waaruit blijkt dat Langdoen inmiddels toch overstag is gegaan...
  2. forum rang 4 guusje 3 augustus 2021 12:33
    quote:

    keffertje schreef op 3 augustus 2021 11:01:

    [...]

    Een deel van het raadsel (de lage aanmelding) is al opgelost, want ik zag in het meldingenregister van de AFM dat er nog twee aandeelhouders zijn met gezamenlijk een belang van circa 10%.

    Ik heb een briefje geschreven of ze iets zouden willen, maar tot mijn schrik/teleurstelling krijg ik net de dagelijkse melding van de AFM waaruit blijkt dat Langdoen inmiddels toch overstag is gegaan...
    Keffertje dan is het wel beslist dat Langdoen ze verkoopt. Ze staan nu op de beurs voor €15 en €14,90 geeft NPM volgens mij kan je ze net zo goed op de beurs verkopen dan ben je van dat gezeur af. Wacht nog 2 dagen om te beslissen. Bedankt met posten voor al je moeite.
  3. forum rang 6 keffertje 3 augustus 2021 17:27
    quote:

    guusje schreef op 3 augustus 2021 12:33:

    [...]
    Keffertje dan is het wel beslist dat Langdoen ze verkoopt. Ze staan nu op de beurs voor €15 en €14,90 geeft NPM volgens mij kan je ze net zo goed op de beurs verkopen dan ben je van dat gezeur af. Wacht nog 2 dagen om te beslissen. Bedankt met posten voor al je moeite.
    Vinke Amsterdam kan in haar eentje de activa/passiva transactie afdwingen (in plaats van de uitrookprocedure), want ze hebben meer dan 5%.

    Ik vind het geen 'gezeur', maar een kwestie van principes. Hoewel het bod wellicht eerder 'schraal' dan 'unfair' is had toch een betekenisvolle minderheid (20%) er kennelijk problemen mee, Dan kriebelt het bij mij, maar als er onvoldoende support is, heeft het natuurlijk allemaal geen zin.
  4. [verwijderd] 3 augustus 2021 18:45
    "Het verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob is mogelijk tijdens de aanmeldingstermijn,
    tijdens of bij verlenging hiervan of tijdens of bij verlenging van de aanmeldingstermijn in het geval van een concurrerend bod. "

    Verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob

    Citaat uit pdf op de site van de AFM: Verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob

    Mijn advies:
    Niet verkopen.
    Wacht met aanmelden tot de laatste dag
    Als je dat niet doet mis je een verhoogd bod.

    Veel succes.

  5. forum rang 6 keffertje 3 augustus 2021 22:57
    quote:

    stenboet schreef op 3 augustus 2021 18:45:

    "Het verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob is mogelijk tijdens de aanmeldingstermijn,
    tijdens of bij verlenging hiervan of tijdens of bij verlenging van de aanmeldingstermijn in het geval van een concurrerend bod. "

    Verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob

    Citaat uit pdf op de site van de AFM: Verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob

    Mijn advies:
    Niet verkopen.
    Wacht met aanmelden tot de laatste dag
    Als je dat niet doet mis je een verhoogd bod.

    Veel succes.

    Je slaat de plank (hopelijk) onbedoeld weer geheel mis, want de citaten die je aanhaalt hebben allemaal betrekking op de situatie dat het bod nog niet gestand is gedaan en aangezien ze dat wel hebben gedaan is het bovenstaande citaat niet relevant.

    Overigens is ook je suggestie om te wachten tot de laatste dag ridicuul, omdat ALLES ZE HET BOD NOG NIET GESTAND GEDAAN ZOUDEN HEBBEN (HETGEEN DUS WEL IS GEBEURD) iedereen recht zou hebben op dit verhoogde bod.
  6. forum rang 6 keffertje 4 augustus 2021 08:54
    quote:

    keffertje schreef op 3 augustus 2021 17:27:

    [...]

    Vinke Amsterdam kan in haar eentje de activa/passiva transactie afdwingen (in plaats van de uitrookprocedure), want ze hebben meer dan 5%.

    Ik vind het geen 'gezeur', maar een kwestie van principes. Hoewel het bod wellicht eerder 'schraal' dan 'unfair' is had toch een betekenisvolle minderheid (20%) er kennelijk problemen mee, Dan kriebelt het bij mij, maar als er onvoldoende support is, heeft het natuurlijk allemaal geen zin.
    Op basis van de AFM-meldingen vandaag, lijkt het inderdaad een vrijwel gelopen koers, want Vinke Amsterdam (> 6%) en Lazars Frere Gestion (> 3%) hebben nu ook afgemeld.

    Overigens was de meldingsplicht van Langendoen (> 3%) volgens mij van voor het einde van de eerste aanmeldingstermijn, dus die zit wellicht al in die 80,1%.

    Het enige wat dan resteert is volgens mij het - 'gratis', want koers is nu € 14,50 - dobbelen op belangstelling voor de beursnotering
  7. forum rang 4 guusje 4 augustus 2021 09:45
    Heb bij 2 banken mijn ICT aandelen staan denk dat ik bij de ING het afmeld want wil niet te grote portie aanhouden in verband met de verhandelbaarheid dat zit je met teveel aandelen ICT in je porto. ABN zit ik nog even over na te denken anderzijds kan je misschien beter alles verkopen of iets houden voor de fun wat er daarna op de beurs met ICT gebeurt.
  8. forum rang 6 keffertje 4 augustus 2021 18:04
    quote:

    Market Observer schreef op 4 augustus 2021 17:18:

    Het bod was m.i. 14,90 inclusief dividend . Iemand een andere mening ? Ik hoor het graag.
    Klopt, ik vind persoonlijk de communicatie wat verwarrend, omdat het dividend namelijk al is uitgekeerd (€ 0,40) krijg je dus € 14,50 als je de aandelen nu aanbiedt bij NPM/Van Beuningen, precies de koers waarop wordt gehandeld
  9. forum rang 6 keffertje 4 augustus 2021 18:06
    quote:

    Mijn Vriend schreef op 4 augustus 2021 17:33:

    Niet verkopen, upside heeft nog altijd veel meer potentie dan een downside verliesje.
    Cruciaal is, volgens mij, halen ze de 95%, want dan komt er gewoon een uitkooprocedure en verdwijnen ze van de beurs. Halen ze het niet dan moeten ze de activa/passiva transactie doen en blijven ze nog een tijdje (tot de vereffening achter de rug is) beursgenoteerd, hetgeen partijen de mogelijkheid biedt om belangstelling voor de beursnotering te ventileren bij de bieder.
  10. forum rang 4 guusje 4 augustus 2021 18:16
    quote:

    Mijn Vriend schreef op 4 augustus 2021 17:33:

    Niet verkopen, upside heeft nog altijd veel meer potentie dan een downside verliesje.
    Wel toevallig dat het bod op 9augutus afloopt en 19 augustus komen de cijfers verwacht dat de cijfers heel goed zijn dan hebben ze goedkoop en op tijd ICT van de beurs gehaald. Verwacht dat de winst alleen maar toe zal nemen.
  11. [verwijderd] 8 augustus 2021 11:21
    Verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob

    Met de invoering van de nieuwe biedingsregels in 2012, is het op grond van artikel 15 lid 4 Besluit openbare biedingen Wft (Bob) mogelijk geworden voor een bieder om de biedprijs meer dan eens te verhogen.

    Het verhogen van de biedprijs ex artikel 15 lid 4 Bob is mogelijk tijdens de aanmeldingstermijn, tijdens of bij verlenging hiervan.

    Aandeelhouders hebben in ieder geval ten minste zeven werkdagen de tijd om op die prijsverhoging in te gaan. Als de geboden prijs is verhoogd en de resterende aanmeldingstermijn korter is dan zeven werkdagen, dan wordt de (verlengde) aanmeldingstermijn van rechtswege verlengd.

  12. forum rang 4 guusje 8 augustus 2021 13:32
    Stenboet. Ze zoeken het maar uit wat de uitkomst word van ICT ik ga ze morgen aanmelden dan ben ik van dat gezeur af. Een paar dubbeltjes meer of minder zal je ook niet rijker van worden voor dat geld koop ik weer wat anders wat meer potentie heeft. Heb heel lang in ICT gezeten en heeft mij dikke winst opgeleverd ook met het dividend. Dus niets te klagen.

    Uiteindelijk verdwijnt ICT op lange of korte termijn toch van de beurs weg is weg.
    Mocht je in ICT blijven dan wens ik je veel succes.
  13. forum rang 6 keffertje 8 augustus 2021 14:39
    Lieve jongen (Stenboet), maak het jezelf en anderen hier op dit forum niet onnodig moeilijk en bespreek postings eerst in de door jou zo geadoreerde discussiegroepjes.

    De door jou aangehaalde situaties 'tijdens aanmeldingstermijn, en tijdens of bij verlenging ervan', zijn allemaal al gepasseerd.

    De bieder heeft de aanmeldingstermijn namelijk niet velengd, maar het bod gestand gedaan en een NA-aanmeldingsperiode ingeroepen. Voor zover je het nog steeds niet begrijpt: een NA-aanmeldingstermijn is dus niet een verlenging van de oorspronkelijke aanmeldingstermijn, maar een tweede kans voor mensen die NADAT het bod gestand is gedaan, alsnog voor de OORSPRONKELIJKE biedprijs hun aandelen willen aanmelden.

    Er kan dus - als onderdeel van dit bod - GEEN verhoging van de biedprijs meer komen. Sorry, het is niet anders.
  14. [verwijderd] 9 augustus 2021 09:32
    NPM Capital heeft het bod gestand gedaan én verlengd. Het één sluit het ander niet uit.

    Het bod kan in de verlenging wel degelijk verhoogd worden.

    Er is ook geen logisch reden te bedenken waarom een bod niet verhoogd mag worden. Wie kan daar nou iets op tegen hebben. De AFM? Nee hoor. Ook de AFM maakt geen verschil of het bod gestand gedaan is.

    Ik heb in mijn laatste reaguursel enkele quotes van de AFM toegevoegd die relevant zijn.

  15. forum rang 6 keffertje 9 augustus 2021 19:31
    quote:

    stenboet schreef op 9 augustus 2021 09:32:

    NPM Capital heeft het bod gestand gedaan én verlengd. Het één sluit het ander niet uit.

    Het bod kan in de verlenging wel degelijk verhoogd worden.

    Er is ook geen logisch reden te bedenken waarom een bod niet verhoogd mag worden. Wie kan daar nou iets op tegen hebben. De AFM? Nee hoor. Ook de AFM maakt geen verschil of het bod gestand gedaan is.

    Ik heb in mijn laatste reaguursel enkele quotes van de AFM toegevoegd die relevant zijn.

    Dat je jezelf in de maling neemt, deert mij niet, maar dat je andere mensen mogelijk op het verkeerde been zet is gevaarlijk en de moderator zou je moeten verbannen, maar goed Henk slaapt zeker.

    Je kunt niet gestand doen EN verlengen.

    Je kunt wel verlengen en nog niet gestand doen OF gestand doen en een na-aanmeldingstermijn inroepen (dat laatste is bij ICT gebeurd).

    Morgen of overmorgen zal blijken dat je ongelijk hebt, maar dan roeptoeter je ongetwijfeld, 'maar het HAD toch gekund?' (nee dus, helaas).

  16. [verwijderd] 9 augustus 2021 22:08
    Stop maar met deze discussie.

    NPM heeft vanavond bekend gemaakt dat "FINAL RESULTS OF THE OFFER FOR ICT GROUP: NPM WILL HOLD 98.3% OF ISSUED AND OUTSTANDING SHARES"

    en o.a.:
    - Settlement of Shares tendered during the Post-Acceptance Period will take place on 12 August 2021
    - The Offeror will initiate statutory Buy-Out proceedings in an expeditious manner in order to obtain 100% of the Shares
    - The last trading date of the Shares on Euronext Amsterdam will be 3 September 2021 and listing and trading of the Shares will terminate as of 6 September 2021.

    De handel in aandelen ICT GROUP stopt 6 september.
  17. forum rang 6 keffertje 9 augustus 2021 22:48
    quote:

    Ldak schreef op 9 augustus 2021 22:08:

    Stop maar met deze discussie.

    NPM heeft vanavond bekend gemaakt dat "FINAL RESULTS OF THE OFFER FOR ICT GROUP: NPM WILL HOLD 98.3% OF ISSUED AND OUTSTANDING SHARES"

    en o.a.:
    - Settlement of Shares tendered during the Post-Acceptance Period will take place on 12 August 2021
    - The Offeror will initiate statutory Buy-Out proceedings in an expeditious manner in order to obtain 100% of the Shares
    - The last trading date of the Shares on Euronext Amsterdam will be 3 September 2021 and listing and trading of the Shares will terminate as of 6 September 2021.

    De handel in aandelen ICT GROUP stopt 6 september.

    Inderdaad einde discussie en geen verhoging :)
194 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links