Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Lotus Bakeries BRU:LOTB.BL, BE0003604155

  • 9.250,000 23 apr 2024 15:29
  • +80,000 (+0,87%) Dagrange 9.160,000 - 9.300,000
  • 176 Gem. (3M) 617

Lotus Bakeries 2021. Het jaar van de waarheid!?

480 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 24 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gino Scheppers 9 april 2021 07:56
    Gaan we vandaag naar een ATH. Bljkbaar ligt de belegger niet wakker van het feit dat Biden de belastingen voor bedrijven gaat optrekken. Jan Boone heeft eens gezegd op een AV dat (voor het Trump) tijdperk de bedrijfsbelastingen in USA (federale + staats-belasting) hoger lag dan in België!. Na Trump kwam men daar een stuk onder.
  2. forum rang 6 Krentenmenten 9 april 2021 08:02
    quote:

    Gino Scheppers schreef op 9 april 2021 07:56:

    Gaan we vandaag naar een ATH. Bljkbaar ligt de belegger niet wakker van het feit dat Biden de belastingen voor bedrijven gaat optrekken. Jan Boone heeft eens gezegd op een AV dat (voor het Trump) tijdperk de bedrijfsbelastingen in USA (federale + staats-belasting) hoger lag dan in België!. Na Trump kwam men daar een stuk onder.
    lage belastingen is uitsluitend voor de global elite. Voor de bühne doet men wat, maar per saldo knijpen ze lokaal producerende ondernemers af, en faciliteren ze global acterende ondernemers.....
  3. Gino Scheppers 20 april 2021 20:10
    Bel 20 -1.26% Maar Lotus stijgt! Dit aandeel is toch gewoon ongelooflijk. Groei, stabiel, dividend,... producten die verkopen in goede en slechte tijden, producten die een mens troost bieden bij een kopje koffie. En producten die in moeilijke tijden toch voor iedereen betaalbaar zijn. Welke zekerheden heb je nog nodig om in iets te beleggen, en laten we niet vergeten, door de universele smaak, is de markt onze ganse wereld. En nu pas is men begonnen aan de echte verovering van USA. Maar, hiervoor heeft men reeds jaren aan de weg getimmerd. Die kerels bij Lotus zijn doorzetters en geven niet op. En nu nemen ze alles in Italië ook in eigen handen. En hun sandwich koekjes zijn nog maar in enkele landen uitgerold.
  4. Becb 21 april 2021 09:55
    Gisteren eentje bijgekocht (ja, kleine belegger hier). op 4450 euro. Ik zat me af te vragen of en wanneer er nog een dip zou komen, maar als je ziet dat op slechte beursdagen het nauwelijks neerwaards beweegt, ben ik er toch maar voor gegaan. kw is nu 43 of zo. Vreselijk hoog, vind ik wel, maar het groeiverhaal van Lotus kan nog jaren doorgaan. Zelfs als de koers om welke reden ook toch significant dropt, dan moet dit op 5 jaar tijd nog steeds een heel goede belegging zijn.

    In 2022 zou het vliegverkeer ook weer redelijk gestabiliseerd moeten zijn. Dat betekent weer veel speculoosjes! :-)
  5. Gino Scheppers 10 mei 2021 14:51
    Lotus Bakeries verwerft belang in Oot
    (ABM FN) Lotus Bakeries heeft, via het corporate venture fund FF2032, een minderheidsbelang in het Nederlandse 'Direct-to-consumer' merk Oot. Dit kondigde het Belgische koekjesbedrijf maandagmiddag aan zonder financiële details te vermelden.

    “Oot heeft onze aandacht getrokken met diens zuivere online direct-to-consumer concept”, aldus CEO Isabelle Mas van Natural Food Lotus Bakeries.

    Oot is het vierde bedrijf dat FF2032 aan de portefeuille toevoegt.

    Ik veronderstel dat het hierom gaat:
    www.oot.nl/?gclid=Cj0KCQjws-OEBhCkARI...
  6. Gino Scheppers 11 mei 2021 15:14
    Met een rustige vastheid zitten we momenteel (11/05 15:09) aan 4620 euro. Een ster-aandeel. Momenteel ver boven de BEL20. Die intussen terug onder de 4000 punten zit. Intussen kunnen de on-the-go producten terug hun afname beginnen vinden, nu de economie in USA terug open komt.

    Dit bedrijf is een 'Vlaamse Parel'.
  7. Gino Scheppers 19 mei 2021 08:46
    Hey, trouwe Lotus aandeelhouders.
    Met een rustige vastheid blijven we de hoogste toppen nastreven. Even een vraagje. Grondstoffen prijzen stijgen. Indien nodig denk ik dat Lotus dit gemakkelijk (misschien zelfs voor een stuk onopvallend) kan doorrekenen. Wat denken jullie, zouden jullie het zelf merken, moest Lotus met, 3 tot 5% hun prijzen verhogen? Of let een mens, daar niet op, op z'n klein bedragen?

  8. Applecross 19 mei 2021 09:59
    quote:

    Gino Scheppers schreef op 19 mei 2021 08:46:

    Hey, trouwe Lotus aandeelhouders.
    Met een rustige vastheid blijven we de hoogste toppen nastreven. Even een vraagje. Grondstoffen prijzen stijgen. Indien nodig denk ik dat Lotus dit gemakkelijk (misschien zelfs voor een stuk onopvallend) kan doorrekenen. Wat denken jullie, zouden jullie het zelf merken, moest Lotus met, 3 tot 5% hun prijzen verhogen? Of let een mens, daar niet op, op z'n klein bedragen?

    Moeilijk om dit te veralgemenen. Je hebt heel prijsbewuste shoppers die op hun boodschappenlijstje ook de prijzen van de producten noteren. Die zullen het uiteraard wel merken als de prijzen stijgen van sommige producten.
    Maar ik denk dat de meerderheid toch gewoon uit de rekken neemt wat ze nodig hebben, al kan een aanbieding in de winkel zelf wel leiden tot een impulsaankoop. Vaak is het de strategie van de (grotere) merken om eerst een actie te doen (bv 1 + 1 gratis) om daarna de prijs lichtjes te verhogen tegenover de oorspronkelijke prijs. De kans is groot dat de klant de volgende keer minder aanstoot zal nemen aan de lichte prijsstijging. Hij heeft vorige keer toch een product gratis gekregen. Dat zal naar zijn gevoel die stijging makkelijk compenseren.
  9. Gino Scheppers 19 mei 2021 10:05
    Goed, om weten, ik vrees een beetje dat inflatie een beetje zoals tandpasta uit een tube drukken is, centrale banken proberen dit reeds jaren, zonder succes. Maar éénmaal eruit,vrees ik dat ze het niet meer terug erin zullen krijgen.
    En dan maar hopen, dat mensen, de prijsstijgingen (toch van de koekjes, en hun troost bij de koffie) willen doorslikken.
  10. Becb 26 mei 2021 15:40
    Zou de sterkte vandaag (bijna weer ATH) te maken hebben met herbeleggen van het uitgekeerde dividend?
    Ik las onlangs een artikel met Marc Coucke- Belgische multimiljonair-. Blijkbaar zou die zijn eerste aandelen rond de 30 euro hebben gekocht. Die heeft dit jaar dus evenveel dividend gekregen dan dat hij ooit voor zijn aandelen betaald heeft. Tof voor hem. Nog 30 jaar wachten, en ik kan dat hopelijk ook zeggen :-)
480 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 24 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links