Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 15,625 19 apr 2024 17:39
  • +0,010 (+0,06%) Dagrange 15,440 - 15,790
  • 3.626.309 Gem. (3M) 3,5M

ABN-Amro - 2021

3.558 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2021 08:35
    Helaas had ik gisteren geen cash, anders had ik beneden de 10 euro gekocht, maar wellicht komt vandaag weer een dergelijke mogelijheid. ABNAMRO zit van de banken in het verdomhoekje. En terecht gelet op de prestaties. Maar ik denk, dat de Staat dat ook ziet; de opgelegde boete was al mild. De transitie naar een puur Nederlandse bank moet ABNAMRO tot een overnamekandidaat voor een grote buitenlandse bank maken, want enkel dan is een echt herstel mogelijk. ABNAMRO raakt steeds achter bij de overige in Nederland gevestigde banken; dat tij kan m.i enkel op die wijze gered worden. De overnemer zal de grote schoonmaak onder het management kunnen houden en nieuw elan in deze bank brengen, want nu is het een wegkwijnend lelijk eendje geworden.
    Omdat er zo weinig gunstig vooruitzicht is, denk ik dat de Staat aan een overname door een gereputeerde sterke buitenlandse bank mee zal werken, ook al beheert de bank nu diverse financiële staatsactiviteiten; overigens komen voor die activiteiten ook steeds meer andere banken in aanmerking, zoals ING ook al orders gekregen heeft.
    Dus ik stap bij een dip in, met aandelen, en wacht dan rustig af. Kan wellicht jaren duren, alvorens de geruchten of werkelijkheid van een overname zich gaan/gaat voordoen. Als ik dan maar wel weer dividend krijg.
  2. forum rang 10 voda 13 mei 2021 08:53
    Beursblik: Berenberg verhoogt koersdoel ABN AMRO
    Advies blijft Houden.

    (ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft donderdag het koersdoel voor ABN AMRO verhoogd van 8,70 naar 9,30 euro met een onveranderd Houden advies.

    De tegenwind die ABN AMRO momenteel ondervindt, 'is extreem", aldus analist Andrew Lowe. Zo daalden de nettorentebaten afgelopen jaar met 9 procent, waar dat bij sectorgenoten maar 5 procent was. De kwartaalresultaten van woensdag suggereren volgens Lowe dat 2021 niet anders wordt. Dit kan ertoe leiden dat de analistenconsensus voor de winst per aandeel met 10 procent neerwaarts wordt bijgesteld, waarschuwde de analist.

    Nu een dividend bij ABN AMRO dichterbij komt, zag Lowe wel ruimte om het koersdoel voor het aandeel te verhogen.

    Maar ondanks dit dividend, en de verwachting dat de kredietverliezen mee zullen vallen, denkt Lowe dat beleggers andere banken prefereren, zoals bijvoorbeeld ING, waarop Berenberg een koopaanbeveling heeft.

    Het aandeel ABN AMRO sloot woensdag op 10,35 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 13 mei 2021 11:29
    quote:

    KCNIB schreef op 12 mei 2021 22:27:

    Daling is echt overdreven, koers is later ook hersteld. 12 miljoen aandelen zijn van eigenaar gewisseld oftewel 3 procent van de vrijhandelbare aandelen. Grote beleggers zaaien paniek en kopen later weer terug. Als je aandelen hebt, kijk er niet dagelijks naar zou ik zeggen.
    Ik zie hun nog niet het terugkopen. Van een herstel is nog geen sprake.
  4. forum rang 5 tradersonly 13 mei 2021 11:40
    Beursblik: UBS verlaagt koersdoel ABN AMRO

    Door ABM Financial News op 13 mei 2021 10:41
    Views: 1.568
    Beursblik: UBS verlaagt koersdoel ABN AMRO
    Beeld: ABM Financial News
    (ABM FN-Dow Jones) UBS heeft donderdag het koersdoel voor ABN AMRO verlaagd van 11,00 naar 10,50 euro met een onveranderd Neutraal advies.

    Analist Johan Ekblom sprak van zwakke rentebaten en die zullen leiden tot consensusverlagingen, verwacht hij.

    De winsttaxaties van UBS voor 2022 en 2023 zitten al 17 tot 18 procent onder de consensus, zo merkte Ekblom op.

    Daarentegen is er volgens de analist wel zicht op een significant dividend, hoewel de timing daarvan onzeker is. Daarbij zijn er volgens Ekblom echter aantrekkelijkere dividendnamen in de sector te vinden.

    Donderdag daalde het aandeel ABN AMRO op een rood Damrak 3,3 procent naar 10,01 euro.
  5. forum rang 5 tradersonly 13 mei 2021 13:39
    quote:

    Contrair1975 schreef op 13 mei 2021 12:20:

    Ik vrees dat we het vd macro-economische omstandigheden moeten hebben, het management bij ABN blinkt helaas niet uit. Maar goed, ik blijf long en hoop dat we ondanks de top bij ABN toch richting 14-15 euro kunnen eind 2022 obv hogere inflatie en gestegen rentes.
    Ik verwacht de 14 zeker dit jaar nog. Oplopende rente zal ABN zeker ten goede komen.
    Op huidige koers 6,8% dividend. Waar krijg je dat?
  6. forum rang 4 Erny 13 mei 2021 17:01
    Het aandeel ABN zat al jaren voorafgaande aan de corona pandemie en witwas affaire in een dalende lijn. Waarom zou dat nu anders worden? De evt. rente inkomsten bij een verhoging zullen worden getemperd door dezelfde inflatie welke de rente doet stijgen, dus per saldo gebeurt er dan niet zoveel. Zolang de economie drijft op steun is er ook voor banken weinig te verdienen, zeker als je niet met de tijd meebeweegt.
  7. forum rang 4 Mr.J.bonds 14 mei 2021 12:11
    quote:

    Erny schreef op 13 mei 2021 17:01:

    Het aandeel ABN zat al jaren voorafgaande aan de corona pandemie en witwas affaire in een dalende lijn. Waarom zou dat nu anders worden? De evt. rente inkomsten bij een verhoging zullen worden getemperd door dezelfde inflatie welke de rente doet stijgen, dus per saldo gebeurt er dan niet zoveel. Zolang de economie drijft op steun is er ook voor banken weinig te verdienen, zeker als je niet met de tijd meebeweegt.
    Weinig te verdienen zegt ie. ING en zowel ABN AMRO pakken respect. 800 miljoen en 450 miljoen kwartaal winst..
    ING gaat post-september per kwartaal 0.24 cent aan dividend uitkeren. ABN AMRO zal op € 1.20 dan zitten..
    Kijkende naar de koersen die amper op 60% van de boekwaarde acteren en de K/W-verhouding van zo ongeveer 1 0p 10 en ABN AMRO 1 op 8 Zijn deze aandelen knetter ondergewaardeerd.. Misschien eerst nog beetje je huiswerk doen..?
  8. forum rang 10 voda 14 mei 2021 13:00
    ABN Amro moet Lakeman klantinformatie geven in swapzaken
    Eva Rooijers 12:16

    ABN Amro moet Pieter Lakeman informatie uit klantdossiers verstrekken in een zaak die hij heeft aangespannen namens tien mkb-bedrijven over zogeheten renteswapcontracten. Telefoonnotities, gespreksverslagen, appjes en alle andere informatie in het klantdossier over de advisering van deze financiële producten moet vandaag voor 17.00 uur bij Swapschade zijn, het vehikel waarmee Lakeman tegen ABN Amro procedeert. Dat heeft de rechtbank Amsterdam vrijdag bepaald in een kort geding.

    In de jaren voor de kredietcrisis van 2008 verkochten banken op grote schaal renteswaps aan het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. Bijna negentienduizend ondernemers kochten deze complexe producten om zich in te dekken tegen oplopende rentes. Toen de rentes daalden, leden zij grote schade. Banken schoten tekort in de informatievoorziening over deze swaps

    Compensatie
    Onder politieke druk werd een herstelkader opgetuigd, dat regelde dat banken gedupeerde ondernemers een voorstel moesten doen voor compensatie van de schade. Eind 2019 hadden banken €1,38 mrd uitbetaald, blijkt uit de laatste AFM-rapportage. Tientallen mkb'ers die het voorstel van de banken te laag vonden of buiten het herstelkader vielen stapten naar de rechter, waaronder de mkb'ers die Lakeman vertegenwoordigt.

    Volgens Lakeman zal uit de stukken blijken dat de gedupeerde bedrijven hun rente wilden begrenzen en niet fixeren, zoals ABN Amro in de procedures beweert. Volgens Pieter Lakeman kan de uitspraak van de Amsterdamse rechtbank van belang zijn voor álle door renteswaps gedupeerde bedrijven die geen regeling troffen.

    Afzonderlijke procedure
    In een afzonderlijke procedure die Swapschade BV namens tien andere gedupeerde mkb-bedrijven voert wees de rechtbank in Amsterdam hun eis tot schadevergoeding af. ABN Amro heeft deze bedrijven volgens de rechter voldoende informatie verstrekt en gewaarschuwd voor de risico’s van renteswaps. Lakeman is het daar niet mee eens en gaat in hoger beroep. Ook namens deze tien ondernemers zal hij alle relevante informatie uit klantdossiers opeisen.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/ondernemen/1383840/abn-amro-moe...
  9. forum rang 4 Erny 14 mei 2021 14:28
    quote:

    Mr.J.bonds schreef op 14 mei 2021 12:11:

    [...]

    Weinig te verdienen zegt ie. ING en zowel ABN AMRO pakken respect. 800 miljoen en 450 miljoen kwartaal winst..
    ING gaat post-september per kwartaal 0.24 cent aan dividend uitkeren. ABN AMRO zal op € 1.20 dan zitten..
    Kijkende naar de koersen die amper op 60% van de boekwaarde acteren en de K/W-verhouding van zo ongeveer 1 0p 10 en ABN AMRO 1 op 8 Zijn deze aandelen knetter ondergewaardeerd.. Misschien eerst nog beetje je huiswerk doen..?
    Ja, zo kan ik het ook. Als je kijkt naar de nettowinst van ABN AMRO dan zie je al jaren een dalende lijn. Als je naar de koers van het aandeel kijkt, dan zie al jaren een dalende lijn (koers stond ooit € 28,-, weet je nog?). En je kunt niet ontkennen dat het verdienmodel van dit soort banken onder druk staat. Ik zou je als eerste willen adviseren om als huiswerk nog eens de begrippen absoluut en relatief bestuderen, en je daarna nog eens te verdiepen in de marktomstandigheden. En ja bij verlies is een K/W verhouding natuurlijk het meest interessant.
  10. forum rang 7 KCNIB 14 mei 2021 14:56
    quote:

    Erny schreef op 14 mei 2021 14:28:

    [...]
    Ja, zo kan ik het ook. Als je kijkt naar de nettowinst van ABN AMRO dan zie je al jaren een dalende lijn. Als je naar de koers van het aandeel kijkt, dan zie al jaren een dalende lijn (koers stond ooit € 28,-, weet je nog?). En je kunt niet ontkennen dat het verdienmodel van dit soort banken onder druk staat. Ik zou je als eerste willen adviseren om als huiswerk nog eens de begrippen absoluut en relatief bestuderen, en je daarna nog eens te verdiepen in de marktomstandigheden. En ja bij verlies is een K/W verhouding natuurlijk het meest interessant.
    Daadwerkelijke waarde van ABN is veel hoger dan de huidige beurswaarde. Het is een kwestie van tijd dat aandeel weer op introductie koers zit.

3.558 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links