Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

  • 27,900 23 apr 2024 13:04
  • +0,290 (+1,05%) Dagrange 27,660 - 27,910
  • 674.089 Gem. (3M) 2,1M

Ahold Delhaize 2021

10.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 491 492 493 494 495 ... 543 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 marique 23 juli 2021 19:12
    quote:

    RobbieT schreef op 23 juli 2021 16:31:

    Ik wil eens even wat meningen peilen.... ben ik de enige die hoogte vrees begint te krijgen?
    (...)
    Dus verkopen en afwachten en terugkopen of hold & wachten op nog betere tijden.
    (...)
    Los van opties, waar je wel lol in schijnt te hebben, sta je in tweestrijd over nu AD aandelen verkopen, dus winst nemen, of B&H.
    Echt B&H veronderstelt dat je hooguit een deel van je positie afroomt, dus winst neemt, in verband met eventuele herweging van je portefeuille. Anders het bootje maar laten varen, ongeacht mee- of tegenwind.

    En gebruik die opties dan voor kans op een paar schamele (pro)centen extra. Voor AD zijn dan geschreven calls, gedekt uiteraard, wel geschikt.

  2. forum rang 4 Marietje 23 juli 2021 19:40
    quote:

    RobbieT schreef op 23 juli 2021 18:30:

    Noem mij oude stempel (wat wel mee valt) maar koop geen aandelen met geld wat je niet hebt of nodig hebt voor andere zaken.

    Krijg je vaak alleen maar stress van die het vaak niet waard is. Als je een ander doel voor je geld hebt dan is het goed om af en toe af te romen niks mis mee. Zelfs heel verstandig
    Helemaal mee eens, het is belangrijk dat je voor jezelf een streep trekt, als je toevallig een mooi rendement hebt en daar genoegen mee neemt, moet je tevreden zijn.
    Op het laagsre punt kopen en hoogste verkopen lukt niemand
  3. forum rang 4 Tippie 23 juli 2021 19:43
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 23 juli 2021 16:12:

    [...]

    Bedankt voor je goede analyse. Kan Unilever dan niet goedkoper gaan produceren/verkopen door goedkoper te ontwikkelen? Wanneer is een merk een A-merk? Nestlé en Proctor&Gamble die groeien toch wel? Dat zijn toch 2 belangrijke concurrenten.

    AD: erg netjes wat er gaande is. Het had slechter gekund.
    Unilever is een te logge organisatie met te weinig efficiency en te veel managementlagen.
    Oplossingen : opsplitsen, overname doen of overgenomen worden of echt reorganiseren van de management - lagen = minder management.
  4. forum rang 4 Tippie 23 juli 2021 19:44
    quote:

    marique schreef op 23 juli 2021 19:12:

    [...]

    Los van opties, waar je wel lol in schijnt te hebben, sta je in tweestrijd over nu AD aandelen verkopen, dus winst nemen, of B&H.
    Echt B&H veronderstelt dat je hooguit een deel van je positie afroomt, dus winst neemt, in verband met eventuele herweging van je portefeuille. Anders het bootje maar laten varen, ongeacht mee- of tegenwind.

    En gebruik die opties dan voor kans op een paar schamele (pro)centen extra. Voor AD zijn dan geschreven calls, gedekt uiteraard, wel geschikt.

    Inderdaad, gedekte, geschreven calls, maar ook long put-spreads leveren geld op.
  5. forum rang 4 Tippie 23 juli 2021 19:52
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 23 juli 2021 17:10:

    [...]

    komop dan, waarom.
    Want ik heb ook iets verkocht vd positie, omdat jij ook hebt verkocht (Ik heb me dus laten leiden door het forum hier, maar dat verwijt ik je niet @bpah5). AD is mijn enige positie waar ik al maandenlang niet heb aangezeten.

    (De opbrengst bijgekocht op WFC).

    Heel simpel: als AD een wpa van 2,00 euro haalt en de k/w-verhouding is gemiddeld 15 rechtvaardigd dat een koers van 30,00. Dan zou het nog steeds te vroeg zijn om te verkopen. AD heeft die wpa vorig jaar behaald tóch, voor die eenmalige coronalast).
    Goede zo dividendbelegger. Harde cijfers en feiten. Koers van 30 is zeker gerechtvaardigd en w/a wordt dit jaar zeker 2,00 euro.
    Let wel op : AD vergelijkt 2021 met 2019, maar cijfers worden prima. Iets zeggen over bol.com is/wordt moeilijk omdat ze bij verkoop bang zijn dat Amazon Bol. in het geheel koopt.
  6. forum rang 6 Koffiezondersuiker 23 juli 2021 20:02
    quote:

    Tippie schreef op 23 juli 2021 19:52:

    [...]

    Goede zo dividendbelegger. Harde cijfers en feiten. Koers van 30 is zeker gerechtvaardigd en w/a wordt dit jaar zeker 2,00 euro.
    Let wel op : AD vergelijkt 2021 met 2019, maar cijfers worden prima. Iets zeggen over bol.com is/wordt moeilijk omdat ze bij verkoop bang zijn dat Amazon Bol. in het geheel koopt.
    haha, nu ben je positief over me. Zéker wat je zegt, maar AD heeft toch al aangegeven dat men die 'corona' groei grotendeels kan vasthouden. We zullen zien, je moet uitgaan vh vertrouwen wat zo'n bedrijf over langere termijn heeft gegeven in de vorm van goede prestaties.AD heeft dat en dan kun je zo'n fonds wat meer onbezorgder vasthouden. Ik ben gevoelig voor het 'beursimago' van het fonds. Wat ik wél hoop is dat AD het dividend realistisch gaat houden en ze het dividend per jaar op 3-3.5% willen en kunnen houden ook in mindere tijden en niet extra verhogen omdat het zo goed gaat. Want wat doen ze dan met het dividend als ze een mindere periode hebben?

    Ken het verhaal van Unilever. Het was toch Kraft-Heinz dat Unilever wilde aankopen een paar jaar terug?
    Toen kreeg de koers een boost van 37 naar 45 zoiets? Maar dat ging niet door.
    Zo'n bedrijf heeft een ondernemer nodig, geen boekhouders als CEO die het bedrijf alleen in bedrijfseconomische zin
    winstgevend houden.
  7. Daardrinkenweop 25 juli 2021 19:36
    quote:

    Tippie schreef op 23 juli 2021 19:43:

    [...]

    Unilever is een te logge organisatie met te weinig efficiency en te veel managementlagen.
    Oplossingen : opsplitsen, overname doen of overgenomen worden of echt reorganiseren van de management - lagen = minder management.
    Waar leid je dit uit af?
  8. forum rang 6 Krentenmenten 25 juli 2021 20:51
    quote:

    Tippie schreef op 23 juli 2021 19:43:

    [...]

    Unilever is een te logge organisatie met te weinig efficiency en te veel managementlagen.
    Oplossingen : opsplitsen, overname doen of overgenomen worden of echt reorganiseren van de management - lagen = minder management.
    da’s best interessant… volgens mij kennis staan nog weinig mensen bij het process van pindakaas of mayonaise…. De meesten zijn ondertussen vervangen door robots…(al ‘n jaar of 15 geleden…. (Een goede vriend van mij heeft daar destijds een afstudeerscriptie overgeschreven..)))
  9. forum rang 4 Tippie 26 juli 2021 00:28
    quote:

    Krentenmenten schreef op 25 juli 2021 20:51:

    [...] da’s best interessant… volgens mij kennis staan nog weinig mensen bij het process van pindakaas of mayonaise…. De meesten zijn ondertussen vervangen door robots…(al ‘n jaar of 15 geleden…. (Een goede vriend van mij heeft daar destijds een afstudeerscriptie overgeschreven..)))
    Dat is precies een stuk van het probleem. Er zijn steeds minder echte werkers en steeds meer dure diensten en managementlagen.
  10. forum rang 4 Tippie 26 juli 2021 00:32
    quote:

    Tippie schreef op 26 juli 2021 00:28:

    [...]

    Dat is precies een stuk van het probleem. Er zijn steeds minder echte werkers en steeds meer dure diensten en managementlagen.
    Dat komt ook door de fase waar de onderneming in verkeert, de laatste fase van bedrijven ( wet toe- en afnemende opbrengsten ) en door te weinig innovatie/uitbreiding assortiment en geen overnames ontstaan geen nieuwe `groeicurven `, zoals in de pioniersfase.
  11. forum rang 6 Krentenmenten 26 juli 2021 07:17
    quote:

    Tippie schreef op 26 juli 2021 00:32:

    [...]

    Dat komt ook door de fase waar de onderneming in verkeert, de laatste fase van bedrijven ( wet toe- en afnemende opbrengsten ) en door te weinig innovatie/uitbreiding assortiment en geen overnames ontstaan geen nieuwe `groeicurven `, zoals in de pioniersfase.
    zijn sigaretten dat ook? Voormalig Philiph Morris doet het niet slecht ….
  12. [verwijderd] 26 juli 2021 09:16
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 26 juli 2021 09:11:

    Het kan niet op met het aandeel. Elke daling wordt weer hersteld.
    Wat verwachten die grote partijen dan? Een dividendverhoging naar 5% of meer, effectief?
    zelf denk ik dat meer en meer de waarde van bol.com in de AD koers tot uiting gaat komen
  13. forum rang 7 plusmin 26 juli 2021 12:32
    quote:

    Krentenmenten schreef op 25 juli 2021 20:51:

    [...] da’s best interessant… volgens mij kennis staan nog weinig mensen bij het process van pindakaas of mayonaise…. De meesten zijn ondertussen vervangen door robots…(al ‘n jaar of 15 geleden…. (Een goede vriend van mij heeft daar destijds een afstudeerscriptie overgeschreven..)))
    Het overschrijven van een scriptie heet ook wel plagiaat ;)

  14. forum rang 6 Koffiezondersuiker 26 juli 2021 13:22
    Knap hoe AholdDelhaize nu de goede prestaties vasthoudt tov Unilever.
    De onderlinge koersverhouding was de afgelopen maanden vrijwel 1 op 1 maar sinds
    een paar weken wordt het koersvoordeel voor AD tov Unilever aanzienlijk.

    Doet me goed, het bedrijf presteert gewoon goed, tenzij de aankomende kwartaalcijfers dramatisch worden
    dan gaat er 10% vd koers af in 2-3 dagen, maar ik denk niet dat we dit hoeven te verwachten.
10.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 491 492 493 494 495 ... 543 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Ahold Delhaize op overnamejacht in de VS

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links