Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Vopak Koninklijke AEX:VPK.NL, NL0009432491

  • 37,380 19 apr 2024 14:59
  • +0,620 (+1,69%) Dagrange 36,600 - 37,660
  • 126.424 Gem. (3M) 182,6K

VOPAK 2021

4.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Ron Kerstens 23 juli 2021 20:19
    quote:

    N audio schreef op 23 juli 2021 10:41:

    Er is alle reden om nu helemaal niets te verkopen. Ik zou mijn maandagaankoop er ook met snelle winst nu kunnen verkopen, maar geen haar op mijn hoofd. Tradedeel moet eerst maar eens richting 39.
    [/quote]

    [quote alias=N audio id=13576410 date=202107231504]
    Tradedeel toch verkocht vandaag, en een deel daarvan in Flow gestoken. Even een hedge aanbrengen.
    Bij Flow vallen rake klappen vandaag...
    "geen haar op mijn hoofd denkt eraan om te verkopen" en 4 uur later verkoopt hij. Het is lachwekkend, en dan nog doodleuk die onzin posten ook.
  2. [verwijderd] 24 juli 2021 09:43
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 23 juli 2021 20:19:

    [...]

    "geen haar op mijn hoofd denkt eraan om te verkopen" en 4 uur later verkoopt hij. Het is lachwekkend, en dan nog doodleuk die onzin posten ook.
    We hadden het geloof ik over onder de €38. 4 uur later staat er 38,400. Persoonlijk ook gehandeld en wat verkocht. Forfarmers gekocht... en direct weer verkocht (iemand kocht ineens 30K stuks uit het niets en er stond direct +2,5 op de teller). Toen was Vopak weer wat gedaald... toch maar weer alles terug voor het einde van de dag.

  3. forum rang 5 cash is king 24 juli 2021 23:04
    quote:

    ff_relativeren schreef op 22 juli 2021 19:24:

    [...]
    Gents and Ladies , reken niet op een bod vanuit HAL , want HAL kan in alle rust aandelen blijven opkopen op de beurs zonder enige overnamepremie te hoeven betalen. Hoe komt dat ? HAL heeft bij mijn weten al 48% van de aandelen. Lang geleden , toen de regel werd ingevoerd dat je bij meer dan 30% aandelenbelang een bod moet doen op alle uitstaande aandelen , gold die regeling voor alle nieuwe 30+ procent-belangen. Maar niet voor alles met terugwerkende kracht voor wie toen al meer dan 30% in handen had.

    HAL zat toen al boven de 30% en valt dus buiten de plicht om een bod te moeten doen. Inmiddels staat HAL bij mijn weten op 48% aandelen VOPAK , en kan dus in alle rust blijven stapelen. Zonder een overnamepremie te betalen. Alleen de prijs per aandeel op de beurs.

    In dat licht zou je kunnen stellen , dat HAL een ander belang heeft dan de particuliere aandeelhouders. Voor HAL is een lagere beurskoers van Vopak interessant , want dat is goedkoop stapelen. Voor particulieren is een lage beurskoers juist een probleem. Zie daar de tegenstelling in belangen.
    Hoi ff, je kunt toch niet eindeloos blijven uitbreiden? Behalve die 30% zijn er toch meer van dat soort percentages? Hoe zit het trouwens met de meldingsplicht van een aanzienlijk belang?
  4. forum rang 7 ff_relativeren 24 juli 2021 23:35
    quote:

    Maria Geertruida schreef op 24 juli 2021 23:04:

    [...]
    Hoi ff, je kunt toch niet eindeloos blijven uitbreiden? Behalve die 30% zijn er toch meer van dat soort percentages? Hoe zit het trouwens met de meldingsplicht van een aanzienlijk belang?
    Hoi @ Maria Geertruida,

    er is behalve die 30% geen ander percentage voor een verplicht overnamebod op alle aandelen. De wet geldt vanaf de inwerking-treding, en niet met terugwerkende kracht. Uiteraard is er wel een meldingsplicht bij het passeren van diverse belangen-percentages , maar HAL kan toch echt eindeloos blijven uitbreiden zonder consequentie.

    Er zitten heel wat rekenmeesters bij HAL , en ik vermoed -maar dat is mijn eigenwijze mening- dat HAL geen overnamepremie gaat betalen indien dat niet nodig is. (ze gooien daar geen geld over de balk)

    De meldingsplicht bij het overschrijden van belangenpercentages vindt je in het AFM register Substantiele Deelnemingen :

    Zodra een deelneming of shortpositie 3% of meer van het geplaatste kapitaal bedraagt, moet de houder dit melden. Vervolgens moet men opnieuw melden zodra de substantiële deelneming of shortpositie een drempelwaarde bereikt, overschrijdt of onderschrijdt. Dit kan het geval zijn als hij de beschikking krijgt, of verliest, over aandelen of door een toe- of afname van het geplaatste kapitaal van de uitgevende onderneming (de noemer). De drempelwaarden zijn: 3%, 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 30%, 40%, 50%, 60%, 75% en 95%.

    Bron : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .

    Voor HAL betekent dit dus nog 4 meldingsgrenzen ; 50% , 60% , 75% , 95%.
  5. forum rang 6 N audio 25 juli 2021 22:43
    Ron:
    Even voor alle duidelijkheid:
    Ik zit nog steeds long, maar heb enkel mijn tradedeel verkocht op 38.4.
    Geen haar op mijn hoofd om in de 37xxx te verkopen dát heb ik gezegd. Wel goed lezen voor je iemand een veeg uit de pan geeft,
    Ruim een euro erbij in drie dagen (trade gedeelte), dan is het een afweging om wat te verkopen. Daar heet het tradedeel voor geloof ik.
    Bovendien wil ik voor het geval de cijfers niet goed ontvangen worden, iets extra kunnen. Ik vind de markt nogal vaak overreageren bij cijfers die goed zijn. Mocht dat niet zo zijn, ik heb er nog voldoende.

    Mijn ervaringen bij Unilever, en Ahold waren niet zo best. De reactie van de markt op heel behoorlijke cijfers was compleet overtrokken en heeft menigeen erg verrast. Unilever ging van 50 naar 43 Euro. Ahold ging in de 21 Euro.
    Dus bekijk het ook van die kant. Soms is het handig om een deel winst zeker te stellen.

    Just my 2 cents.

  6. forum rang 10 voda 26 juli 2021 17:00
    Beursblik: winstgroei Vopak versnelt
    Vopak optimistisch over groeiprojecten.

    (ABM FN-Dow Jones) Na een ietwat trage jaarstart bij Vopak zal de winstgroei in de rest van het jaar versnellen. Dit verwacht analist David Kerstens van Jefferies in aanloop naar de cijfers over het tweede kwartaal op woensdag.

    Het jaar begon met een stabiele EBITDA, zo zag Kerstens, maar de winstgroei kan versnellen tot 8 procent voor de rest van het jaar, aangejaagd door nieuwe capaciteit. In het eerste kwartaal steeg de EBITDA, aangepast voor negatieve wisselkoerseffecten, op jaarbasis nog met 5 procent. De opslagcapaciteit bedroeg toen 35,7 miljoen kubieke meter. De capaciteit zit al een tijdje in een stijgende trend. In het eerste kwartaal van 2020 bedroeg de capaciteit nog 34,3 miljoen euro en in het vierde kwartaal van 2020 35,6 miljoen euro.

    Er zijn van analisten geen concrete schattingen beschikbaar voor de resultaten over het tweede kwartaal. Ook Vopak deed hier bij publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal geen uitspraken over.

    Wel werd Vopak toen optimistischer over de groeiprojecten uit 2020 en 2021. Het tankopslagbedrijf verwacht dat de bijdrage van deze groeiprojecten aan de resultaten aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 30 tot 50 miljoen euro zullen uitkomen, afhankelijk van valutaschommelingen en marktontwikkelingen.

    Voor 2021 mikt Vopak op een kostenbasis van 615 miljoen euro en Vopak heeft nog steeds de ambitie om 300 tot 350 miljoen euro te investeren in groeiprojecten. Beleggers zullen deze vorderingen nauwlettend in de gaten houden als Vopak woensdag voorbeurs de cijfers presenteert. De kostenbasis viel in het eerste kwartaal met 149 miljoen euro onder de 153 miljoen euro van vorig jaar.

    Het aandeel Vopak steeg maandag 0,8 procent op 38,56 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  7. forum rang 6 Tordan 26 juli 2021 18:13
    quote:

    voda schreef op 26 juli 2021 17:00:

    Beursblik: winstgroei Vopak versnelt
    Vopak optimistisch over groeiprojecten.

    (ABM FN-Dow Jones) Na een ietwat trage jaarstart bij Vopak zal de winstgroei in de rest van het jaar versnellen. Dit verwacht analist David Kerstens van Jefferies in aanloop naar de cijfers over het tweede kwartaal op woensdag.

    Het jaar begon met een stabiele EBITDA, zo zag Kerstens, maar de winstgroei kan versnellen tot 8 procent voor de rest van het jaar, aangejaagd door nieuwe capaciteit. In het eerste kwartaal steeg de EBITDA, aangepast voor negatieve wisselkoerseffecten, op jaarbasis nog met 5 procent. De opslagcapaciteit bedroeg toen 35,7 miljoen kubieke meter. De capaciteit zit al een tijdje in een stijgende trend. In het eerste kwartaal van 2020 bedroeg de capaciteit nog 34,3 miljoen euro en in het vierde kwartaal van 2020 35,6 miljoen euro.

    Er zijn van analisten geen concrete schattingen beschikbaar voor de resultaten over het tweede kwartaal. Ook Vopak deed hier bij publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal geen uitspraken over.

    Wel werd Vopak toen optimistischer over de groeiprojecten uit 2020 en 2021. Het tankopslagbedrijf verwacht dat de bijdrage van deze groeiprojecten aan de resultaten aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 30 tot 50 miljoen euro zullen uitkomen, afhankelijk van valutaschommelingen en marktontwikkelingen.

    Voor 2021 mikt Vopak op een kostenbasis van 615 miljoen euro en Vopak heeft nog steeds de ambitie om 300 tot 350 miljoen euro te investeren in groeiprojecten. Beleggers zullen deze vorderingen nauwlettend in de gaten houden als Vopak woensdag voorbeurs de cijfers presenteert. De kostenbasis viel in het eerste kwartaal met 149 miljoen euro onder de 153 miljoen euro van vorig jaar.

    Het aandeel Vopak steeg maandag 0,8 procent op 38,56 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    En als we dit halen, wat gaat de koers doen?? Valt het mee, of valt het dan toch weer tegen? Altijd weer een spannend meet moment.
  8. forum rang 7 Bert12345 26 juli 2021 20:59
    quote:

    lucky14 schreef op 26 juli 2021 18:13:

    [...]

    En als we dit halen, wat gaat de koers doen?? Valt het mee, of valt het dan toch weer tegen? Altijd weer een spannend meet moment.
    Tsja.........2,37 was de WPA vorig jaar. Het ziet er allemaal iets beter uit; zeg 3 WPA. Tsja......welke factor hang je hieraan? Ik vind een factor van 15 realistisch vanwege de strategisch ligging van de activa. Ik blijf zitten, maar weet dat mijn geduld op de proef kan worden gesteld. Ik ga ook geen calls schrijven op mijn porto; rug recht houden ;-)
  9. forum rang 6 N audio 27 juli 2021 09:05
    quote:

    Bert12345 schreef op 26 juli 2021 20:59:

    [...]

    Tsja.........2,37 was de WPA vorig jaar. Het ziet er allemaal iets beter uit; zeg 3 WPA. Tsja......welke factor hang je hieraan? Ik vind een factor van 15 realistisch vanwege de strategisch ligging van de activa. Ik blijf zitten, maar weet dat mijn geduld op de proef kan worden gesteld. Ik ga ook geen calls schrijven op mijn porto; rug recht houden ;-)
    Mee eens Bert. Altijd weer spannend hoe de markt reageert of overreageert. Voor Vopak zelf zie ik het wel zitten, zeker op termijn. Voor mij is op dit moment de vraag: wordt er morgen een trukendoos open getrokken (door deze of gene),voor wat betreft koersverloop. Wie of wat dat veroorzaakt is niet belangrijk, wel of je er wellicht je voordeel mee kan doen.
    Heb ook een mooie long positie, maar heb budget klaarstaan om eventueel flink te kunnen uitbreiden.

    Probeer maar weer voorbereid te zijn op een onverwacht scenario.
  10. forum rang 7 Bert12345 27 juli 2021 09:25
    quote:

    N audio schreef op 27 juli 2021 09:05:

    [...]

    Probeer maar weer voorbereid te zijn op een onverwacht scenario.
    Yep, wordt ook mijn strategie. Heb puts sept en dec lopen. Bezit ook wat aandelen VPK. Ik heb er vertrouwen in en wil uitbreiden als de cijfers m.i. onredelijk worden ontvangen. Onredelijk zou m.i. zijn een waardering onder de 15x K/W verhouding.
4.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Verrassend Vopak pakt flink uit voor aandeelhouders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links