Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Vopak Koninklijke AEX:VPK.NL, NL0009432491

  • 36,280 16 apr 2024 17:03
  • -0,240 (-0,66%) Dagrange 35,960 - 36,500
  • 144.706 Gem. (3M) 180,7K

VOPAK 2021

4.189 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 6 januari 2021 16:34
    quote:

    Toddemij schreef op 6 januari 2021 13:59:

    Toch is die steeds verder afzwakkende dollar geen goed nieuws voor Vopak met veel contracten in dollars. Ik zie ze richting 40 euro gaan.

    Een valuta effect is tijdelijke op de lange termijn, zolang de onderliggende business maar goed draait. VPK staat nu op niveau dieptepunt maart 2021 en mijns inziens derhalve koopwaardig. De familie Van der Vorm gaat wellicht ook weer wat bijkopen op deze niveau’s.
  2. [verwijderd] 7 januari 2021 09:53
    quote:

    Lamsrust schreef op 6 januari 2021 16:34:

    [...]

    Een valuta effect is tijdelijke op de lange termijn, zolang de onderliggende business maar goed draait. VPK staat nu op niveau dieptepunt maart 2021 en mijns inziens derhalve koopwaardig. De familie Van der Vorm gaat wellicht ook weer wat bijkopen op deze niveau’s.
    Daarom ben ik een van de instappers op 41,990, zoals beloofd.
  3. [verwijderd] 7 januari 2021 21:01
    quote:

    Lamsrust schreef op 7 januari 2021 13:20:

    Timing koersdip blijft lastig. Ik koop er vanaf E45 bij elke globale EURO daling 250. Als we de EUR 35 halen zit ik er dan voor EUR 40 in. Bij EUR 1.30 dividend is dat 3.25% yield plus potentiele koersstijging.
    Is ook lastig, maar bij de huidige markt hopen op een K/W verhouding die lager is dan 15, zelfs richting 12,5 lijkt mij wat overdreven. Enfin, eerste positie 500 stuks @ 41,990 we gaan het zien.
  4. Houtwerf-2017 8 januari 2021 13:20
    Ik had puts JAN 44 geschreven, maar naar het er nu naar uitziet gaat dat geen winstgevende strategie zijn. Doorrollen straks naar FEB 43 dan maar. En vervolgens naar MRT 42. Net zolang tot de koers in die richting hersteld.

    Of tussen door 100 of 200 aandelen afnemen en daarmee blijven zitten tot ze weer 50€ zijn.
  5. forum rang 6 Lamsrust 11 januari 2021 13:46
    quote:

    Houtwerf-2017 schreef op 8 januari 2021 13:10:

    De sterk gestegen Euro t.o.v. de $ is de beste verklaring voor de al maar dalende koers. Daar zit wel 10% nadeel.

    Bij de Nico Bakker chart zijn de tellingen D-4 W-6 M-7
    Je zou zeggen daar moet toch eens een eind aan komen.
    Dollar stijgt vandaag, maar koers VPK nog niet echt. Maakt ook niet uit, stabiele dividendbetaler en met fam Van der Vorm prima co-investeerder.
  6. [verwijderd] 11 januari 2021 14:11
    quote:

    Lamsrust schreef op 11 januari 2021 13:46:

    [...]

    Dollar stijgt vandaag, maar koers VPK nog niet echt. Maakt ook niet uit, stabiele dividendbetaler en met fam Van der Vorm prima co-investeerder.
    Denk dat de koersvorming nu even meer een technisch verhaal is. Ik ben er van overtuigd dat rond de 42 het keerpunt moet zijn.
  7. forum rang 6 Lamsrust 11 januari 2021 17:00
    quote:

    MFCons schreef op 11 januari 2021 14:11:

    [...]

    Denk dat de koersvorming nu even meer een technisch verhaal is. Ik ben er van overtuigd dat rond de 42 het keerpunt moet zijn.
    Dat dacht ik in april 2019 ook, toen de koers toch nog even zakte naar EUR 36 om daarna in een half jaar geleidelijk te stijgen naar EUR 50.
  8. [verwijderd] 11 januari 2021 19:21
    quote:

    Lamsrust schreef op 11 januari 2021 17:00:

    [...]

    Dat dacht ik in april 2019 ook, toen de koers toch nog even zakte naar EUR 36 om daarna in een half jaar geleidelijk te stijgen naar EUR 50.
    Lag daar toen niet een aansprakelijkheidsding aan ten grondslag? Sowieso mag je een hogere bodem verwachten gezien de gegroeide winst en ingehouden winst.
    Maar ik houd ook rekening met een lagere bodem.
  9. [verwijderd] 11 januari 2021 20:35
    Sorry, luiheid, de dip in april 2019 (40-->36) was enkel het gevolg van onderstaand aansprakelijkheidsding. Ik verwacht iets dergelijks niet echt komende tijd.

    Miljardenclaim tegen Vopak
    Door REDACTIE DFT

    Tankopslagbedrijf Vopak heeft in zijn joint venture PITSB een schadeclaim van $1,35 miljard gekregen.
    Dat meldt persbureau Bloomberg dinsdagmiddag. Het aandeel zakte 4,5% op de beurs van Amsterdam.

    PITSB is een joint venture van de Dialog Group Berhad, Vopak en Johor State. De claim is van de Maleisische eiser TKSB, de voormalige eigenaar van de grond die in 2013 werd overgenomen door Johor.
    De partijen stonden eerder tegenover elkaar voor de rechter over de schadevergoeding. In januari vorig jaar werd een prijs vastgesteld, waartegen TKSB nu beroep aantekent gecombineerd met een schadeclaim van in totaal $1,35 miljard.
    De joint-venture noemt de claim zonder grond en wil de claim tot de hoogst rechtsinstantie aanvechten. De schadeclaim zou geen materiële invloed op zijn resultaten hebben.
  10. forum rang 6 Lamsrust 12 januari 2021 12:53
    quote:

    MFCons schreef op 11 januari 2021 20:35:

    Sorry, luiheid, de dip in april 2019 (40-->36) was enkel het gevolg van onderstaand aansprakelijkheidsding. Ik verwacht iets dergelijks niet echt komende tijd.

    Miljardenclaim tegen Vopak
    Door REDACTIE DFT

    Tankopslagbedrijf Vopak heeft in zijn joint venture PITSB een schadeclaim van $1,35 miljard gekregen.
    Dat meldt persbureau Bloomberg dinsdagmiddag. Het aandeel zakte 4,5% op de beurs van Amsterdam.

    PITSB is een joint venture van de Dialog Group Berhad, Vopak en Johor State. De claim is van de Maleisische eiser TKSB, de voormalige eigenaar van de grond die in 2013 werd overgenomen door Johor.
    De partijen stonden eerder tegenover elkaar voor de rechter over de schadevergoeding. In januari vorig jaar werd een prijs vastgesteld, waartegen TKSB nu beroep aantekent gecombineerd met een schadeclaim van in totaal $1,35 miljard.
    De joint-venture noemt de claim zonder grond en wil de claim tot de hoogst rechtsinstantie aanvechten. De schadeclaim zou geen materiële invloed op zijn resultaten hebben.
    Dank. Ik ben VPK sindsdien gaan volgen en deze aansprakelijkheidsclaim was me even ontschoten. Vooralsnog is er m.i. niet een specifieke reden voor de dalende trend. Wel is het zo dat die ook zoweer kan omdraaien, zie bijvoorbeeld TomTom. Dat heeft maanden rond de E 6 a 7 gestaan en nu zonder nieuws op E 9, terwijl het geen zuiver cyclisch aandeel is. Gewoon kopen en afwachten derhalve.
  11. [verwijderd] 12 januari 2021 13:53
    quote:

    Lamsrust schreef op 12 januari 2021 12:53:

    [...]

    Dank. Ik ben VPK sindsdien gaan volgen en deze aansprakelijkheidsclaim was me even ontschoten. Vooralsnog is er m.i. niet een specifieke reden voor de dalende trend. Wel is het zo dat die ook zoweer kan omdraaien, zie bijvoorbeeld TomTom. Dat heeft maanden rond de E 6 a 7 gestaan en nu zonder nieuws op E 9, terwijl het geen zuiver cyclisch aandeel is. Gewoon kopen en afwachten derhalve.
    Hoge koers door eigen aandelen inkoop, afbouwende short, dus organische daling versterkt door de zwakke dollar en aantrekkelijk gewaardeerde post-corona fondsen die kapitaal wegzuigen.

    Zoiets denk ik.
4.189 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Verrassend Vopak pakt flink uit voor aandeelhouders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links