Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel OCI AEX:OCI.NL, NL0010558797

  • 24,960 23 apr 2024 17:35
  • +0,160 (+0,65%) Dagrange 24,690 - 25,150
  • 235.353 Gem. (3M) 401,6K

OCI - 2021

7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 392 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 30 juli 2021 09:37
    Is toch wel bizar voor zo'n aandeel. Wekenlang alles mooi omhoog en OCI blijft hangen, en nu doet de AEX een klein minnetje en direct fors in de min. We staan nu al weer op de lows van de afgelopen weken. Ben bang dat als ze maandag met het nieuws komen dat de ebitda 100% is gestegen, de koers onderuit gaat omdat ze 120% stijging hadden verwacht. Dan kan je inderdaad lang wachten.
  2. forum rang 7 Just lucky 30 juli 2021 09:44
    Normaal gesproken zijn er bijna nooit echte kopers en verkopers in het aandeel. Nu is er een kleine verkoper, maar geen kopers, dus wordt de bied telkens omlaag getrokken, met als resultaat en stevige min. Hoop dat hij snel klaar is, anders zijn we maandag alweer blij met een koers van 21. Zo te zien is de verkoper klaar, nu maar afwachten of OCI de kracht heeft om te herstellen (en dat ook mag).
  3. forum rang 6 Kruimeldief 30 juli 2021 10:00
    Ik hoop dat hij klaar is, ja. Wat is het inderdaad een rampenaandeel. Dag voor mooie cijfers zo dumpen, bizar. Nergens voorspellingen te lezen, dus zogenaamde kritiek van analisten dat het maandag niet aan de verwachtingen voldoet zou volkomen misplaatst zijn.
    Ja, Jesse, raak er ook wel klaar mee. Niks houden en calls willen gaan schrijven of zelfs ooit dividend krijgen; ben er wel klaar mee.
  4. forum rang 6 de schaatser 30 juli 2021 10:06
    Ik vind het een mooi aankoop moment.
    Maandag blijkt dat OCI met een koers/ winst verhouding van 14 op de borden staat.
    Dat is met deze lage rente een gedegen investering.
    Ik verwacht dat de wereldwijde voedselproblemen in 2022 niet zijn opgelost. De daarmee gaande vraag naar kunstmest ligt in de lijn der verwachtingen.
    Dan hebben we nog de eventuele beursgang van OCI onderdeel.
    Een grote kans op dividend, aandeel inkoop ja zelfs dat de familie de rest van de aandelen opkoopt.
    En vergeet niet dat we in een energie transitie zitten. We zitten aan de vooravond met de kans dat de olie maatschappijen enorme investeringen gaan doen in nieuwe energie bronnen.
    Kortom te veel ingrediënten om geen OCI in de portefeuille te hebben.
    Ons probleem is we hebben geen geduld.
  5. forum rang 7 Just lucky 30 juli 2021 10:09
    quote:

    de schaatser schreef op 30 juli 2021 10:06:

    Ik vind het een mooi aankoop moment.
    Maandag blijkt dat OCI met een koers/ winst verhouding van 14 op de borden staat.
    Dat is met deze lage rente een gedegen investering.
    Ik verwacht dat de wereldwijde voedselproblemen in 2022 niet zijn opgelost. De daarmee gaande vraag naar kunstmest ligt in de lijn der verwachtingen.
    Dan hebben we nog de eventuele beursgang van OCI onderdeel.
    Een grote kans op dividend, aandeel inkoop ja zelfs dat de familie de rest van de aandelen opkoopt.
    En vergeet niet dat we in een energie transitie zitten. We zitten aan de vooravond met de kans dat de olie maatschappijen enorme investeringen gaan doen in nieuwe energie bronnen.
    Kortom te veel ingrediënten om geen OCI in de portefeuille te hebben.
    Ons probleem is we hebben geen geduld.
    Grappig, toen ik je bericht las, dacht ik direct, ja maar dat geduld heb ik niet. En toen kwam je laatste zin :)
  6. forum rang 6 BultiesBrothers 30 juli 2021 10:24
    quote:

    Just lucky schreef op 30 juli 2021 10:09:

    [...]Grappig, toen ik je bericht las, dacht ik direct, ja maar dat geduld heb ik niet. En toen kwam je laatste zin :)
    Opzich vind ik dat we genoeg geduld hebben in de zin dat tussen de kwartaal cijfers er helemaal niks geen updates kwamen over toentertijd methanol en nu de IPO.
  7. [verwijderd] 30 juli 2021 11:56
    quote:

    de schaatser schreef op 30 juli 2021 10:06:

    Ik vind het een mooi aankoop moment.
    Maandag blijkt dat OCI met een koers/ winst verhouding van 14 op de borden staat.
    Dat is met deze lage rente een gedegen investering.
    Ik verwacht dat de wereldwijde voedselproblemen in 2022 niet zijn opgelost. De daarmee gaande vraag naar kunstmest ligt in de lijn der verwachtingen.
    Dan hebben we nog de eventuele beursgang van OCI onderdeel.
    Een grote kans op dividend, aandeel inkoop ja zelfs dat de familie de rest van de aandelen opkoopt.
    En vergeet niet dat we in een energie transitie zitten. We zitten aan de vooravond met de kans dat de olie maatschappijen enorme investeringen gaan doen in nieuwe energie bronnen.
    Kortom te veel ingrediënten om geen OCI in de portefeuille te hebben.
    Ons probleem is we hebben geen geduld.
    Over geduld gesproken,er zijn erbij die al 10jr wachten....nee de markt pruimt dit aandeel niet

    GURU ALARMOCI-Aktie: Zahlt sich die Aktie für Bill Gates nun aus?OCI-Aktie: Zahlt sich die Aktie für Bill Gates nun aus?
    Kursdaten
    Kurs + Chart
    Times + Sales
    Börsenplätze
    Realtimekurs
    Chart
    Chart (groß)
    Profi-Chart-Tool
    News + Analysen
    News + Adhoc
    Empfehlungen
    Kursziele
    Fundamental
    Bilanz/GuV
    Schätzungen
    Dividende/HV
    Ausblick
    Unternehmen
    Termine
    Profil
    Derivate
    Zertifikate
    Optionsscheine
    Knock-Outs
    Aktion
    Portfolio
    Watchlist
    26.07.2021 06:35:10Drucken
    Microsoft-Gründer Bill Gates ist mit seiner Firma Cascade Investment ein renommierter und in vielen Fällen auch sehr langfristiger Investor. Von Jörg Lang
    Viel Geduld erforderte die Aktie von OCI (WKN: A1W 4QF). Als vor acht Jahren der Rohstoff- und Düngemittelbereich des ägyptischen Mischkonzerns Orascom der Milliardärsfamilie Sawiris abgespaltet wurde, stieg Gates ein. Noch heute hält er 8,4 Prozent der Aktien. Die Anteile schwankten in der Folge, waren aber per saldo ein Minusgeschäft. Hohe Investitionen, gepaart mit teilweise ungünstiger Preisentwicklung, sorgten dafür, dass es immer wieder zu Rückschlägen kam. Im Moment ist die Konstellation jedoch günstig, sodass sich Gates’ Investment am Ende wirklich auszahlen könnte. Ausgehend von gestiegenen Agrarrohstoffpreisen brummt das Geschäft mit Stickstoffdüngern, die abgesetzten Mengen und Preise steigen an. Frühere Investments in Produktionsstandorte im Maisgürtel der USA zahlen sich nun aus. OCI hat kurze Wege zu den Kunden, die Energieversorgung ist preiswert. Gleichzeitig zieht aber auch das Geschäft mit Methanol, einem weiteren Standbein des Unternehmens an. Neben der wachsenden industriellen Nachfrage sorgen hier auch höhere Rohstoffpreise für mehr Ertrag.
    Auf der Kostenseite ist OCI recht gut abgesichert, sodass der Preisanstieg für Rohstoffe wie Gas deutlich unterproportional belastet. Die Folge: Das Betriebsergebnis sollte sich 2021 verdoppeln und die hohen jährlichen Abschreibungen weit übersteigen, Damit wird OCI zum ersten Mal seit Jahren einen hohen Nettogewinn erzielen und könnte sogar eine stattliche Dividende zahlen. Das Kurs-Gewinn-Verhältnis von 13 ist auf jeden Fall sehr niedrig und lässt der Aktie (Kurs: 21,70 Euro) viel Luft nach oben. Die Kursziele reichen bis 31 Euro. So hoch notierte der Titel nur kurz nach dem Börsengang 2014.
  8. [verwijderd] 30 juli 2021 12:06
    quote:

    Dubbeldip schreef op 29 juli 2021 21:18:

    [...]

    Natuurlijk is communicatie slecht en loopt niet alles top.
    Maar laat je niet teveel leiden door emoties.
    Pak eens de koers van bijvoorbeeld ArcelorMittal van de laatste 3 maanden erbij. Kijk naar de cijfers.
    De koers is vergelijkbaar met OCI. Enige verschil is dat zij de stijging na q2 cijfers nu gehad hebben en wij het hier nog moeten afwachten.
    Niets gaat in 1 rechte lijn en soms is de markt trager dan het hoort te zijn. En of ze maandag of dinsdag op 23 staan maakt me niet uit. Als ze er de komende week op staan ben ik ieder geval tevreden.
    Dit aandeel AM is van de lows in maart van 5+ naar bijna 30 gegaan,dat is bijna 6x over de kop,komt nog bij dat ze nog een 10% aandeel uitgifte hebben gedaan vorig jaar.
  9. forum rang 6 Ruval 30 juli 2021 12:08
    Laat er in godsnaam een bod komen op alle aandelen. Hoe kan het dat de koers onder niveaus 2019 ligt?

    - afzetprijzen zijn enorm veel hoger
    - schuld en rentelasten zijn lager
    - ESG plannen hebben potentieel
    - Methanol ontwikkelingen
    - IPO Fertiglobe

    Ik snap er niets van, er is gewoon geen belangstelling en potentieel wordt niet gezien....
  10. [verwijderd] 30 juli 2021 12:17
    Deze koers bereikt het aandeel kort nadat het een beursnotering kreeg op de AMX,het was toen een bedrijf vol met schulden en vol met prachtige verwachtingen,nu zijn de schulden fors verlaagt en draait het bedrijf als nooit te voren ,en nog staat het aandeel aan de 20 euro vol met wantrouwen en de beurs all-time hoog ,het aandeel is een fata-morgana.

    Die Kursziele reichen bis 31 Euro. So hoch notierte der Titel nur kurz nach dem Börsengang 2014.
  11. Dubbeldip 30 juli 2021 12:23
    quote:

    jessebrown schreef op 30 juli 2021 12:06:

    [...]Dit aandeel AM is van de lows in maart van 5+ naar bijna 30 gegaan,dat is bijna 6x over de kop,komt nog bij dat ze nog een 10% aandeel uitgifte hebben gedaan vorig jaar.
    Ik had het over laatste 3 maanden niet all time lows.
    AM was ook even klote en baalde daar ook van tot ie ineens wel weer begon te stijgen.
    Als OCI op 22 a 23 was blijven staan en we maandag naar 26 en snel erop naar 30 stegen was alles prima geweest.

    De emotie en irritatie die, ook bij mi,j ontstaat is dat we weer zakken naar 20 euro.
    Turbo's afgaan etc. Dat is gewoon ellende.

    Tja hopelijk komt het maandag met cijfers goed en gaan we met koers inhaalslag halen. Als dat ook niet gebeurd is het inderdaad drama!
  12. forum rang 6 de schaatser 30 juli 2021 15:28
    quote:

    Bert12345 schreef op 30 juli 2021 14:41:

    Heb puts sept17 en dec18 geschreven. Dalen mag, maar hou het even beperkt.
    De koers moet juist omhoog. Dan loopt hij waardeloos af en heb je de premie in je zak. Ik zelf schrijf zo'n beetje alle maanden de 23 euro serie. Bijvoorbeeld die van augustus heb ik vanochtend op 2,90 geschreven. En hoop dat ik niet de aandelen geleverd krijg.
7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 392 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

OCI sluist minstens €3 miljard richting aandeelhouder

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links