Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,231 16 apr 2024 17:35
  • -0,029 (-2,30%) Dagrange 1,231 - 1,250
  • 1.572.298 Gem. (3M) 2,2M

PostNL Juli 2020

1.234 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 62 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 juli 2020 18:59
    Het was een fraaie week. Toch ben ik wat negatiever over het te verwachten dividend. De winst wordt flink afgeroomd door mislukte verkopen, oude claims en morrend personeel. Daarnaast is het geven van dividend tegenwoordig behoorlijk uit de gratie. Kijken of er een tipje van de sluier opgeheven wordt bij H1.
  2. forum rang 6 gpjf 3 juli 2020 19:47
    quote:

    perry1 schreef op 3 juli 2020 19:09:

    Er komt geen dividend in 2020:maar heb hoop in 2021
    Nee daar reken ik ook niet op, dat zowel heel optimistisch zijn. Hooguit komt er een bericht waarin Post.nl op basis van de resultaten en de vooruitzichten, goedverwachtingen hebben op hervatting van de dividend uitkering. Dit zou al een enorme boost verder aan de koers geven maar eerst zien dan geloven.
  3. Jannie2 3 juli 2020 23:25
    In de jaarrekening 2019 staat 16 miljoen voorzien voor "Claims and indemnities". Met de volgende toelichting:
    Claims and indemnities
    The provision for claims and indemnities includes provisions for claims from third parties with respect to PostNL’s ordinary business activities,
    as well as indemnities and disputes related to business disposals. Within Sandd, the disputes mainly relate to discussions on the remuneration (incl. pensions) of employed and contracted people. More detailed information relating to these provisions is not provided, as such information could prejudice the company’s position with respect to these claims and indemnities.

    De laatste zin zegt echter dat er vanwege de rechtszaak niet te veel over de getroffen voorziening gezegd kan worden zodat de rechter en de tegenpartij dan weten hoe ze de zaak inschatten. Dat is heel gebruikelijk.

    MAar we kunnen wel concluderen dat er een bedrag in 2019 voorzien zal zijn. Dus de schade in 2020 valt hopelijk mee.
  4. forum rang 6 prinszicht 4 juli 2020 11:16
    Wat ik bijzonder vind. We reppen over dividend maar dat was een paar jaar lang een verkapte emissie. Ik geloof dat er een kleine 50 miljoen aandelen zijn geprint. Waarvan 2,5 miljoen voor ome John. Nu hebben we er bijna 500 miljoen uitstaan. En de grap of het treurige is. BPost heeft er maar 200 miljoen. Ooit op een piek, paar jaar terug, 28 euro per aandeel. Nu mogen ze niet verder dan 6. Al een tijd.

    Stel dat er een klein sprintje komt bij PostNL. Niet geheel uit te sluiten. Naar pak em beet 2,50 plus. Dan zijn we zo waar BPost voorbij. Terwijl ze standaard het dubbele deden op de beurs. En als ik HV een beetje goed inschat, gaat zij dan voor een overname;-). Nog meer briefjes. Is ze gek op. Ook al kost het een godsvermogen.

    De logica van een Benelux post is aanwezig. Behalve als je redeneert vanuit een af-klm constructie. Liever zie ik een partnership met een GLS in enige vorm.

    Maar eerst op eigen kracht naar ik vermoed een onverwachte wending. De agenda wordt strak uitgevoerd en dat heeft een reden. Alle afschrijvingen en verkopen zijn niet geheel vrijwillig. En ik vermoed dat er iets nieuws lonkt voor onze topvrouw.
  5. forum rang 6 gpjf 4 juli 2020 12:19
    Nou als we als aandeelhouder er dan deze keer maar beter van worden dan zie ik dat even door de vinger, ik pak de koerssprong die het oplevert en ben dan gauw weg want Verhagen als CEO zie ik nog steeds niet zitten. Ze hebben alle mazzel dat het coronavirus voor Post.nl zo positief is uitgevallen want anders zaten we nu nog steeds diep in de misère. Ik hoop en daar ben ik altijd twijfelachtig over met haar als CEO, dat Q 2 echt aan de verwachtingen van de markt voldoet en de sprong richting 2,5o maakt. Het zou toch een domper van de eerste orde zijn als ze met de optimistische uitspraak over Q 2 toch de hele boel weet te teleurstellen. Enfin eeeeeny zal de ommekeer daar zijn en als dat in deze markt niet kan, nou dan weet ik het even niet meer.
  6. Jackyl 4 juli 2020 20:36
    quote:

    prinszicht schreef op 4 juli 2020 11:16:

    Wat ik bijzonder vind. We reppen over dividend maar dat was een paar jaar lang een verkapte emissie. Ik geloof dat er een kleine 50 miljoen aandelen zijn geprint. Waarvan 2,5 miljoen voor ome John. Nu hebben we er bijna 500 miljoen uitstaan. En de grap of het treurige is. BPost heeft er maar 200 miljoen. Ooit op een piek, paar jaar terug, 28 euro per aandeel. Nu mogen ze niet verder dan 6. Al een tijd.

    Stel dat er een klein sprintje komt bij PostNL. Niet geheel uit te sluiten. Naar pak em beet 2,50 plus. Dan zijn we zo waar BPost voorbij. Terwijl ze standaard het dubbele deden op de beurs. En als ik HV een beetje goed inschat, gaat zij dan voor een overname;-). Nog meer briefjes. Is ze gek op. Ook al kost het een godsvermogen.

    De logica van een Benelux post is aanwezig. Behalve als je redeneert vanuit een af-klm constructie. Liever zie ik een partnership met een GLS in enige vorm.

    Maar eerst op eigen kracht naar ik vermoed een onverwachte wending. De agenda wordt strak uitgevoerd en dat heeft een reden. Alle afschrijvingen en verkopen zijn niet geheel vrijwillig. En ik vermoed dat er iets nieuws lonkt voor onze topvrouw.
    Zeg maar gerust "topvrouw" want een slechtere CEO heb ik nog nooit gezien, ja een vrouwelijke dan, want Harold Goddijn van TomTom kan er ook wat van. Ik hoop dat Herna snel vertekt, nog liever vandaag dan morgen.
  7. pakket 4 juli 2020 21:55
    Wat dat betreft heeft hij dat goed voorzien.... Ik lees ook dat dhr Mol een beleggingshorizon heeft van ongeveer 5 jaar. Dit bericht is in november 2015 geplaatst. De 5 jaar zijn dus in december dit jaar om ... Niet dat onrustige gedoe na een koersdaling van moeten we verkopen en na een koersstijging de drang om winst te nemen. Nee! Niets doen zolang de onderneming blijft presteren zoals voorzien bij de research, en bij een belangrijke daling van de koers bijkopen.
    www.telegraaf.nl/financieel/468009/me...
  8. Moneyball 4 juli 2020 21:56
    quote:

    ThomasC schreef op 4 juli 2020 12:20:

    bpost kopen, partnership met GLS.... waarom? bpost valt niets te halen in de groeimarkt, kunnen ze zelf beter zie bouw DC Willebroek. Partner met GLS, idem, wat valt er te halen behalve hoofdpijn qua mededinging? Voor de kwaliteit hoef je t niet te doen.
    Schaalvoordelen en marktmacht (binnen grenzen mededinging).

    Ik switch voor 1/3 naar BPost en hou nog 2/3 PostNL vast. Verschil in koersontwikkeling is verklaarbaar vanuit Q1 resultaten en recente outlook maar verwacht van BPost nog wel herstel als zakelijke post op gang komt en paketten groei blijft.
  9. forum rang 6 gpjf 5 juli 2020 10:03
    quote:

    pakket schreef op 4 juli 2020 22:07:

    Prinszicht kon wel eens gelijk krijgen...HV heeft zich aardig ingedekt met de ING en de NAVO..
    Daar zal ze het toch niet van moeten hebben, denk ik. Dat zijn bijbaantjes die wel wat zakgeld opleveren maar geen alternatief voor haar huidige baan tenzij ze het natuurlijk wat rustiger aan wil gaan doen. Tenslotte heeft ze goed geld verdiend de laatste jaren bij Post.nl/ Overigens ik zou het hopen dat er een mutatie komt en Post.nl mogelijk zelfs fuseert of overgenomen wordt, dam krijgen we eindelijk waar we al zo lang op wachten, echte koersstijging !
  10. analyse_A3CD 5 juli 2020 10:10
    Ik denk dat de verschillende verhalen, weinig steekhoudend zijn, ondanks dat posters hun best doen om het zo over te laten komen. Herna en Pim moeten eerst maar eens leveren op maandag 3 augustus a.s. en dan filosoferen we verder over toekomstige ontwikkelingen! Tot dan blijft het koffiedik kijken en kunnen we alleen maar hopen!
  11. [verwijderd] 5 juli 2020 10:18
    quote:

    Jackyl schreef op 4 juli 2020 20:45:

    wat ik niet begrijp is dat John de Mol nog steeds in Postnl en TomTom zit. Wat is hier de reden van geweest om erin te stappen. Weet hij meer ? of leent hij zijn aandelen uit om partijen short te laten gaan, rarara
    Weet hij meer?

    Alles wat hij kon weten si ds 2015 is al gebeurt of juist niet gebeurt. Hij parkeert gewoon een minieme deel van z'n geld in aandelen postnl ipv op de bank, that's all.
  12. [verwijderd] 5 juli 2020 12:15
    quote:

    pakket schreef op 5 juli 2020 10:42:

    Denk het niet, dat hij "gewoon"een deel omzet in aandelen Postnl. Deze mensen zijn niet voor niks rijk geworden om dingen te doen en te zien die anderen niet durven of niet zien.
    Op zich een prima zet van hem geweest om in 2015 aandelen postnl te kopen. Webshops waren in die tijd booming en het is ook terecht gebleken want internetbestellingen zijn in de tussentijd geëxplodeerd. Alleen.. hij had geen rekening gehouden met Herna die een booming business niet heel booming kan maken.
1.234 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 62 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links