Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Galapagos AEX:GLPG.NL, BE0003818359

  • 27,060 19 apr 2024 11:51
  • -0,320 (-1,17%) Dagrange 26,860 - 27,100
  • 17.622 Gem. (3M) 81,1K

Galapagos juli 2020

8.569 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 429 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 juli 2020 14:23
    quote:

    voda schreef op 4 juli 2020 13:20:

    [...]
    Pink Floyd!

    www.youtube.com/watch?v=ikMAH7k3pz4
    De "Pompei" versie, zoveel beter dan het origineel !

    Je weet toch wat ze één dezer dagen zullen doen he ?
    "I'm going to cut you into little pieces".

    Eén van hun fijne zinnetjes..
    Zoals de "I presume there is no dark side on the moon really, I think it's all dark".

    Tip : ook de "Echoes" versie van Pompei is zoveel beter dan het origineel. Te vinden als bootleg, maar ook op één van de recentere boxen met hun oud materiaal. En zal ook wel op youtube staan.

  2. Beurskingpin 4 juli 2020 14:41
    quote:

    toedenoedelie schreef op 4 juli 2020 14:07:

    Ik koop zo af en toe wat calls en turbo's van GALAPAGOS. moet nog 13 jaar werken voordat ik met pensioen ga. Hopelijk gaat GALAPAGOS mij helpen om n jaartje eerder te stoppen. Met de pijplijn, filgo en TOLEDO heb ik er alle vertrouwen in dat de koers over 5 jaar boven de 300 euro staat.
    Over 5 jaar 300? Eerlijk, dan zou ik ontgoocheld zijn.. over 5 jaar zou ik toch wel minstens de 500 willen halen.
  3. toedenoedelie 4 juli 2020 14:54
    quote:

    aossa schreef op 4 juli 2020 14:46:

    Met het af en toe wat calls en turbo's te kopen haalt 'toedenoedelie' het natuurlijk niet vóór die 13 jaar!

    Als het even niet meezit dan heeft ie bij de definitieve koersuitbraak geen enkel aandeel (of call of turbo), maar wel een pak verliezen aan premie's en stop-losses.
    Aossa, ik beleg gespreid met langlopende call opties. Dus bij minder goed of slecht nieuws verlies ik idd op papier maar verlaag mn GAK door ook dan periodiek bij te kopen.
    Over 5 jaar met n koers van minjmaal 300 moet ik n jaartje eerder kunnen stoppen
  4. forum rang 10 voda 4 juli 2020 15:54
    Top & flop

    Voor juli zijn Galapagos, Adyen en Royal Dutch Shell de favorieten aandelen bij de beleggers van Binck.

    Wegblijven is het beter bij Air France-KLM. In mindere mate zien de beleggers ook ABN AMRO als een weinig kansrijke belegging. Opvallend is dat een deel van de Binck-beleggers ook Adyen noemt als aandeel om te mijden.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    hele bericht:

    www.iex.nl/Forum/Topic/1351157/Binck_...
  5. MadisonAv 4 juli 2020 16:21
    quote:

    ElCajon schreef op 3 juli 2020 20:20:

    Even dromen, geen Black box = zeker 20% marktaandeel over een markt die in 2029 39 miljard groot is, bijna 8 miljard omzet maal een factor 6-8 = 48 miljard aan marktwaardering voor alleen RA. Geen idee wat je dan toerekent aan Gilead of Galapagos. Stel 40% aan Galapagos, is 19 miljard aan waardering voor Galapagos in RA is 290 euro per aandeel puur op basis van Filgotinib in RA.
    Ik begrijp en apprecieer dat jouw bericht constructief bedoeld is (in tegenstelling tot de meeste posts op dit forum), maar bovenstaand rekensommetje is spijtig genoeg volledig van de pot gerukt.

    1) Wat doet je denken dat Filgotinib zomaar eventjes 20% marktaandeel kan bereiken in RA? Black Box of niet, ik zou het al heel straf vinden als ze in de buurt kunnen komen van 10%.

    Waarom? RA is 1 van de meest zwaar bevochten markten (met onder andere TNFi zoals Humira, Enbrel, Remicade, Cimzia,JAKi zoals Olumiant, Xeljanz, Rinvoq, en vele anderen).

    En daarnaast heeft Gilead 0 commerciele ervaring in deze markt.
    Het wordt dus sowieso een steile leercurve de komende maanden/jaren, en groot succes is geen garantie.

    Velen doen Abbvie weg als de grote boze wolf die Galapagos liet hangen, en ik kan dat begrijpen. Maar onderschat hen aub niet. Ze zijn, en blijven tot nader order, DE dominante kracht in de inflammation markt. And they won't go down without a fight... voor hen is die dominantie van existentieel belang. Niet voor Gilead, waar RA (of eerder inflammation in het algemeen) slechts 1 additionele peiler wordt (naast hun uiterst succesvolle franchise in virologie en opkomende immuno-oncologie peiler)

    Zie interessante passage mbt Abbvie's dominantie in de RA markt: www.fiercepharma.com/pharma/abbvie-s-...

    In December, a rheumatologist survey conducted by Spherix Global Insights showed about half of 100 physicians would prescribe Rinvoq over other JAK inhibitors, specifically citing AbbVie's "stewardship" of the drug as a positive for prescribing, Piper analyst Christopher Raymond said in a note to investors.

    Part of the reason for that confidence? A "famous AbbVie halo," Raymond wrote, that has given some rheumatologists confidence in prescribing the drug despite Pfizer's JAK med Xeljanz having a seven-year head start in the field.

    Among the rheumatologists surveyed, 33% said they would be "early adopters" of Rinvoq solely because of AbbVie's involvement, Raymond said. The drugmaker has also put big marketing resources behind Rinvoq, Raymond said, with a full-court press similar to its Humira efforts and marketing penetration far outpacing other JAK brands.

    2) Van waar komt die 39 miljard?
    Volgens verschillende rapporten groeit de totale RA markt eerder richting 30 a 35 miljard USD tegen 2026-2027. Sterker nog, Galapagos spreekt zelf van 27 miljard in 2027 (zie laatste investor presentation op glpg.com) Je zit er dus in het beste geval 4 miljard boven, in het slechtste geval 12 miljard. Geen insignificante bedragen.

    3) Waarom doe je de (door jou reeds zwaar opgeklopte) omzet x 6-8 om Filgo te waarderen? Niet alleen is die 6-8x volledig arbitrair, je hanteert die multiple op jouw verwachte absolute piekomzet.
    Niet realistisch.

    Kortom deze waarderingsoefening met focus op RA rommelt langs alle kanten.
  6. C200 4 juli 2020 18:45
    quote:

    aossa schreef op 4 juli 2020 14:46:

    Met het af en toe wat calls en turbo's te kopen haalt 'toedenoedelie' het natuurlijk niet voor die 5 jaar!

    Als het even niet meezit dan heeft ie bij de definitieve koersuitbraak geen enkel aandeel (of call of turbo), maar wel een pak verliezen aan premie's en stop-losses.
    Ligt eraan hoe je het bekijkt.

    Ik heb gisteren 200 aandelen verkocht en 3 calls 130 juni 2022 gekocht voor 72,50 per stuk.
    Opbrengst aandelen €36000
    kosten 3 opties €21750
    Hiermee heb ik €14250 over op de geldrekening.

    Stel:
    Als de koers daalt naar 130 kostte mij dat met 200 aandelen €10.000.
    De 3 opties verliezen reële waarde maar de tijdswaarde stijgt. uiteindelijk kost mij dit dan €6000.

    Als de koers naar 300 gaat:
    Met de 200 aandelen win ik 200 x 120 = €24000.
    met de 3 opties win ik 30.000 + nog een beetje tijdswaarde.

    Gaat GLPG failliet (ondenkbaar) dan verlies ik slechts 21750 ipv 36000.

    2 jaar de tijd voor die opties.

    1 aandeeltje gekocht voor de aandeelhoudersvergadering.

    In alle gevallen een beter scenario en als bonus geld op mijn rekening.

    Is een win-win situatie.

  7. forum rang 4 harvester 4 juli 2020 18:47
    quote:

    MadisonAv schreef op 4 juli 2020 16:21:

    [...]

    Ik begrijp en apprecieer dat jouw bericht constructief bedoeld is (in tegenstelling tot de meeste posts op dit forum), maar bovenstaand rekensommetje is spijtig genoeg volledig van de pot gerukt.

    1) Wat doet je denken dat Filgotinib zomaar eventjes 20% marktaandeel kan bereiken in RA? Black Box of niet, ik zou het al heel straf vinden als ze in de buurt kunnen komen van 10%.

    Waarom? RA is 1 van de meest zwaar bevochten markten (met onder andere TNFi zoals Humira, Enbrel, Remicade, Cimzia,JAKi zoals Olumiant, Xeljanz, Rinvoq, en vele anderen).

    En daarnaast heeft Gilead 0 commerciele ervaring in deze markt.
    Het wordt dus sowieso een steile leercurve de komende maanden/jaren, en groot succes is geen garantie.

    Velen doen Abbvie weg als de grote boze wolf die Galapagos liet hangen, en ik kan dat begrijpen. Maar onderschat hen aub niet. Ze zijn, en blijven tot nader order, DE dominante kracht in de inflammation markt. And they won't go down without a fight... voor hen is die dominantie van existentieel belang. Niet voor Gilead, waar RA (of eerder inflammation in het algemeen) slechts 1 additionele peiler wordt (naast hun uiterst succesvolle franchise in virologie en opkomende immuno-oncologie peiler)

    Zie interessante passage mbt Abbvie's dominantie in de RA markt: www.fiercepharma.com/pharma/abbvie-s-...

    In December, a rheumatologist survey conducted by Spherix Global Insights showed about half of 100 physicians would prescribe Rinvoq over other JAK inhibitors, specifically citing AbbVie's "stewardship" of the drug as a positive for prescribing, Piper analyst Christopher Raymond said in a note to investors.

    Part of the reason for that confidence? A "famous AbbVie halo," Raymond wrote, that has given some rheumatologists confidence in prescribing the drug despite Pfizer's JAK med Xeljanz having a seven-year head start in the field.

    Among the rheumatologists surveyed, 33% said they would be "early adopters" of Rinvoq solely because of AbbVie's involvement, Raymond said. The drugmaker has also put big marketing resources behind Rinvoq, Raymond said, with a full-court press similar to its Humira efforts and marketing penetration far outpacing other JAK brands.

    2) Van waar komt die 39 miljard?
    Volgens verschillende rapporten groeit de totale RA markt eerder richting 30 a 35 miljard USD tegen 2026-2027. Sterker nog, Galapagos spreekt zelf van 27 miljard in 2027 (zie laatste investor presentation op glpg.com) Je zit er dus in het beste geval 4 miljard boven, in het slechtste geval 12 miljard. Geen insignificante bedragen.

    3) Waarom doe je de (door jou reeds zwaar opgeklopte) omzet x 6-8 om Filgo te waarderen? Niet alleen is die 6-8x volledig arbitrair, je hanteert die multiple op jouw verwachte absolute piekomzet.
    Niet realistisch.

    Kortom deze waarderingsoefening met focus op RA rommelt langs alle kanten.

    Het zal nog wel even duren voor wij kunnen zien hoe succesvol Gilead gaat zijn in de US.
    Wat gaat helpen is dat filgotinib net als Humira voor meerdere ziektes inzetbaar zal worden.
    Ook denk ik dat je Gilead niet moet onderschatten in hun capaciteiten om marktaandeel te veroveren en filgotinib heeft bij gelijke prijsstijging het voordeel van een veiliger profiel.
    ABBVIE zal niet graag een prijzen oorlog willen beginnen als het voor hen zo belangrijk is voor hun winstgevendheid.

    Uiteindelijk zal ook de markt voor de JAK medicijnen in aantallen groter kunnen Worden dan oorspronkelijk gedacht door de verdringing van methrotexaat als eerste lijns behandeling in reuma.

    De Europese markt en die in Azië zou wel eens veel minder Abbvie trouw blijken dan je misschien denkt.

    Hoe alles te vertalen naar omzet en winst waag ik mij niet aan al zullen de Royalties uit de US wel volledig doorwerken in de winst voor belastingen.

  8. forum rang 4 Lingus 4 juli 2020 19:27
    MadAv, ik waardeer jouw berichten vaak, ze komen neer op een broodnodige realitycheck. Zo heb je mij ook eens de oren gewassen, ik heb het opgezocht, dat was 27 oktober 2018. Er was nog geen deal met Gilead, de koers was aan het sukkelen, het lukte maar niet om overtuigend over de €100 te geraken.

    Een maand of 4 daarvoor, op 1 juni 2018, verscheen www.youtube.com/watch?v=X9zQyJbrLKc waarin Onno van de Stolpe beweerde dat hij streeft naar een waarde voor Galápagos van 50 á 100 miljard euro. In die tijd een 10 tot 20 keer groter dan de 4,5 miljard euro die het toen waard was. Vooropgesteld: dat is alleen binnen bereik als Galápagos er in slaagt 2 of 3 blockbusters naar de markt te brengen. Het was een periode waarin Galapagos 1,1 miljard op de bank had staan, de koers ergens rond €87 euro stond.

    Mijn mening toen was (en die is niet wezenlijk veranderd): "Een vertienvoudiging van de koers, het is nu moeilijk voor te stellen, maar het is gewoon mogelijk. Mijn inschatting: zeer waarschijnlijk. Deze correctie, deze angst gaat wel weer voorbij. De Galapagoskoers zal doorstijgen."

    Daarop schreef jij onder meer "Een vertienvoudiging van de koers zeer waarschijnlijk? Dit slaat toch echt alles. Wat zijn jouw argumenten om dat scenario als 'zeer waarschijnlijk' te bestempelen? Je begrijpt toch dat een vertienvoudiging gelijkstaat aan een beurswaarde van meer dan 50 miljard dollar. Er is momenteel werkelijk geen enkele indicatie dat Galapagos onderliggend zoveel waard is/zoveel waard KAN zijn in de komende 3-5 jaar."

    Mijn antwoord toen, onder meer: "Tienvoudige koers niet over een jaar, dat is duidelijk, maar ik heb Galapagos nu ruim 10 jaar in porto, daar kan nog een jaar of 5 a 10 bij. Dat is ook ongeveer mijn beleggingshorizon, in die periode ga ik met pensioen. In die periode een vertienvoudiging vind ik zeer waarschijnlijk. Moet Galapagos natuurlijk wel zelfstandig blijven."

    en

    "Vier jaar geleden betaalde je nog 11 euro voor een aandeeltje GLPG. Beleggers met verbeeldingskracht (is niet hetzelfde als fantasie!) kochten toen bij. In september dit jaar zat je dan al dicht tegen een vertienvoudiging aan in ruim 4 jaar."

    We zijn zo'n twee jaar verder, de koers is meer dan verdubbeld en heeft zelfs al bijna drie keer zo hoog gestaan als in juni 2018.

    Ik ben het met je eens dat het veroveren van een stuk van de RA markt enkele jaren zal kosten. Ik reken zelf met 3 tot 5 jaar na markttoetreding. Ik ben positiever dan jij over hoe groot dat stuk kan zijn. JAK remmers gaan de markt domineren en dat stuk zal voor een flink deel verdeeld worden tussen Rinvoq en filgotinib.

    We gaan het zien. Disclaimer: ik ben een optimist.
  9. forum rang 4 aossa 4 juli 2020 19:55
    quote:

    C200 schreef op 4 juli 2020 18:45:

    [...]
    Ligt eraan hoe je het bekijkt.
    Je hebt gelijk in beide scenario's.
    Maar de vraag was: wat over 13 jaar, want daar mikt de poster op.

    Met jouw constructie komt er eens een eind aan het gewin en het verhaal, tenzij je zinnens bent de call opties uit te oefenen.

    Met aandelen kan je eeuwig doorgaan ver tot na die 13 jaar in de veronderstelling dat GLPG een zelfstandige big pharma wordt. Zoniet zal een overname of ander event een nog onbekende multiplicator op jouw berekende en verhoopte tijdelijke winstprognose zetten (de tijdlimiet zal altijd mee spelen in jouw constructie).

    BTW. je bedoelt waarschijnlijk dat de delta zal toenemen, niet de tijdsfactor want die neemt af in de tijd en niet toe, dat zou te mooi zijn zeg!
  10. MrBiggy 4 juli 2020 19:59
    quote:

    Lingus schreef op 4 juli 2020 19:27:

    MadAv, ik waardeer jouw berichten vaak, ze komen neer op een broodnodige realitycheck. Zo heb je mij ook eens de oren gewassen, ik heb het opgezocht, dat was 27 oktober 2018. Er was nog geen deal met Gilead, de koers was aan het sukkelen, het lukte maar niet om overtuigend over de €100 te geraken.

    Een maand of 4 daarvoor, op 1 juni 2018, verscheen www.youtube.com/watch?v=X9zQyJbrLKc waarin Onno van de Stolpe beweerde dat hij streeft naar een waarde voor Galápagos van 50 á 100 miljard euro. In die tijd een 10 tot 20 keer groter dan de 4,5 miljard euro die het toen waard was. Vooropgesteld: dat is alleen binnen bereik als Galápagos er in slaagt 2 of 3 blockbusters naar de markt te brengen. Het was een periode waarin Galapagos 1,1 miljard op de bank had staan, de koers ergens rond €87 euro stond.

    Mijn mening toen was (en die is niet wezenlijk veranderd): "Een vertienvoudiging van de koers, het is nu moeilijk voor te stellen, maar het is gewoon mogelijk. Mijn inschatting: zeer waarschijnlijk. Deze correctie, deze angst gaat wel weer voorbij. De Galapagoskoers zal doorstijgen."

    Daarop schreef jij onder meer "Een vertienvoudiging van de koers zeer waarschijnlijk? Dit slaat toch echt alles. Wat zijn jouw argumenten om dat scenario als 'zeer waarschijnlijk' te bestempelen? Je begrijpt toch dat een vertienvoudiging gelijkstaat aan een beurswaarde van meer dan 50 miljard dollar. Er is momenteel werkelijk geen enkele indicatie dat Galapagos onderliggend zoveel waard is/zoveel waard KAN zijn in de komende 3-5 jaar."

    Mijn antwoord toen, onder meer: "Tienvoudige koers niet over een jaar, dat is duidelijk, maar ik heb Galapagos nu ruim 10 jaar in porto, daar kan nog een jaar of 5 a 10 bij. Dat is ook ongeveer mijn beleggingshorizon, in die periode ga ik met pensioen. In die periode een vertienvoudiging vind ik zeer waarschijnlijk. Moet Galapagos natuurlijk wel zelfstandig blijven."

    en

    "Vier jaar geleden betaalde je nog 11 euro voor een aandeeltje GLPG. Beleggers met verbeeldingskracht (is niet hetzelfde als fantasie!) kochten toen bij. In september dit jaar zat je dan al dicht tegen een vertienvoudiging aan in ruim 4 jaar."

    We zijn zo'n twee jaar verder, de koers is meer dan verdubbeld en heeft zelfs al bijna drie keer zo hoog gestaan als in juni 2018.

    Ik ben het met je eens dat het veroveren van een stuk van de RA markt enkele jaren zal kosten. Ik reken zelf met 3 tot 5 jaar na markttoetreding. Ik ben positiever dan jij over hoe groot dat stuk kan zijn. JAK remmers gaan de markt domineren en dat stuk zal voor een flink deel verdeeld worden tussen Rinvoq en filgotinib.

    We gaan het zien. Disclaimer: ik ben een optimist.
    Ik vind dat best wel mooi gezegd.. maakt het verschil tussen een optimist? en een superoptimist?... als ik het zo begrijp.
    Daarom heb ik één van die eerste draadjes weer een beetje leven in geblazen... dat was "Galapagos"..
    Men had bij de introductie enorme twijfels en kijk op dit moment bijv. naar kaspositie en een enorme gezonde pipeline... paar Miljard verder! factor tijd lijkt hierin de discussie... maar het lijkt ook meer een factor... eten of gegeten worden...of zo'n tussentijdse deal tussen Gilead en Galapagos.. "samenwerking". Als er een positieve geldstroom op gang komt, kan het zelfs zo zijn dat Galapagos gaat lijken op Gilead... groter...groooter...
    Groet een (super) optimist ;-)
  11. gkp2 4 juli 2020 21:42


    Ziet er goed uit maar dan moet dus de koers minimaal 202,50€ zijn om geen verlies te hebben. Bij een koers boven de 250€ wordt dit pas interessant.

    quote:

    C200 schreef op 4 juli 2020 18:45:

    [...]

    Ligt eraan hoe je het bekijkt.

    Ik heb gisteren 200 aandelen verkocht en 3 calls 130 juni 2022 gekocht voor 72,50 per stuk.
    Opbrengst aandelen €36000
    kosten 3 opties €21750
    Hiermee heb ik €14250 over op de geldrekening.

    Stel:
    Als de koers daalt naar 130 kostte mij dat met 200 aandelen €10.000.
    De 3 opties verliezen reële waarde maar de tijdswaarde stijgt. uiteindelijk kost mij dit dan €6000.

    Als de koers naar 300 gaat:
    Met de 200 aandelen win ik 200 x 120 = €24000.
    met de 3 opties win ik 30.000 + nog een beetje tijdswaarde.

    Gaat GLPG failliet (ondenkbaar) dan verlies ik slechts 21750 ipv 36000.

    2 jaar de tijd voor die opties.

    1 aandeeltje gekocht voor de aandeelhoudersvergadering.

    In alle gevallen een beter scenario en als bonus geld op mijn rekening.

    Is een win-win situatie.


  12. forum rang 9 objectief 5 juli 2020 08:09
    quote:

    C200 schreef op 4 juli 2020 18:45:

    [...]

    Ik heb gisteren 200 aandelen verkocht en 3 calls 130 juni 2022 gekocht voor 72,50 per stuk.
    Opbrengst aandelen €36000
    kosten 3 opties €21750
    Hiermee heb ik €14250 over op de geldrekening.
    Stel:
    Als de koers daalt naar 130 kostte mij dat met 200 aandelen €10.000.
    De 3 opties verliezen reële waarde maar de tijdswaarde stijgt. uiteindelijk kost mij dit dan €6000.

    Als de koers naar 300 gaat:
    Met de 200 aandelen win ik 200 x 120 = €24000.
    met de 3 opties win ik 30.000 + nog een beetje tijdswaarde.

    In alle gevallen een beter scenario en als bonus geld op mijn rekening.

    Is een win-win situatie.

    Dat je met call opties meer winst kunt maken is een feit (als de koers naar 300 gaat).
    Maar als de koers 178 blijft, dan verlies ze veel meer op je opties. (en ook als ie verder zakt)

    Kortom: het is geen win-win situatie, je schetst een fantasiebeeld.
  13. forum rang 4 aossa 5 juli 2020 08:35
    quote:

    Limt89 schreef op 4 juli 2020 23:32:

    Kunnen we eens poll maken met welke target Toledo gaat krijgen. Ben zeer benieuwd wanneer en hoe dit gepresenteerd gaat worden. Iemand een idee?
    Ben niet geintresseerd... in geen enkele poll trouwens.
    Mij ontgaat wat voor waarde zulks heeft, buiten wat spielerei!
    Maw lemmingen gedoe...

    Ik ga er mijn persoonlijke mening en strategie niet door laten beinvloeden, want je weet niet wie en wat achter de geposte meningen schuil gaat. Je huiswerk doen en zelf een mening opbouwen is de boodschap.
8.569 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 429 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Weinig houvast voor beleggers in Galapagos

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links