Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,778 16 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-0,42%) Dagrange 3,710 - 3,802
  • 918.061 Gem. (3M) 1,4M

BAM juli 2020

1.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. totoo 4 juli 2020 04:00
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 3 juli 2020 16:33:

    Wel fijn dat er een bodem bid ligt van 192k op 1,40, dan is een verrassing te verwaarlozen. We hebben er al te veel gehad deze week. Ik voel me in elk geval ongenadig genaaid met 40 miljoen en 150 miljoen winstwaarschuwing. Hier lusten de honden, en ik zeker niet, geen brood van. Bam is een schandvlek in mijn porto en een prettig weekend zit er voor mij derhalve niet in.
    Maar wanneer wel? Als het aan Bam ligt eigenlijk haast nooit.
    Desondanks iedereen prettig weekend gewenst en voor deze keer sla ik Bunnik maar over.
    BAM is geen bouwbedrijf maar een sloopbedrijf voor aandeelhouders!
    En het puinruimen moet nog beginnen, waarom denk je dat er zo accuut wordt ingegrepen door financials..?
    Hoe denkt de firma in deze coronatijd van zijn internationale belangen af te komen?
    De enige reden is dat er een bijl ingezet wordt om de toko niet naar de filistijnen te laten gaan.

    Die "bodem" wordt binnenkort volledig gesloopt door shorters kijk is naar de uitbreiding.
    En ja ik ben van long overgestapt naar short en verwacht een koers van 1.25 op de borden staan prima toch maak ik me verlies ook weer goed.

    shortsell.nl/short/
  2. forum rang 10 voda 4 juli 2020 11:56
    Uitgelicht: weer teleurstelling bij BAM

    FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
    BAM
    1,41 0,001 0,07 % Euronext Amsterdam

    (ABM FN-Dow Jones) Het cijferseizoen moet nog beginnen, maar BAM Groep heeft afgelopen week ervoor gezorgd dat beleggers niet meer nieuwsgierig hoeven te zijn naar de resultaten in het tweede kwartaal. Dit door opnieuw een winstwaarschuwing uit te sturen terwijl het onlangs nog meldde dat er voor tientallen miljoenen euro's aan afschrijvingen moesten worden genomen voor een Keuls metroproject.

    Voor de eerste zes maanden van dit jaar houdt BAM rekening met een gecorrigeerd verlies voor belastingen van 130 miljoen tot 150 miljoen euro.

    "De buitengewone omstandigheden, veroorzaakt door de Covid-19-crisis, hebben een aanzienlijke impact", stelde BAM in een toelichting.

    Maar de resultaten worden ook gedrukt door aanhoudende verliezen bij BAM International, de recente Keulse metroschikking en in mindere mate de achterblijvende prestaties van het Duitse bouw- en het Nederlandse infrabedrijf, aldus de bouwer.

    Later, in een bijeenkomst met analisten, zei ad interim CEO Frans den Houter dat “BAM International zwaar geraakt is door corona, maar daar moeten we ons niet achter verstoppen.”

    "Wetende dat BAM in het eerste kwartaal een winst voor belastingen rapporteerde van 1,3 miljoen euro en een voorziening trof van 40 miljoen euro voor een project in Keulen enkele dagen terug, is dit een aanzienlijke winstwaarschuwing", aldus ING.

    De Vereniging van Effectenbezitters was ook onaangenaam verrast.

    "Wisselende, maar goede resultaten. Zo karakteriseerde BAM-topman Van Wingerden de internationale tak op de aandeelhoudersvergadering. Nog geen drie maanden later is Van Wingerden weg en bouwt BAM deze activiteiten af. Het heeft allemaal veel weg van paniekvoetbal", zo schreef de VEB.

    Internationale ambities opgegeven

    Tussenpaus Den Houter hakt evenwel knopen door. Hij kondigde aan BAM International, dat opereert buiten de Europese thuismarkten, te zullen afbouwen, "vanwege het ontbreken van positieve vooruitzichten". De bouwer ziet de olie- en gasmarkt niet snel herstellen.

    Het is "een pijnlijke maar noodzakelijke beslissing na 60 miljoen euro verlies in eerste jaarhelft", lichtte Den Houter toe. Met deze stap verbetert ook het risicoprofiel van het bedrijf.

    Om de kosten die met de stap gepaard gaan te kunnen bepalen, moet BAM eerst in gesprek met de vakbonden en de ondernemingsraden, zei Den Houter aan de analisten.

    Daarbij denkt de topman dat onderdelen en bezittingen van BAM International interessant kunnen zijn voor andere partijen.

    Degroof Petercam hield rekening met problemen bij de internationale tak, maar de daadwerkelijke omvang was toch een tegenvaller. De analisten van Degroof vinden het afbouwen van BAM International "een goede stap, maar nog altijd onvoldoende".

    Maatregelen

    De bouwer neemt ondertussen concrete acties, waaronder kostenbesparingen en initiatieven om het risicoprofiel te verbeteren, met een sterke focus op cash.

    "We hebben gedurende de eerste twee maanden van de crisis ongeveer 35 procent van onze operationele efficiency verloren en keren nu terug naar 80 procent", zei Den Houter.

    Mede op grond van de sterke orderportefeuille, verwacht BAM dat de resultaten over het gehele jaar naar verwachting verbeteren in vergelijking met de eerste helft van 2020. "Op zichzelf genomen zal de tweede jaarhelft winstgevend zijn."

    Tot slot meldde BAM dat de kaspositie in de eerste jaarhelft is gestegen tot circa 1,2 miljard euro, inclusief de volledig getrokken kredietfaciliteit van 400 miljoen euro.

    Degroof Petercam schrijft de stijging van de kaspositie vooral toe aan de overheidsmaatregelen waarvan de bouwer profiteerde. De VEB maakt zich dan ook zorgen over de kas, die is exclusief de tijdelijke maatregelen en het trekken van de kredietfaciliteit namelijk flink verslechterd.

    Koers

    Beleggers waren weinig te spreken over de nieuwste winstwaarschuwing van BAM. Het aandeel daalde afgelopen week net geen 12 procent.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  3. opbouwend 4 juli 2020 12:22
    doordenkertj
    dan is het verlies eigenlijk nog veel groter, je mag nl uitgaan van een winstmarge over een omzet van 2a4 % dus als het normaliter gewoon gaat zoals je verwacht, een winst van 60 miljoen zou eigenlijk nog aan de lage kant zijn, tel die dus op bij die reken maar gerust op 150 miljoen verlies van nu ,dan is het verlies dus 210! miljoen!!! Hopelijk hebben ze al wat aankomende stroppen nu al meegenomen, zodat er toch uitzicht is om met positieve cijfers het 2e halfjaar te komen.
    Ik heb grote bewondering voor van Houten die deze wanboedel van van Wingerden heeft moet opnemen. Deze man heeft echt een ongekende grote puinhoop achtergelaten en is mijn inziens hoofdelijk verantwoordelijk. Dat op zoveel projecten veel te laag is ingeschreven en zich niet ingedekt heeft voor de grote financiële risico's die eraan verbonden waren.
    Ik denk ook dat er pas een nieuwe kopman instapt als hij met een schone lei kan beginnen.
    Onbegrijpelijk zo'n mooi bedrijf met zoveel kennis en vakmanschap en dan zo ondermaats presteren. Ik heb te doen met al het personeel. dat zulke prachtige gebouwen, bruggen havens wegen etc maakt.
    Als ik nog terugdenk aan vorigf jaar het 150 jarig bestaan. Ceo v. Wingerden druk met zijn bomen actie
    en je weet hoeveel slecht nieuws eraan zit te komen. shame….
  4. opbouwend 4 juli 2020 12:51
    Dat hoop ik niet....
    Misschien zou een keihard diepte interview met de Ceo helderheid kunnen brengen.
    Geen genoegen nemen met vage en wegduikende antwoorden, zoals v. Wingerden vorig jaar nog geruststellend meldde dat 2020 een goed jaar zou worden, waarin de winstmarge ruim gehaald zouden worden. Nu rest de vraag.....
    Wat voor onontkoombare tegenvallers zitten er het komende half jaar nog aan te komen.
    Natuurlijk de Corona heeft zijn impact, maar , daar was in de bouw toch nog aardig mee te handelen.
  5. forum rang 5 manuss 4 juli 2020 18:29
    quote:

    Nird schreef op 4 juli 2020 17:56:

    Amice,
    Dat is de taak van de org. Om ze achter de/ broek te zitten en te motiveren.
    Ik denk dat de mensen op de werkvloer, keihard hun best doen, als ik wel eens de belde zie op Twitter.
    Maar de plannen ontwerpen entoezicht dat is een ander verhaal.
    Als een bedrijf ELK jaar vele miljoenen moet afschrijven, dan is er heel wat mis in zo'n bedrijf.. Onkunde in alle geledingen en vooral mismanagement zal BAM naar de ondergang brengen. Een grote reorganisatie zou BAM nog misschien kunnen redden......misschien!
  6. opbouwend 5 juli 2020 01:15
    je kan geen appels met peren vergelijken.
    Dit is structureel mismanagement.
    Wil bam overleven, zal het zich moeten beperken tot woningbouw en wegwerkzaamheden, met duidelijke afspraken. Daar lijkt me is voldoende winstmarge. Zie Heymans, die zich na een bijna faillissement ook alleen nog maar bezig houdt met projecten waar jee geen buil aan kan vallen.
  7. JVDP 5 juli 2020 13:06
    quote:

    Nird schreef op 4 juli 2020 12:51:

    Dat hoop ik niet....
    Misschien zou een keihard diepte interview met de Ceo helderheid kunnen brengen.
    Geen genoegen nemen met vage en wegduikende antwoorden, zoals v. Wingerden vorig jaar nog geruststellend meldde dat 2020 een goed jaar zou worden, waarin de winstmarge ruim gehaald zouden worden. Nu rest de vraag.....
    Wat voor onontkoombare tegenvallers zitten er het komende half jaar nog aan te komen.
    Natuurlijk de Corona heeft zijn impact, maar , daar was in de bouw toch nog aardig mee te handelen.

    Corona heeft nagenoeg geen invloed op de bouwsector. Dus een kul-argument ,van BAM. Pfas en stikstof daarentegen wel.

  8. [verwijderd] 5 juli 2020 13:29
    Mijn ervaring in de praktijk omtrent cash in de kas bij de aannemer is zeer slecht.
    Dat betekend dat de leveranciers langer moeten wachten op hun geld.
    De onderaannemers als betonskelet bouwers en vloerafwerkers zullen eieren voor hun geld kiezen.
    Een goede ZZP er die 8 weken aan werk nog niet betaald heeft gekregen. is gauw weg.
    Met als gevolg de prutsers blijven en de vakmensen die zich zelf respecteren zoeken elders hun werk.
    Er is geen tak van sport waar het gezegde boter bij de vis zo gevoelig ligt. Je moet goed van betalen zijn dan krijg je de goede mensen.
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 6 juli 2020 08:34
    Persbericht
    Koninklijke BAM Groep nv


    * * *

    # BAM draagt Ruud Joosten voor als nieuwe CEO

    **Bunnik, 6 juli 2020 – De raad van commissarissen van Koninklijke BAM Groep
    nv heeft besloten om Ruud Joosten voor te dragen als CEO en voorzitter van de
    raad van bestuur per 1 september 2020. Joosten (55) kan bogen op een lange
    carrière bij AkzoNobel, waar hij tal van leidinggevende posities heeft
    bekleed. De afgelopen acht jaar was hij lid van het Executive Committee en
    sinds 2017 Chief Operating Officer, verantwoordelijk voor de operationele
    prestaties.**



    Joosten volgt CEO ad interim Frans den Houter op, die doorgaat in zijn functie
    van CFO. Hij trad ad interim aan toen Rob van Wingerden op 15 april 2020 aan
    het einde van zijn termijn terugtrad. Per 1 september 2020 vormen Joosten en
    Den Houter samen de raad van bestuur van BAM.



    De voordracht voor benoeming van Joosten als lid van de raad van bestuur in de
    rol van CEO en voorzitter van de raad van bestuur, voor een periode van circa
    vier jaar tot aan de algemene vergadering in 2024, zal ter goedkeuring worden
    voorgelegd aan aandeelhouders op een buitengewone algemene vergadering, die
    wordt bijeengeroepen op maandag 24 augustus 2020. De Centrale Ondernemingsraad
    van BAM heeft een positief advies uitgebracht over de voordracht.



    **Harrie Noy, voorzitter van de raad van commissarissen:** ‘ _Met Ruud
    Joosten dragen we een doorgewinterde en zeer effectieve bestuurder voor. Hij
    brengt een schat aan ervaring mee naar BAM op basis van een breed scala aan
    leidinggevende posities, die hij succesvol bekleedde, zowel in Nederland als
    daarbuiten. Belangrijk voor BAM is zijn bewezen trackrecord in
    transformatieprogramma's, waarmee hij organisaties verbeterde, evenals hun
    operationele prestaties en marges. Dit loopt als een rode draad door zijn
    staat van dienst. Wij waarderen zijn sterke focus op klanten en zijn nuchtere
    leiderschapsstijl, die goed past bij de bouwsector. We realiseren ons dat Ruud
    in turbulente tijden bij BAM komt. Daarom zijn we bijzonder tevreden om zo'n
    veelzijdige en ervaren leider als de nieuwe CEO voor onze onderneming te
    kunnen voordragen.'_



    **Frans den Houter, CFO/ad interim CEO van BAM:** ‘ _Ik ben blij Ruud te
    verwelkomen bij BAM. Zijn ervaring, en met name de verscheidenheid daarvan, is
    iets dat daadwerkelijk waarde toevoegt. Ik kijk ernaar uit om samen met Ruud
    en het Executive Committee een nieuwe strategie te ontwikkelen en deze de
    komende jaren met succes te implementeren.’_



    **Ruud Joosten voegt toe:** _‘Ik vind het geweldig om tot BAM toe te treden,
    een iconisch bedrijf met sterke capaciteiten en een groot potentieel. Een
    onderneming, die écht impact heeft op onze leefomgeving en koploper is in
    duurzame oplossingen. Samen met het Executive Committee en alle getalenteerde
    medewerkers van BAM zal mijn focus zijn om het bedrijf succesvol naar de
    toekomst te brengen.’_



    Ruud Joosten startte in 1996 bij AkzoNobel als marketingdirecteur. Hij kwam
    van Petrofina (het huidige PPG), waar hij zijn loopbaan in 1988 begon. Bij
    AkzoNobel bekleedde Joosten managementfuncties in verkoop en marketing en werd
    hij in 2006 directeur van Decorative Paints North and Eastern Europe. Hij
    speelde een belangrijke rol bij de integratie van ICI na de overname in 2007
    en verbeterde de organisatie en de winst van de Pulp and Performance
    Chemicals-divisie van 2011 tot 2013. In 2013 trad hij toe tot het Executive
    Committee en werd verantwoordelijk voor de business unit Decorative Paints.
    Hij breidde de activiteiten uit naar nieuwe groeimarkten, introduceerde een
    nieuw bedrijfsmodel in Europa en versterkte de focus op verkoop en marketing.
    Na de verkoop van de chemieactiviteiten van AkzoNobel in 2018 werd Joosten COO
    van de onderneming, verantwoordelijk voor de business units Paints and
    Coatings. Hij speelde een belangrijke rol in het omvangrijke
    transformatieprogramma, resulterend in een verbeterde marge.



    Joosten is afgestudeerd in bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit
    Amsterdam en heeft een MBA van de KU Leuven.




    _Ruud Joosten._



    Nadere informatie:

    \- analisten: Michel Aupers, (030) 659 87 07, michel.aupers@bam.com;

    \- pers: Niels van Dongen, niels.van.dongen@bam.com, of Arno Pronk,
    arno.pronk@bam.com, (030) 659 86 23.



    _Dit persbericht bevat koersgevoelige informatie, zoals bedoeld in artikel
    7(1) van de Europese verordening marktmisbruik._
1.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links