Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ING Groep AEX:INGA.NL, NL0011821202

  • 15,004 18 apr 2024 09:54
  • +0,078 (+0,52%) Dagrange 14,946 - 15,064
  • 722.550 Gem. (3M) 11,2M

ING - Juli 2020

1.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. HaveFaith 6 juli 2020 18:39
    Bandbreedte van 5,50 - 5,75 zijn nu niet zichtbaar. Als je iets hierover ziet graag delen.

    Drempelwaarde nu na beurs ligt op hoog 6,901 en laag 6,499.

    Wat wel een dingetje is, is 6 augustus, CIJFERS!!!!! En dat ziet er voor ING niet goed uit qua stroppenpot. Dit in vergelijking met ABN en Rabo. Die hebben dit al opgenomen bij de Q1 cijfers.

    Iedereen moet gewoon goed zijn informatie tot zich nemen en afwegen wat voor hem/haar van belang is. Ik ga sowieso 2 weken voor 6 augustus aan de zijlijn staan.

    Ik weet dat ik hiermee ook de zogenaamde hersteldagen zal missen, maar mijn positie in ING is te groot om de kern & stuurgetallen naast mij neer te leggen. Maar dat is mijn eigen ding en heeft mij gebracht waar ik vandaag sta. Altijd op winst en nooit in de min verkocht.
  2. HaveFaith 6 juli 2020 18:56
    quote:

    optiejunky schreef op 6 juli 2020 18:45:

    Geen enkele TA' er heeft covid voorspeld, en deze gaat ook niet voorspellen wanneer er vaccine nieuws komt.
    Precies!!!!

    En daarom moeten mensen heel goed lezen wat er valt te lezen en hun eigen strategieën maken. En zeker zich niet laten beïnvloeden hier op het forum.

    Er zijn zoveel platforms om je informatie naar binnen te halen. Snap dat de kleine "belegger" hier niet van is gediend dan wel van overtuigd is.

    Je ziet nu al dat Covid19 de beurs zwaar beïnvloed. Dat zou ook niet moeten maar wel rekening mee houden. Ik kan alleen maar zeggen lees wat er valt te lezen.

    Kennis is macht!!!!
  3. HvR88 6 juli 2020 23:41
    Heerlijk dagje. Mijn tactiek, verkoop de helft van de aandelen. Wacht het af, tot men van de grote schrik is bekomen. Gaat het weer richting de 6.1 of lager. Koop weer bij. Inderdaad dat is mijn tactiek. Ik houd aandelen vast voor de komende tijd ook in het weekend, maar neem genoegen met iets minder winst. Het gaat vanzelf weer goed komen, misschien duurt het weer maanden voor de 7. Maar dan hoef ik niet continue te peinzen. Als er maar beweging in de koersen zit.
  4. HaveFaith 7 juli 2020 01:04
    ING (US) is gesloten op $ 7,60, bijna gelijk aan de hoge opening van de US beursdag, dike 6% plus. De gehele dag flat line koers laten zien. Dus weerstand lijkt mij gesteund met ING (AEX).

    US beurzen dik in het groen gesloten! Nu mag morgen de drempelwaarde zich bewijzen van EURONEXT. Hoog 6,901 en laag 6,499 om 01:03 uur ( 7 juli 2020).

    Morgen is mijn verwachting dan ook UP. Meld de Drempelwaarde morgenochtend rond 8.30 - 8.45 uur en ook tussen 12.00 en 13.00 uur.

    Vandaag 6 juli 2020 ING 4,25% in de plus. Morgen 7 juli 2020, kijken we tegen 7,00 +/- aan.

    Covid19 wordt nu ook door beleggers in de US redelijk geparkeerd gezien de slotstanden in de US.
  5. Omnium 7 juli 2020 01:20
    HaveFaith, als jij langs de zijlijn gaat staan. Bedoel je dat je helemaal uit ING stapt?
    Ik ben nogal een beginnende belegger. Heb me prima vermaakt met ING, maar ik heb het makkelijk gehad denk ik.
    (Laag beginnen in maart en dan met enige regelmaat verkopen en goedkoper terugkopen). Laatste rit was, kopen op 6,00, verkopen op 6,55 (op advies van Carl eigenlijk), nu weer gekocht op 6,40. Ik heb het idee dat er nog heel veel potentieel naar boven is, maar ik verwacht ook dat er weer een grote dip aan zit te komen. Dat ze in Amerika in paniek weer gaan verkopen omdat corona toch hardnekkiger blijkt te zijn dan ze elke keer denken.
    Maar mijn belangrijkste vraag. Ga jij er dan echt uit, of kijk je het vanaf de zijlijn aan maar houd je aandelen ING aan?
  6. HaveFaith 7 juli 2020 01:36
    quote:

    Omnium schreef op 7 juli 2020 01:20:

    HaveFaith, als jij langs de zijlijn gaat staan. Bedoel je dat je helemaal uit ING stapt?
    Ik ben nogal een beginnende belegger. Heb me prima vermaakt met ING, maar ik heb het makkelijk gehad denk ik.
    (Laag beginnen in maart en dan met enige regelmaat verkopen en goedkoper terugkopen). Laatste rit was, kopen op 6,00, verkopen op 6,55 (op advies van Carl eigenlijk), nu weer gekocht op 6,40. Ik heb het idee dat er nog heel veel potentieel naar boven is, maar ik verwacht ook dat er weer een grote dip aan zit te komen. Dat ze in Amerika in paniek weer gaan verkopen omdat corona toch hardnekkiger blijkt te zijn dan ze elke keer denken.
    Maar mijn belangrijkste vraag. Ga jij er dan echt uit, of kijk je het vanaf de zijlijn aan maar houd je aandelen ING aan?

    Mijn strategie is om volledig uit te stappen met mijn gehele positie ING. Maar zoals ik reeds vaker aangeef is het inlezen van belang. Als alle indicatoren positief blijven, zoals de drempelwaardes kan ik besluiten om er in te blijven. Maar zodra de drempelwaardes en de orders negatief aangeven stap ik uit en maak alles contant. Dan pak ik het weer op, op een lagere koers. Ik verwacht wel wat stront bij ING omdat ze de stroppenpot te laag hebben. Althans vermeld in de cijfers van Q1. En dit kan alles beïnvloeden (negatief).

    Maar de koersen geven weer wat beleggers vooruit zien, dus het kan ingecalculeerd zijn. Echter daar ben ik zelf nog niet van overtuigd. Maar dat kan de aankomende weken veranderen als er meer gelekt wordt. Zie persbericht moederbedrijf SNS. Echter dit viel erg mee. Maar SNS en de andere labels zijn geen grote spelers op de NL markt. Ze hebben maar 40 mio gereserveerd. En dat is mooi genoeg. Operationele kosten zijn wel wat hoger. Dus stemt mij dit redelijk positief.

    Blijf alleen met de aanname van ING zitten, de stroppenpot is mijn inzien te laag t.o ABN en Rabo. Dus nogmaals verwacht ik hier een correctie in.

    Nogmaals, dit zijn mijn eigen aannames en analyses waar ik zelf beslissingen opneem. Lees alles wat je maar kan vinden en doe je voordeel. Doe ik ook!!!!!

    Potenties zijn er zeker. Goldman Sach heeft een "Strong Buy" voor ING afgegeven, doel 10 euro!!!!!!

    Succes!!!
  7. [verwijderd] 7 juli 2020 09:13
    quote:

    Carl2-8 schreef op 7 juli 2020 08:56:

    [...]
    Ok ander systeem hier in belgie in/uit kost mij 0,70%.

    Dat meen je toch niet? elke keer weer?

    Maandelijks afrekenen? jaarlijks?

    In Nederland misschien een rekening openen.

    De Binck turbos zijn hier netto-netto, als voorbeeld.

    Zijn de kosten opvoerbaar voor de fiscus?

    Veel vragen=veel leren :)
  8. [verwijderd] 7 juli 2020 09:17
    quote:

    HaveFaith schreef op 7 juli 2020 01:36:

    [...]

    Mijn strategie is om volledig uit te stappen met mijn gehele positie ING. Maar zoals ik reeds vaker aangeef is het inlezen van belang. Als alle indicatoren positief blijven, zoals de drempelwaardes kan ik besluiten om er in te blijven. Maar zodra de drempelwaardes en de orders negatief aangeven stap ik uit en maak alles contant. Dan pak ik het weer op, op een lagere koers. Ik verwacht wel wat stront bij ING omdat ze de stroppenpot te laag hebben. Althans vermeld in de cijfers van Q1. En dit kan alles beïnvloeden (negatief).

    Maar de koersen geven weer wat beleggers vooruit zien, dus het kan ingecalculeerd zijn. Echter daar ben ik zelf nog niet van overtuigd. Maar dat kan de aankomende weken veranderen als er meer gelekt wordt. Zie persbericht moederbedrijf SNS. Echter dit viel erg mee. Maar SNS en de andere labels zijn geen grote spelers op de NL markt. Ze hebben maar 40 mio gereserveerd. En dat is mooi genoeg. Operationele kosten zijn wel wat hoger. Dus stemt mij dit redelijk positief.

    Blijf alleen met de aanname van ING zitten, de stroppenpot is mijn inzien te laag t.o ABN en Rabo. Dus nogmaals verwacht ik hier een correctie in.

    Nogmaals, dit zijn mijn eigen aannames en analyses waar ik zelf beslissingen opneem. Lees alles wat je maar kan vinden en doe je voordeel. Doe ik ook!!!!!

    Potenties zijn er zeker. Goldman Sach heeft een "Strong Buy" voor ING afgegeven, doel 10 euro!!!!!!

    Succes!!!

    Ik vind het allemaal wat dubbel wat je schrijft. Enerzijds zeg je dat je alles moet lezen wat er te vinden is, en dat kennis macht is (vorig bericht). Anderzijds zeg je zelf dat je beslissingen gebaseerd zijn op basis van 'aannames'.

    Enerzijds doe je alsof je door lezen en kennis de perfecte strategie ontwikkelt. Anderzijds erken je dat je niet eens weet of je al gaat uitstappen of niet, en - sterker nog - dat je die beslissing zal laten afhangen van hoe de drempelwaardes zich gedragen.

    Enerzijds zeg je dat je wil uitstappen omdat de stroppenpot te laag zou ingeschat zijn (op basis van wat beweer je dit eigenlijk?). Anderzijds lijk je uit te schijnen dat het koersdoel van 10 EUR van Goldman Sachs zeker niet onterecht is.

    Het komt er dus eigenlijk op neer dat je twijfelt en het zelf niet zo goed weet. (Dat overkomt mij alle dagen, dus das zeker geen verwijt, hoor.) Blijkbaar zoek je in deze twijfelachtige tijden houvast aan drempelwaardes om beslissingen te nemen.
  9. Omnium 7 juli 2020 09:17
    Meer precies, je rekent af aan het begin van het jaar. Het vermogen wordt bepaald op 1 januari.
    Het heeft nu en zal in de toekomst ook geen zin hebben om je aandelen in geld om te zetten (in de toekomst worden aandelen zwaarder belast dan spaargeld) omdat er arbitragetermijnen zullen komen, waarbij de transacties aan het eind van het jaar de te betalen belasting niet kunnen verminderen.
    Maar ik begrijp dat er in België moet worden afgerekend (en stevig ook) elke keer als je uitstapt? Dan zitten we in NL nog goed met de vermogensrendementheffing (voor degene die regelmatig handelen).

    Bedankt havefatith, ik lees me inderdaad redelijk in. Maar probeer ook de onderbouwde meningen van anderen te begrijpen. Tot nu toe lijk ik steeds de goede beslissingen te nemen, maar ik beschouw het ook als beginnersgeluk.
    Had voor vandaag bijvoorbeeld een veel hogere opening verwacht. En wilde er dan ook vandaag uitstappen, maar voorlopig blijf ik maar weer zitten waar ik zit.
  10. HaveFaith 7 juli 2020 09:31
    quote:

    Jurist schreef op 7 juli 2020 09:17:

    [...]

    Ik vind het allemaal wat dubbel wat je schrijft. Enerzijds zeg je dat je alles moet lezen wat er te vinden is, en dat kennis macht is (vorig bericht). Anderzijds zeg je zelf dat je beslissingen gebaseerd zijn op basis van 'aannames'.

    Enerzijds doe je alsof je door lezen en kennis de perfecte strategie ontwikkelt. Anderzijds erken je dat je niet eens weet of je al gaat uitstappen of niet, en - sterker nog - dat je die beslissing zal laten afhangen van hoe de drempelwaardes zich gedragen.

    Enerzijds zeg je dat je wil uitstappen omdat de stroppenpot te laag zou ingeschat zijn (op basis van wat beweer je dit eigenlijk?). Anderzijds lijk je uit te schijnen dat het koersdoel van 10 EUR van Goldman Sachs zeker niet onterecht is.

    Het komt er dus eigenlijk op neer dat je twijfelt en het zelf niet zo goed weet. (Dat overkomt mij alle dagen, dus das zeker geen verwijt, hoor.) Blijkbaar zoek je in deze twijfelachtige tijden houvast aan drempelwaardes om beslissingen te nemen.
    Ik geef aan dat ik sowieso uitstap voor bekendmaking Q2. Maar probeer wel zolang als mogelijk mijn positie ING vast te houden. En ja ik heb er vertrouwen in dat ING in de toekomst weer een hogere koers gaat krijgen. ABN en ING zijn achter gebleven bij de AEX groei.

    Ik zit al behoorlijk lang (20 jaar) op de beurs en heb mij altijd laten sturen door drempelwaardes. Maar ieder zijn ding en ik ventileer alleen wat voor mij van belang is en wat ik doe om me in te lezen. Andere kunnen daar misschien iets aan hebben. Ik leef zelf ruim 10 jaar van mijn rendementen die ik maak op de beurs en ben pas 50 jaar oud. Dus heb ik voor mijn eigen gevoel het redelijk voor elkaar.

    Ik wil positief bijdragen op het forum en niet met negatieve verhalen komen die niet onderbouwt zijn.
  11. Omnium 7 juli 2020 09:31
    quote:

    Jurist schreef op 7 juli 2020 09:17:

    [...]

    Ik vind het allemaal wat dubbel wat je schrijft. Enerzijds zeg je dat je alles moet lezen wat er te vinden is, en dat kennis macht is (vorig bericht). Anderzijds zeg je zelf dat je beslissingen gebaseerd zijn op basis van 'aannames'.

    Enerzijds doe je alsof je door lezen en kennis de perfecte strategie ontwikkelt. Anderzijds erken je dat je niet eens weet of je al gaat uitstappen of niet, en - sterker nog - dat je die beslissing zal laten afhangen van hoe de drempelwaardes zich gedragen.

    Enerzijds zeg je dat je wil uitstappen omdat de stroppenpot te laag zou ingeschat zijn (op basis van wat beweer je dit eigenlijk?). Anderzijds lijk je uit te schijnen dat het koersdoel van 10 EUR van Goldman Sachs zeker niet onterecht is.

    Het komt er dus eigenlijk op neer dat je twijfelt en het zelf niet zo goed weet. (Dat overkomt mij alle dagen, dus das zeker geen verwijt, hoor.) Blijkbaar zoek je in deze twijfelachtige tijden houvast aan drempelwaardes om beslissingen te nemen.
    Ik zie bij HaveFaith dezelfde twijfels als bij elke andere belegger die ik spreek, men doet aannames maar is zieh er van bewust dat het ook weer de andere kant kan opgaan. Er zijn signalen dat er een dip zou kunnen komen, aan de andere kant heb je Goldman Sachs die een koersdoel van 10 euro afgeeft.
    Ik neem elke opmerking mee in mijn overwegingen, maar laat me vaak gewoon leiden door simpel te kiezen voor:
    Een lange rally zal wel weer gevolgd worden door een dip. Tot nu toe gaat dat goed. Maar er zal vast een moment komen dat de rally maar duurt en duurt en ik lijdzaam zit toe te kijken omdat ik te vroeg ben uitgestapt.
    Mijn bedoeling was om vandaag hoog in de 6 (6,98 of iets van dien aard) eruit te stappen. Maar het ziet er niet naar uit dat dat gaat gebeuren, dan houd ik de aandelen voorlopig maar weer vast.
  12. [verwijderd] 7 juli 2020 09:38
    quote:

    HaveFaith schreef op 7 juli 2020 09:31:

    [...]

    Ik geef aan dat ik sowieso uitstap voor bekendmaking Q2. Maar probeer wel zolang als mogelijk mijn positie ING vast te houden. En ja ik heb er vertrouwen in dat ING in de toekomst weer een hogere koers gaat krijgen. ABN en ING zijn achter gebleven bij de AEX groei.

    Ik zit al behoorlijk lang (20 jaar) op de beurs en heb mij altijd laten sturen door drempelwaardes. Maar ieder zijn ding en ik ventileer alleen wat voor mij van belang is en wat ik doe om me in te lezen. Andere kunnen daar misschien iets aan hebben. Ik leef zelf ruim 10 jaar van mijn rendementen die ik maak op de beurs en ben pas 50 jaar oud. Dus heb ik voor mijn eigen gevoel het redelijk voor elkaar.

    Ik wil positief bijdragen op het forum en niet met negatieve verhalen komen die niet onderbouwD zijn.
    Ik benadruk graag dat ik geen problemen heb met de inhoud van je posts, maar wou hem gewoon even analyseren.
    Wat je schrijft is sowieso al kwalitatiever dan de gemiddelde forumpraat hier, maar als ik dan kritisch mag zijn: je zegt dat je niet wil komen met negatieve verhalen die niet onderbouwd zijn....
    Maar dan ga je wel poneren dat de stroppenpot te weinig gevuld is bij ING, in vergelijking met andere banken.

    Wil je dat dan eens onderbouwen aub?
1.606 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Misplaatste reactie op cijfers ING Groep

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links