Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Goudcashen

8.049 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 403 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 07:42
    De financials(banken)hebben gisteren uit voorzorg tegen volgende week al 2-3% verloren,het lijkt(is) een uiterst nerveuze situatie mede ook door opmars covid 19 waardoor de economie niet optimaal kan recupereren.
    Hopelijk houden ze stand want minste slecht nieuws geeft koersdaling nu.
    Winstkansen waar ik naar kijk zijn zelfde als gisteren daalt het goud (en de dj vooral) dan ga in direct beetje short op ing of misschien beter abn amro veel kans dat ze direct volgen.

  2. [verwijderd] 8 juli 2020 14:33
    Hoi Carl, interessant draadje en jouw visie goud en aandelen is leerzaam. Even een vraag. Als spike naar beneden van goud wijst op short gaan op index dow jones...waarom kies je ervoor om als er een spike goud omlaag is vervolgens short te gaan op aandelen of index dow? Waarom kies je er niet voor om dan long op goud te gaan met hoge hefboom?
  3. Quasi 8 juli 2020 15:01
    quote:

    Jurist schreef op 7 juli 2020 17:13:

    [...]

    Dag Carl,

    De reden waarom WBA7 zo reageert, is omdat je berichten niet altijd even duidelijk zijn.
    Je moet proberen iets uitgebreider te praten om misverstanden te vermijden.
    Zo zeg je bv. 'voorbereiden op die week', zonder te verduidelijken wat je voorspelt dat er in die week zal gebeuren.

    Ga ervan uit dat je tegen een leek/kleuter praat als je schrijft (ook al is het niet zo). Zo schrijf ik mijn teksten ook altijd.
    Bedankt Jurist om dit even te melden. Wou ik ook al doen want ik ben nog een leek (slechts een goed jaartje bezig met aandelen kopen en verkopen) en wat hier allemaal geschreven wordt gaat mijn petje te boven.
    Wat ik ervan begrepen heb (denk ik toch), is dat je bij een goudspike (een snelle stijging van de goudprijs), short moet gaan op de DJ. Mijn vragen daarbij zijn: vanaf wanneer (aantal %) spreek je van een goudspike? moet je dan short gaan binnen de minuut, 5 minuten, ...? met welk bedrag ga je dan short om toch een beetje (eventuele) winst op te strijken?

    Alvast bedankt!

    Trouwens ook bedankt aan Carl2-8 om dit met ons te delen!
  4. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 16:31
    quote:

    shortlong golden nugget schreef op 8 juli 2020 14:33:

    Hoi Carl, interessant draadje en jouw visie goud en aandelen is leerzaam. Even een vraag. Als spike naar beneden van goud wijst op short gaan op index dow jones...waarom kies je ervoor om als er een spike goud omlaag is vervolgens short te gaan op aandelen of index dow? Waarom kies je er niet voor om dan long op goud te gaan met hoge hefboom?
    Cfd long op goud heb ik altijd gecombineerd met short op dj na spike maar laatste 2 weken geen cfd long meer ingezet.
    Wel knap van je dat je deze vraag stelt want is inderdaad goede manier omdat goud stijgende is.
    Ben ermee gestopt omdat ik er voor gekozen had om extra barrick gold aandelen te kopen omdat deze wat in te halen hadden op de goudprijs.

    Als er een echte spike naar beneden is op de goudprijs wil dit zeggen dat er gelden op snelle manier uit goudposities gehaald wordt door hedgefondsen en meestal gebruiken ze deze om short op de dj index te gaan(kunnen aandelen zijn ook maar dat kan je niet zien dan).
    16/18 keer short laatste 2 maanden.
  5. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 16:33
    quote:

    Murphy schreef op 8 juli 2020 16:28:

    Goudprijs +1,2 % vandaag, all time high, again.... Fluitend door de 1800
    En ik had beetje short staan om mijn goudaandelen beetje te beveiliging(stoploss was er snel).
    Domme zet van mij maar ja dacht dat er wel een spike kwam.
  6. [verwijderd] 8 juli 2020 16:36
    quote:

    Carl2-8 schreef op 8 juli 2020 16:31:

    [...]

    Cfd long op goud heb ik altijd gecombineerd met short op dj na spike maar laatste 2 weken geen cfd long meer ingezet.
    Wel knap van je dat je deze vraag stelt want is inderdaad goede manier omdat goud stijgende is.
    Ben ermee gestopt omdat ik er voor gekozen had om extra barrick gold aandelen te kopen omdat deze wat in te halen hadden op de goudprijs.

    Als er een echte spike naar beneden is op de goudprijs wil dit zeggen dat er gelden op snelle manier uit goudposities gehaald wordt door hedgefondsen en meestal gebruiken ze deze om short op de dj index te gaan(kunnen aandelen zijn ook maar dat kan je niet zien dan).
    16/18 keer short laatste 2 maanden.

    Dank je voor je uitleg. één vraagje nog, heb jij een verwachting voor de goudprijs dit jaar? hoe lang denk jij dat de stijging van goud doorgaat met de huidige ontwikkelingen? heb jij een stip op de horizon? ik lees verhalen over goudprijs 2000, 3000, 4000 en zelfs nog hoger. Ik kan er geen touw aan vast knopen, loopt nogal uiteen.

    Dank alvast
  7. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 16:42
    quote:

    shortlong golden nugget schreef op 8 juli 2020 16:36:

    [...]

    Dank je voor je uitleg. één vraagje nog, heb jij een verwachting voor de goudprijs dit jaar? hoe lang denk jij dat de stijging van goud doorgaat met de huidige ontwikkelingen? heb jij een stip op de horizon? ik lees verhalen over goudprijs 2000, 3000, 4000 en zelfs nog hoger. Ik kan er geen touw aan vast knopen, loopt nogal uiteen.

    Dank alvast
    Kan ik niet op antwoorden omdat er stokken in de wielen komen als de goudprijs te hoog zou gaan.
    Wat ik wel weet is wanneer de goudprijs lange tijd(plus 1jaar) boven de 1700 blijft de goudaandelen hoogst waarschijnlijk verdubbelen in waarde dus barrick naar 40eur en er dividenden komen van 3-4%.
    Daarom dat ik hiervoor ga.
    Zit al van begin april in deze aandelen dus ziet er heel goed uit.
  8. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 16:47
    quote:

    Quasi schreef op 8 juli 2020 15:01:

    [...]

    Bedankt Jurist om dit even te melden. Wou ik ook al doen want ik ben nog een leek (slechts een goed jaartje bezig met aandelen kopen en verkopen) en wat hier allemaal geschreven wordt gaat mijn petje te boven.
    Wat ik ervan begrepen heb (denk ik toch), is dat je bij een goudspike (een snelle stijging van de goudprijs), short moet gaan op de DJ. Mijn vragen daarbij zijn: vanaf wanneer (aantal %) spreek je van een goudspike? moet je dan short gaan binnen de minuut, 5 minuten, ...? met welk bedrag ga je dan short om toch een beetje (eventuele) winst op te strijken?

    Alvast bedankt!

    Trouwens ook bedankt aan Carl2-8 om dit met ons te delen!
    Een goudspike betekend een daling van 7-12p of meer van de goudptijs op heel korte tijd(15min) en daarna ongeveer 30min zal de dj een duik nemen dus zakken.
    Eerst goud/dan dj/dan bv ing altijd in deze volgorde
  9. Quasi 8 juli 2020 17:28
    quote:

    Carl2-8 schreef op 8 juli 2020 16:47:

    [...]

    Een goudspike betekend een daling van 7-12p of meer van de goudptijs op heel korte tijd(15min) en daarna ongeveer 30min zal de dj een duik nemen dus zakken.
    Eerst goud/dan dj/dan bv ing altijd in deze volgorde
    Bedankt Carl2-8! Zal ik eens in de gaten houden en als ik voel dat ik er klaar voor ben zal ik eens een bescheiden poging ondernemen!

    Succes!
  10. forum rang 9 Ron-tron system 8 juli 2020 23:05
    Toch wel mooi groen einde zoals gehoopt.
    Worden de verliezers(banken) van de 2 laatste dagen morgen de dagwinners ik hoop het echt voor de durvers die long zijn gegaan.
    Alles moet vannacht natuurlijk groen blijven want de dj kan er zomaar anders over beslissen.
    Als de dj groen blijft zit er toch nog koerswinst in voor wie er van de start bij is voor ing en abn amro.
    Verwacht ing op 6,33 start en 6,38-6,40 moet lukken.
    Goudspikes blijven uit,hopelijk morgen weer een groene dag voor de goudprijs.
  11. forum rang 9 Ron-tron system 9 juli 2020 07:26
    Nu wordt er al openlijk(jp morgan) gesproken dat de hedgefunds de markten kunnen herstellen deze zomer(redden)met 400 billion erin te pompen zoals steunmaatregelingen maar hedgefunds zijn geen overheidsinstellingen liefdadigheid daar doen ze niet aan mee.
    Hun klanten ja die willen ze mooie opbrengsten geven dus nu komen we in een situatie dat de hedgefunds heer en meester worden.
    Al hun geld(grootste deel) zit in goud en gelijk hadden ze nu is het enkel wachten tot dj 20000-22000 aantikt en dan storten ze met alle plezier hun 400 billion in de stockmarkets.
    Even aan tafel zitten en alles kan geregeld worden :)
  12. [verwijderd] 9 juli 2020 07:41
    quote:

    Carl2-8 schreef op 9 juli 2020 07:26:

    Nu wordt er al openlijk(jp morgan) gesproken dat de hedgefunds de markten kunnen herstellen deze zomer(redden)met 400 billion erin te pompen zoals steunmaatregelingen maar hedgefunds zijn geen overheidsinstellingen liefdadigheid daar doen ze niet aan mee.
    Hun klanten ja die willen ze mooie opbrengsten geven dus nu komen we in een situatie dat de hedgefunds heer en meester worden.
    Al hun geld(grootste deel) zit in goud en gelijk hadden ze nu is het enkel wachten tot dj 20000-22000 aantikt en dan storten ze met alle plezier hun 400 billion in de stockmarkets.
    Even aan tafel zitten en alles kan geregeld worden :)
    Dus jij schat in dat ze wachten tot de dow crash?
    2 vragen, wie gaat de dow laten crashen met al de koopjes jagers op Robin hood?

    Als dow is gecrasht gaan de hedge funds dan geld uit goud onttrekken? Gaat dan de goud prijs hard omlaag?
  13. forum rang 9 Ron-tron system 9 juli 2020 07:51
    quote:

    shortlong golden nugget schreef op 9 juli 2020 07:41:

    [...]

    Dus jij schat in dat ze wachten tot de dow crash?
    2 vragen, wie gaat de dow laten crashen met al de koopjes jagers op Robin hood?

    Als dow is gecrasht gaan de hedge funds dan geld uit goud onttrekken? Gaat dan de goud prijs hard omlaag?
    Ja dat is mijn verwachting,dj crash niet zomaar natuurlijk daar is slecht nieuws voor nodig van de banken vooral dus dat is afwachten.
    Als de dj een correctie maakt zakt het goud tijdelijk maar in crisistijd herpakt het snel weer(hedgefunds beheren het goud niet,ze parkeren momenteel hun gelden daar).
    Robin hood houd een echte correctie echt niet tegen volgens mij.
    Dit is enkel mijn opinie meer niet.
  14. [verwijderd] 9 juli 2020 07:54
    quote:

    Carl2-8 schreef op 9 juli 2020 07:51:

    [...]

    Ja dat is mijn verwachting,dj crash niet zomaar natuurlijk daar is slecht nieuws voor nodig van de banken vooral dus dat is afwachten.
    Als de dj een correctie maakt zakt het goud tijdelijk maar in crisistijd herpakt het snel weer(hedgefunds beheren het goud niet,ze parkeren momenteel hun gelden daar).
    Robin hood houd een echte correctie echt niet tegen volgens mij.
    Dit is enkel mijn opinie meer niet.
    Ok, dank je voor je inzicht. Ik ga het met belangstelling volgen. Fijne dag vandaag en succes op de beurs
8.049 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 403 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 880,26 +0,63%
EUR/USD 1,0689 -0,12%
FTSE 100 8.091,78 +0,58%
Germany40^ 18.190,00 +0,29%
Gold spot 2.318,43 -0,15%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+25,56%
ASMI
+10,16%
RANDST...
+4,27%
NX FIL...
+3,53%
BESI
+3,48%

Dalers

ALLFUN...
-8,71%
ING
-5,19%
Avantium
-2,96%
Flow T...
-2,14%
DSM FI...
-1,74%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links