Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Coronavirus echt gevaar?

59.684 Posts
Pagina: «« 1 ... 933 934 935 936 937 ... 2985 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2020 10:36
    quote:

    Superrubio schreef op 29 september 2020 10:30:

    Internisten: patiënten liggen korter in ziekenhuis en lijken minder ziek

    Patiënten die besmet zijn met het coronavirus lijken een minder ernstig ziekteverloop te hebben dan patiënten tijdens de eerste golf. Dat blijkt uit een inventarisatie van de Nederlandse Internisten Vereniging (NIV). Zo is de ligduur in het ziekenhuis met een derde afgenomen en is het percentage patiënten dat alsnog naar de intensive care moet ruim gehalveerd. ,,Patiënten lijken momenteel minder ziek te worden”, laat internist-infectioloog Annelies Verbon weten.

    De resultaten van de inventarisatie bij 180 patiënten komen overeen met de recente bevindingen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Uit haar onderzoek bleek dat de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de intensive care drastisch is gedaald. In maart en april lag een patiënt gemiddeld 22 dagen op de ic. In de afgelopen twee maanden was dat nog minder dan 8 dagen. 

    Capaciteit van ic’s véél groter: ziekenhuizen kunnen drie keer zoveel coronapatiënten aanLees meer

    Korter op IC en minder ziek door corona: zijn de grote zorgen eigenlijk wel terecht?Lees meer

    Dat mensen nu minder ziek lijken te worden komt voor een deel doordat tijdens de eerste golf vooral ouderen besmet waren geraakt. Jongeren worden minder snel ziek van het virus. ,,Dat speelt mee, maar het is niet alleen aan de populatie toe te wijzen”, zegt Samara de Jong-Jaber, directeur bij de NIV. Het komt volgens haar ook onder meer doordat patiënten nu betere behandelingen krijgen.

    Op dat vlak is vooruitgang geboekt en meer kennis opgedaan, zei ic-arts Diederik Gommers recent. Ook hij verwacht positieve effecten op de ligduur van mensen in het ziekenhuis en op de overlevingskansen.

    Belasting blijft groot

    De NIV benadrukt het belang om met de huidige snel wijzigende ontwikkelingen nader onderzoek te blijven doen naar de mogelijke veranderingen ten opzichte van de eerste golf. De internist-infectiologen roepen op om dat aan de hand van bestaande databronnen te doen. ,,Nieuwe inzichten spelen niet alleen een rol voor een effectieve behandeling van patiënten, maar zijn eveneens belangrijk voor capaciteitsplanning in de ziekenhuizen”, laat de vereniging weten.

    Ook tijdens 2e WO kwam er verzet van artsen en ziekenhuizen. Mijn hoop is daar op gevestigd evenals op mensen die nu met fatsoenlijk protesten spiegel aan overheden, politici, virologen en media durven voor te houden. Van de gemiddelde Nederlander zullen we het niet moeten hebben.
  2. forum rang 8 het zwaard 29 september 2020 10:52
    Superrubio;De overheod houdt me tegen. Als ik naar bepaalde landen ga moet ik in quarangaine. Aan andere kan weet ik niet hoe lang deze onderdrukling (beleid gebaseer op angst van het volk en eerzucht van politici en virlologen) die nu speelt duurt. Drie weken? Half jaar? 2 jaar?

    IS er iets mis met je. de overheod (?) quarangaine(?) onderdrukling (?) gebaseer (?) Heeft het virus u ook te pakken? Las net als je jong bent je minder ziek wordt, en ik neem aan dat jij dat nog bent, dus allemaal niet zo erg. Maar toch blijf ik je woordkeuze vreemd en voor mij onverstaanbaar vinden. Wens dan ook snel veel beterschap . Groetjes Het Zwaard
  3. forum rang 6 Chiddix 29 september 2020 11:15
    quote:

    het zwaard schreef op 29 september 2020 10:52:

    Superrubio;De overheod houdt me tegen. Als ik naar bepaalde landen ga moet ik in quarangaine. Aan andere kan weet ik niet hoe lang deze onderdrukling (beleid gebaseer op angst van het volk en eerzucht van politici en virlologen) die nu speelt duurt. Drie weken? Half jaar? 2 jaar?

    IS er iets mis met je. de overheod (?) quarangaine(?) onderdrukling (?) gebaseer (?) Heeft het virus u ook te pakken? Las net als je jong bent je minder ziek wordt, en ik neem aan dat jij dat nog bent, dus allemaal niet zo erg. Maar toch blijf ik je woordkeuze vreemd en voor mij onverstaanbaar vinden. Wens dan ook snel veel beterschap . Groetjes Het Zwaard
    Heb goed in de gaten waarover hij het heeft. Zijn woorden die ik ook hoor bij Viruswaarheid en Jensen. Denk, dat wat bijsturing nodig is en je met het Zweeds model in een moeras beland. Je de realiteit uit het oog verliest. Het ZW model werkt niet in Nederland, Frankrijk, Spanje en Israel.
  4. [verwijderd] 29 september 2020 11:58
    quote:

    het zwaard schreef op 29 september 2020 10:52:

    Superrubio;De overheod houdt me tegen. Als ik naar bepaalde landen ga moet ik in quarangaine. Aan andere kan weet ik niet hoe lang deze onderdrukling (beleid gebaseer op angst van het volk en eerzucht van politici en virlologen) die nu speelt duurt. Drie weken? Half jaar? 2 jaar?

    IS er iets mis met je. de overheod (?) quarangaine(?) onderdrukling (?) gebaseer (?) Heeft het virus u ook te pakken? Las net als je jong bent je minder ziek wordt, en ik neem aan dat jij dat nog bent, dus allemaal niet zo erg. Maar toch blijf ik je woordkeuze vreemd en voor mij onverstaanbaar vinden. Wens dan ook snel veel beterschap . Groetjes Het Zwaard
    Jouw reactie is een tikkeltje vreemd en dan heb ik het niet over het niet gebruiken van de "quote" als je reageert.

    Jij en velen anderen draaien om de inhoud heen. De vragen die ik hier stel worden structureel genegeerd of met angst en wedervragen beantwoord.

    Dan dus proberen sommigen als Chiddix met Jensen of Viruswaanzin aan te komen en dat zegt meer over deze personen dan over mij. Ik raadpleeg alle bronnen en sluit niet zo maar iets uit, maar analyseer kritisch en dat zou ik jou en Chiddix eens willen aanraden ook te doen. Is buutengewoon leerzaam.

    Iedereen - dus jij ook Zwaard en natuurlijk Chiddix - die openstaat voor wat bijspijkering van onze recente geschiedenis nodig ik bij deze uit gratis een Joodshistorische - 2e WO tour met mij te doen.

    Waarom ik dit aanbied is, omdat ik zelfs bij mijn eigen vader die in de oorlog geboren is bemerk dat hij niet wil geloven dat je eigen leiders je gewoon bedonderen en voorliegen. Hij wil daar niet eens over praten. Want het is voor hem onmogelijk te bevatten dat je eigen leiders de boel in de afgrond willen laten storten ten gunste van zichzelf (althans dat hoop ik dan nog voor ze. het kan ook domheid en onwetendheid zijn) ten koste van onze vrijheden, burgers, ondernemingen en economie.

    Zijn argument blijft, maar iedereen om ons heen doet het toch ook! En deze houding hadden we precies ook voor en aan het begin van de 2e WO!

  5. [verwijderd] 29 september 2020 12:00
    quote:

    Chiddix schreef op 29 september 2020 11:15:

    [...]

    Heb goed in de gaten waarover hij het heeft. Zijn woorden die ik ook hoor bij Viruswaarheid en Jensen. Denk, dat wat bijsturing nodig is en je met het Zweeds model in een moeras beland. Je de realiteit uit het oog verliest. Het ZW model werkt niet in Nederland, Frankrijk, Spanje en Israel.
    Nee wij lijken als samenleving meer op Frankrijk, Spanje en Israel. Onder welke steen heb jij gelegen?
  6. forum rang 4 Henk Hesel 29 september 2020 13:16
    quote:

    Chiddix schreef op 29 september 2020 09:24:

    Mis hier enkele fanatieke aanhangers van het Zweeds model. Wilde eigenlijk vragen wat men verstaat onder het gecontroleerd rondgaan(rondpompen) van het virus en of Nederland het gecontroleerd laat rondgaan of niet? Ik hoorde gisterenavond ook het woord ongecontroleerd. Dat betekent uiteraard, je doet helemaal niets maar met de handen over elkaar kijken waar het op uitloopt. De ultieme groepsimmuniteit.
    Ik versta onder gecontroleerd rondgaan, dat het virus zo hard mogelijk rondgaat maar niet de kwetsbare groepen bereikt. Ik weet het, dat lukt nooit helemaal. Er zullen slachtoffers vallen in de kwetsbare groepen.
    Dat is de afweging die gemaakt moet worden. Waar ligt de grens?
    Mijn mening is dat die grens onder druk van de publieke opinie , angstige media en schijterige politici veel te snel getrokken wordt.
    Oftewel dat de bijkomende schade van steeds terugkerende lockdowns ( Light ) en voortdurende maatregelen uiteindelijk veel groter zal zijn. Want denk erom, die gaat zo nog jaren en jaren duren. Heb niet de illusie dat mensen zich beter aan maatregelen gaan houden ( als die al werken ). Dat zal alleen maar minder worden.
  7. forum rang 10 luchtschip 29 september 2020 14:44
    quote:

    Chiddix schreef op 27 september 2020 09:57:

    Willem Engel maakte zich sterk voor het afschaffen van de 1,5 m buiten. Hij kreeg niet zijn zin bij de rechter maar hoe kijkt hij aan tegen de huidige situatie? Loopt het naar wens?
    Het RIVM zegt, de meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur. Hoe gaat Willem dat aanpakken? Nederlanders kunnen moeilijk een ventilatiesysteem in hun huizen gaan aanleggen?
    Waarom plaats je Willem Engel op zo'n voetstuk?

    Willem Engel pakt helemaal niets aan.
    De virus uitbraak is slechts een kapstok om zijn opstandige beweging te legitimeren.

    Viruswaarheid-voorman deelt oproep: ‘Wees bereid om klappen te krijgen’

    Viruswaarheid-voorman Willem Engel heeft een oproep verspreid om dinsdagmiddag te gaan demonstreren bij het Binnenhof in Den Haag. Daarin worden aanhangers voorbereid op een gewelddadig treffen met de politie. ‘Wees bereid om klappen te krijgen’ staat in het bericht.

    Engel heeft het bericht niet zelf geschreven, maar deelde het in een whatsappgroep van Viruswaarheid-aanhangers. In het bericht staat onder meer: ‘Alle troepen verzamelen’, ‘the storm is upon us’ en ‘dit is de laatste kans om ze met een bek vol tanden te laten staan (liggen)’.

    Het bericht sluit af met twee Nederlandse vlaggen en ‘WWG1WGA’, (When we go one, we go all), de strijdkreet van volgers van de complottheorie QAnon. Zij geloven in een wereldwijd complot waarin de elite op grote schaal kinderen seksueel misbruikt.

    Engel stuurde het bericht maandagavond door in een whatsappgroep van actiegroep Viruswaarheid (voorheen Virus Waanzin) en schreef daar zelf bij dat mensen het wel mochten doorsturen, maar niet mochten posten. Dinsdagochtend ontkende Engel in eerste instantie dat hij het bericht had verspreid. Daarna gaf hij alsnog toe de oproep te hebben doorgestuurd.

    Maar, zei hij: “Ik heb het niet gelezen, het moet er doorheen zijn geglipt.” Engel zou ook niet achter de inhoud staan. Wel zei hij dat hij dinsdagmiddag naar Den Haag zou gaan voor een interview. Rond het middaguur was hij toch aanwezig bij de actie bij het gebouw van de Tweede Kamer. Daar waren zo’n 20 demonstranten, er waren geen ongeregeldheden.

    www.parool.nl/nederland/viruswaarheid...

    Een bericht delen, maar zeggen ik heb het niet geschreven.
    Hij adviseerde de mensen het wel door te sturen maar niet te posten.
    Eerst ontkennen het bericht verspreid te hebben en later toch bekend.
    Maar ik had het niet gelezen en het is er door geglipt.
    Niet achter de inhoud staan.
    Toch heel toevallig wel naar het Binnenhof maar alleen voor een interview.
    Een toevallige samenloop van omstandigheden.

    Ziet er allemaal wat gluiperig uit voor een leider van een beweging.

  8. forum rang 10 luchtschip 29 september 2020 14:58
    quote:

    Henk Hesel schreef op 29 september 2020 13:16:

    [...]

    Ik versta onder gecontroleerd rondgaan, dat het virus zo hard mogelijk rondgaat maar niet de kwetsbare groepen bereikt. Ik weet het, dat lukt nooit helemaal. Er zullen slachtoffers vallen in de kwetsbare groepen.
    Dat is de afweging die gemaakt moet worden. Waar ligt de grens?
    Mijn mening is dat die grens onder druk van de publieke opinie , angstige media en schijterige politici veel te snel getrokken wordt.
    Oftewel dat de bijkomende schade van steeds terugkerende lockdowns ( Light ) en voortdurende maatregelen uiteindelijk veel groter zal zijn. Want denk erom, die gaat zo nog jaren en jaren duren. Heb niet de illusie dat mensen zich beter aan maatregelen gaan houden ( als die al werken ). Dat zal alleen maar minder worden.
    Gecontroleerd het virus bestrijden kan alleen door het toedienen van vaccins.
    De dosis is nauw afgemeten : genoeg om immuun stoffen op te bouwen, te weinig om er ernstig (en/of dodelijk) ziek van te worden.

    Het gewoon laten rondgaan betekent dat men een kleine dosis binnen kan krijgen maar ook een heel grote dosis.
    De kwetsbare groep isoleren is een mogelijkheid.
    Echter geen garantie dat onder de zogenaamd niet kwetsbare geen kwetsbare mensen zitten.

    De kans is aannemelijk dat onder de niet kwetsbaren toch kwetsbare mensen zitten.
    Daar komen we pas achter wanneer zij door het virus getroffen worden.

    Verstandiger is om met beperkende maatregelen de tijd uit te zitten, totdat er een vaccin is.

    Vergelijk het met een ramp, waarbij door collectief eensgezind handelen de schade beperkt gehouden wordt totdat de redding (vaccin) nabij is.
  9. whammy 29 september 2020 16:31
    quote:

    Superrubio schreef op 29 september 2020 09:12:

    [...]

    De overheod houdt me tegen. Als ik naar bepaalde landen ga moet ik in quarangaine. Aan andere kan weet ik niet hoe lang deze onderdrukling (beleid gebaseer op angst van het volk en eerzucht van politici en virlologen) die nu speelt duurt. Drie weken? Half jaar? 2 jaar?
    Er blijven genoeg landen over waar je niet in quarantaine hoeft maar daar is misschien de levenstandaard niet hoog. Het is maar waar je voor kiest.
  10. forum rang 6 Chiddix 29 september 2020 16:46
    quote:

    Henk Hesel schreef op 29 september 2020 13:16:

    [...]

    Ik versta onder gecontroleerd rondgaan, dat het virus zo hard mogelijk rondgaat maar niet de kwetsbare groepen bereikt. Ik weet het, dat lukt nooit helemaal. Er zullen slachtoffers vallen in de kwetsbare groepen.
    Dat is de afweging die gemaakt moet worden. Waar ligt de grens?
    Mijn mening is dat die grens onder druk van de publieke opinie , angstige media en schijterige politici veel te snel getrokken wordt.

    Woonzorgcentra kun je beschermen. Alle oudjes daarbuiten lopen risico. Som de coronamaatregelen even op van Zweden:

    1) afstand bewaren
    2) oproep om thuis te werken
    3) social distancing horeca(2 m)
    4) bij klachten contact met anderen vermijden totdat je 2 dagen symptomen vrij bent
    5) verbod bijeenkomsten met meer dan 500 personen
    6) sluiten universiteiten
    7) in musea, winkels en shopcentra wordt beperkt aantal personen toegelaten. Sommige musea zijn dicht.

    Winkels, horeca, scholen en kappers open vanaf Maart. Zweden kent veel eenpersoonshuishoudens.

    Nederland heeft vanaf 1 Juli een vergelijkbare situatie als Zweden. Drie maanden later trapt Rutte op de rem(niveau 2- zorgelijk) , om lockdown te voorkomen. Grote steden Randstad niveau 3(rood).
  11. forum rang 10 luchtschip 29 september 2020 16:57


    Dr All Nouri,
    Molecular Biologist; President, Federation of American Scientists; National Academy of Science Diplomacy Roundtable; Fighting disinformation :

    NIH STUDY: 3 interventions had the most impact on COVID infections: closing schools, closing bars, wearing masks.

    Here's Maryland where trajectory of case rate (green) hospitalizations (blue) and death (black) all change with a few days of lag time after closures

    grafiek :
    pbs.twimg.com/media/EjC9G1AWkAEXdhR?f...

    Researchers also looked at school closure, alone. Here's Georgia where school closure occurred prior to closing bars and appears to cut the rate of infections (green) in half, beginning 8-14 days post-closure. Rates of hospitalizations (blue) & death (black) also went down (2/n)
    grafiek
    pbs.twimg.com/media/EjC_H7RXkAodaYR?f...

    Mask mandates also led to a drop in the rate of infections (green); drops in the rates of hospitalizations (blue); and deaths (black) "Mandating masks is to drop the slopes about 2 fold". Here's New Jersey (3/n)
    grafiek
    pbs.twimg.com/media/EjDAHnnXYBUyA27?f...

    They found that post-opening surges seemed to be strongly correlate w/opening bars. Conversely, data suggests the simple combination of closing bars and wearing masks (see Red Arrows) was an effective way to clamp down rates. Here's Arizona (4/n)
    grafiek
    pbs.twimg.com/media/EjDFdtvXcAE5mwE?f...

    Overall, school closings dropped infection rates in half; lockdowns dropped rates 3 to 4 fold; other actions (such as closing bars & mandating masks) brought the rates further down. Hospitalizations and deaths lagged, but paralleled cases. Preprint: (5/n)

    www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....

    twitter.com/AliNouriPhD/status/131076...

    threadreaderapp.com/thread/1310769390...
  12. forum rang 10 luchtschip 29 september 2020 17:01


    Bravo to WHO
    for making this move. Rapid antigen tests available for low and middle income countries. This could be a huge game changer to control this pandemic

    Today @DrTedros announced that WHO will be providing 120,000,000 rapid antigen #COVID19 tests (15-30 min results) to millions in low & middle income countries! A partnership w/ @AfricaCDC @CHAI_health @FINDdx, @gatesfoundation @GlobalFund @UNITAID.

    video 1:14 minuut
    twitter.com/DrMauricioGon/status/1310...
  13. forum rang 10 luchtschip 29 september 2020 17:17
    quote:

    Henk Hesel schreef op 29 september 2020 13:16:

    [...]

    Ik versta onder gecontroleerd rondgaan, dat het virus zo hard mogelijk rondgaat maar niet de kwetsbare groepen bereikt. Ik weet het, dat lukt nooit helemaal. Er zullen slachtoffers vallen in de kwetsbare groepen.
    Dat is de afweging die gemaakt moet worden. Waar ligt de grens?
    Mijn mening is dat die grens onder druk van de publieke opinie , angstige media en schijterige politici veel te snel getrokken wordt.
    Oftewel dat de bijkomende schade van steeds terugkerende lockdowns ( Light ) en voortdurende maatregelen uiteindelijk veel groter zal zijn. Want denk erom, die gaat zo nog jaren en jaren duren. Heb niet de illusie dat mensen zich beter aan maatregelen gaan houden ( als die al werken ). Dat zal alleen maar minder worden.
    In Brazil's Amazon a COVID-19 resurgence dashes herd immunity hopes

    Worrisome.
    After 44%-66% of people in Manaus Brazil got the coronavirus in May-August, the death toll plummeted, likely due to herd immunity.

    Deaths are now rising.

    Antibodies waned after just a few months, potentially explaining the resurgence.

    twitter.com/DrDenaGrayson/status/1310...

    The largest city in Brazil’s Amazon has closed bars and river beaches to contain a fresh surge of coronavirus cases, a trend that may dash theories that Manaus was one of the world’s first places to reach collective, or herd, immunity.

    When a large portion of a community becomes immune to a disease, its spread becomes unlikely.

    twitter.com/DrDenaGrayson/status/1310...

59.684 Posts
Pagina: «« 1 ... 933 934 935 936 937 ... 2985 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0641 -0,28%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.379,43 +0,78%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links