Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Coronavirus echt gevaar?

59.684 Posts
Pagina: «« 1 ... 1788 1789 1790 1791 1792 ... 2985 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Barren Wuffet 30 juli 2021 12:52
    quote:

    leonardus65 schreef op 30 juli 2021 11:44:

    [...]

    Hier zou in iedere geval niemand meer over moeten twijfelen "VACCINEREN IS WAANZINNIG EFFECTIEF"
    Heb je de verschillende berichten van de afgelopen 2 dagen hier wel gelezen?

    Of bedoel je, het vaccineren is waanzinnig effectief voor de Big Pharma?
  2. [verwijderd] 30 juli 2021 12:55
    quote:

    Rewinter schreef op 30 juli 2021 12:37:

    Luchtschip. Je bedoelt met wetenschap de heer Gommers ( IC-arts ) en ziekenhuisdirecteur Kuipers ? Probleem in de wetenschap is dat elk kritisch geluid gesmoord word en je word afgedaan als Wappie als je tegengeluid laat horen. Er zijn genoeg artsen ( bijv. Artsencollectief ) die grote vraagtekens zetten bij de aanpak van deze zogenaamde crisis. De staats tv en andere media laten echter geen enkel kritisch geluid toe . Alles voor de goede zaak ....

    Eerst negeren ze je, dan lachen ze je uit, dan vechten ze met je en dan win je ( Ghandi )
    Als je goed onderbouwde tegengeluiden laat horen lachen ze je niet uit maar dat artsencollectief is wel vrij vreemd, er is gelukkig voor hun een gat in de markt van mensen die liever dingen geloven dan dingen weten.
  3. [verwijderd] 30 juli 2021 12:57
    quote:

    Barren Wuffet schreef op 30 juli 2021 12:52:

    [...]

    Heb je de verschillende berichten van de afgelopen 2 dagen hier wel gelezen?

    Of bedoel je, het vaccineren is waanzinnig effectief voor de Big Pharma?
    Vaccineren is extreem effectief in het voorkomen van ernstige ziekte maar het is geen wondermiddel dat zieke/kwetsbare mensen ineens onkwetsbaar maakt. Het is erg vreemd om te doen dat het niet effectief is omdat het niet 100% effectief is.
  4. forum rang 6 De Libertariër 30 juli 2021 14:10
    quote:

    Kleintje66 schreef op 30 juli 2021 12:57:

    [...]
    Vaccineren is extreem effectief in het voorkomen van ernstige ziekte maar het is geen wondermiddel dat zieke/kwetsbare mensen ineens onkwetsbaar maakt. Het is erg vreemd om te doen dat het niet effectief is omdat het niet 100% effectief is.
    ik kan me posts van jou herinneren waarin jij pleitte voor massale vaccinatie met als reden dat daar corona de wereld uit geholpen kon worden.
    Bij hoog en laag bleef jij volhouden dat dit middels vaccinatie bereikt kon worden.

    Voortschrijdend inzicht laat zien dat dit dus duidelijk NIET het geval is.
    Dus wat je toen stellig beweerde, kan nu dus de prullenbak in.

    Even om aan te tonen hoe stellig we alles dachten te weten, maar wat we nu moeten herzien.

    PS, voordat je het weer verkeerd interpreteert, ik zeg dus niet dat vaccineren niet effectief is om ernstig zieken of doden te voorkomen. Maar het is helaas geen middel om corona de wereld uit te krijgen.
  5. [verwijderd] 30 juli 2021 14:14
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 14:10:

    [...]

    ik kan me posts van jou herinneren waarin jij pleitte voor massale vaccinatie met als reden dat daar corona de wereld uit geholpen kon worden.
    Bij hoog en laag bleef jij volhouden dat dit middels vaccinatie bereikt kon worden.

    Voortschrijdend inzicht laat zien dat dit dus duidelijk NIET het geval is.
    Dus wat je toen stellig beweerde, kan nu dus de prullenbak in.

    Even om aan te tonen hoe stellig we alles dachten te weten, maar wat we nu moeten herzien.

    PS, voordat je het weer verkeerd interpreteert, ik zeg dus niet dat vaccineren niet effectief is om ernstig zieken of doden te voorkomen. Maar het is helaas geen middel om corona de wereld uit te krijgen.
    Vreemd die posts kan ik me niet herinneren, sterker nog ik weet zeker dat ik dat niet geschreven heb.
  6. [verwijderd] 30 juli 2021 14:19
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 14:15:

    [...]

    Snap ik. Met die 300 posts per dag!
    Als ik de tijd heb zal ik ze even zoeken voor je.
    Als ik jou was zou ik me de tijd besparen. Ik weet heel goed wat mijn standpunt is en was over wat vaccineren doet. Dat jij erg slecht weet wat mijn standpunten zijn is ook al enige tijd duidelijk bij mij, blijkbaar begrijp je niet altijd alles en gaat jouw eigen fantasie invulling geven aan mijn teksten.
  7. forum rang 6 De Libertariër 30 juli 2021 14:24
    quote:

    Kleintje66 schreef op 30 juli 2021 14:19:

    [...]
    Als ik jou was zou ik me de tijd besparen. Ik weet heel goed wat mijn standpunt is en was over wat vaccineren doet. Dat jij erg slecht weet wat mijn standpunten zijn is ook al enige tijd duidelijk bij mij, blijkbaar begrijp je niet altijd alles en gaat jouw eigen fantasie invulling geven aan mijn teksten.
    hahaha, gevalletje projectie?

    Het kan zijn dat ik jouw posts met die van een ander verwar.
    Ik twijfel nu, kan ook zijn dat jij beweerde dat middels lockdowns corona de wereld uit geholpen kon worden.
    Ik weet wel dat ik jou naïef heb genoemd om te denken dat corona de wereld uit geholpen kon worden.

    Maar goed, los van wie wat geroepen heeft, beide stellingen kunnen de prullenbak in.

    Corona is here to stay!!

  8. [verwijderd] 30 juli 2021 14:33
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 14:24:

    [...]

    hahaha, gevalletje projectie?

    Het kan zijn dat ik jouw posts met die van een ander verwar.
    Ik twijfel nu, kan ook zijn dat jij beweerde dat middels lockdowns corona de wereld uit geholpen kon worden.
    Ik weet wel dat ik jou naïef heb genoemd om te denken dat corona de wereld uit geholpen kon worden.

    Maar goed, los van wie wat geroepen heeft, beide stellingen kunnen de prullenbak in.

    Corona is here to stay!!

    Ook dat heb ik nooit gezegd. Wel kun/kon je door hele strenge lockdowns in korte tijd het aantal gevallen erg terugdringen waarna je weer kunt versoepelen. Wereldwijd krijg je dit virus nooit weg en dus blijven mensen het overal heen brengen.Vreemd toch hoe jij zulke rare gedachtes kunt hebben over mijn mening.
  9. Rewinter 30 juli 2021 15:18
    quote:

    luchtschip schreef op 30 juli 2021 12:52:

    [...]
    Je hebt er nog een mooie spreuk van Ghandi achtergezet, maar die is hier niet op zijn plaats.
    Dank voor je compliment, maar nu weet ik nog steeds niet welke wetenschap je bedoelt ? Wetenschap is voor mij een werkwoord.
    Eerst dacht de wetenschap ook dat de wereld plat was en toen kwam er ene Galileo en die zetten de gevestigde wetenschap ook op zijn kop. Hij werd vervolgd, beschimpt en voor wappie uitgemaakt.

    Tevens kun je je ook afvragen of onze universiteiten nog wel onafhankelijk zijn. BigPharma heeft hier een grote invloed doordat zij de onderzoeken bekostigen. Tevens hebben ' de geleerde heren ' veel bijbaantjes waardoor ze echt niet meer onafhankelijk zijn.

    Kortom het wordt tijd dat er een grote bezem door de politiek , rechtspraak en 'wetenschap' gaat en deze lui verantwoordelijk worden gehouden voor alle schade die zij de samenleving hebben berokkend.

    Ga op zoek naar een doel, de betekenis zal volgen ( Ghandi )
  10. forum rang 10 luchtschip 30 juli 2021 15:34
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 14:10:

    [...]

    PS, voordat je het weer verkeerd interpreteert, ik zeg dus niet dat vaccineren niet effectief is om ernstig zieken of doden te voorkomen. Maar het is helaas geen middel om corona de wereld uit te krijgen.
    Vaccins zijn wel degelijk het geijkte middel, om corona tot een minimum te beperken en mogelijk de wereld uit te helpen.

    Voorwaarde is wel dat de vaccins de juiste stimulans geven aan het immuun systeem om het virus te vernietigen.
    Er kunnen varianten optreden van het virus, waarbij.de effectiviteit van het vaccin te laag of zelfs nul is.

    Dan zullen er dus snel vaccins ontwikkeld moeten worden, die wel een hoge effectiviteit tegen de nieuwe variant hebben.

    Een tweede voorwaarde is dat er , bij een pandemie, snel wereldwijd een vaccinatie programma wordt uitgerold.

    Dit is een enorme opgave, maar in principe niet onmogelijk, zeker nu er een aantal goed werkende vaccins zijn.

    Het is gewoon epidemiologisch en volgens wiskunde en statistiek, eenvoudig te verklaren dat het virus kan verdwijnen door vaccinatie.
    In principe bij een goed werkend vaccin een een virus met een lage verspreidingsgraad R0 dicht boven de 1, dan is een vaccinatie graad van 60% van de wereldbevolking voldoende.
    Mocht de R0 hoger zijn dan rond de 1, dan zal afhankelijk van het R0 cijfer een hogere vaccinatiegraad nodig zijn. 70 %, 80 % of 90% afhankelijk van de hoogte van het R0 cijfer.

    Zodra we dankzij die vaccinatie graad van groepsimmuniteit de R0 onder 1 hebben gebracht en kunnen houden zal het virus uitsterven.
    Dat is eenvoudig wiskundig te verklaren.

    Zelfs wanneer alleen Nederland een hoge vaccinatie graad heeft, maakt het niet uit of er mensen zijn die vanuit het buitenland het virus naar Nederland brengen.
    De groepsimmuniteit, dus de hoge vaccinatiegraad, zorgt er vanzelf voor dat zo'n virus verspreiding vanzelf uitdooft.

    Het enige gevaar dat dreigt is dat door verspreiding van het virus bij niet gevaccineerden er varianten kunnen ontstaan, die onze vaccinaties dan mogelijk waardeloos kunnen maken, wanneer de virus variant niet gevoelig is voor de antibodies van het immuunsysteem.

    Daarom is het noodzaak dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
    Gelukkig is er in Nederland een vaccinatie bereidheid van 905, dus die 10% dwarsliggers kunnen het proces niet verstoren, wanneer over enige tijd wij boven de 60% en later richting 90 % vaccinatie graad gaan.

    Het is belangrijk dat iedereen het belang van vaccineren en groepsimmuniteit inziet.

    Bakerpraatjes van tegendraadse figuren, die niet verder komen dan "ik wil mij niet laten vaccineren", zonder enige gezonde argumenten, daar schiet de samenleving niet veel mee op.

    Zeg dan gewoon "ik wil mij niet vaccineren, want ik wil tegendraads zijn en ik heb verder lak aan de mensen om mij heen".
    Maar ga niet de hele dag nietszeggende kletspraatjes ophangen, die simpel samen te vatten zijn, iedere posting weer, tot "ik wil het niet en ik kom niet met argumenten. Maar ik wil wel het hoogste woord voeren door praatjes voor de vaak te plaatsen"

  11. forum rang 6 De Libertariër 30 juli 2021 15:44
    quote:

    luchtschip schreef op 30 juli 2021 15:34:

    [...]

    Vaccins zijn wel degelijk het geijkte middel, om corona tot een minimum te beperken en mogelijk de wereld uit te helpen.

    Zucht.

    Komt ze weer.
    Heel verhaal erbij.

    Hey luchtschip! Zelfs je grote idool Gommers beweert al dat het met vaccinaties niet gaat lukken om corona weg te krijgen. En dat corona here to stay is.

    En toch blijf je stug volhouden???
  12. [verwijderd] 30 juli 2021 15:55
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 15:44:

    [...]

    Zucht.

    Komt ze weer.
    Heel verhaal erbij.

    Hey luchtschip! Zelfs je grote idool Gommers beweert al dat het met vaccinaties niet gaat lukken om corona weg te krijgen. En dat corona here to stay is.

    En toch blijf je stug volhouden???

    En dat betekent dus dat vaccineren belangrijker is dan ooit, groepsimmuniteit bestaat niet.
  13. forum rang 6 leonardus65 30 juli 2021 15:55
    quote:

    Barren Wuffet schreef op 30 juli 2021 12:52:

    [...]

    Heb je de verschillende berichten van de afgelopen 2 dagen hier wel gelezen?

    Of bedoel je, het vaccineren is waanzinnig effectief voor de Big Pharma?

    Ik heb zelfs een deel van die berichten gepost, alleen trek jij er de verkeerde conclusie uit. Cijfers liegen niet.
  14. forum rang 10 luchtschip 30 juli 2021 16:04
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 30 juli 2021 15:44:

    [...]

    Zucht.

    Komt ze weer.
    Heel verhaal erbij.

    Hey luchtschip! Zelfs je grote idool Gommers beweert al dat het met vaccinaties niet gaat lukken om corona weg te krijgen. En dat corona here to stay is.

    En toch blijf je stug volhouden???

    gaan we nu discussiëren over wat er in de toekomst gaat gebeuren ?

    Op dit moment zijn we in de situatie dat we net ruim een half jaar, de eerste vaccins op de markt hebben gekregen.
    Dat proces van productie en uitdeling van vaccins is nu in volle gang.
    Zaak is nu dit versneld door te voeren, waarbij alle wereldleiders de keuze het liefst de zelfde kant op moeten hebben.
    Zo ook met de bevolking, die moet meewerken zich zo snel mogelijk te laten vaccineren.

    Dan zijn er kansen de pandemie onder controle te krijgen.

    Het heeft weinig zin om te horen wat jij in jouw koffiedik ziet en ook een glazen bol voorspelling van wetenschappers is niet belangrijk. Betwijfel of Gommers dit zo letterlijk heeft gezegd of meer in de trant van " mogelijk moeten we er rekening mee houden dat het virus een blijvende zaak is'

    Gelukkig kom jij alleen maar met praatjes zonder enige link naar de uitspraak van Gommers.
    Dan wordt het sowieso al moeilijk een zinnig gesprek te voeren.

    Laa verhalen over de toekomst maar voor wat het is.
    Nu is het zaak het virus onder controle te brengen door massale vaccinatie wereldwijd.

    Wanneer ik ook nog moet discussiëren met mensen, die zonder enige onderbouwing, tegendraads willen zijn en steeds maar zeggen : "ik wil niet gevaccineerd worden".
    En dan maar met toekomstvoorspellingen dit denken te onderbouwen.

    Heb je ook iets concreets te zeggen ?

  15. [verwijderd] 30 juli 2021 16:11
    Er zijn ook vaccinaties in onderzoek die mogelijk besmetting kunnen voorkomen.
    www.smithsonianmag.com/science-nature...

    Globally, five intranasal vaccine candidates are currently undergoing clinical trials, according to the World Health Organization. Scot Roberts, chief scientific officer of Altimmune, the only U.S. company with an intranasal vaccine in clinical trials, is betting that such an intranasal vaccine will be the best way to stop viral transmission while also protecting the body from disease. “You can only get this mucosal antibody response when you do intranasal administration, because it's a very localized immunity,” he says.
  16. forum rang 10 luchtschip 30 juli 2021 16:28


    Ned Price, woordvoerder Ministerie van Buitenlandse Zaken :

    The United States is donating more than one million vaccine doses to the people of Cambodia. These vaccine doses are part of a U.S. commitment to save lives and end the COVID-19 pandemic.

    Minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken :

    I’m proud to announce the donation of more than one million doses of Johnson & Johnson vaccine to support the health of the people of Cambodia. The United States is committed to saving lives and ending the global pandemic.

    twitter.com/StateDeptSpox/status/1421...

    foto's :

    pbs.twimg.com/media/E7i-qOXWQAMPk_F?f...

    pbs.twimg.com/media/E7i-tLOXsAAo5TB?f...

    pbs.twimg.com/media/E7i-uyBXsAAy0Jn?f...
  17. [verwijderd] 30 juli 2021 16:35
    Luchtschip...Nu is het zaak het virus onder controle te brengen door massale vaccinatie wereldwijd.

    vlgns mij met een plank voor de kop geboren...weet jij wel hoeveel 8 MILJARD is hahahahahah en hoelang dit duurt daarbij genomen haal je het NOOIT al staan er 3 MILJARD neuzen dezelfde kant op, het ken nie ,Never het is here to stay en het heet "de Griep 2.0".. ps en niet alle 8miljard hebben er last van hahahaha, maak de mensen toch niet zo bang.
  18. forum rang 10 luchtschip 30 juli 2021 17:36
    quote:

    pacman schreef op 30 juli 2021 16:35:

    Luchtschip...Nu is het zaak het virus onder controle te brengen door massale vaccinatie wereldwijd.

    vlgns mij met een plank voor de kop geboren...weet jij wel hoeveel 8 MILJARD is hahahahahah en hoelang dit duurt daarbij genomen haal je het NOOIT al staan er 3 MILJARD neuzen dezelfde kant op, het ken nie ,Never het is here to stay en het heet "de Griep 2.0".. ps en niet alle 8miljard hebben er last van hahahaha, maak de mensen toch niet zo bang.
    Gebaseerd op wat er nu wereldwijd aan vaccinatie is gezet en het aantal prikken per dag, gebaseerd op 2 vaccinaties per persoon en een totale wereldbevolking van 8 miljard

    duurt het exact 5 maanden vanaf nu om. 60% va de wereldbevolking gevaccineerd te hebben.

    Dus eind december is 60% van de wereldbevolking gevaccineerd.

    Dit kan nog versneld worden door

    1) versnelde productie van de vaccins
    2) nieuwe vaccins die goedgekeurd worden en dus ook voor hoger aanbod van vaccins zorgen
    3) wanneer vaccins worden toegediend, die slechts 1 vaccinatie dosis behoeven, dan wordt een stuk eerder die 60% gehaald.

    Komt nog bij dat er ontwikkelingen zijn voor het toedienen van pillen en dan gaat het tempo heel hard omhoog.

    Valt allemaal best wel mee.

59.684 Posts
Pagina: «« 1 ... 1788 1789 1790 1791 1792 ... 2985 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 867,68 +0,27%
EUR/USD 1,0678 +0,07%
FTSE 100 7.866,63 +0,24%
Germany40^ 17.784,10 +0,08%
Gold spot 2.381,73 +0,88%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

VIVORY...
+9,96%
Alfen ...
+4,63%
JUST E...
+4,62%
Air Fr...
+4,32%
RANDST...
+2,04%

Dalers

Pharming
-8,49%
PostNL
-5,92%
ASMI
-2,90%
Avantium
-2,52%
Accsys
-1,49%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links