Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France 2020

3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Forni 30 oktober 2020 12:43
    @gbakl

    Ik probeer het zeker niet voor de armlastige piloten op te komen, maar begrijp niet dat iedereen met oogkleppen alleen de vinger naar deze groep wijst. Dit omdat juist deze groep, tezamen met het hoger management de enige zijn die (nu) afspraken hebben gemaakt om 20% in te leveren. Het overige personeel levert niets, of krijgt er in deze tijd geld bij. Daar hoor ik helemaal niemand over of is in geen enkel krantenartikel terug te vinden.

    U spreekt over de hoogste salarissen uit de hele vliegwereld, vergelijkt u hierbij de grote carriers of neemt u ook de prijsvechters mee. En kijkt u dan naar bruto of netto salaris.

    Ook begrijp ik het vergelijk met lege vliegtuigen tov van het ontvangen salaris niet. Een buschauffeur krijgt toch ook niet minder salaris als er geen passagiers instappen, een winkelmedewerker krijgt ook het salaris ongeacht of er iets in de winkel verkocht wordt.

    Hetgeen ik wilde zeggen is dat het onbegrijpelijk is dat er niet door het gehele personeel wordt ingeleverd nu het zo slecht gaat met het bedrijf ipv met de vinger wijzen naar bepaalde groepen.
  2. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 13:35
    @scapa

    als je alles zo goed weet dan had je ook door dat de B747's niet vervangen gaan worden
    en wat gaan die hoogstverdienende pilootjes dus vliegen naast de verlengde B777, juist
    de kleinere B777 en de dreamliner met veel minder passagiers.

    en wat was het kunstje ook alweer om niet teveel loonbelasting te betalen.
    juist, omdat piloten een heel vroege afzwaaileeftijd hebben (57 jr) en dan ook nog lang geen
    AOW stoppen ze heel veel inkomen in de (voorlopig) niet belaste pensioenpot en natuurlijk
    hebben ze vaak ook de hoogste hyp rente aftrek want waarom zou je in een
    tussenwoninkje gaan zitten ?

    enz. enz. dus je zult met meer moeten komen voordat ik medelijden met ze krijg.
  3. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 13:39
    quote:

    Forni schreef op 30 oktober 2020 12:43:

    @gbakl

    Ik probeer het zeker niet voor de armlastige piloten op te komen, maar begrijp niet dat iedereen met oogkleppen alleen de vinger naar deze groep wijst. Dit omdat juist deze groep, tezamen met het hoger management de enige zijn die (nu) afspraken hebben gemaakt om 20% in te leveren. Het overige personeel levert niets, of krijgt er in deze tijd geld bij. Daar hoor ik helemaal niemand over of is in geen enkel krantenartikel terug te vinden.

    U spreekt over de hoogste salarissen uit de hele vliegwereld, vergelijkt u hierbij de grote carriers of neemt u ook de prijsvechters mee. En kijkt u dan naar bruto of netto salaris.

    Ook begrijp ik het vergelijk met lege vliegtuigen tov van het ontvangen salaris niet. Een buschauffeur krijgt toch ook niet minder salaris als er geen passagiers instappen, een winkelmedewerker krijgt ook het salaris ongeacht of er iets in de winkel verkocht wordt.

    Hetgeen ik wilde zeggen is dat het onbegrijpelijk is dat er niet door het gehele personeel wordt ingeleverd nu het zo slecht gaat met het bedrijf ipv met de vinger wijzen naar bepaalde groepen.
    .
    dus een bijstandsmoeder met hoge kinderoppaskosten en hoge huur moet dan ook maar
    fors inleveren want de piloten waren altijd ook zo solidair met de rest vh personeel (NOT!).
    .
    EN...ik heb nog niemand zien reageren op de niet aanwezige solidariteit met de
    Franse collega vliegers met hun eigen verlaagde salarismodel.

    past zeker niet in je straatje ?
  4. [verwijderd] 30 oktober 2020 13:46
    quote:

    Forni schreef op 30 oktober 2020 12:43:

    @gbakl

    Ik probeer het zeker niet voor de armlastige piloten op te komen, maar begrijp niet dat iedereen met oogkleppen alleen de vinger naar deze groep wijst. Dit omdat juist deze groep, tezamen met het hoger management de enige zijn die (nu) afspraken hebben gemaakt om 20% in te leveren. Het overige personeel levert niets, of krijgt er in deze tijd geld bij. Daar hoor ik helemaal niemand over of is in geen enkel krantenartikel terug te vinden.

    U spreekt over de hoogste salarissen uit de hele vliegwereld, vergelijkt u hierbij de grote carriers of neemt u ook de prijsvechters mee. En kijkt u dan naar bruto of netto salaris.

    Ook begrijp ik het vergelijk met lege vliegtuigen tov van het ontvangen salaris niet. Een buschauffeur krijgt toch ook niet minder salaris als er geen passagiers instappen, een winkelmedewerker krijgt ook het salaris ongeacht of er iets in de winkel verkocht wordt.

    Hetgeen ik wilde zeggen is dat het onbegrijpelijk is dat er niet door het gehele personeel wordt ingeleverd nu het zo slecht gaat met het bedrijf ipv met de vinger wijzen naar bepaalde groepen.
    Dus, jij stelt dat iemand die dan nog net rond kan komen gewoon keihard moet inleveren? Omdat iemand die meer dan 5x modaal verdient ook wat moet inleveren?

    Sommige groepen zitten al zo laag dat er weinig in te leveren valt.
    Heb je daar wel eens bij stil gestaan?
  5. [verwijderd] 30 oktober 2020 13:51
    quote:

    wizz schreef op 30 oktober 2020 13:46:

    [...]

    Dus, jij stelt dat iemand die dan nog net rond kan komen gewoon keihard moet inleveren? Omdat iemand die meer dan 5x modaal verdient ook wat moet inleveren?

    Sommige groepen zitten al zo laag dat er weinig in te leveren valt.
    Heb je daar wel eens bij stil gestaan?
    Over welke groepen binnen KLM heb je het dan?
  6. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 13:59
    Over welke groepen binnen KLM heb je het dan?

    ???

    lastig als je compleet buiten de werkelijkheid leeft.
    niet iedereen werkt 100%, dat levert nl. enorme kosten op qua kinderoppas etc.
    of je bent nooit thuis gelijk met je kinderen met je onregelmatige diensten.

    werk je 80% of minder dan zit je al heel snel ver onder een modaal inkomen, maar dat
    gaat de grootverdieners boven de pet.
    .
    een modaal inkomen, dat staat ZO ver van ze af...
  7. @iPlof 30 oktober 2020 14:10
    quote:

    Scapa schreef op 30 oktober 2020 12:37:

    [...]

    Daarnaast 'zeer luxe' daar kan je eindeloos over discussiëren, maar de salarissen zijn marktconform.

    Marktconform betekent ook dat de salarissen meeDALEN met de markt die nu volledig op zijn gat ligt.
    20% met veel trucjes overigens gaat de boel NIET redden.

    KLM zit zeer ruim in het personeel dat relatief weinig uren werkt en relatief meer dan gemiddeld verdient.

    Het spel is uit. De overheid steunt nu maar dat gaat op deze manier niet door.
  8. forum rang 5 Hoppschwiiz 30 oktober 2020 14:16
    quote:

    siruan schreef op 30 oktober 2020 14:03:

    dus een bijstandsmoeder met hoge kinderoppaskosten en hoge huur

    Dit is het niveau van het forum tegenwoordig ?
    Dit is het niveau van een groot deel van de Nederlandse bevolking, gevoed door afgunst en jaloezie. De artsen verdienen te veel, de piloten verdienen te veel, de succesvolle ondernemers zijn rijk geworden over de hoofden van hun werknemers, etc, etc

    Men vergeet gemakshalve dat, zoals eerder al gesteld, deze groepen voor het grootste deel van de belastinginkomsten zorgen.
    Die boven genoemde bijstandsmoeder, en nog een aantal van haar vriendinnen worden gefinancierd door de belastingafdracht van één piloot.
  9. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 14:17
    quote:

    siruan schreef op 30 oktober 2020 14:03:

    dus een bijstandsmoeder met hoge kinderoppaskosten en hoge huur

    Dit is het niveau van het forum tegenwoordig ?
    .
    zoals ik al zei, die wereld van de gewone sterveling staat zo ver af
    van de grootverdieners en soms ook van degenen die kunnen beleggen of
    spelen met het geld dat ze toch al niet zo dringend nodig hebben...
    .
    vervelend als het dan toch eens ter sprake komt..
  10. largo33 30 oktober 2020 14:19
    quote:

    Hoppschwiiz schreef op 30 oktober 2020 14:16:

    [...]
    Dit is het niveau van een groot deel van de Nederlandse bevolking, gevoed door afgunst en jaloezie. De artsen verdienen te veel, de piloten verdienen te veel, de succesvolle ondernemers zijn rijk geworden over de hoofden van hun werknemers, etc, etc

    Men vergeet gemakshalve dat, zoals eerder al gesteld, deze groepen voor het grootste deel van de belastinginkomsten zorgen.
    Die boven genoemde bijstandsmoeder, en nog een aantal van haar vriendinnen worden gefinancierd door de belastingafdracht van één piloot.
    die piloot die wordt gefinancierd door de overheid, want er valt niet veel te vliegen. Dan is de cirkel weer rond
  11. [verwijderd] 30 oktober 2020 14:22
    quote:

    gbakl schreef op 30 oktober 2020 13:35:

    @scapa

    als je alles zo goed weet dan had je ook door dat de B747's niet vervangen gaan worden
    en wat gaan die hoogstverdienende pilootjes dus vliegen naast de verlengde B777, juist
    de kleinere B777 en de dreamliner met veel minder passagiers.

    en wat was het kunstje ook alweer om niet teveel loonbelasting te betalen.
    juist, omdat piloten een heel vroege afzwaaileeftijd hebben (57 jr) en dan ook nog lang geen
    AOW stoppen ze heel veel inkomen in de (voorlopig) niet belaste pensioenpot en natuurlijk
    hebben ze vaak ook de hoogste hyp rente aftrek want waarom zou je in een
    tussenwoninkje gaan zitten ?

    enz. enz. dus je zult met meer moeten komen voordat ik medelijden met ze krijg.
    Je hebt ook geen medelijden, maar afgunst. Dat is een groot verschil.

    Daarnaast heb je het over passagiersaantallen terwijl 1) de 777-300 evenveel passagiers vervoert als de 747-400. Dus als passagiersaantallen uitmaken, het argument daar al mee onderuit gehaald wordt.
    2) Dat naast de 777-300 ook de 777-200 en de 787 gevlogen (kan) worden, maakt dat het verschil? Verdient een machinist ook minder als die de ene dag een stoptrein rijdt en de andere dag een dubbeldekker intercity? Of een buschauffeur die de ene dag een streekbus rijdt en de andere dag een verlengde stadsbus?
    Nee dus. Dus wat blijft er nu nog over van je argument?

    Ik zal je verder vertellen. KLM heeft een ICA vloot en een Europa vloot. Dat maakt het verschil. Niet of het nu de 747-400, de 777 , de 787 of (vaak vergeten) de A330 is.

    Dan de discussie over de loonbelasting. Hier heb ik al eens eerder op gereageerd, kan mijzelf alleen herhalen. De mensen die in het buitenland wonen doen dat veelal omdat ze daar hun bestaan hebben opgebouwd, toen ze nog niet voor KLM werkten. Die mensen maken ook geen gebruik van een groot deel van de Nederlandse voorzieningen (wegen, onderwijs, zorg, defensie, ....). Het is niets anders dan legaal om een deel van de loonbelasting terug te vorderen, omdat men wel bepaalde belastingen verschuldigd blijft in land van verblijf.

    Afzwaai leeftijd 57 jaar? Die is inmiddels verhoogt naar 62. Laag? Op 10km is straling 100x hoger dan op de grond. Per (lange) vlucht is het alsof je 1 Xray scan krijgt en als je in de buurt van de polen vliegt zelfs nog hoger (lagere bescherming tegen UV, vanwege verminderde magnetische straling). Doe jij voortaan voor je werk ook even meerdere X-ray scans per week, de rest van je carrière? Of piep je nu anders? En houdt je dan ook even rekening met de onregelmatigheden, de ene keer vroeg opstaan de andere keer laat en de ene keer is het +9 uur, de andere keer is het -9 uur..

    Hypotheekrenteaftrek, die telt enkel voor piloten? Ik ga daarom hier ook niet over in discussie op een AFKLM forum.
  12. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 14:22
    KLM wist na eindeloos onderhandelen uiteindelijk een deal te sluiten met de piloten dat zij tot 2022 inderdaad een vijfde van hun salaris inleveren. Maar, en hier zit de frustratie, de staatssteun loopt door tot 2025. Hoeksta c.s vinden dat KLM dus ook de korting op de salarissen tot 2025 moet vastleggen. Zo niet, dan vervalt het recht op (het restant van) de 3,4 miljard staatssteun. KLM, dat vandaag dramatische kwartaalcijfers presenteerde, ging deze ochtend direct in crisisoverleg.
    .
    jawel crisisoverleg en de dure juristen die de VNV bijstaan draaien overuren.
    hoe kronkelen ze zich DAAR nou weer uit.

    op een gegeven moment is het toch echt buigen en barsten.
  13. @iPlof 30 oktober 2020 14:27
    Door KLM-ers wordt altijd Emirates als een oneerlijke want gesubsidieerde concurrent gezien.
    Guess what, die heeft dus WEL meteen de salarissen van management en piloten GEHALVEERD toen de crisi begon. En die hebben gefaseerd wel ingegrepen in het personeelsbestand. Ja die gaan het zo dus WEL redden.
    En dan maar jammeren dat we straks met Emirates vliegen. Maar dat is dus omdat die WEL een slagvaardig management hebben en AF-KLM NIET..
  14. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 14:32
    ''De mensen die in het buitenland wonen doen dat veelal omdat ze daar hun bestaan hebben opgebouwd, toen ze nog niet voor KLM werkten.''
    .
    grappig, het lijkt wel of hier een (ex) vlieger probeert zijn bestaansrecht te verdedigen met gezochte
    argumenten.
    .
    nou, ik zal er dan EEN onderuit halen, want daar vraag je om:

    veel piloten die vinden dat ze nog te jong zijn om te stoppen en graag nog vele jaren grootverdiener willen blijven en nog heeel veel straling opvangen, die gaan vliegen
    bij buitenlandse airlines en daar dus ook wonen en hier geen belasting betalen over hun
    inmiddels dik uitkerende pensioen-inkomen en nog wat truukjes om er toch maar
    financieel zo goed mogelijk uit te springen.

    typisch he, hoe meer vermogend je bent hoe groter de mogelijkheden zijn om nog
    veel meer te schrapen als je dat al zou willen.
  15. Pandaa 30 oktober 2020 14:36
    quote:

    Marcel H. schreef op 30 oktober 2020 14:25:

    Een piloot is gewoon een taxichauffeur. De overheid hoeft zich niet te bemoeien met het salaris van zo'n man/vrouw.
    Zelfs als piloten zonder salaris zouden werken lijdt Air-France/KLM verlies. Het blijft een bodemloze put. Gebaseerd op air.
    Zolang mijn belastingcenten naar KLM gaan en daarmee dus salarissen worden betaald, hebben ze in mijn ogen het volste recht om zich er wel mee te bemoeien. Zonder ingrijpen zaten alle taxichauffeurs al lang thuis
  16. forum rang 6 gbakl 30 oktober 2020 14:43
    @scapa...
    Dat naast de 777-300 ook de 777-200 en de 787 gevlogen (kan) worden, maakt dat het verschil? Verdient een machinist ook minder als die de ene dag een stoptrein rijdt en de andere dag een dubbeldekker intercity? Of een buschauffeur die de ene dag een streekbus rijdt en de andere dag een verlengde stadsbus?
    Nee dus. Dus wat blijft er nu nog over van je argument?
    .............................................................................................................
    Oh ja...het belangrijkste argument zou ik nog bijna vergeten...!!!

    HOE is het mogelijk dat de salarisopbouw van een KLM piloot historisch zo gegroeid is
    dat hij steeds veel meer ging verdienen als een toestel meer stoelen kreeg en dat uiterst
    bekwaam zo door de VNV werd uitonderhandeld ?
    .
    en leg DAT nou eens naast die tekst van jou hierboven !?!?!?
    .
    wie is er hier nou gek?
  17. forum rang 6 Marcel H. 30 oktober 2020 14:47
    quote:

    Pandaa schreef op 30 oktober 2020 14:36:

    [...]

    Zolang mijn belastingcenten naar KLM gaan en daarmee dus salarissen worden betaald, hebben ze in mijn ogen het volste recht om zich er wel mee te bemoeien. Zonder ingrijpen zaten alle taxichauffeurs al lang thuis
    KLM blijft diensten aanbieden die bijna niemand nodig heeft. Laat het maar over aan de commerciëlen. Dat begrijpt de Nederlandse overheid ook. Ze hoeft zich daarmee niet te bemoeien. KLM moet zelf in de spiegel kijken. Opdoeken wat niet nodig is.
3.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links