Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Acacia Pharma 2020

7.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 397 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Rode Duivel 29 mei 2020 09:17
    quote:

    drulletje drie schreef op 29 mei 2020 08:58:

    [...]

    Goede post Roze bril! Klopt wat je zegt alleen wil ik "mijn" mening nog even toevoegen.
    Door (wellicht) twee goedgekeurde medicijnen is de kans op een partnership met een big pharma voor Acacia misschien ook wel makkelijker aan te gaan. Wellicht wel helemaal geen partnership maar worden ze gewoon overgenomen door een big pharma die de medicijnen wel gelijk in de markt kan zetten. Dat scenario is voor mij de hoofdreden dat ik Acacia aandelen bezit ;)
    Overnames zijn nooit uit te sluiten natuurlijk. En Acacia lijkt voor de big pharma wel een koopje. De vraag is of wij als kleinere belegger dan het onderste uit de kan zullen halen als Acacia voor een prikje (ik laat even in midden wat een overname aan een prikje zou zijn) wordt overgenomen. Op korte termijn is het natuurlijk heel lucratief om te kunnen profiteren van een overname, maar is dat ook zo op langere termijn als ze meerdere medicijnen of toepassingen op basis van amisulpride op de markt zouden brengen?
    We zullen het de komende maanden wel zien. Eerstvolgende horde is de goedkeuring van ByFavo, daarna de uitrol op de markt. We zijn er nog niet en er wordt zeer weinig gecommuniceerd door zowel Acacia als door Cosmo.
  2. forum rang 4 Rode Duivel 29 mei 2020 09:21
    quote:

    brightlight schreef op 29 mei 2020 09:17:

    Ik ben grotendeels akkoord met al wat hierboven gezegd werd. Echter, het verschil in beurswaarde tussen Argen-X en GLPG t.o.v. ACPH is m.i. veel te groot, ook al zijn er de pijplijn en de partnerships. Een P/S van tegen de 6 voor Argen-X in 2024 betekent een P/E van 120 aan een winstmarge van 20%. M.a.w. de beurs verdisconteert nu al een P/E van 120 voor winsten die misschien in 2024 (dus pas binnen 4.5 jaar) gehaald kunnen worden!!!! Hallucinant. Er hoeft maar een kleinigheid mis te gaan en het hele kaartenhuisje stort in elkaar. Er is nu al twijfel of GLPG's Filgotinib wel zo superieur is als eerst gedacht.
    Sirlander, misschien heb je wel gelijk en is de formulary ronde al achter de rug. Zou leuk zijn indien hierover gecommuniceerd werd.
    Wat betreft de grootte van de Amerikaanse markt, denk ik dat door in eerste instantie te focussen op de grootste hospitalen Acacia al een heel eind kan geraken.
    Ook niet onderschatten dat ARGX en GLPG geen cash-problemen hebben. Die hebben geld genoeg om de komende jaren hun onderzoekskosten te financieren en kunnen makkelijk aan zeer gunstige voorwaarden geld bijtanken a volonté. Bij ACPH ligt dat toch iets gevoeliger en hebben via een ingewikkelde constructie even wat ademruimte kunnen afkopen bij Cosmo, maar niet voor lang.
  3. brightlight 29 mei 2020 09:39
    Roze Bril,

    Ik heb er alle vertrouwen in dat het cash probleem zal opgelost worden. Een peak sales van meer dan een half miljard per jaar laat men niet zomaar schieten. Het is ook een grote wortel voor de neus van potentiële investeerders. Er zijn tal van mogelijkheden: partnership met kapitaalinjectie (het model van GLPG), converteerbare lening, overname, of gewoon nog een beperkte kapitaalronde om de brug naar winstgevendheid te slaan. Geen van deze oplossingen hoeven een probleem te zijn voor de kleine belegger. Zeker niet als er eerst nog wat goed nieuws komt (ByFavo)..
  4. [verwijderd] 29 mei 2020 09:58
    quote:

    Roze bril schreef op 29 mei 2020 09:17:

    [...]
    Overnames zijn nooit uit te sluiten natuurlijk. En Acacia lijkt voor de big pharma wel een koopje. De vraag is of wij als kleinere belegger dan het onderste uit de kan zullen halen als Acacia voor een prikje (ik laat even in midden wat een overname aan een prikje zou zijn) wordt overgenomen. Op korte termijn is het natuurlijk heel lucratief om te kunnen profiteren van een overname, maar is dat ook zo op langere termijn als ze meerdere medicijnen of toepassingen op basis van amisulpride op de markt zouden brengen?
    We zullen het de komende maanden wel zien. Eerstvolgende horde is de goedkeuring van ByFavo, daarna de uitrol op de markt. We zijn er nog niet en er wordt zeer weinig gecommuniceerd door zowel Acacia als door Cosmo.
    Inderdaad, ze hebben echt geen goed public affairs persoon/team of extern bureau. Er is bijna geen enkel beurshuis (behalve diegene die IPO heeft gedaan) die dit aandeel volgt, met bijna 2 gevalideerde producten. Dit wil zeggen dat er geen aandacht gaat naar relaties met financiele of investment stakeholders. Dit wil zeggen dat de beurskoers voor de onderneming eigenlijk geen prioriteit is. Nochtans het bestuur en management hebben heel veel eigen aandelen.

    Het is niet normaal dat er zo weinig wordt gecommuniceerd met 1 product in een broekzak en binnenkort een 2de product in andere broekzak. ArgenX heeft 1 product aan bijna 95% en kranten staan er vol van.

    Nochtans heel gemakkelijk zoals Galapagos om regelmatig updates te sturen via LinkedIn. Om contractondertekeningen te melden aan de externe wereld zoals Mithra dit om de haverklap doet.

    Dit is niet veel werk.

  5. [verwijderd] 29 mei 2020 11:58
    quote:

    Sirlander schreef op 29 mei 2020 09:10:

    met andere woorden is ACPH beter dan GLPG...
    GLPG heeft Gilead nodig voor hun medicament op de markt te brengen.
    ACPH brengt hun medicament zelf op de markt.
    Cosmo heeft ACPH nodig om hun medicament aan de man te brengen.

    Ze benadrukken toch wel dikwijls dat ze een top verkoopsteam hebben. Het feit dat Cosmo voor ACPH kiest, wil toch iets zeggen. Cosmo heeft al 5 medicamenten op de markt...
    maar ACPH heft toch nooit iets verkocht? of vergis ik mij?
  6. forum rang 4 Rode Duivel 29 mei 2020 12:02
    quote:

    Sirlander schreef op 29 mei 2020 10:04:

    wie zijn Engels is goed? ;)

    Investor Relations
    Gary Gemignani
    Chief Financial Officer
    Tel: +44 (0) 1223 919760 / +1 317 505 1280
    Email: IR@acaciapharma.com

    International Media
    Mark Swallow / Frazer Hall / David Dible
    Tel: +44 (0) 20 7638 9571
    Email: acaciapharma@citigatedewerogerson.com
    Wat wil je hem vragen? Je kan niet zomaar koersgevoelige info lospeuteren bij die gasten ;-)
  7. forum rang 4 Sirlander 29 mei 2020 12:58
    quote:

    Elvisfan schreef op 29 mei 2020 11:58:

    [...]

    maar ACPH heft toch nooit iets verkocht? of vergis ik mij?
    ze zijn er toch mee bezig met de lancering...
    verkoop nemen ze zelf in handen, moeten hun inderdaad nog bewijzen. Ze beweren een topteam te hebben die dan ook een aardig duitje kost.
  8. brightlight 29 mei 2020 13:00
    quote:

    ulyss schreef op 29 mei 2020 09:58:

    [...]

    Inderdaad, ze hebben echt geen goed public affairs persoon/team of extern bureau. Er is bijna geen enkel beurshuis (behalve diegene die IPO heeft gedaan) die dit aandeel volgt, met bijna 2 gevalideerde producten. Dit wil zeggen dat er geen aandacht gaat naar relaties met financiele of investment stakeholders. Dit wil zeggen dat de beurskoers voor de onderneming eigenlijk geen prioriteit is. Nochtans het bestuur en management hebben heel veel eigen aandelen.

    Het is niet normaal dat er zo weinig wordt gecommuniceerd met 1 product in een broekzak en binnenkort een 2de product in andere broekzak. ArgenX heeft 1 product aan bijna 95% en kranten staan er vol van.

    Nochtans heel gemakkelijk zoals Galapagos om regelmatig updates te sturen via LinkedIn. Om contractondertekeningen te melden aan de externe wereld zoals Mithra dit om de haverklap doet.

    Dit is niet veel werk.

    Ik heb de vraag vroeger al eens gesteld aan Christine Soden waarom zo weinig beurshuizen Acacia volgen. De reden was dat beurshuizen niet geinteresseerd zijn in kleine bedrijven. Een analist kost geld (loon) aan de banken en ze zetten die mannen (en vrouwen) liefst in op bedrijven waar veel omzet mee te draaien valt qua beurstransacties. Ik vond Christine als IR verantwoordelijke goed meevallen. Die nieuwe gast, daar heb ik nog geen ervaring mee. Iemand wel al?
  9. forum rang 4 Sirlander 29 mei 2020 13:19
    quote:

    Roze bril schreef op 29 mei 2020 12:02:

    [...]
    Wat wil je hem vragen? Je kan niet zomaar koersgevoelige info lospeuteren bij die gasten ;-)
    oké.. ik doe de aanzet en jullie vullen aan en verbeteren ;)

    Dear Mr. Gemignani,

    Let me start with presenting myself.
    I’m a Belgium shareholder of ACPH.

    I follow ACPH daily and believe in the company’s pipeline. We have a forum of ACPH where Belgium and Dutch shareholders are active.

    As you know the launch of Barhemsys will not take long (July we hope).
    As we have quite a few biotech companies in Belgium en The Netherlands we have some experience with comparing them.
    As we compare ACPH with others we see that there is one big issue with ACPH and that is the brand awareness of ACPH.

    I know that this is not the priority of a biotech like ACPH. But if we look to the future and numbers of ACPH you should exploit this.
    The value for the shareholder will increase and therefore also the interest for future investors into the company.

    Other biotech uses twitter, Linkedin … to give small positive updates.

    ....

    laat jullie maar gaan
    Een neen heb je, een ja kan je krijgen ;)

    (alvast mijn excuses indien er kegels van fouten staan in mijn Engels...)
  10. brightlight 29 mei 2020 13:51
    quote:

    Sirlander schreef op 29 mei 2020 13:19:

    [...]
    oké.. ik doe de aanzet en jullie vullen aan en verbeteren ;)

    Dear Mr. Gemignani,

    Let me start by introducing myself.
    I’m a Belgian shareholder of ACPH.

    I follow ACPH daily and believe in the company and it’s pipeline a lot. I am active in a forum on beursduivel.be dedicated to ACPH where Belgian and Dutch shareholders share their thoughts.

    The launch of Barhemsys is imminent (July we hope) and it surprises us ACPH doesn't garner more attention amongst shareholders..
    As we have quite a few biotech companies in Belgium en The Netherlands we can easily compare them.
    It strikes us that there is a huge discrepancy between how some of the other biotechs are valued and how ACPH is valued. Other biotechs have a 2024 forward P/S of ten times that of ACPH, even though the growth path is somewhat similar. Of course there are other issues at play but none that can warrant this huge discrepancy..

    This makes us wonder if ACPH is doing enough to put itself in the picture.
    Maybe this is not the priority of a biotech like ACPH, but if we look at the future prospects of ACPH, we feel they could be better "advertised" for the benefit of both the company and the shareholders.

    Other biotechs use Twitter, Linkedin … to give small positive updates. Regular news updates keep the company in the picture and usually benefit the share price.
    ...

    Beetje aangepast, zie hierboven. Moet nog een slot aan gemaakt worden en eventuele verdere input.
  11. forum rang 4 Sirlander 29 mei 2020 15:58
    quote:

    Sirlander schreef op 27 mei 2020 07:25:

    jaarverslag 2019...

    Lancering Barhemsys in juni
    ByFavo lancering max 90 dagen na goedkeuring = bonus CEO
    APD403 phase 3 start nog in 2020
    Geld tot en met H1 2021, daarna terug geld gaan zoeken
    Wie is Salah op twitter? lijkt me nogal letterlijke vertaling van mijn bericht? lol

    Acacia PHARMA: Lancement de Barhemsys en juin Lancement de ByFavo
    max 90 jours après approbation = bonus PDG
    APD403 phase 3 commencera en 2020
    Financement jusqu'au S1 2021.
  12. Merel16 30 mei 2020 09:19
    Denk dat over een paar maanden de kranten acacia pharma zeer zeker gaan vermelden. Het bedrijf geeft me al van in het begin vertrouwen, in het begin wat fouten maar nu gaan we toch recht op het doel af met goede producten nu al en in het vooruitzicht Ik ga nog bijkopen! Wel voor zeer zeer lange termijn! Komt goed!

7.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 397 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 872,79 -1,28%
EUR/USD 1,0615 -0,09%
FTSE 100 7.844,19 -1,52%
Germany40^ 17.763,30 -1,46%
Gold spot 2.369,04 -0,59%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

Avantium
+2,87%
B&S Gr...
+1,58%
AZERION
+1,28%
VIVORY...
+0,94%
AMG Cr...
+0,41%

Dalers

Arcelo...
-6,31%
Aperam
-5,71%
SBM Of...
-5,32%
Accsys
-3,33%
ASMI
-3,08%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links