Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 22,960 24 apr 2024 13:26
  • -0,060 (-0,26%) Dagrange 22,900 - 23,160
  • 92.423 Gem. (3M) 374,4K

Fugro - 2020

24.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 903 904 905 906 907 ... 1221 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Global-analist1 28 oktober 2020 08:43
    Goed morgen forumleden,
    Ik zie Fugro in 2023/4 ook zoiets doen! of niet?
    Tussen 1 oktober en 27 oktober kocht Aegon ruim 24 miljoen aandelen terug voor een gemiddelde prijs van 2,46 euro per aandeel, goed voor een totale waarde van 59 miljoen euro.

    De aandelen worden aangehouden om in de toekomst stockdividend te kunnen uitkeren. Aegon was het inkoopprogramma gestart om het verwaterende effect van een uitkering van het interim-dividend in aandelen dit jaar te neutraliseren.

    Het inkoopprogramma werd op 17 september aangekondigd en zou uiterlijk tot 2 november duren.

    Het aandeel Aegon sloot dinsdag 2,3 procent lager op 2,43 euro.
    www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2020/10...
  2. forum rang 4 JJJS 28 oktober 2020 09:24
    quote:

    Cloverleaf schreef op 27 oktober 2020 22:38:

    Iemand een idee waarom MW zo stevig opbouwt/uitbreidt?
    Vroeg ik mij ook al af. Waren er in februari bijna uit, bouwden recent af en bouwen nu weer op. Klopt het inderdaad dat ze een lijntje hebben met ABN AMRO?

    Kunnen de shorters overigens de geleende aandelen teruggeven na de emissie? Dwz je leent 1 normaal pre-emissie aandeel en geeft er 1 verwaterd (en gedaald) aandeel voor terug?
  3. forum rang 4 JJJS 28 oktober 2020 09:28
    Volgens mij was de strategie geduld, positieve emotie laten wegebben en dan het aandeel weer hard en gemakkelijk terugzetten.

    Cijfers waren hoopvol, onzekerheid financiering weg maar mate van verwatering blijft de grote onbekende. Met de Corona angsten, verkiezingen etc lekker makkelijk om daarop in te spelen.
  4. Jake90 28 oktober 2020 09:31
    quote:

    JJJS schreef op 28 oktober 2020 09:25:

    En het gaat hard nu. Iemand een pluk aan het dumpen?
    Nee, het sentiment zit niet mee en het aandeel wordt (nog) niet gesteund. Ik verwacht dat de cornerstones wel zorgen dat de prijs ongeveer in de range van 2,60-3,12 blijft omdat 30 november de koers minimaal een premium van pakweg 20% boven op de 2,60 moet hebben om de herinfanciering te doen slagen. Dit zal zeer waarschijnlijk wel afgesproken zijn. De cornerstones gaan het aandeel niet steunen als dit nog niet nodig is, en hebben ook nog wat tijd richting 30 november. Maar het aandeel is vrij eenvoudig te steunen gezien de lage transacties de afgelopen dagen, dat blijkt.
  5. Jake90 28 oktober 2020 09:34
    quote:

    keimpe$$ schreef op 28 oktober 2020 09:32:

    [...]

    AEX 534 gehaald. In mij ogen steun.
    Vanmiddag en de rest van de week weer omhoog. Ik zie het als een koop moment
    zolang er geen dubbele bodem is gevormd zie ik daar geen reden toe. het sentiment werkt zeker niet mee.

    Fugro is in mijn optiek wel een van de meest "veilige" havens momenteel omdat de koers op een bepaald niveau moet blijven liggen omwille de herfinanciering. Mijn AEX short hou ik alleen nog wel even aan, eerst maar eens zien of de 534 een steun of weerstand is.
  6. keimpe$$ 28 oktober 2020 09:41
    quote:

    Jake90 schreef op 28 oktober 2020 09:34:

    [...]

    zolang er geen dubbele bodem is gevormd zie ik daar geen reden toe. het sentiment werkt zeker niet mee.
    Fugro zie ik ook wel weer omhoog gaan. Daarom stap ik nu ook weer in voor de korte termijn. Zoals Shell en KLM . Ik kijk dan ook naar de laagste stand in een jaar.
  7. forum rang 4 marktwaarde 28 oktober 2020 09:56
    quote:

    keimpe$$ schreef op 28 oktober 2020 09:32:

    [...]

    AEX 534 gehaald. In mij ogen steun.
    Vanmiddag en de rest van de week weer omhoog. Ik zie het als een koop moment
    Nog een week tot de verkiezingen in de VS. Dat gaat nog heel veel onrust met zich mee brengen en mogelijk ook een flinke daling van de wereldwijde beurzen als Trump niet wordt herkozen. Grote kans op rellen en opstanden.

    Fugro is allesbehalve zeker.

  8. Jake90 28 oktober 2020 10:03
    quote:

    Heerstiets schreef op 28 oktober 2020 09:56:

    [...]

    Nog een week tot de verkiezingen in de VS. Dat gaat nog heel veel onrust met zich mee brengen en mogelijk ook een flinke daling van de wereldwijde beurzen als Trump niet wordt herkozen. Grote kans op rellen en opstanden.

    Fugro is allesbehalve zeker.

    Zolang je zorgt dat geen derivaten met een sl van boven de 2.60 hebt is fugro een redelijk veilige haven (voor volledige zekerheid is je bank rekening veiliger ;))
  9. forum rang 4 marktwaarde 28 oktober 2020 10:09
    quote:

    Jake90 schreef op 28 oktober 2020 10:03:

    [...]
    Zolang je zorgt dat gee derivaten met een sl van boven de 2.60 hebt is fugro een redelijk veilige haven (voor volledige zekerheid is je bank rekening veiliger ;))
    Voor de lange termijn ben ik het zeker met je eens! Maar op de wat kortere termijn denk ik niet dat je heel vrolijk wordt van Fugro.

    Voor wat kortere termijn vind ik aandelen als POST NL meer potentie bieden.
  10. forum rang 4 marktwaarde 28 oktober 2020 10:09
    quote:

    Jake90 schreef op 28 oktober 2020 10:03:

    [...]
    Zolang je zorgt dat gee derivaten met een sl van boven de 2.60 hebt is fugro een redelijk veilige haven (voor volledige zekerheid is je bank rekening veiliger ;))
    Voor de lange termijn ben ik het zeker met je eens! Maar op de wat kortere termijn denk ik niet dat je heel vrolijk wordt van Fugro.

    Voor wat kortere termijn vind ik aandelen als POST NL meer zekerheid en potentie bieden.
  11. Jake90 28 oktober 2020 10:19
    quote:

    Jemoetwat schreef op 28 oktober 2020 10:04:

    [...]
    Fugro, ja.
    Shell, ja.
    KLM, nee.
    Eens, fundamenteel is er geen enkele reden voor KLM om te stijgen. Die hebben nog jaren lang de overheid als een blok aan een been hangen. Daarnaast blijft de vraag naar vluchten de komende jaren beneden de forecasts van '19/ early 20.

    Ik voorzie nog wel een een aandelen emissie om de leningen van de overheid terug te kopen zodra het iets beter gaat. Uiteindelijk is het de aandeelhouder die bloed, niet de overheid. Zie voor een mooi voorbeeld de casus van SNS bank waar ik nog steeds call opties twv 0 in mijn binck overzicht heb (omdat er een eeuwige rechtzaak tegen de staat loopt). Toen heeft de staat SNS van de beurs gehaald zonder enige goedkeuring van de aandeelhouders.
  12. keimpe$$ 28 oktober 2020 10:20
    [quote alias=Heerstiets id=12851772 date=202010281009]
    [...]

    Voor de lange termijn ben ik het zeker met je eens! Maar op de wat kortere termijn denk ik niet dat je heel vrolijk wordt van Fugro.

    Voor wat kortere termijn vind ik aandelen als POST NL meer zekerheid en potentie bieden.

    [/quote

    POST NL is zeker een mooi aandeel. Maar is ook al hard gestegen.

    Ben meer een bodem zoeker. Daar past Fugro natuurlijk bij
24.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 903 904 905 906 907 ... 1221 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Fugro is het schoolvoorbeeld van een geslaagde turnaround

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links