Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Persoonlijke holding - aanvullend inkomsten genereren

53 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Buyandhold2020 22 november 2019 14:08
    Goedendag allen.

    Intro
    Mijn doel is passief aanvullend inkomen genereren (in de B.V. - persoonlijke holding). De onderneming beschikt reeds over een LEI en beleggingsrekening. Elk jaar wil ik minstens EUR 50K bijstorten. Prive heb ik ervaring met beleggen; zakelijk kijk ik er toch (iets) technocratischer tegenaan en ben ik mede daarom benieuwd naar jullie visie.

    De eerste EUR 50K zijn als het volgt verdeeld (prijzen en percentages afgerond):
    500x ABN AMRO @ 16.95 (weging 16.50%)
    500x ACOMO @ 16.95 (weging 20.40%)
    500x ING @10.55 (weging 10.75%)
    250x NEDAP @ 48.60 (weging 24.90%)
    500x RDSA @ 26.50 (weging 27.45%)

    Dit brengt het verwachte rendement op bruto EUR 3.260 (na dividendbelasting, die ik terug kan vragen in de VPB aangifte, bedraagt dit ongeveer EUR 2.775). Omwille van de dividendbelasting ligt mijn voorkeur bij Nederlandse aandelen (eventueel UK of vergelijkbaar; daar waar geen voorheffing ingehouden wordt).

    Het doel
    Mijn bedoeling is een redelijk bestendige dividendportefeuille opbouwen, die aanvullend inkomen genereert. Mijn voorlopige uitgangspunt is geweest dat ik streef naar een dividendrendement van 6 tot 6.5% gemiddeld (dus niet elk aandeel afzonderlijk: er mogen er best bij zijn die iets hoger of lager presteren). Aandelen die ver onder de 5% dividend uitkeren heb ik tot nogtoe niet in overweging genomen.

    Aandelen die ik nog op mijn lijstje heb staan:
    500x ACOMO / 500x ING / 250x NEDAP / 500x RDSA
    Hierdoor kwam ik op het idee om een topic te openen want hierdoor vergroot ik natuurlijk het bedrijfsspecifieke risico. Hoe kijken jullie hiertegenaan?

    Ik wil er niet teveel werk aan hebben (dus niet actief aan- en verkopen): alle effecten die ik koop zijn bedoeld om te behouden (dit tevens ten behoeve van pensioeninkomsten).
    Om diezelfde reden geen obligaties (renderen momenteel nagenoeg niet) of opties in portefeuille. De horizon ligt voor mij ongeveer op 10-15 jaar (nu begin 30), veel verder kan ik momenteel naar mijn idee niet vooruit plannen.

    Suggesties/opmerkingen? Ook inzake het bereiken/behouden van mijn doel in het kader van de samenstelling van de nieuw te plegen aankopen voor volgend jaar.
    Ik lees hier op IEX veel over specifieke aandelen of proposities, dergelijke input is ook zeker welkom. En ook: wat zouden jullie anders doen?

    Bij voorbaat bedankt voor de reacties.

    NB. Alle bedragen in EUR.
  2. forum rang 8 Leefloon 22 november 2019 17:30
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 22 november 2019 14:08:

    Aandelen die ver onder de 5% dividend uitkeren heb ik tot nogtoe niet in overweging genomen.
    Dat is buitengewoon onverstandig, want een marktconform dividendrendement van reguliere aandelen zal nog onder die 5% liggen. Het staat je vrij om bijvoorbeeld post of Shell "bestendig" te noemen, maar daar zit precies het probleem. Des te hoger het "mooie" dividendrendement, des te groter de kans op een laag of zelfs negatief koersrendement. Mogelijk versterkt door een focus op een beperkt aantal sectoren die nu van meewind geen last hebben.

    Een beleidsmatige uitzondering is EAT, het hoogfrequente (te) hoge dividend dient daar om een discount te reduceren, maar dat is verhuisd naar Londen en valt dus ws. buiten je selectie. Maar ook dan heb je een lager koersrendement, door een dividend.dat niet marktconform is.

    De laatste keer dat ik dit bekeek had Stern het "mooiste" dividendrendement in de buurt van marktconformiteit, 5,x% of 6,x% of zo, en de koers van dat aandeel is sindsdien met zo'n 50% gekelderd. Dividendrendement als potentiële red flag.
  3. forum rang 4 ONN 23 november 2019 12:21
    ffp.nl/nieuwsbericht/beleggen-in-de-b...

    Kwestie van rekenen met je verwachte rendementen (hoewel dat natuurlijk lastig in te schatten is). Stelregel is dat als je een hoog rendement weet te maken beleggen in privé altijd beter is. Maar goed, vpb tarief omlaag maar AB tarief weer omhoog en vermogensrendementsheffing over 2 jaar waarschijnlijk ook een stuk hoger. En hoe ziet het plaatje er over 10 of 20 jaar uit ? Blijft lastig. Ikzelf heb vooral geleend van m'n bv om daarmee te handelen/beleggen.

    (Reken)voorbeelden zijn er genoeg te vinden op het internet.

  4. Buyandhold2020 23 november 2019 14:21
    quote:

    ONN schreef op 22 november 2019 14:25:

    Doe maar gewoon een paar ETF'jes.

    Misschien raakt de olie wel op of komt er een einde aan het traditionele bankieren o.i.d. :)

    Kom er maar in Peter :P
    Beleggen in ETF's heeft niet mijn voorkeur, niet alleen om zinnige redenen (want ik snap dat een ETF veel voordelen biedt) maar voor nu gaat mijn voorkeur uit naar individuele aandelen (maakt het leven misschien ook wat interessanter?). Maar zeker wel een goed punt en ik zal er zeker nog eens over denken - eigenlijk kan je niet heen om de voordelen die ETF's bieden op de langere termijn.

    Wie is Peter?
  5. Buyandhold2020 23 november 2019 14:21
    quote:

    Leefloon schreef op 22 november 2019 17:30:

    [...]
    Dat is buitengewoon onverstandig, want een marktconform dividendrendement van reguliere aandelen zal nog onder die 5% liggen. Het staat je vrij om bijvoorbeeld post of Shell "bestendig" te noemen, maar daar zit precies het probleem. Des te hoger het "mooie" dividendrendement, des te groter de kans op een laag of zelfs negatief koersrendement. Mogelijk versterkt door een focus op een beperkt aantal sectoren die nu van meewind geen last hebben.

    Een beleidsmatige uitzondering is EAT, het hoogfrequente (te) hoge dividend dient daar om een discount te reduceren, maar dat is verhuisd naar Londen en valt dus ws. buiten je selectie. Maar ook dan heb je een lager koersrendement, door een dividend.dat niet marktconform is.

    De laatste keer dat ik dit bekeek had Stern het "mooiste" dividendrendement in de buurt van marktconformiteit, 5,x% of 6,x% of zo, en de koers van dat aandeel is sindsdien met zo'n 50% gekelderd. Dividendrendement als potentiële red flag.
    Ook goede input, laat ik dan misschien een (hopelijk verstandige) wedervraag stellen: wat vindt u dan wel een marktconform dividendrendement dat houdbaar is op de langere termijn?
    Zolang de winst en cashflow positiever zijn dan het dividendrendement is er toch niets mis met een dividend van 5% tot 6%?

    Ik snap dat bij bepaalde aandelen dat de koers harder zakt dan de dividenduitkeringen (zgn. value trap) waardoor het alsnog een slechte investering kan zijn. Maar dat is toch niet bij elk aandeel dat een mooi dividend uitkeert het geval?
  6. Buyandhold2020 23 november 2019 14:22
    quote:

    Stockje schreef op 23 november 2019 11:21:

    Wat vind je van de vpb en de ab-heffing als je uiteindelijk naar privé uitkeert?
    Naast mijn salaris keer ik geen dividend uit dus in die zin van AB geen last (vooralsnog en ook niet van plan, ik heb privé alles wat ik nodig heb en privé eerder geld over dan geld tekort vanuit mijn reguliere salaris); het is me inzake beleggen meer te doen om een 2e lijn inkomsten te genereren i.v.m. het op langere termijn voorzien in een salaris vanuit de B.V. - naast de reguliere inkomsten vanuit managementfee/operationele activiteiten.

    Er is en blijft natuurlijk sprake van uitgestelde AB-heffing, waarvan sprake zal zijn na mijn overlijden.
  7. Buyandhold2020 23 november 2019 14:22
    quote:

    ONN schreef op 23 november 2019 12:21:

    ffp.nl/nieuwsbericht/beleggen-in-de-b...

    Kwestie van rekenen met je verwachte rendementen (hoewel dat natuurlijk lastig in te schatten is). Stelregel is dat als je een hoog rendement weet te maken beleggen in privé altijd beter is. Maar goed, vpb tarief omlaag maar AB tarief weer omhoog en vermogensrendementsheffing over 2 jaar waarschijnlijk ook een stuk hoger. En hoe ziet het plaatje er over 10 of 20 jaar uit ? Blijft lastig. Ikzelf heb vooral geleend van m'n bv om daarmee te handelen/beleggen.

    (Reken)voorbeelden zijn er genoeg te vinden op het internet.
    Vooral dat eerste (lastig in te schatten rendementen) als ook de overheid die van plan lijkt te zijn de spelregels te veranderen, weerhouden mij ervan al teveel geld naar privé te halen (denk aan IB box 3 veranderingen na 2020). Voor de rest heb ik de middelen in privé niet nodig.
    Wat u aanhaalt is een goede discussie om te voeren maar zelf vind ik het lastig om in te schatten omdat het de schijn heeft dat de 'spelregels' die de overheid dicteert nogal aan inflatie onderhevig kunnen zijn. Vooral zodra de box 3 regels afhankelijk lijken te worden van de rentes ben ik bang dat de effectieve heffing flink op kan lopen (?).
  8. forum rang 8 Leefloon 23 november 2019 15:36
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 23 november 2019 14:21:

    Ook goede input, laat ik dan misschien een (hopelijk verstandige) wedervraag stellen: wat vindt u dan wel een marktconform dividendrendement dat houdbaar is op de langere termijn?

    Zolang de winst en cashflow positiever zijn dan het dividendrendement is er toch niets mis met een dividend van 5% tot 6%?

    Ik snap dat bij bepaalde aandelen dat de koers harder zakt dan de dividenduitkeringen (zgn. value trap) waardoor het alsnog een slechte investering kan zijn. Maar dat is toch niet bij elk aandeel dat een mooi dividend uitkeert het geval?
    Dit heeft niets met een mening te maken. Zie de markt.

    Alleen wanneer de belegger zich blind staart op de schijnzekerheid van ongeveer een derde van het rendement van buy & hold van bijvoorbeeld de AEX, helemaal niet ingaat op argumenten, en met algemene kretologie meerdere onderwerpen negeert. Het idealiseren van het voorsorteren voor underperfomance. Blij zijn met "cash flow positiever" van eindige klassieke business (post, olie, misschien deels banken, ...), maar niet inzien dat het dividend er dan voor moet zorgen dat de investeerder toch nog iets van de investering kan terugverdienen.

    Je noemt er geen enkele, en verzint daarbij dat wat ik beweer voor elk aandeel geldt. Maak je eigen huiswerk. De enige uitzondering die ik zo even kan noemen is vermoedelijk KAS Bank, hoog dividend met koerswinst, maar dan komt de koerswinst door een toevallige overname.
  9. Buyandhold2020 23 november 2019 16:39
    quote:

    Leefloon schreef op 23 november 2019 15:36:

    [...]
    Dit heeft niets met een mening te maken. Zie de markt.

    Alleen wanneer de belegger zich blind staart op de schijnzekerheid van ongeveer een derde van het rendement van buy & hold van bijvoorbeeld de AEX, helemaal niet ingaat op argumenten, en met algemene kretologie meerdere onderwerpen negeert. Het idealiseren van het voorsorteren voor underperfomance. Blij zijn met "cash flow positiever" van eindige klassieke business (post, olie, misschien deels banken, ...), maar niet inzien dat het dividend er dan voor moet zorgen dat de investeerder toch nog iets van de investering kan terugverdienen.

    Je noemt er geen enkele, en verzint daarbij dat wat ik beweer voor elk aandeel geldt. Maak je eigen huiswerk. De enige uitzondering die ik zo even kan noemen is vermoedelijk KAS Bank, hoog dividend met koerswinst, maar dan komt de koerswinst door een toevallige overname.
    Nergens heb ik beweerd dat het uw mening is, het is gesteld als vraag namelijk: wat is dan wel een houdbaar dividendrendement?
    De (te) sterke focus op sectoren die weinig tot geen last van de meewind op de beurs hebben lijkt zeker correct te zijn daar ga ik mee aan de slag.

    Laten we op uw verzoek om er een te noemen, Acomo als voorbeeld nemen. Een aardig dividendrendement en waardecreatie (althans, zo wordt het door de markt beoordeeld als ik het koersverloop van de afgelopen 10 jaar aanschouw).
    Uw reactie kwam (komt) op mij over alsof een aardig dividendrendement gelijk zal staan aan een eindig bedrijfsmodel - ik twijfel of dit inderdaad waar is.

    Mijn eigen huiswerk staat in de OP - uw reactie wordt zeker gewaardeerd. Aanvallend doen lijkt me niet nodig, gezien we op een forum als deze allemaal bij proberen te leren?

    Daarnaast kwam ik op dit forum een aardig artikel tegen inzake de houdbaarheid van dividend bij diverse banken:
    www.morningstar.nl/nl/news/197170/hoe...
    Dit vind ik in het kader van de OP een interessant artikel, waarbij inderdaad sprake lijkt te zijn dat een hoger dividend in grotere mate onzeker is dan een lager rendement. Maar dan vraag ik mij af, is dat niet per definitie het karakter van een hoger versus lager dividendrendement (als je immers bijv. 25% van de winst uitkeert hou je dat langer vol dan wanneer je bijv. 50% uitkeert)?
  10. forum rang 8 Leefloon 27 november 2019 03:54
    quote:

    Leefloon schreef op 22 november 2019 17:30:

    De laatste keer dat ik dit bekeek had Stern het "mooiste" dividendrendement in de buurt van marktconformiteit, 5,x% of 6,x% of zo, en de koers van dat aandeel is sindsdien met zo'n 50% gekelderd. Dividendrendement als potentiële red flag.
    Die -50% zou -33,33% kunnen zijn, FWIW. Dat Stern zo'n 50% moet stijgen om het koersrendement op 0% uit te laten komen.

    Van de 54 Euronext-noteringen (exclusief Euronext Dublin) die conform Yahoo! medio februari 2018 een redelijk recent dividendrendement van 6% of meer hadden, met een poging om achteraf vastgoedaandelen weg te laten, blijft precies de helft over. De rest is vastgoed, illiquide single fixing, of is om goede (bv. overname) of "foute" redenen (bv. liquidatie) niet meer makkelijk terug te vinden.

    Van de 27 staan er YTD 12 (44,4%) op verlies, eentje (3,7%) noteert onveranderd, en er staan 14 (51,9%) noteringen op winst. Alles lijkt redelijk in lijn met de beurs. Lijkt.

    YTD in 2019 is de kans dat een aandeel of nationale index de AEX verslaat namelijk ongeveer 27,05%. Van de 27 verslaan er echter slechts 2 (7,41%) de AEX-index. Beide zijn Franse noteringen. De Franse CAC 40-index wordt maar door 1 notering (3,7%) verslagen. Het underperformende koersrendement is het probleem.

    "Hoog" dividend, laag of zelfs negatief koersrendement. Buy & hold van een gepaste index levert nauwelijks minder dividend op, zonder optimalisaties zoals het onderwegen van aandelen met een te hoog dividend rendement of met het uitsluiten van aandelen zonder dividend of WPA. Gaan voor hooguit een paar uitrekenbare procenten meer (historisch) rendement, maar tientallen procenten koersrendement laten liggen.

    In de 5,xx%-zone van medio februari 2018 zal het beeld niet veel anders zijn.
  11. forum rang 4 ONN 27 november 2019 09:52
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 23 november 2019 14:21:

    Wie is Peter?
    Ken je die niet eens ? :)

    Peter (ffff) is de topbelegger van het forum hier en heeft in 40 jaar zoveel verdiend dat ie naar eigen zeggen (minstens 1 keer per maand gretig vermeld) meer dan 4000 euro per dag VRH uitspaart wat dus een privé vermogen van om en nabij de 100 miljoen betekent. Vroeger had ie vennootschappen, stichtingen en maatschappen Hij woont nu in Luxemburg.

    Die moet je dus in de gaten houden. En hij heeft vast nog wel wat goede tips voor je. Peter is de kwaadste niet.
  12. forum rang 6 marique 27 november 2019 14:56
    quote:

    Buyandhold2020 schreef op 23 november 2019 16:39:

    (...)
    Daarnaast kwam ik op dit forum een aardig artikel tegen inzake de houdbaarheid van dividend bij diverse banken:
    www.morningstar.nl/nl/news/197170/hoe...
    Dit vind ik in het kader van de OP een interessant artikel, waarbij inderdaad sprake lijkt te zijn dat een hoger dividend in grotere mate onzeker is dan een lager rendement. Maar dan vraag ik mij af, is dat niet per definitie het karakter van een hoger versus lager dividendrendement (als je immers bijv. 25% van de winst uitkeert hou je dat langer vol dan wanneer je bijv. 50% uitkeert)?

    De vraag is of u wilt selecteren op te verwachten dividend of op te verwachten koerswinst. Die keuze lijkt niet ingewikkeld als je kijkt naar historische gegevens tot bijvoorbeeld 10 jaar terug. Grofweg kun je stellen dat een hoog dividendrendement niet samengaat met hoge koerswinst.

    Dividendrendement biedt wat meer zekerheid dan koersrendement. Maar ook met dividendaandelen kun je voor verrassingen komen te staan.
    Uw aandelen Acomo en Nedap zijn illustratief.
    Het 10-jaars gemiddelde dividendrendement is voor beide aandelen ruim 5%.
    Beide aandelen hebben ook een hoge pay-out ratio van jaarlijks gemiddeld meer dan 70%.

    Met december 2009 als basis is het totale rendement van Acomo +405%, waarvan +154% dividendrendement.
    Voor Nedap +263%, waarvan +80% dividendrendement.

    Neem je december 2014 als basis dan krijg je een heel ander beeld:
    Acomo 0%, waarvan 28% dividend.
    Nedap +83% waarvan 33% dividend.

  13. forum rang 7 ffff 27 november 2019 15:22
    Buyandhold,

    Ik heb uw openingsposting goed gelezen.

    Ik vind dat u van een wel erg hoog dividendrendement binnen de vennootschap uitgaat. De vennootschapsbelasting bedraagt, als ik goed geïnformeerd ben 29,58 procent in Nederland. Dus al zult U de dividendbelasting grotendeels of geheel kunnen terugvorderen, je blijft dan zitten met een afdracht van pakweg dertig procent op de brutodividend inkomsten. Het opstarten en runnen van een vennootschap heeft ook een jaarlijks prijskaartje. Als ik niet teveel reken, reken op pakweg 800 Euro per jaar. Die gaan uiteraard ook van de inkomsten van de beleggingsvennootschap af.

    Als ik jou was zou ik de rekenoefening nog eens opnieuw doen met meenemen van minimale jaarlijkse kosten en toch ook eens wat minder dividendopbrengst van je aandelenportefeuille.

    Maar nu komen er TWEE belangrijke zaken waar jij wel heel vlot aan voorbijgaat:

    Het is de bedoeling, zo schrijf je, een aanvullend inkomen te genereren. Ja, dat willen we allemaal, alleen rep jij met geen woord over het feit dat als je dan vanuit die beleggingsvennootschap jouzelf een dividend uitkeert er wel degelijk betaald moet worden….. Hoeveel dat momenteel in Nederland is, weet ik niet, maar je krijgt die vennootschapsinkomsten dus echt niet zomaar in handen.

    Ten tweede ga jij heel gemakkelijk over de vraag van Stockje heen: Namelijk wat bij opheffing van jouw vennootschap. Ik vind het leuk om te lezen dat die vennootschap tot na jouw dood blijft bestaan, want dan word je ook niet met de veelal zwaar tegenvallende afrekening geconfronteerd.

    Ik ken de procedures en tarieven in Nederland niet en ga mij daar ook niet in verdiepen, maar in België bijvoorbeeld viel dat zwaar tegen met, schrik niet, DRIE afrekeningsinstanties als je een vennootschap opheft. Dat is schrikken en valt vies tegen wat er voor jou overblijft.
    Stockje kwam wel degelijk met een heet hangijzer: Vennootschappen zijn soms prima om iets te realiseren, maar het valt vies tegen als je ze opheft.

    Tenslotte Buyandhold: Neem van mij aan dat Overheden over periodes van tientallen jaren uitermate onbetrouwbare partners zijn. De spelregels worden pakweg ieder vijf of tien jaar veranderd en negen van de tien keer in jouw nadeel. Ik heb dat op talloze manieren ervaren vanaf pakweg 1975 tot en met vandaag…. Wat ooit in een bepaalde constructie prachtig was in de jaren 70 werd in de loop van decennia ondergraven door veranderende wetgeving. Dat ontloop je dan weer door andere constructies als stichtingen, maatschappen, in het buitenland aan de slag gaan, maar je moet er bovenop blijven zitten, want anders word je toch weer grandioos gepluimd en geschoren.

    Overheid is echt onbetrouwbaar, dat komt door democratie waarbij vooral na verkiezingen men ergens de sinterklaascadeaus gefinancierd moet krijgen en nog wel weet waar wat geld te halen valt……...
    HOUD DAT GEGEVEN OOK ALTIJD IN JE ACHTERHOOFD.

    Succes.

    Peter

    Je zou dus wel degelijk moeten kijken of het allemaal de moeite waard is en daarvoor groot vel papier en een paar mogelijkheden helemaal uitwerken.
  14. forum rang 4 alexnr75 27 november 2019 15:36
    Buyandhold,

    Ik zou mij niet blindstaren op het dividend en toch eens her-overwegen of beleggen in privé niet beter is. Als je verwacht verliezen te lijden is de holding een goed idee ivm aftrekbaarheid van verliezen. Als je een redelijk rendement denkt te behalen zou ik het in privé doen.

    Denk er nog maar eens goed over na en laat je adviseren.
  15. forum rang 9 objectief 27 november 2019 15:40
    quote:

    ffff schreef op 27 november 2019 15:22:

    Overheid is echt onbetrouwbaar, dat komt door democratie waarbij vooral na verkiezingen men ergens de sinterklaascadeaus gefinancierd moet krijgen en nog wel weet waar wat geld te halen valt……...
    HOUD DAT GEGEVEN OOK ALTIJD IN JE ACHTERHOOFD.

    BuyandHold,

    Bovengenoemde visie is volkomen buiten de waarheid; hij bedoelt: "'ik verwacht van de Overheid dat die veel dommer is dan de ondernemer en/of ik en alles in het bijzonder belastingtarieven hetzelfde houdt", zodat ik achterover kan leunen als bejaarde zonder naar mijn beleggingen om te hoeven kijken.

  16. forum rang 4 ONN 27 november 2019 15:45
    quote:

    ffff schreef op 27 november 2019 15:22:

    Ik ken de procedures en tarieven in Nederland niet en ga mij daar ook niet in verdiepen, maar in België bijvoorbeeld viel dat zwaar tegen met, schrik niet, DRIE afrekeningsinstanties als je een vennootschap opheft. Dat is schrikken en valt vies tegen wat er voor jou overblijft.
    Stockje kwam wel degelijk met een heet hangijzer: Vennootschappen zijn soms prima om iets te realiseren, maar het valt vies tegen als je ze opheft.
    Maar ondertussen bespaar jij je nu toch maar even 4000 euro per dag aan Nederlandse VRH nietwaar ? Dus zo vies tegenvallen deed het niet. Of had je anders geen 100 maar 200 miljoen privè overgehouden ? :)

    En wat VPB percentages en kosten voor het aanhouden van een BV betreft zou ik als ik jou was me beter laten informeren.

    Wel leuk trouwens dat je (alsnog) reageert.

53 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0704 +0,01%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.094,10 -0,24%
Gold spot 2.321,53 -0,02%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links