Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoogtepunt beurzen gezien

3.575 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 augustus 2019 23:03
    Aex ligt nog lang niet op 700, dus kunnen nog wel even.
    En crash komt altijd onverwacht, vindt die verhalen altijd wel leuk, maar TA zegt wat anders :)
    Omdat aandelen nu tussen tijds per sector corrigeren, als dit niet zou gebeuren en alles vliegt maar omhoog, dan krijg je een bubble.
    Maar dat is nu niet aan de hand :)
  2. forum rang 6 Happy 31 augustus 2019 23:39
    quote:

    Wie weet ! schreef op 31 augustus 2019 23:03:

    Aex ligt nog lang niet op 700, dus kunnen nog wel even.
    En crash komt altijd onverwacht, vindt die verhalen altijd wel leuk, maar TA zegt wat anders :)
    Omdat aandelen nu tussen tijds per sector corrigeren, als dit niet zou gebeuren en alles vliegt maar omhoog, dan krijg je een bubble.
    Maar dat is nu niet aan de hand :)
    Dus een correctie naar 520 is echt onmogelijk? We gaan het zien.
  3. [verwijderd] 31 augustus 2019 23:44
    quote:

    Happy schreef op 31 augustus 2019 23:39:

    [...]

    Dus een correctie naar 520 is echt onmogelijk? We gaan het zien.
    Vindt je de beurzen nu ontspannen bij liggen, nee.
    Beurs crash komt van uit ontspannen beurzen, dat scenario ligt er helemaal niet.
    Gezien hoe laag de financiële waarde liggen momenteel.
    Gezien de vluchthavens obligaties, goud , grondstoffen.
    Misschien is het beter je eigen huiswerk te maken en niet te veel naar dat oktober gelul elk jaar te luisteren en te lezen.
  4. [verwijderd] 1 september 2019 00:17
    quote:

    Happy schreef op 31 augustus 2019 23:39:

    [...]

    Dus een correctie naar 520 is echt onmogelijk? We gaan het zien.
    Maar wat wil je nou eigenlijk een correctie of een crash, alle achterblijfsters zijn op de 529 binnen gehaald.
    Waar haal je uit je eigen inzicht vandaan, dat er een crash komt op fundament niveau, als je iets roept, en andere kopie, moet je ook met je eigen visie komen met onderbouwing op fundamenten.
    anders ben je alleen maar een basher.
  5. forum rang 6 Happy 1 september 2019 10:01
    Ik probeer alleen een statement te maken tegen het overmatige optimistme dat de beurs alleen maar omhoog kan. En een correctie naar 520 is geen crash maar slechts een dipje in een jarenlange stijging. Stonden we ook dit jaar geleden ook met betere vooruitzichten als nu. De stand 520 haal ik uit mijn orthodoxe point-figure. Doe ik op een ruitjes schriftje. Vind dat we in een gelijke situatie zitten als 1987. Toen riep iedereen dat het alleen maar omhoog kon.

    Ik zeg dus niet dat wij nu gelijk gaan crashen maar, zie tekst, dat we lagere niveaus gaan opzoeken die beter passen bij de huidige economische situatie c.q. verwachtingen.
  6. [verwijderd] 1 september 2019 12:19
    quote:

    Happy schreef op 1 september 2019 10:01:

    Ik probeer alleen een statement te maken tegen het overmatige optimistme dat de beurs alleen maar omhoog kan. En een correctie naar 520 is geen crash maar slechts een dipje in een jarenlange stijging. Stonden we ook dit jaar geleden ook met betere vooruitzichten als nu. De stand 520 haal ik uit mijn orthodoxe point-figure. Doe ik op een ruitjes schriftje. Vind dat we in een gelijke situatie zitten als 1987. Toen riep iedereen dat het alleen maar omhoog kon.

    Ik zeg dus niet dat wij nu gelijk gaan crashen maar, zie tekst, dat we lagere niveaus gaan opzoeken die beter passen bij de huidige economische situatie c.q. verwachtingen.
    Je moet niet vergeten dat je aandelen koopt met de Euro en die Euro wordt steeds minder waard met een rente van 0% tot negatief. En daarom denk ik dat de beurzen en edelmetalen op termijn door zullen stijgen. cash is king is iets van vroeger.
  7. forum rang 6 Happy 1 september 2019 13:11
    quote:

    pi333 schreef op 1 september 2019 12:19:

    [...]
    Je moet niet vergeten dat je aandelen koopt met de Euro en die Euro wordt steeds minder waard met een rente van 0% tot negatief. En daarom denk ik dat de beurzen en edelmetalen op termijn door zullen stijgen. cash is king is iets van vroeger.
    Dat is waar. Toch zul je zien dat dit met upsen downs zal gebeurd. Ik verwacht nu gewoon een down en vind het leuk om hierover te discussiëren
  8. forum rang 4 bearishbull 4 september 2019 10:52
    quote:

    Happy schreef op 3 september 2019 16:11:

    Naut ziet een recessie op BNR.
    Die Wellink zegt dat wel vaker. Maar plaats het in perspectief. Wat is een recessie? Dat is 2 kwartalen van krimp achter elkaar. Eentje hebben we al achter de rug in Duitsland. Die 2de kan ook wel komen. En dan? Betekent dat dalende aandelen? Vaak niet. Tenzij het een totaal uit het niets komende onverwachte diepe recessie wordt zoals in 2008, maar die recessie is niet voor niets de grootste in decenia, dat gebeurt niet zo vaak.

    Die recessie zal er wss wel komen. Ik zie de aandelen daar niet op reageren aangezien er weinig onverwachts aan is en het wss niet diep al zijn. We leven nu in een wereld zonder spaarrente. Waar veilige havens geld kosten (negatieve yields). We leven in een cocktail van omgevingsfactoren waarin bedijven harder kunnen groeien dan ooit. Lenen kost niks en geld in de kas levert niks op of kost zelfs geld. Geen haar op mijn hoofd die eraan denk de komende jaren aandelen te verkopen.

  9. forum rang 6 Happy 4 september 2019 15:28
    quote:

    bearishbull schreef op 4 september 2019 10:52:

    [...]

    Die Wellink zegt dat wel vaker. Maar plaats het in perspectief. Wat is een recessie? Dat is 2 kwartalen van krimp achter elkaar. Eentje hebben we al achter de rug in Duitsland. Die 2de kan ook wel komen. En dan? Betekent dat dalende aandelen? Vaak niet. Tenzij het een totaal uit het niets komende onverwachte diepe recessie wordt zoals in 2008, maar die recessie is niet voor niets de grootste in decenia, dat gebeurt niet zo vaak.

    Die recessie zal er wss wel komen. Ik zie de aandelen daar niet op reageren aangezien er weinig onverwachts aan is en het wss niet diep al zijn. We leven nu in een wereld zonder spaarrente. Waar veilige havens geld kosten (negatieve yields). We leven in een cocktail van omgevingsfactoren waarin bedijven harder kunnen groeien dan ooit. Lenen kost niks en geld in de kas levert niks op of kost zelfs geld. Geen haar op mijn hoofd die eraan denk de komende jaren aandelen te verkopen.

    Soms is even aan de zijlijn staan of short gasn een goede keus. Domweg in aandelen stappen omdat er geen altetnatief is, of roepen dat het alleen maar omhoog kan is niet slim. Kijk wat er in het begin van het jaar gebeurde, ook een dipje van tientallen punten. Is gezond maar profiteer ervan.
  10. forum rang 4 bearishbull 4 september 2019 15:41
    quote:

    Happy schreef op 4 september 2019 15:28:

    [...]

    Soms is even aan de zijlijn staan of short gasn een goede keus. Domweg in aandelen stappen omdat er geen altetnatief is, of roepen dat het alleen maar omhoog kan is niet slim. Kijk wat er in het begin van het jaar gebeurde, ook een dipje van tientallen punten. Is gezond maar profiteer ervan.
    Dipjes kun je nou eenmaal niet voorspellen. Pensioenfondsen die meer informatie hebbben dan wie dan ook en alle kennis in huis hebben gaan ook niet tussentijds uit aandelen. Je kunt dat nou eenmaal niet voorspellen. Je moet gewoon de juiste aandelen uitkiezen. Als je aandelen de riskant vindt blijf je ervanaf. Maar kleine bewegingen op en neer zijn niet met zekerheid te voorspellen.

    Op het moment dat jij je informatie binnen hebt met slecht nieuws hadden andere partijen die informatie al veel eerder en zit het allang in de koersen verwerkt. Helemaal als particulier op wereldnieuws handelen is waanzin.
  11. forum rang 7 ffff 5 september 2019 11:58
    Bearishbull,

    Mooie postings hierboven, waar ik mij helemaal bij kan aansluiten.

    Ik zag zojuist dat nog maar drie weken geleden, op 15 augustus de AEX op 534 stond, maar intra-day schijnt hij zelfs rond de 530 gestaan te hebben. ( Niet 100 procent zeker!)

    In ieder geval staat hij nu weer rond de 567 oftewel weer ruim 6 procent erbij op drie weken tijd…

    Je kunt er gewoon geen moer van zeggen en het blijft altijd afwachten of " dip" aankopen goed gekozen waren dan wel veel te optimistische investeringen.

    Maar voorlopig loopt het weer prima....

    Peter
  12. forum rang 4 bearishbull 6 september 2019 14:13
    quote:

    Happy schreef op 6 september 2019 08:43:

    Was even hard werken maar met nog een klein papierenverlies deze maand, klaar voor een dipje.
    TB S 580.42 moet het maar gaan doen. Succes allemaal vandaag! Vooral genieten is belangrijk
    Ondertussen is de rente NOG lager. Voor -0.7% leent duitsland 10 jaar. Voor 1.5% zet men zijn hypotheek 10 jaar rentevast. 2% voor 20 jaar. Je spaarrekening levert 0.0% op............Je snap wel dat deze extreem goedkope cash tarieven ook gelden van de bedrijven die jij short?

    We leven nu in een tijd waarin aandelen harder omhoog kunnen dan ooit. Het is voor mij werkelijk onbegrijpelijk hoe iemand met een beetje verstand van aandelen short kan gaan in deze tijden.....Maar gelukkig belijft het een vraag EN aanbod markt. Ieder zijn ding.
  13. forum rang 6 Happy 6 september 2019 16:54
    @ Bearishbull, dit heb ik vaker gehoord. Je moet eens weten wat er on september 1987 en nog volle malen later geroepen is. Juist dat overmatige optimisme is de perfecte basis voor een correctie. Het is mijn visie en ik vind het leuk om erover te diiscussiëren. Weer eens een ander geluid op de forums.
  14. forum rang 4 bearishbull 6 september 2019 17:06
    quote:

    Happy schreef op 6 september 2019 16:54:

    @ Bearishbull, dit heb ik vaker gehoord. Je moet eens weten wat er on september 1987 en nog volle malen later geroepen is. Juist dat overmatige optimisme is de perfecte basis voor een correctie. Het is mijn visie en ik vind het leuk om erover te diiscussiëren. Weer eens een ander geluid op de forums.
    1987. Dat ene dagje dat de Dow 20% lager ging en 10 jaar later 3x (200%)zo hoog stond als voor de crash.

    Succes met het timen van een 20% daling (wat ruim 30 jaar geleden gebeurde). Ik kijk liever niet dagelijks naar mijn aandelen en ga voor die 200% hoger. Voor ietsje minder doe ik het ook wel.

    En mocht er een crash komen dan is dat alleen maar een mooi instap moment. Dat blijkt ook wel uit jouw 1987 voorbeeld.

    Nog meer feiten. Met je short kun je theoretisch maar 100% winnen. Van huidige koers naar 0. Je verlies is onbeperkt, want er is geen plafond. Met long zitten is 0 de bodem. Verlies dus maximaal 100%. De sky is de limit qua rendement.
3.575 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links