Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Hoogtepunt beurzen gezien

3.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 162 163 164 165 166 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 bearishbull 19 september 2022 09:09
    quote:

    tradersonly schreef op 16 september 2022 20:46:

    Klopt inflatie is een groeivoet. Amerika is straks zodanig ver met verhogingen dat ze volgend jaar ook zomaar weer kunnen gaan verlagen.
    Uiteindelijk zal inflatie zichzelf de nek omdraaien. Alles wordt duurder, minder bestedingen/vraag. Uiteindelijk zullen de prijzen stoppen met zo hard te stijgen (of zelfs dalen = deflatie). De renteverhogingen versnellen dit process alleen maar.

    Alleen de inflatie piek was al verwacht en de cijfers vorige week bewezen dat we de piek nog niet hebben gezien. In andere woorden is de inflatie iets hardnekkiger dan gehoopt. Dus een eventuele vertraging die volgt zal dat dan hoogst waarschijnlijk ook zijn. Uiteindelijk maakt het voor de komende decenia niet zoveel uit en zijn paniekdalingen imo koopmomenten. Maar komende maanden gaan wel volatiel en onzeker zijn. Hopelijk wordt/is de recessie die er is/volgt niet te diep.

    Advies is.....koop paniek. Zeker niet 100% cash gaan zitten. Helemaal niet 1 currency. De euro kan bij een diepe recessie best weleens rake klappen krijgen.

    Wat ook nog kan komen is het effect van een weer TE snel aanwakkerende economie. Opschalen gaat helaas niet zo snel en dat kan dan weer voor inflatie zorgen. Zo komen er golven van inflatie en recessie voor een langere tijd. Dit effect is echter wel algemeen bekend en wie weet kan dit redelijk gestuurd worden door CB's, maar hun macht overschatten is ook niet goed.
  2. forum rang 4 New dawn 19 september 2022 13:45
    Inflatie kan lang duren:
    www.inflation.eu/nl/inflatiecijfers/n...

    Nu hebben we in tegenstelling to de 60-er en 70-er jaren een lage rente en hoge inflatie. In het verleden was de rente tijdens de inflatie veel hoger, maar de bestrijding van de inflatie bleef moeilijk.
    Als de rente niet omhoog gaat gelijk met de inflatie zal vermoed ik de inflatie verder toenemen.

    De ECB kan er niet veel aan doen als bv ze de begroting van Italië gaat betalen. Al meer geld zal in circulatie komen. De EU zal misschien nog door moeilijke tijden gaan. Sommige landen zullen mogelijk afhaken.
    Nederland zit dicht bij de maximale schuld waar ze voor getekend hebben in het Verdrag van Maastricht. Maar dat zal denk ik niet meer serieus worden genomen.
  3. forum rang 9 objectief 19 september 2022 13:57
    quote:

    New dawn schreef op 19 september 2022 13:45:

    Nu hebben we in tegenstelling to de 60-er en 70-er jaren een lage rente en hoge inflatie. In het verleden was de rente tijdens de inflatie veel hoger, maar de bestrijding van de inflatie bleef moeilijk.
    Als de rente niet omhoog gaat gelijk met de inflatie zal vermoed ik de inflatie verder toenemen.

    De inflatie gaat volgend jaar naar beneden en waarschijnlijk behoorlijk hard, want de productie kan niet meer plaatsvinden op de goedkoopste plek. o.a. geen gas uit Rusland, graan uit Oekraine etc.
    De vraag gaat daardoor sterk afnemen, door gebrek aan koopkracht, minder werkgelegenheid etc.
  4. forum rang 4 StartendeBelegger 19 september 2022 14:03
    Of de inflatie hard gaat dalen hangt af van meerdere dingen.

    - strenge winter of niet?
    - wat gaat Poetin nog doen?
    - wat gaat China met Taiwan doen?
    - hoeveel steunmaatregelen komen er?

    Als al deze dingen tegen zitten, dan is de inflatie nog lang niet weg.

    Maakt mij allemaal niet uit, ben nog jong, dus hoe hoger de inflatie, hoe lager ik kan instappen.
  5. forum rang 4 bearishbull 19 september 2022 14:24
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 19 september 2022 14:03:

    Of de inflatie hard gaat dalen hangt af van meerdere dingen.

    - strenge winter of niet?
    - wat gaat Poetin nog doen?
    - wat gaat China met Taiwan doen?
    - hoeveel steunmaatregelen komen er?

    Als al deze dingen tegen zitten, dan is de inflatie nog lang niet weg.

    Maakt mij allemaal niet uit, ben nog jong, dus hoe hoger de inflatie, hoe lager ik kan instappen.
    Vroeg of laat zal het dalen. Wintertje meer of minder boeit niet voor komende 20 jaar ;).

    Maar geloof me. Je hebt liever inflatie dan hard dalende inflatie opweg naar een deflatie. De lijntjes tussen tegenovergestelden zijn enorm dun. De kunst is om een zachte landing te maken ipv naar deflatie, inflatie, deflatie etc...Het is een balanceer spel waar CB's veel ervaring mee hebben, maar door populisme worden vaak niet de juiste beslissingen genomen. rente verlagen is zonder weerstand, verhogen kost welvaart en polieke stemmen.

    Ik heb dit allemaal wel al meegemaakt en veel over gelezen. De beurzen lopen voor op de economie. Dus ga er maar vanuit dat het nieuws over enkele maanden nog veel slechter is. Niet alleen het nieuws maar wss ook je eigen financiele situatie. Zorg dat je een buffer hebt, zorg dat je aandelen kunt bijkopen op de engste momenten. Dat pakt al meer dan 100 jaar goed uit en er zijn wel ergere dingen gebeurd in het verleden. Ik heb flink aandelen gekocht op aex van 400 middenin het oog van de corona crisis, toen alles uitzichtloos leek. Is ook na te lezen hier op IEX. HEt is doodeng, maar hoe enger hoe beter. Bodems (lage koersen) worden gevormd als het uitzichtlood lijkt. Zie je uitzicht, ben je te laat. Beleggen en econmie zijn anders dan je verwacht. Het is verwachting tegenover feiten. Beurs beweegt niet op feiten. Die zijn al in de koers.
  6. forum rang 4 StartendeBelegger 19 september 2022 14:40
    quote:

    bearishbull schreef op 19 september 2022 14:24:

    [...]

    Vroeg of laat zal het dalen. Wintertje meer of minder boeit niet voor komende 20 jaar ;).

    Maar geloof me. Je hebt liever inflatie dan hard dalende inflatie opweg naar een deflatie. De lijntjes tussen tegenovergestelden zijn enorm dun. De kunst is om een zachte landing te maken ipv naar deflatie, inflatie, deflatie etc...Het is een balanceer spel waar CB's veel ervaring mee hebben, maar door populisme worden vaak niet de juiste beslissingen genomen. rente verlagen is zonder weerstand, verhogen kost welvaart en polieke stemmen.

    Ik heb dit allemaal wel al meegemaakt en veel over gelezen. De beurzen lopen voor op de economie. Dus ga er maar vanuit dat het nieuws over enkele maanden nog veel slechter is. Niet alleen het nieuws maar wss ook je eigen financiele situatie. Zorg dat je een buffer hebt, zorg dat je aandelen kunt bijkopen op de engste momenten. Dat pakt al meer dan 100 jaar goed uit en er zijn wel ergere dingen gebeurd in het verleden. Ik heb flink aandelen gekocht op aex van 400 middenin het oog van de corona crisis, toen alles uitzichtloos leek. Is ook na te lezen hier op IEX. HEt is doodeng, maar hoe enger hoe beter. Bodems (lage koersen) worden gevormd als het uitzichtlood lijkt. Zie je uitzicht, ben je te laat. Beleggen en econmie zijn anders dan je verwacht. Het is verwachting tegenover feiten. Beurs beweegt niet op feiten. Die zijn al in de koers.
    Dat is zeker waar, het zal ooit dalen. Maar als nu blijkt dat de inflatie nog steeds te hoog is en nog steeds stijgt, zal er ongetwijfeld een verdere daling komen.

    Ik geloof dat de beurs vooruit kijkt, maar toch heb ik soms dat idee niet. Er komen nog hele zware maanden aan, maargoed misschien mis ik nog ervaring. Een aantal dagen geleden zei ik, dat ik weer ging kopen als het nog 5% zou dalen. Volgens mij is dit bijna het geval...
  7. forum rang 4 bearishbull 19 september 2022 17:02
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 19 september 2022 14:40:

    [...]

    Dat is zeker waar, het zal ooit dalen. Maar als nu blijkt dat de inflatie nog steeds te hoog is en nog steeds stijgt, zal er ongetwijfeld een verdere daling komen.

    Ik geloof dat de beurs vooruit kijkt, maar toch heb ik soms dat idee niet. Er komen nog hele zware maanden aan, maargoed misschien mis ik nog ervaring. Een aantal dagen geleden zei ik, dat ik weer ging kopen als het nog 5% zou dalen. Volgens mij is dit bijna het geval...
    Opzich kun je het antwoord ook zonder ervaring vinden. Check de historische grafiek van de SNP 500 jaren 70 en 80. Toen ook hoge inflaite en nog veel hogere rente. Beurs ging dat decenia.....................zijwaards. Wel met grote ups en downs. Natuurlijk gecorrigeerd voor inflatie verlies je koopkracht, maar cash deed het niet veel beter. En de stijging die volgde in de jaren 80 en 90 zou je zeker niet mis willen lopen.

    Eigenlijk was er maar 1 ECHT grote daling in de geschiedenis en dat was tijdens deflatie. Maar zelfs die grote daling van 90% was in een decenia al weggepoets. Zeg nooit, nooit, maar zulke deflatie is met huidig fiat geld bijna onmogelijk. Toen stond geld nog garant voor een fixed aantal goud. Nu kunnen ze bijdrukken en........inflateren dus,....Wat ze dus in 2008 en tijdens corona gedaan hebben. Dit is het effect. Even rente verhogen en de boe afkoelen en we zitten weer op het rechte pad.
  8. forum rang 4 bearishbull 22 september 2022 09:42
    quote:

    Happy schreef op 22 september 2022 08:31:

    Ga maar lekker wandelen in het bos of op het strand vandaag en morgen. Beurs gaat hem niet worden. Maandag maar weer eens kijken. Kooporders lopen gewoon door maar denk niet dat die nu al gaan. Daar is nog wel een daling van 4% voor nodig.
    Nieuwe lows voordat er weer een grotere stijging komt. Bij panic sells bij een nieuwe low koop ik wat bij. Beetje rond AEX 580-600. Geen idee wat dus koop breed. Jammer dat veel indices vol met apple zitten die nog niet echt meegedaald is.
  9. forum rang 6 Happy 23 september 2022 12:30
    quote:

    bearishbull schreef op 22 september 2022 09:42:

    [...]

    Nieuwe lows voordat er weer een grotere stijging komt. Bij panic sells bij een nieuwe low koop ik wat bij. Beetje rond AEX 580-600. Geen idee wat dus koop breed. Jammer dat veel indices vol met apple zitten die nog niet echt meegedaald is.
    Toch maar ook op AEX wat dividendaandelen gekocht net. Voor op de plank zal ik maar zeggen.
  10. forum rang 4 bearishbull 23 september 2022 12:50
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 23 september 2022 12:45:

    Capitulatiefase?
    Ik vrees dat die fase een stuk agresiever is dan -2.5%.

    Met hogere inflatie gaat de afzet gewoon flink omlaag. Totale omzet blijft nagenoeg gelijk. Dit is macro niveau. Op micro niveau zal er bespaard worden op niet noddzakelijke uitgave. Veel bedrijven gaan wss failliet of nemen flink in waarde af. Uiteindelijk komen lonen lagging richting inflatie. Dan zal alles weer groeien. Destroy and rebuild.

    Ik denk dat energie en (niet luxe) voeding en noodzakelijke consumenten retail al gekocht kan worden. Maar wss ook nog mee kan dalen in de paniek. Uiteindelijk zullen er koopjes komen in de luxere sectoren.

    Mijn nummer 1 zorg. Europa.
  11. forum rang 4 StartendeBelegger 23 september 2022 13:25
    quote:

    bearishbull schreef op 23 september 2022 12:50:

    [...]

    Ik vrees dat die fase een stuk agresiever is dan -2.5%.

    Met hogere inflatie gaat de afzet gewoon flink omlaag. Totale omzet blijft nagenoeg gelijk. Dit is macro niveau. Op micro niveau zal er bespaard worden op niet noddzakelijke uitgave. Veel bedrijven gaan wss failliet of nemen flink in waarde af. Uiteindelijk komen lonen lagging richting inflatie. Dan zal alles weer groeien. Destroy and rebuild.

    Ik denk dat energie en (niet luxe) voeding en noodzakelijke consumenten retail al gekocht kan worden. Maar wss ook nog mee kan dalen in de paniek. Uiteindelijk zullen er koopjes komen in de luxere sectoren.

    Mijn nummer 1 zorg. Europa.
    Inmiddels al 3% en Amerika moet nog openen, maar we gaan het zien.
  12. forum rang 4 Mippert 24 september 2022 12:07
    Bij AEX 700+ , vorig jaar, begon ik met short gaan. Dat bleek veel te vroeg te zijn. Maar ja, wie kon voorzien dat we noordwaarts door de 800 zouden breken?
    Mijn hardnekkigheid heeft mij inmiddels gelukkig uitbetaald. Wel had ik er last van dat tijdens het spel de regels werden veranderd: lees: maximale hefboom op AEX 10 en op S&P en DAX van 20. Daarom overstap gemaakt naar S&P en nu zit ik een paar weken in de DAX, omdat ik verwacht dat daar hardere klappen zullen vallen dan in de S&P.
  13. forum rang 4 New dawn 26 september 2022 10:47
    quote:

    Happy schreef op 25 september 2022 19:58:

    Groen dagje voor gezelligheid maar morgen?
    De maand october heeft een slechte reputatie. Ben benieuwd hoe de beurzen daar doorkomen, Er is teveel gaande: hoge inflatie in de USA/EU, de oorlog, rentestijging, dreigende recessie, extreme inflatie in Turkije, de energiecrises. politeke instabiliteit in allerlei landen, en de Taiwan kwestie.
3.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 162 163 164 165 166 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links