Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Affimed NV OTC:AFMD.Q, NL0015001ZQ0

  • 5,080 18 apr 2024 21:59
  • -0,150 (-2,87%) Dagrange 5,070 - 5,290
  • 89.527 Gem. (3M) 427,9K

Forum Affimed geopend

5.633 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 282 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Stapvoets 5 oktober 2022 12:53
    [quote alias=Tom3 id=14441069 date=202210040928]
    Het lijkt wel of iedereen op dit forum murw gebeukt is door de aanhoudende koersdalingen in de biotech en AFMD in het bijzonder. Het is natuurlijk wel zaak het oog op de bal te houden, namelijk de wetenschap. Dat zal altijd twee stappen vooruit en één achteruit zijn. Wat ik onthouden heb van het frontiersartikel is dat ook NK cellen nu bewezen gevoelig zijn/ baat hebben bij PD-L1 antilichamen. Ook al is het artikel geschreven door 3 Affimed medewerkers, het is gereviewd in Nederland (RUG) en wetenschappers in Australië n Iran. Je gaat toch geen uithangbord ophangen als de praktijk inmiddels uitwijst dat het allemaal niet gaat werken? Ik mag toch hopen dat de drie schrijvers inmiddels op dat front zijn bijgepraat.

    Ziet er prima uit. Laat het ook altijd even lezen door mensen die er meer verstand van hebben. En die zijn positief.
  2. forum rang 6 Hulskof 5 oktober 2022 15:20
    quote:

    Tom3 schreef op 4 oktober 2022 09:28:

    Het lijkt wel of iedereen op dit forum murw gebeukt is door de aanhoudende koersdalingen in de biotech en AFMD in het bijzonder. Het is natuurlijk wel zaak het oog op de bal te houden, namelijk de wetenschap. Dat zal altijd twee stappen vooruit en één achteruit zijn. Wat ik onthouden heb van het frontiersartikel is dat ook NK cellen nu bewezen gevoelig zijn/ baat hebben bij PD-L1 antilichamen. Ook al is het artikel geschreven door 3 Affimed medewerkers, het is gereviewd in Nederland (RUG) en wetenschappers in Australië n Iran. Je gaat toch geen uithangbord ophangen als de praktijk inmiddels uitwijst dat het allemaal niet gaat werken? Ik mag toch hopen dat de drie schrijvers inmiddels op dat front zijn bijgepraat.
    Ik heb deze slappe periode gebruikt om nog wat laatste stukjes onder de 2 binnen te harken. Hopelijk brengen die op termijn extra centjes in het laatje. Zelf had ik niet gedacht dat we nog onder de 2 zouden zakken, maar in deze markt is niks zeker, zo blijkt maar. Omzet en winst, dat is wat nog enigszins de klok slaat; wetenschap, verwachting, hoop, aannames... het wordt allemaal over één kam geschoren en afgedaan als gebakken lucht. We zullen zien. Ik heb nog een klein beetje geduld. ;-)
  3. forum rang 6 Tom3 5 oktober 2022 19:47
    quote:

    Hulskof schreef op 5 oktober 2022 15:20:

    [...]

    Ik heb deze slappe periode gebruikt om nog wat laatste stukjes onder de 2 binnen te harken. Hopelijk brengen die op termijn extra centjes in het laatje. Zelf had ik niet gedacht dat we nog onder de 2 zouden zakken, maar in deze markt is niks zeker, zo blijkt maar. Omzet en winst, dat is wat nog enigszins de klok slaat; wetenschap, verwachting, hoop, aannames... het wordt allemaal over één kam geschoren en afgedaan als gebakken lucht. We zullen zien. Ik heb nog een klein beetje geduld. ;-)
    Het hebben van geduld en vertrouwen in de technologie en mensen die het moeten doen is natuurlijk extreem belangrijk. Ik acht de technologie van AFMD bewezen en betrouwbaar: AFMD beheerst het productieproces en beschikt over de brains. Dat kon ik (achteraf) niet zeggen van een partij als ProQR (die in feite al 3 keer de plank heeft mis geslagen). Heeft iemand trouwens ooit een wetenschappelijk doorwrocht artikel van ProQR in een vaktijdschrift gezien? Ook ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn gemiddelde omlaag te brengen.

    Lees ik hier dat Dirk H. zijn eerste 1 miljoen aandeeltjes ProQR heeft gekocht ?!? Eerst in Silicon Valley start-ups en nu in ProQR. Hij durft wel.....
  4. forum rang 6 Tom3 5 oktober 2022 22:00
    De verwachtingen van AFM24 + PD L1 anti- lichamen zijn bepaald niet hoog gespannen (af te lezen aan de lusteloze handel):

    finance.yahoo.com/news/affimed-announ...

    Als het mooie resultaten waren geweest, had het inderdaad tot meer fanfare geleid, of ben ik nu te somber

    Authors: Gabriele Hintzen, Susanne Wingert, Michael Emig, Pilar Nava-Parada, Kerstin Pietzko, Laura Kohlhas, Uwe Reusch, Melissa M. Berrien-Elliott, Todd A. Fehniger, Mark Foster, Paolo Nuciforo, Ester Castillo Andreo, Sina Staeble, Paulien Ravenstijn, Bettina Rehbein, Erich Rajkovic, Arndt Schottelius, Joachim Koch

    Gabriele Hintzen was de medeschrijfster van het hier eerder vermelde Frontiers artikel, toch weer een merkwaardige timing allemaal.
  5. forum rang 6 Tom3 5 oktober 2022 22:19
    De SITC heeft overigens vrij strikte embargo regels:

    37th Annual Meeting Abstract Policies
    For more information, please download the 2022 Regular and Late-Breaking Abstract Reference Guide.
    Below are the policies of the SITC abstract submission process. By submitting an abstract, you are agreeing to abide by these policies.

    Abstract Embargo and Release Information Policy
    Regular and Late-Breaking Abstract Titles
    Titles for regular abstracts will be available Oct. 5, 2022, and titles for late-breaking abstracts will be available at Nov. 2, 2022, on the SITC Annual Meeting website and app. Once abstract titles are listed on the website, press releases can be issued with the titles and logistical information.

    Regular and Late-Breaking Abstract Content
    Full regular and late-breaking abstract content will be embargoed until Nov. 7, 2022 at 8 a.m. EST. This includes content within the original abstract submitted, additional data that was available on a poster of the abstract and/or any updated and/or any new data that will be available in any oral presentations in SITC's Annual Meeting.

    Poster Presentation Data Embargo
    (Posters only): Any additional data that will be available on a poster that is beyond what was submitted in the abstract is embargoed until Nov. 10, 2022 at 9 a.m. EST. This embargo applies to poster-only presentations.

    Oral Presentation Data Embargo
    Any updated and/or new data that will be available in an oral presentation is embargoed until the date and time of the presentation. If the oral presenter is also creating a poster which includes updated and/or new data, the poster shares the same Oral Presentation Embargo date, not the poster embargo date specified above. This embargo applies to oral abstract presentations.

    Copyright Policy
    Parameters for requesting permission to use abstracts and articles published in JITC are detailed in BMJ’s copyright policy. For detailed information on how to cite, reference, give attribution to, use, reuse, etc. regarding an article or an abstract published in JITC, please consult the publisher, BMJ. You must adhere to the rules in accordance with the type of license granted to BMJ.

    Press Release Policy
    Any planned press releases and media alerts must have been reviewed and approved in advance by SITC Communications staff. Please provide a minimum for two business days for review. Drafts should be emailed to communications@sitcancer.org.

    Before 8 a.m. EST on Nov. 7, 2022: Press releases should be issued with only logistical information (abstract title, author, poster number, and presentation date and time) about an abstract/poster/oral presentation

    After 8 a.m. EST on Nov. 7, 2022: Press releases should be issued with information about the content within the original abstract submitted. Additional data that will be available, such as on a poster of the abstract and/or any updated and/or new data that will be available in oral presentation at SITC’s Annual Meeting, should follow the above embargo policies.
  6. forum rang 4 harvester 5 oktober 2022 22:45
    quote:

    Tom3 schreef op 5 oktober 2022 22:00:

    De verwachtingen van AFM24 + PD L1 anti- lichamen zijn bepaald niet hoog gespannen (af te lezen aan de lusteloze handel):

    finance.yahoo.com/news/affimed-announ...

    Als het mooie resultaten waren geweest, had het inderdaad tot meer fanfare geleid, of ben ik nu te somber

    Authors: Gabriele Hintzen, Susanne Wingert, Michael Emig, Pilar Nava-Parada, Kerstin Pietzko, Laura Kohlhas, Uwe Reusch, Melissa M. Berrien-Elliott, Todd A. Fehniger, Mark Foster, Paolo Nuciforo, Ester Castillo Andreo, Sina Staeble, Paulien Ravenstijn, Bettina Rehbein, Erich Rajkovic, Arndt Schottelius, Joachim Koch

    Gabriele Hintzen was de medeschrijfster van het hier eerder vermelde Frontiers artikel, toch weer een merkwaardige timing allemaal.
    Als iemand wat meer dan niks koopt stijgt de koers.
    Dus er is nog niets aan af te lezen.

    Ik denk dat wij in november pas echt gaan zien wat afm24 ons brengt en ik denk dat dat mee gaat vallen.
  7. forum rang 6 Tom3 5 oktober 2022 23:22
    quote:

    harvester schreef op 5 oktober 2022 22:45:

    [...]

    Als iemand wat meer dan niks koopt stijgt de koers.
    Dus er is nog niets aan af te lezen.

    Ik denk dat wij in november pas echt gaan zien wat afm24 ons brengt en ik denk dat dat mee gaat vallen.
    Ik heb 8 tot 10 november in mijn agenda aangestreept: het blijft een jaarcongres van een organisatie die er toe doet. Ga je dan bagger publiceren? Bij AFM13 was de toevoeging van PD1 goed te merken maar bij NK donorcellen werd het pas echt leuk. Het zal interessant zijn als de verschillen nu (in verhouding) groter zijn.
  8. forum rang 6 Hulskof 6 oktober 2022 08:30
    Fate combineert nu ook zn CAR NK cel met CD16 engager. Komt die laatstgenoemde van Affimed of zit GTBP erachter? Fate heeft met GTBP kennelijk al eerder gewerkt, dus de kans dat Affimeds concurrentie snel verder aanscherpt lijkt me groot.

    Hoe snel en makkelijk zijn die engagers eigenlijk na te maken? Weet iemand van jullie daar meer over? Daar staat of valt Affimeds potentiële succes uiteindelijk mee...

    ir.fatetherapeutics.com/news-releases...
  9. forum rang 6 Hulskof 6 oktober 2022 12:54
    Het gaat er niet om of ze hun geheimen prijsgeven, het gaat erom hoe goed ze hun patenten op orde hebben. Zo moeilijk zal het vast niet zijn om engagers te ontwikkelen, er zijn er intussen al genoeg. De crux is of Affimeds procedee onderscheidend genoeg is tov concurrenten én afdoende beschermd. Beide voorwaarden lijken me noodzakelijk wil succes op termijn verzekerd zijn. De markt lijkt er voorlopig niet in te geloven.
  10. forum rang 6 Tom3 6 oktober 2022 14:54
    quote:

    Hulskof schreef op 6 oktober 2022 08:30:

    Fate combineert nu ook zn CAR NK cel met CD16 engager. Komt die laatstgenoemde van Affimed of zit GTBP erachter? Fate heeft met GTBP kennelijk al eerder gewerkt, dus de kans dat Affimeds concurrentie snel verder aanscherpt lijkt me groot.

    Hoe snel en makkelijk zijn die engagers eigenlijk na te maken? Weet iemand van jullie daar meer over? Daar staat of valt Affimeds potentiële succes uiteindelijk mee...

    ir.fatetherapeutics.com/news-releases...
    Fate 536 heeft toch al een ingebouwde CD16 receptor? Kennelijk is het de verkeerde omdat ze nu een 2e koppeling met NK cellen nodig hebben. Het wordt interessant om te weten hoe ze dat gaan doen. GTBP werkt geloof ik met lama antilichamen. Die hebben de kunst niet van Affimed afgekeken. Volgens de Fate watchers op Yahoo worden de kansen van 536 niet echt hoog ingeschat omdat er waarschijnlijk nog veel meer edits nodig zijn. Het werken met zelf ontwikkelde gepatenteerde antilichamen zoals Affimed doet, zal een 2e hindernis voor derden zijn.

    Als je verder kijkt naar de short interest in Fate (15-9-2022) van 20,7 miljoen stuks (op een uitstaand aantal van 95,8 miljoen) dan oogt AFMD per die datum een stuk gezonder: 4 miljoen op een totaal van 149 miljoen. Voor wat het waard is.
  11. forum rang 7 4finance 7 oktober 2022 09:35
    Aan de daling van Affimed lijkt geen einde te komen. Mogelijk dat het de low van rond $1,40 gaat opzoeken.
    De andere vraag: hoe succesvol is biotech de afgelopen tijd?
    Ik heb eens terug gekeken in mijn transacties.

    BEAM verkocht op $85, FATE op $65. Over Arrowhead zal ik het maar niet hebben. Daar ben ik zeer succesvol geweest.
    Bij Affimed is op $9,50, $7,50 en $6,50 mijn stop-loss afgegaan. Toch nog te lang blijven zitten.
    Op $2,50 heb ik niet gekocht omdat het fonds er technisch slecht bij ligt.

    Als ik in al deze fondsen was blijven zitten dan had ik mijn porto wel kunnen sluiten.
    Kortom het werken met bepaalde %% winst en stop-loss momenten is mijn inziens de beste strategie.
  12. forum rang 6 Tom3 7 oktober 2022 10:07
    Ach onze ramptoerist is ook weer actief, zo te lezen. Op 1,40 maar weer een tranche kopen zo lijkt het. Ik vind het nog steeds knap dat hij (of zij) het beter weet dan de profs. Voorlopig hecht ik meer waarde aan het oordeel van Gilde Healthcare:
    gildehealthcare.com/nl/portfolio/vent...
  13. forum rang 6 Tom3 7 oktober 2022 11:00
    Heeft iemand een idee waarom Sagitarius (indien nog steeds van toepassing) en Gilde Healthcare niet in het Nasdaq overzicht van institutionele beleggers voorkomen?

    www.nasdaq.com/market-activity/stocks...

    Ik heb zo het idee dat veel meer dan 60% in handen is van instituten. VS beleggers onderschatten zo het percentage in "vaste" handen.
  14. forum rang 4 Matsversch 7 oktober 2022 12:43
    quote:

    4finance schreef op 7 oktober 2022 09:35:

    Aan de daling van Affimed lijkt geen einde te komen. Mogelijk dat het de low van rond $1,40 gaat opzoeken.
    De andere vraag: hoe succesvol is biotech de afgelopen tijd?
    Ik heb eens terug gekeken in mijn transacties.

    BEAM verkocht op $85, FATE op $65. Over Arrowhead zal ik het maar niet hebben. Daar ben ik zeer succesvol geweest.
    Bij Affimed is op $9,50, $7,50 en $6,50 mijn stop-loss afgegaan. Toch nog te lang blijven zitten.
    Op $2,50 heb ik niet gekocht omdat het fonds er technisch slecht bij ligt.

    Als ik in al deze fondsen was blijven zitten dan had ik mijn porto wel kunnen sluiten.
    Kortom het werken met bepaalde %% winst en stop-loss momenten is mijn inziens de beste strategie.
    We weten het nu wel ondertussen hoe jij belegt.
    Geen nood aan dit telkens te hoeven lezen.
  15. forum rang 4 Matsversch 7 oktober 2022 13:39
    quote:

    4finance schreef op 7 oktober 2022 13:13:

    [...]

    Niemand verplicht jou om mijn post te lezen.
    Doe beter je best met beleggen, dan is je irritatie niet zo groot.
    Waarom ga je er automatisch vanuit dat ik beter men best moet doen? Of geïrriteerd ben?
    Ik heb ook al goede beleggingen achter de rug.
    - Nio
    - ASML
    - Vestas
    - Novacyt

    Allemaal goed verkocht met winst. Maar who cares?

    Anywho, ik hoef dat ook allemaal niet constant te melden dat ik het goed doe. Ja ik kan je berichten niet lezen, maar als je een forum afleest en de helft ervan is hoe jij uitlegt hoe je belegt en je andere aanmaalt zo te belggen, dan kan je er niet naast kijken. Hou het mss een paar keer voor jezelf want het is op elk forum wel vaak hetzelfde, en het verveelt.

    Ook, nog beter beleggingsadvies: Enkele weken voor de nieuwe crash heb ik tot 80% van mijn aandelen verkocht om in vastgoed te investeren. Duidelijk eeen goede keuze geweest. De verliezers heb ik behouden, en dat waren er 3. Affimed, Arrowhead en Nvidia. Dus gwn wachten. Ik hoef je constante aanhouding van hoe je belegt niet telkens te lezen, en daarbij heel veel anderen ook niet. Dat kan je zeer vaak lezen op verschillende fora. Waarom jij blijft denken dat mensen het wel willen lezen blijft me een raadsel.

    Daaaag
  16. forum rang 6 Tom3 7 oktober 2022 14:18
    Ik zal mijn eigen vraag maar even beantwoorden:

    Q: Who must file Form 13F?

    A: Institutional investment managers that use the United States mail (or other means or instrumentality of interstate commerce) in the course of their business and that exercise investment discretion over $100 million or more in Section 13(f) securities must file Form 13F. See Section 13(f)(1) of the Securities Exchange Act.

    Houders van belangen groter dan 5% moeten een 13G formulier invullen t.b.v. de SEC. Aan deze verplichting heeft Gilde Healthcare dus wel voldaan. Deze meldingen worden verantwoord op de website van, in dit geval, AFMD.

    Het is inderdaad zo dat buitenlandse investeerders niet verplicht zijn tot een 13F rapportage. In een 13F rapportage worden overigens alleen longposities meegenomen, terwijl bekend is dat deze bij hedgefunds alleen bedoeld is voor de afdekking van shortposities (welke bij AFMD verwaarloosbaar zijn).
  17. forum rang 7 4finance 7 oktober 2022 17:58
    quote:

    Matsversch schreef op 7 oktober 2022 13:39:

    [...]

    Waarom ga je er automatisch vanuit dat ik beter men best moet doen? Of geïrriteerd ben?
    Ik heb ook al goede beleggingen achter de rug.
    - Nio
    - ASML
    - Vestas
    - Novacyt

    Allemaal goed verkocht met winst. Maar who cares?

    Anywho, ik hoef dat ook allemaal niet constant te melden dat ik het goed doe. Ja ik kan je berichten niet lezen, maar als je een forum afleest en de helft ervan is hoe jij uitlegt hoe je belegt en je andere aanmaalt zo te belggen, dan kan je er niet naast kijken. Hou het mss een paar keer voor jezelf want het is op elk forum wel vaak hetzelfde, en het verveelt.

    Ook, nog beter beleggingsadvies: Enkele weken voor de nieuwe crash heb ik tot 80% van mijn aandelen verkocht om in vastgoed te investeren. Duidelijk eeen goede keuze geweest. De verliezers heb ik behouden, en dat waren er 3. Affimed, Arrowhead en Nvidia. Dus gwn wachten. Ik hoef je constante aanhouding van hoe je belegt niet telkens te lezen, en daarbij heel veel anderen ook niet. Dat kan je zeer vaak lezen op verschillende fora. Waarom jij blijft denken dat mensen het wel willen lezen blijft me een raadsel.

    Daaaag

    Tja, in de biotech blijven zitten is niet echt handig in deze hele slechte markt.
    Op een enkele biotech toko na wordt alles gekortwiekt. Dat zal nog wel even door gaan.
    Anyway, geniet van je beleggingen die het wel goed doen en stop je irritatie maar in andere dingen.

    Ik heb alleen maar aangegeven dat je niet oneindig moet blijven zitten.
    Ook hier bij AFFIMED staat de luiken al maanden open.
  18. forum rang 6 Tom3 7 oktober 2022 19:04
    quote:

    4finance schreef op 7 oktober 2022 17:58:

    [...]

    Tja, in de biotech blijven zitten is niet echt handig in deze hele slechte markt.
    Op een enkele biotech toko na wordt alles gekortwiekt. Dat zal nog wel even door gaan.
    Anyway, geniet van je beleggingen die het wel goed doen en stop je irritatie maar in andere dingen.

    Ik heb alleen maar aangegeven dat je niet oneindig moet blijven zitten.
    Ook hier bij AFFIMED staat de luiken al maanden open.
    Het wachten bij biotech is op nieuwe data, zo lang zo'n event niet verpest wordt door een emissie zou er progressie in de koers moeten zitten. Je moet dan niet in maanden maar in jaren denken. Dat geduld bestaat kennelijk niet op de beurs. Maar waarom gingen partijen als Baker Bros en Gilde er in 2022 hun investering in AFMD fors uitbreiden, tegen koersen die een veelvoud zijn van de huidige? Die hebben gek genoeg een goed track record in tegenstelling tot partijen die het als een kort avontuur beschouwen. Point 72 dus.
5.633 Posts
Pagina: «« 1 ... 194 195 196 197 198 ... 282 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links