Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Affimed NV OTC:AFMD.Q, NL0015001ZQ0

  • 5,080 18 apr 2024 21:59
  • -0,150 (-2,87%) Dagrange 5,080 - 5,290
  • 89.301 Gem. (3M) 427,9K

Forum Affimed geopend

5.633 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 282 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 16 januari 2022 00:14
    quote:

    Hulskof schreef op 15 januari 2022 22:51:

    [...]

    Het gaat om kleine aantallen in relatie tot het aantal aandelen dat ze overhouden. Lijkt me dus geen kwestie van een voorzien doemscenario. Al zou de koers van mij best terug mogen naar de 30.
    Mij verder in ADAP verdiept. Solid tumors zijn echt the next frontier. Jammer dat zij zich voor hun edits nog behelpen moeten met lenti virale vectoren. Dat kan toch beter met Crispr Cas. Ook zij maken gebruik van pluri potente stamcellen. Als zij ondanks hun gedateerde edit-techniek hun edits dit jaar zonder kleerscheuren langs de FDA kunnen loodsen zijn ze op het gebied van solid tumors veel verder dan een Fate. Ook Affimed is op dit gebied verder dan Fate: die moet echt met 2 vingers in de neus toestemming kunnen krijgen met zijn ICE's. Ik zie daar tenminste niet zo veel neerwaartse risico's. Denk dat die 30 er spoedig aan zit te komen. Had altijd al het idee dat Fate schromelijk overschat is. Genentech/Roche is zowel partner van ADAP als AFMD en niet van FATE: die zijn echt niet gek.
  2. forum rang 4 harvester 16 januari 2022 13:46
    quote:

    nb schreef op 16 januari 2022 13:05:

    wat zou de reden zijn, dat als AFMD in principe een sterke kaart heeft, we in een downtrend zitten vanaf mei? En niet in een bv stabiele, afwachtende trend? Waarom grijpt een Roche of wie dan ook zijn kans niet?

    Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor ADAP, al kun je daar nog enigszins van oplevingen tussendoor spreken, de lijn is downtrend

    Grote bedrijven hebben last van externe druk en ook van stokpaardjes van ceo,s
    Dus als de druk van buiten groter wordt of er een nieuw ceo verschijnt.verandert de focus en verandert de richting van investeringen.
    Een ceo kan dus pas een stap zetten als hij voldoende backing heeft en overtuigd is van de kansen.

    CEO,s laten veel zaken en veel alternatieve investeringen herwegen en afzetten tegen andere kansen.
    Op de JPM conferentie komt er veel info los over veel investeringsmogelijkheden.
    Dat moet allemaal afgewogen worden en daarna wordt pas gekeken wat ze gaan doen en wanneer, met backing van commissarissen.

    Concrete data uit onderzoeken helpt in het beslissingstraject.
    Er kan best eerder contact zijn met een target, maar die kunnen ook even beleefd zeggen dat zij bedanken voor de belangstelling maar nog willen focussen op hun operationele prioriteiten. Dan kan een grote partij wel een onvriendelijk bod doen maar dat werkt vaak niet goed in biotech.

    AFMD had de afgelopen tijd nog veel te bewijzen. Dus dan is een overnamepoging lastig uit te leggen.
    Hetzelfde geldt voor Artiva, de NK partner van Affimed.
    Daar is net een ervaren technische rot benoemd met 30 jaar ervaring bij Genentech om zich met de of the shelf productie van NK cellen bezig te houden. Artiva schermt met beursplannen, maar dat iemand van Genentech die stap maakt kan ook wel eens het iniatief van Genentech zijn.
    Tot nu toe geen verder bericht van de beoogde beursnotering planning van Artiva.
    Of wij nog meer moeten zoeken achter de opmerking van Affimed dat samenwerking met Genentech uitstekend loopt dan alleen die mededeling is ook niet duidelijk.
  3. forum rang 4 harvester 16 januari 2022 15:45
    quote:

    harvester schreef op 16 januari 2022 13:46:

    [...]

    Grote bedrijven hebben last van externe druk en ook van stokpaardjes van ceo,s
    Dus als de druk van buiten groter wordt of er een nieuw ceo verschijnt.verandert de focus en verandert de richting van investeringen.
    Een ceo kan dus pas een stap zetten als hij voldoende backing heeft en overtuigd is van de kansen.

    CEO,s laten veel zaken en veel alternatieve investeringen herwegen en afzetten tegen andere kansen.
    Op de JPM conferentie komt er veel info los over veel investeringsmogelijkheden.
    Dat moet allemaal afgewogen worden en daarna wordt pas gekeken wat ze gaan doen en wanneer, met backing van commissarissen.

    Concrete data uit onderzoeken helpt in het beslissingstraject.
    Er kan best eerder contact zijn met een target, maar die kunnen ook even beleefd zeggen dat zij bedanken voor de belangstelling maar nog willen focussen op hun operationele prioriteiten. Dan kan een grote partij wel een onvriendelijk bod doen maar dat werkt vaak niet goed in biotech.

    AFMD had de afgelopen tijd nog veel te bewijzen. Dus dan is een overnamepoging lastig uit te leggen.
    Hetzelfde geldt voor Artiva, de NK partner van Affimed.
    Daar is net een ervaren technische rot benoemd met 30 jaar ervaring bij Genentech om zich met de of the shelf productie van NK cellen bezig te houden. Artiva schermt met beursplannen, maar dat iemand van Genentech die stap maakt kan ook wel eens het iniatief van Genentech zijn.
    Tot nu toe geen verder bericht van de beoogde beursnotering planning van Artiva.
    Of wij nog meer moeten zoeken achter de opmerking van Affimed dat samenwerking met Genentech uitstekend loopt dan alleen die mededeling is ook niet duidelijk.

    Noot: Op 16 Dec 2021 kwam het plan naar buiten van Artiva om beursnotering aan te vragen. In Januari stapt iemand van Genetech over naar Artiva. Wat gaat Genentech doen? Wellicht een belang nemen in Artiva?
  4. forum rang 6 Hulskof 16 januari 2022 17:03
    quote:

    nb schreef op 16 januari 2022 13:13:

    ARWD is in zijn soort dan veel stabieler, blijft zo'n beetje hangen tussen 50-75
    Kleine biotech heeft veel meer last van de algehele sectormalaise. Andersom geldt ws ook: bij beter biotechklimaat stijgen zij relatief gezien weer veel harder dan bv een ARWR.
  5. forum rang 6 Tom3 16 januari 2022 18:08
    quote:

    harvester schreef op 16 januari 2022 15:45:

    [...]

    Noot: Op 16 Dec 2021 kwam het plan naar buiten van Artiva om beursnotering aan te vragen. In Januari stapt iemand van Genetech over naar Artiva. Wat gaat Genentech doen? Wellicht een belang nemen in Artiva?
    Deze persoon komt niet rechtstreeks van Genentech maar had daarvoor gediend bij 2 kleine clubs nadat hij bij Genentech en Merck had gediend. Ik beschouw dit als puur toeval. Het is wel vreemd dat de IPO van Artiva nog steeds niet gerealiseerd is. Wellicht zwemmen ze nog in de private equity en is het nog niet echt nodig om naar de beurs te gaan (met de huidige biotech malaise). Het zou een flinke tegenstander van Fate kunnen worden.

    finance.yahoo.com/news/artiva-biother...
  6. forum rang 4 harvester 16 januari 2022 23:25
    quote:

    Tom3 schreef op 16 januari 2022 18:08:

    [...]

    Deze persoon komt niet rechtstreeks van Genentech maar had daarvoor gediend bij 2 kleine clubs nadat hij bij Genentech en Merck had gediend. Ik beschouw dit als puur toeval. Het is wel vreemd dat de IPO van Artiva nog steeds niet gerealiseerd is. Wellicht zwemmen ze nog in de private equity en is het nog niet echt nodig om naar de beurs te gaan (met de huidige biotech malaise). Het zou een flinke tegenstander van Fate kunnen worden.

    finance.yahoo.com/news/artiva-biother...
    Bedankt voor de nadere info . Lijkt inderdaad toeval die benoeming bij Artiva. Wel is hij iemand die de geloofwaardigheid van Artiva verder versterkt en die duidelijk weet hoe met ondermeer Genentech mensen om te gaan en wat die willen zien bij zakenpartners.
  7. forum rang 6 Tom3 17 januari 2022 18:26
    quote:

    Wil Helmus schreef op 17 januari 2022 18:01:

    $afmd WF reiterates OW; PT 18. ICE a “differentiated & compelling platform.” Current SP values only PTCL mono opportunity; accounts for neither AFM 13-cbNK, or “potential blockbuster” AFM 24. Cash @ ~225M to support ops to 2H23 t.co/8lztwLHbqw
    Wells Fargo ziet het al langer zitten met Affimed, het wachten is op de eerstvolgende katalysator. Update mbt de duurzaamheid van AFM13 +cbNK cellen?
  8. forum rang 6 Hulskof 18 januari 2022 11:25
    Is HER2 het target voor AFM32?

    twitter.com/PersimmonTI/status/148324...

    Ongeveer 15 à 20% van de borstkankers laten of een amplificatie zien van het Her2/neu gen of een overexpressie van het geassocieerde eiwit[1]. De overexpressie van deze receptor ging bij borstkanker voorheen gepaard met een slechtere prognose. Echter is de prognose van HER2-neu positieve borstkanker erg verbeterd omdat hierbij Trastuzumab (zie onderstaande paragraaf) kan worden gebruikt. [2]

    Borstkankers worden omwille hiervan routinematig gecontroleerd op de overexpressie op HER2/neu. Daarnaast kan deze controle reeds een indicatie geven voor de te volgen therapie. Ook bij andere kankers, zoals ovariumkanker en maagkanker kan er overexpressie zijn van HER2/neu.

    nl.m.wikipedia.org/wiki/HER2/neu
  9. forum rang 6 Tom3 18 januari 2022 14:18
    @Hulskof,

    Her2 is ook een doelwit van MCLA-128 van Merus:

    Zenocutuzomab (Zeno, MCLA-128)
    PHASE 1/2
    NRG1 Fusion Solid Tumors
    Target: HER2, HER3
    Zeno is a Biclonics® targeting the HER3 pathway. Zeno docks onto HER2, abundantly expressed on tumor cells, and subsequently binds to HER3, blocking heregulin-stimulated growth of tumor cells. Zeno is intended to overcome tumor cells inherent and acquired resistance to HER2-targeted therapies by both blocking tumor growth, survival pathways and recruiting immune effector cells to help eliminate tumors.

    NRG1 fusions are associated with the activation of HER2/HER3 heterodimers and cancer cell growth. Fusions between NRG1 and partner genes are rare, tumorigenic genomic events occurring in patients with certain lung, pancreatic and other cancers. Merus has observed that Zeno is capable of blocking tumor cell growth harboring NRG1 fusions. Learn more at nrg1.com.

    Hoess heeft in zijn laatste conference call volgens mij ook iets gezegd over tri-specifieke ICE's. Zou AFM32 de eerste zijn? Als je deze ICE's aan Her2 en Her3 kunt binden en tegelijkertijd de kankercellen die daarmee annex zijn, kunt uitschakelen door de verbonden NK cellen ben je m.i. spekkoper.

  10. forum rang 6 Hulskof 19 januari 2022 08:12
    quote:

    Hulskof schreef op 7 januari 2022 18:40:

    [...]

    Ik moet zeggen dat ik het niet verwachtte de koers door het 100 daags wekelijkse gemiddelde te zien zakken (5,38), maar dat is toch gebeurd. De kans is nu groot dat we het 200 daags gemiddelde gaan opzoeken (4,20). Dat zou een prachtig koopmoment opleveren. Helaas zijn mn centen op.
    4,20 staat op de borden. Gaan we hier keren of zakken we nog verder terug? Zo ja, dan gaan we richting de zone 3,10 - 3,50...
  11. forum rang 6 Tom3 19 januari 2022 10:04
    quote:

    Hulskof schreef op 19 januari 2022 08:12:

    [...]

    4,20 staat op de borden. Gaan we hier keren of zakken we nog verder terug? Zo ja, dan gaan we richting de zone 3,10 - 3,50...
    Weer een koopmoment dus:-), het houdt niet op.

    @Hulskof: is dat CRIS nog koopwaardig? Ik zit zelf nog te denken aan ADAP. Stel dat GSK nog een deal sluit met Unilever dan is ADAP volgens mij hun eerste doelwit.
  12. forum rang 6 Hulskof 20 januari 2022 08:11
    quote:

    Tom3 schreef op 19 januari 2022 10:04:

    [...]

    Weer een koopmoment dus:-), het houdt niet op.

    @Hulskof: is dat CRIS nog koopwaardig? Ik zit zelf nog te denken aan ADAP. Stel dat GSK nog een deal sluit met Unilever dan is ADAP volgens mij hun eerste doelwit.
    Tsja, het blijft small molecules hè. En het heeft geen bewezen platform zoals AFMD wel heeft.
    Dus qua directe vergelijking lijkt het me een no brainer in het voordeel van Hoess en de zijnen.
    Maar hun IRAK4 inhibitor lijkt beloftevol in solid tumors. Wat dat betreft is het net als met zoveel andere kleine bio's (bv. CRDF en LPTX): slaat het enigszins aan, dan kan het makkelijk x10. Hoe groot die kans is? Laten we zeggen dat het voor mij gokjes zijn. Zoals het een gok is of AFM24 voldoende werkzaamheid in solids laat zien. Maar AFMD heeft daar al wel AFM13 tegenover staan en dat kunnen bovengenoemde bio's niet zeggen. Daarom durf ik er geen grof geld op in te zetten.
  13. forum rang 6 Tom3 20 januari 2022 11:54
    @Hulskof, ja een goede verstaander heeft maar een half woord nodig :-). Het veiligheidsprofiel en onverwachte bijwerkingen zijn de grootste struikelblokken in de biotech business. Bij small molecules en T-cel engagers is de kans op succes tot nu toe niet groot ofschoon velen (nog steeds) denken dat dat wel mee valt. Het is ook de reden waarom ik niet vol inzet op ADAP. maar wel op AFMD. Rnai en die clubs waarin Maraganore een rol heeft, beschouw ik als kansrijke dark horses in de kankerbestrijding. Als die met aansprekende resultaten komen zal weldra blijken dat bestaande therapieën slechts gepriegel in de marge waren. Daarom ben ik ook zo verheugd over AFM13+cbNK. Als je daar uiteindelijk 60% procent mee geneest (ipv 15% van een Adcetris) zal dat toch wel 10 jaar lang de standard of care worden, hoop ik.
  14. Wil Helmus 20 januari 2022 20:52
    quote:

    Tom3 schreef op 20 januari 2022 14:38:

    Zijn er hier nog liefhebbers van Clovis (en ADAP)?
    www.fool.com/investing/2022/01/19/2-c...
    Ik heb inmiddels redelijk wat ADAP'jes verzameld. Mede ingegeven door het niet aflatende optimisme van Dieter Hovekamp. Ik moet wel bekennen dat het koersverloop tot dusverre één grote teleurstelling is geweest. Maar ik ga ervan uit dat de ommekeer aanstaande is en daarom verkoop ik niks.
  15. forum rang 6 Tom3 20 januari 2022 22:33
    quote:

    Wil Helmus schreef op 20 januari 2022 20:52:

    [...]
    Ik heb inmiddels redelijk wat ADAP'jes verzameld. Mede ingegeven door het niet aflatende optimisme van Dieter Hovekamp. Ik moet wel bekennen dat het koersverloop tot dusverre één grote teleurstelling is geweest. Maar ik ga ervan uit dat de ommekeer aanstaande is en daarom verkoop ik niks.
    Ja daar heb ik inmiddels een lichte kater aan over gehouden, ik ben dan ook begonnen met verzamelen toen ze op $5,50 stonden: bleken de klinische resultaten tegen te vallen. De laatsten deden $ 3,19. Je moet wel een sterk hart hebben bij deze tak van sport. Ik vermoed dat het grote publiek dacht dat er wel een ORR van 60 a 70% uit zou rollen. Is ook een potentiële valkuil bij Affimed. Men vergeet dan gemakshalve dat zonder behandeling 90% van de patiënten binnen een jaar komt te overlijden.
5.633 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 282 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links